Veliko đubre

DD VEC 30 | 96 str.

Dylanova vjerenica Morin voli luksuzan život, zabave i društvo, sve suprotno od onoga što privlači njenog vjerenika. Na jednoj zabavi gdje je zaljubljeni par prisutan pojavljuje se Čik, otmjen, elegantan, zabavan, na prvi pogled idealan muškarac. Svi su sa tajanstvenom osobom oduševljeni osim Dylana. Da li se radi o ljubomori ili ipak postoji nešto drugo što će potvrditi Dylanove sumnje da je Čik u stvari samo jedno veliko đubre?

• Veliki gad
    DD LEX 119
  • Veliko đubre
    DD VEC 30

• Il gran bastardo
    DD SR 239

• Bigliardo je očito slab poznavalac auta. Na strani 27 Čik Baster vozi BMW tricu model E36, na strani 61 auto sa istim brojevima tablica ali se radi o novijem modelu iste marke, E46. Pretpostavljam dok je crtao da je gledao različite crteže dotičnih auta i da nije ni primjetio da crta različite modele.
  • De Nardo i Bigliardo su uvježbani tim. Prije ove priče uradili su zajedno originalne epizode 137, 216 i 226, poslije ovog broja epizodu 252.
  • U stripu se spominje karneval u Notting Hillu, što nije izmišljeno već stvarno postoji. Svake godine krajem osmog mjeseca karneval privuče više od milion ljudi, s time je to jedan od najvećih događaja svoje vrste u svijetu.
  • Na strani 16 vidimo taksistu kako sjedi na lijevoj strani auta, već na stranici poslije nalazi se na desnoj strani, kako je i normalno u Engleskoj. Identičnu grešku možemo vidjeti na stranici 43 kada Čik sjedi na lijevoj strani svog auta, na 28 stranici je obrnuto.
  • Na 21 stranici Čik svira na klaviru i pjeva pjesmu “Rocket Man” koju je u originalu pjevao Elton John. Prvi put ova je pjesma izašla 1972. godine i bila je kao single na drugom mjestu hitparade u Velikoj Britaniji.
  • Na 45 stranici Dylan, Morion, Čik i doktor Dreksler se nalaze u klubu Macondo. U londonu postoje dva istoimena cafe-bara. Oficijelnu web stranu možete posjetiti ako pritisnete ovdje.
  • Mobilni koji je Čik podmetnuo Dylanu je najvjerovatnije marke Motorola. Morin koristi model Nokia.
  • Na 94 strani Morin spominje film “Nebo može da čeka” (Heaven can wait - 1978). U filmu se radi o zvijezdi američkog fudbala Džo Pendltonu koji greškom anđela gine pre roka. Da bi ispravili grešku oni odlučuju da ga vrate među žive. No, pošto je već kremiran, prinuđeni su da mu dodijele drugo tijelo, ono tek ubijenog milionera, koji će naprasno oživjeti. U glavnim ulogama su Warren Beatty i Julie Christie.
  • Originalni strip je prvi put izašao u Italiji u osmom mjesecu 2006. godine.

Sve se na ovom svijetu mijenja, osim dobrih i loših djela. Ona nas prate kao što tijelo prati sjena.

Dosta konfuzna epizoda, postavlja mnoga pitanja od kojih na samo nekoliko njih imamo odgovor, ostatak je prepušten nama da zamislimo kako i šta je moglo biti. Ono što mi je prvo upalo u oči je to da je De Nardo pokušao malo da se igra Sclavija, pogotovo dodirujući se Dylanove ličnosti, mada ostaje upitno koliko je to svjesno uradio. Uvijek sam mislio da su te stvari dozvoljene, ili možda bolje rečeno rezervisane za Sclavija i Barbato, ostali tek u dozvoljenim granicama mogu da dodiruju dublje u Dylanovu ličnost. Jedna od prvih stvari koja me natjerala da pomislim da se otišlo predaleko je činjenica da sam pomislio da je veliko đubre u stvari Dylan, pored toga što se glavni negativac u ovoj epizodi naziva tim nadimkom, neki elementi su se sami nametnuli da pomislim tako. U stripu ima jedna sporna situacija, to je momenat kada Čik na 92 stranici prebacuje Dylanu da je ubio njegovu djevojku Harijet, prije svega prva scena na sljedećoj stranici ostavlja jedno otvoreno pitanje na koje nismo dobili odgovor, scena kada Čik kaže da Harijet nije znala da vozi auto. Sav zbunjen otišao sam odmah na početak epizode, tačnije na 11 stranicu, da pogledam još jednom kako je došlo do nesreće. Harijet je srela Dylana na cesti, ukrala mu auto i napravila poslije sudar i poginula. Ipak, ono prvo što mi je zapalo za oči je to da nam se ovdje ne pruža priča iz autorove već iz Dylanove perspektive, tj. on priča svojoj aktuelnoj djevojci Morin šta se desilo. S obzirom da se to nije do kraja razjasnilo, ostavilo me totalno zbunjenog, kako je Morin mogla ukrasti auto ako nije znala da vozi? Zašto nam autor nije prikazao taj dio priče iz retrospektive ili autorskog ugla već nam je dao u vidu Dylanove priče? Da li je Dylan ovdje lagao? Da li bi bilo moguće da je on sreo Harijet na cesti, povezao je i napravio sudar u kojem je nesretna djevojka nastradala, onda je svjestan krivice izmislio priču za policiju da bi se riješio opravdane krivnje, a znajući da ima Blocha na svojoj strani nije mu bilo teško prodati priču u kojoj niko neće postavljati suvišna pitanja!? De Nardo, šta nam uradi, zar si morao u ovom dijelu cijelu priču toliko zakomplikovati i ostaviti nas da umremo glupi? Zaista iritantno, ali ta jedna scena, koju možda neki nisu ni zapazili, natjerala me je da dugo vremena poslije čitanja još uvijek razmišljam o ovom stripu i tražim neko logično objašnjenje. Ukoliko je Dylan stvarno bio taj koji je sjedio za volanom, onda se naslov može odnositi na njega, indirektno, ali ipak se može u tom slučaju reći da je u stvari Dylan to veliko đubre.

Kontroverzna scena

Pored te kontroverzne scene ima još dosta stvari u kojima je autor Dylana prikazao kao ne baš tipičnog junaka. Najmarkalnija stvar je vjerovatno to što je Dylan prikazan kao ljubomoran tip, čovjek koji je namirisao Čika kao suparnika kojem nije dorastao. Tu se pojavilo njegovo poznato peto i po čulo, upravo ovdje sam po prvi put posumnjao da ga on uopšte ima. Situacija kada se u našem okruženju pojavi neki tip koji dobro izgleda, džentlmen, zna sa ljudima i ženama, ukratko čini nam se da je superiorniji od nas, to je vjerovatno nešto što smo svi mi doživjeli ili smo barem mislili da je tako. Čik je tip koji je dopadljiv svima, čak je i očigledno da se sviđa i Dylanovoj vjerenici Marion, koja na indirektan i ironičan način prebacuje Dylanu da bi trebao postati više kao Čik, te ostavlja utisak da naš junak nije dovoljno dobar za nju, nije kao Čik koji je idealan tip. Te scene još više utemeljuju i stvari kao što je kada doktor Dreksler napada Dylana u jednom restoranu, nije se propustila nijedna situacija u kojoj Dylan ne ispada kao teži kreten. U redu, kasnije saznajemo da iza te sramotne scene stoji Čik, on je čovjek koji je držao konce u rukama, ipak činjenica ostaje da se Dylan još jednom izblamirao. Čik je od samog početka prikazan kao tip koji je u svakom pogledu bolji od Dylana, tu jedino zamjeram autoru što je na kraju okrenuo priču i dao nam finiš koji smo dosta puta do sada vidjeli, izvukao je na neki način Dylana iz afere i prikazao nam ga pozitivnijeg od svog konkurenta. Iskreno rečeno, bolje bi bilo da se krivica prebacila na neku treću osobu i da je naš junak jednostavno naletio na jednog suparnika koji je bolji od njega. Da je to bio slučaj ova priča bi dobila sve desetke, ovako zbog poznatog šablona na kraju, cijela epizoda dobiva jedan veliki minus.

Antijunak, glavom i bradom

Svi oni koji misle da je Dylan Dog idealan muškarac za jednu ženu, dobili su ovdje kontru od De Nardoa. Izgleda da je on na prvi pogled magnet za žene, zgodan, visok, zanimljiv i pomalo tajanstven, međutim, kada veza postane duža, on postaje dosadan. Ograničenost se vidi kada svaki put kada ga Morin pita šta bi mogli raditi u izlasku, on uvijek ima samo dvije ideje - pica i kino. To se moglo primjetiti i u ranijim epizodama, međutim, ovdje je to autor vješto stavio u scenu kao monotono i dosadno, nešto što odbija svaku ženu kada se ide tim tokom na duže vrijeme. Imam osjećaj da je De Nardo to namjerno uradio, možda i zbog toga što je i sam sit toga da žene vide u Dylanu idealnog muškarca, kao da je htjeo da mu udari ovom epizodom pečat gdje su njegove granice. S neke strane je u pravu, muškarac bez ideja teško će moći na duže vrijeme da zadrži pored sebe idealne, zahtjevne i ljepe žene, to je realnost. Ako ću biti iskren, meni se ne sviđa ta nijansa koja je nametnuta Dylanu u ovoj epizodi, jer to je samo jedan od elemenata koji se spajaju u jednu cjelinu da je u stvari upravo Dylan to đubre o kojem se radi u ovom stripu. Pomalo sam iznenađen da su glavni urednici dopustili u ovolikoj mjeri kritiku nad Dylanovim likom, za moj ukus i previše, ali kako sam već rekao, kada se već počelo sa time, onda se trebalo ići do kraja bez naglog kontrasta u samom finišu. Osobine koje smo u ovoj epizodi otkrili, ili bolje rečeno kojih smo tek sada u ovoj mjeri postali svjesni, objašnjavaju i to zašto Dylan u svakoj epizodi ima drugu djevojku i zašto nije sposoban da ih zadrži na duže vrijeme. Sigurno da je to dobro objašnjenje, ali kao što rekoh, za mene kojem je Dylan Dog drag junak, previše ekstremno.

Groucho je siguran

Nešto interesantno što sam zapazio na samom početku epizode je način na koji Morin pripovjeda, sjedi na stolici dok je oko nje cijeli prostor u bijeloj boji, tj. praznina. Nije bilo teško zaključiti da je mrtva, to je bilo neupitno tokom cijele epizode, interesantnije je bilo saznati kako je došlo do toga. Te scene su me podsjetile vizuelno na Mila Manaru, u više stripova je imao slične sekvence. Kadrovi, način na koji se lik obraća i sam crtež je vjerovatno inspirisan maestrovim ranim djelima.

Nešto što mi je bilo posebno nametnuto je scena u kojoj Bloch naziva Dylana sinom. Od kada se to desilo prvi put u jubilarnom 200 broju, nije moralo da se na ovaj način ovdje ponovi. Najviše mi je zasmetalo način na koji je to Bloch rekao, nije bilo emotivnih scena između njih dvojice neposredno prije ili poslije ovog kadra, tako da je ispalo iznenadno i neuvjerljivo. Ti momenti bi trebali da se čuvaju za posebne epizode u kojima njih dvojica imaju primarnu ulogu, ako se tako nešto ponavlja tek tako iz epizode u epizodu bez emotivne povezanosti, onda je promašen smisao i ispada previše nametljivo.

Bigliardo je obavio zaista odličan posao, izuzetno dobro je nacrtao i kadrirao strip. Emocije su dobro prikazane i dinamika crteža prati cijelu priču. Teško je reći u kojoj mjeri je crtež odgovoran za kvalitet ove epizode, ali mislim da je on upravo bio prava osoba za ovu priču. Brutalne scene su u ovom stripu rijetke, ako ih i ima, nisu direktno prikazane ili su zamračene. Mislim da je bilo u redu da Biglirado te scene na taj način prikaže, ovo nije slašerska već psihološka epizoda, nije morala imati i elemete koje treba čuvati za neku drugu priču koja se više bavi tom tematikom, inače bi nam neke stvari postale dosadne ukoliko su često prisutne. Angelo Stano, po meni najbolji crtač naslovnica u SBE, ovoga puta nije pustio maštu na slobodu i podario nam jednu od fenomenalnih naslovnica. Na žalost, ovoga puta naslovnica je neatraktivna i mogla je u svakom pogledu da bude bolja. Pomalo mi je žao zbog toga jer kvari ukupnu ocjenu, ali tako je kako jeste.

Ova epizoda je obavezna za pročitati. Vidjećemo Dylana u jednoj odbojnoj ulozi, ako se prepustimo mašti, možda i više nego što nam je drago. Šteta što je finiš izveden tako kako jeste, inače bi se radilo o jednoj od najboljih epizoda uopšte.

De Nardo nas vuče za nos - Ko je u stvari ovdje đubre?

DD VEC 29 Nasljednici Zone sumraka

DD VEC 31 Ukronija

5, 7, 8, 7

Prilicno dobra epizoda, koju sigurno nikad ne bi ni procito da nisam bio inspiriran Kingovom recenzijom.  Prica je dosta jednostavna, ali svidja mi se onaj dio gdje Morin prica svoje dogadjaje, na onoj stolici, kao da je kod nekog psihijatra, i taj stos pri kraju, kad stvarno vidimo od dakle ona to prica, je isto tako dobro uradjeno.  Ona lik Cik Baster mi se ne svidja tako puno, i kad sam vidio da je citava prica neka vrsta osvete prema Dylanu, sto smo u stvari vidjeli puno puta prije, onda nisam bio toliko odusevljen.  Kraj je nekako predvidljiv, samo ona scena gdje (SPOLIER ALERT*) on ubi Morin ispred Dylana je stvarno previse realna i gruba, ali ipak uvjerljiva.  Crtez mi se puno svidja, ali da budem iskren, previse lici na Bruno Brindisijev stil, u neku ruku je potpuno isti.  Naslovnica nije losa.  Epizoda koja je dobra, zato sto je u neku ruku drugacija od mnogo drugih Dylanovih prica (na primjer, covjek ima zarucnicu ovdje, sto jest u stvari neobicno), ali u drugu ruku je familiarna, zato sto je opet rijec on nekom ubici koji zeli osvetu.  Dobro, ali ne znam kad cu je ponovo procitat, mozda i nikad.

10.11.2010
    17:06:00 sati
  • poison

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Jeda od najboljih epizoda veselog cetvrtka.

11.11.2010
    23:53:00 sati
    poison
  • Vuk

7, 8, 9, 8

Interesantna zapazanja autora recenzije preporucuju ovu epizodu!

15.11.2010
    12:15:00 sati
    Vuk

5, 6, 7, 4

s jedne strane klasicni de nardov krimic, s druge strane pokusaj dublje analize glavnog junaka. king, mislim da tripujes, tesko da je de nardo imao u planu da nas povuce za nos tako jako, cenim da je to obicna (a velika) greska u scenariju. oni koji prate redovno serijal i sami vec dobro poznaju skoro sve karakterne osobine dilana, tako da tesko moze da prodje teza izvlacenja iz govana glumeci nevinasce. nemoze se 200 brojeva gradjeni lik odjednom raspasti i pokazati u "pravom" svetlu u 201.

ipak, ocito je da se on ne snalazi bas najbolje u drustvu dominantnijih muskaraca,a ovde u ovoj epizodi je to mozda i najveci plus, za razliku od pokusaja (re)socijalizacije koji su pomalo iritantni.

morin je skroz simpa lik, nije nepodnosljiva praznoglavka kao vecina onih koje su htele da ga preobrate. i nemojte mi reci da vam nije sinulo odmah odakle nam to ona pripoveda svoje pricu .

biljardo je ovde stvarno vise nego solidan, cudi me da je stano podbacio na naslovnici koja je fuserska i bezidejna.

22.11.2010
    01:08:00 sati
  • boris84

10, 10, 8, 6

Fantasticna prica i scenario, koju nisu ispratili adekvatan crtez i naslovnica. Zaista epizoda koja tjera na razmisljanje!

30.11.2010
    03:57:00 sati
    boris84

10, 10, 8, 8

Odlična epizoda. Dylan je skroz simpatičan u pokušajima socijalizacije. Kraj me je malo iznenadio.  Uistinu sam vjerovala da ova ženska priča priču nekoj svojoj frendici a ne svetom Petru.

08.01.2011
    14:33:00 sati

9, 9, 7, 9

18.03.2011
    14:08:00 sati
  • PJ24MKD

9, 8, 8, 6

Ultra-zabavno stivo sa dobre karakterizacije glavnih likova. Odlicna atmosfera i napetost do samog kraja i dobre dijaloge - bravo za De Nardo, ovo je delovalo osvezavajuce. I crtez mi je bio super - ima ovaj Bigliardo neki retro element u njegovom stilu koji mi se bas dopada.

21.04.2011
    05:45:00 sati
    PJ24MKD

8, 10, 8, 7

Odlična priča

21.05.2012
    14:13:00 sati

7, 9, 9, 8

Imajući u vidu prethodne užasno loše radove koje nam je vrli scenarist De Nardo servirao rekao bih da je većina Kingovih pretpostavki u recenziji netočna jer smatram kako taj scenarist ni u jednom trenutku nije ni pomislio da napravi od Dylana đubre i da doda dvosmislenost priči jer on jednostavno nije ili dosad nije bio (možda je evoluirao u međuvremenu tko zna, haha) sposoban za takve stvari. Ono da Hariette ne zna voziti auto je vjerojatno još jedna od njegovih gluposti kojom je želio napraviti... nešto dublje, ali je zapravo samo zbunio čitatelje. Ovo ni dalje nije jedan horor kakvog očekujemo u DD serijalu nego tek jedan obični triler sa sadističkim, samouvjerenim luđakom ubojicom kojeg iz De Nardovog prosjeka izvlači Moreenina naracija i tužan kraj. De Nardo se ovom epizodom ipak malo izvuka iz lošeg niza u koji je upao ali teško je od njega očekivati da i nastavi u tom smjeru. Bigliardo očigledno kopira Brindisija i dobro mu ide, crtež mu je malo neprecizniji ali sviđa mi se.

28.08.2012
    09:41:00 sati

10, 10, 10, 10

Baš me je oduševila ova epizoda, Bigliardov crtež mi je sada omiljeni u Dilanu, malim brojem linija izvanredno dočarava emocije likova a i priča šta reći, potpuno zaslužene visoke ocene.

21.09.2012
    13:06:00 sati
    ledenastena
  • Villain

9, 9, 9, 9

25.10.2013
    15:16:00 sati
    Villain

10, 9, 9, 7

Vrlo dobra prica. Scenario,od samog pocetka do samog kraja,dosade nije bilo. Napetnost je se konstantno dizala. Moreen,vrlo simpaticna djevojka. Zali Boze sto nako zavrsi. Citao sam Njemacko izdanje - Der verdammte Bastard / Prokleto kopile. Njemci su vjerovatno napravili razumljiviji prevod od VC. Najkasnije na 21. stranici,vidi se da Moreen, Chica Bustera osluje sa "Prokleto kopile".  Al zasto,to je bilo pratece pitanje,do odgovora. Dylan je u ovoj epizodi predstavljao sasvim "prosjecnoga" tipa. Monotoran,nije za velike zabave i ples,posebne restorane.Pizza/Kino, mu je sasvim ok.Usput i popusi dobar "Kopfnuss". On voli svoju djevojku,ne trazi previse a i ne zeli da izigrava "Dzeka/Jajaru" u visokome drustvu,nije zeljan da bude u centru paznje. U suprotnome,on bi se vise osjecao kao "Clown".  Crtez vrlo dobar.

03.03.2014
    10:20:00 sati

10, 10, 10, 10

Iako prica ima mozda poneku manu, one su minorne i zanemarljive u odnosu na sveukupni utisak koji ostavlja ova epizoda. Sjajno ispricana, zabavna, mracna epizoda u kojoj se ni na trenutak ne oseti zamor materijala i nedostatak inspiracije kod autora. Ovo je odlican, mracan triler, Morin je vrlo interesantna i privlacna Dilanova devojka koja po meni zasluzuje da se spominje kao jedna od boljih Dilanovih velikih ljubavi, takodje Dilanovo ponasanje u visokom drustvu i ljubomora veliki plus epizodi. Stvarno sjajna epizoda.

05.02.2018
    02:38:00 sati
  • Dexters

10, 10, 10, 9

Manični narcis koji se kezi po cijeli dan, jednim imenom- Gad.
    Kad je De Nardo u pitanju navikli smo na osrednje epizode, katkad zabavne, ali u pravilu površne izvedbe. Ovdje, međutim, De Nardo je jednostavno briljirao/bigljirao. Tijek priče je zanimljiv, simpatična Moreen nas vodi kroz nju većim djelom, a tu je i Dylan koji je prikazan na jedan neuobičajeno ljudski- realan način. Mnogo je sitnih kreativnih trenutaka koji ovoj, naizgled prožvakanoj temi, daju dodatni šarm. Posebno bih istakao limb u kojem se nalazi Moreen, i bakicu s recepcije. Priča se može posmatrati i kao brižljivo složen mozaik jer radnja nije linearna, i povremeno nas tjera vratiti se korak unatrag.

Vrhunac na kraju čitatelja ostavlja zadovoljnim. De Nardo je hrabrim potezom uništio svaku pomisao na patetiku, koja je toliko nepoželjna u ovom serijalu. Tužan kraj? Načelno da, ali ako se poveže s početkom stripa, dobije se jedna potpuno nova dimenzija. Koliko god kraj bio tužan nekome, sjeti se da su tu i živi junaci. I to junaci, kakve nismo očekivali.

Moj je stav da autor ne mora, i ne smije slijepo slijediti Sclavijeve koncepte. Stoga prilikom ocjenjivanja nisam radio usporedbu sa Sclavijevim djelima, to s ovakvim stripom nije ni moguće. De Nardo je imao jednu viziju, i ja nemam nijednu značajnu zamjerku na njegovu egzekuciju.

31.08.2018
    18:39:00 sati
    Dexters
  • LordFreemanuel

10, 9, 9, 6

Sve preporuke za ovu priču, De Nardo odličan kao i Bigliardo. Strip se lagano čita i vidi se da je scenarist imao jasnu ideju kako bi izveo ovu priču. Jedini minus je naslovnica.

08.01.2019
    00:28:00 sati
    LordFreemanuel
  • lukaku44496

7, 8, 8, 8

21.01.2019
    22:40:00 sati
    lukaku44496
  • Ukupna ocjena 92%

9, 9, 10, 8

02.06.2019
    23:22:00 sati

10, 10, 8, 5

Vrhunska priča. Šteta što naslovnica kvari ukupni dojam i što nije kvalitetnija.

12.09.2019
    11:31:00 sati
  • acivi

10, 10, 9, 7

Fantasticno izvedena prica, crtez jako dobar.

18.06.2020
    09:23:00 sati
    acivi

7, 7, 8, 7

Daleko od odlične priče, ali lako moguće i najbolji de Nardov uradak na Dylanu. Možda i jedina priča koju bih svrstao u njegov baš dobar uradak. Imao je on i inače dosta pitkih, donekle uzbudljivih priča koje se brzo čitaju, ali su uvijek bile površne i striktno razbibriga. Čitljive, reklo bi se, a katkad jedva i to. Ova je opet uzbudljiva, ali je istovremeno i ipak malo zašla u neku dubinu, par koraka dalje od onog plićaka u kojem se de Nardo stalno bacaka.

Bigliardo je iznenadio, a u Ričardiju će iznenaditi još i više.

U svakom slučaju dinamična priča, koja ipak najviše bodova dobiva na efektnim dijalozima i zanimljivom glavnom negativcu.

18.06.2020
    09:43:00 sati
  • Ukupna ocjena 97%

10, 10, 9, 10

Fanstasticna prica, prilicno emotivna na kraju. Jedna od najboljih, a dopada mi se prije svega jer je scenario prilicno jednostavan i fino odradjen, nije banalan i nejasan kao u vecini DD epizoda. Ono sto mozda nedostaje jesu samo brutalnije scene ubistva, koje bi mogle da se naslikaju prilikom ubistva Drexlera ili reakcija Dylana u trenutku kada Morin biva ubijena.

Odlican crtez i naslovna koja ne otkriva puno toga sto cini pricu jos zanimljivijom

25.09.2020
    12:43:00 sati
    Joker_1389
  • Ukupna ocjena 79%

7, 7, 9, 10

26.04.2021
    01:15:00 sati
    Alex Kross

9, 10, 9, 7

Naravno da se uvek moze (a i treba) naci mana nekom stripu, toga ni ova epizda DDa nije postedjena, a nas vrli scenarista ih je i dobrano nabrojao i obradio u svojoj odlicnoj recezniji. Ipak, to ne znaci da ova prica ne funkcionise od pocetka do kraja i da se te mane ne mogu prenebregnuti, da nisam procitao recenziju, ja ne bih ni znao za njih, btw... Dakle, sjajan posao, de Nardo!

26.05.2021
    20:39:00 sati