Ukronija

DD VEC 31 | 96 str.

Brett Ellis je bogat, elegantan i uspješan, međutim djevojka s kojom se viđa je ubijeđena da je on u stvari “swasser”, tj. osoba koja postoji i ne postoji u isto vrijeme. Za to vrijeme lete majmuni u uniformama u cepelinu iznad Londona dok svemirci iznad zemlje plaču razočarani jer misle da su jedini u cijelom univerzumu. U cijelu ovu priču umiješan je i Dylan Dog koji nije ništa manje zbunjen od ostalih ljudi, vanzemaljaca i majmuna. Sclavi is back!

Crtež 5

• Ukronija
    DD LEX 120
  • Ukronija
    DD VEC 31

• Ucronìa
    DD SR 240

• Ukronija ili alternativna istorija je naziv za specifičan podžanr spekulativne fikcije, odnosno naučne fantastike čija je radnja smještena u fiktivne svjetove u kojima je istorija krenula drukčijim tokom od onog u stvarnom svijetu. Koncept alternativne istorije se često vezuje uz koncepte vremenskog putovanja ili paralelnih univerzuma. Ponekad se pod pojmom alternativna istorija podrazumijeva i grana istorijske nauke koja se bavi špekulacijama o tome kakve bi posljedice imali određeni događaji ili procesi da su se dogodili na način drukčiji od onog u zabilježenoj historiji. Historičari često za tu granu istorije koriste izraz kontrafaktualna istorija. Pojam „alternativna istorija“ valja razlikovati od pojma „tajna istorija“, koji predstavlja "stvarnu" i "nepromijenjenu" istoriju koja se tumači na drukčiji način.
  • Ovo je prva priča nakon pet godina koju je napisao Sclavi za Dylana Doga. Posljednja epizoda prije velike pauze je bila DD LU #96 “Projekt”.
  • U stripu se više puta pojavljuje izraz “kvantna mehanika”. Kvantna mehanika jedna je od najvažnijih i najplodonosnijih grana moderne fizike, ona proučava ponašanje elektrona i ostalih elementarnih čestica u atomima, molekulama i kristalima, nuklearnim jezgrama.
  • Serijski ubica u ovom stripu Brett Ellis, dobio je ime po poznatom američkom piscu pod imenom Brett Easton Ellis. On je čovjek koji je napisao poznati roman “American Psycho”, poznat prije svega po istoimenom filmu u kojem je glavnu ulogu glumio Christian Bale. Ponašanje , kao i zanimanje ubice iz našeg stripa odgovara u potpunosti liku Patricka Batemana iz filma.
  • U stripu se pojavljuju inteligentni majmuni u cepelinu. Majmuni su očigledno stari poznanici iz djela “Planeta majmuna”. Cepelin pod nazivom “Hindenburg” je stvarno postojao. Radilo se o njemačkom cepelinu koji je po prvi put korišten u martu 1936. godine. U maju 1937. cepelin se je srušio pri čemu je poginulo 36 ljudi.
  • Profesor Knock je naš stari poznanik. Imao je već nastup u stripu “Tri puta nula”.
  • Adolf Hitler je bio njemački i austrijski političar i diktator. U svojstvu "Führera", vođe nacističke Njemačke, Hitler se smatra za glavnog i odgovornog za Drugi svjetski rat i progon Jevreja - holokaust, u kojem su počinjeni neki od najvećih zločina protiv čovječanstva u istoriji. Hitler je bio predsjednik Nacionalsocijalističke radničke partije Njemačke NSDAP-a. Vjeruje se da je Hitler izvršio samoubistvo pucanjem u glavu 30. aprila 1945. Njegovo i tijelo Eve Braun, njegove dugogodišnje saputnice s kojom se vjenčao nekoliko dana prije pada Berlina, zakopano je i spaljeno nakon kratko vrijeme poslije smrti.
  • Josif Visarionovič Džugašvili Staljin je bio gruzijski revolucionarni marksist, i kasnije doživotni predsjednik SSSR-a (1928. - 1953.). Rođen je 21. decembra 1879. godine u mjestu Gorikao kao sin postolara i bivšeg kmeta. Bio je i student teologije u pravoslavnom sjemeništu u Tifilisu iz kojeg je izbačen 1899. godine jer se godinu dana ranije pridružio ilegalnoj Ruskoj socijaldemokratskoj radničkoj stranci. Preminuo je 5. marta 1953. godine.
  • Na 12. stranici jedna djevojka nosi majicu sa znakom Supermana, najpoznatijeg američkog strip junaka.
  • Lik Vive Kvngvatj je očigledno inspirisan engleskim supermodelom Naomi Campbell.

Razlika između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti je samo varka

“Dobar dan”, rekao je Sclavi, to je bio povod da pedeset analitičara pokušava da odgonetne zagonetku šta je tačno maestro mislio kada je to rekao. “Ukronija”, rekao je Sclavi, mogu li uopšte da se prebroje svi oni koji pokušavaju da analiziraju smisao te riječi? E pa, ja sam jedan od njih. Može biti da je moja teorija nešto drugačija od nekih od vas, ali ipak je teorija, moje mišljenje, moje razmišljanje, ispovijest mog ličnog psihičkog poremećaja. Čitam italijanske komentare kako misle da ovdje Sclavi nije Sclavi, već da Sclavi pokušava biti Sclavi. Pa ne bih se složio! Koliko oni znaju u stvari o tome ko je Sclavi? Ko je čovjek koji se najradije zatvori u četiri zida i voli samoću više nego Dylan žene? Kako možemo uopšte da znamo ko je on? Možda je tip koji svoja razmišljanja prenosi na papir, svoje emocije, svoj pogled na svijet, a možda je jednostavno čovjek koji pod raznim tabletama i drogama ima halucinacije i prenosi na papir slike koje se motaju po njegovom, mora se priznati, posebnom umu. Šta ako je samo povučeni, razočarani u ljubav, stari emotivac koji ne može da preboli to što ga je jednom ostavila neka djevojka za koju je mislio da je ljubav njegovog života, djevojka za koju je on bio samo kap vode u moru, djevojka koja je za njega do dan danas predmet apsolutnog božanstva i naravno glavna uloga u igri zvanoj onanija? Nemoguće? Pa, možda je moguće, samoća je emotivno stanje koje stimuliše čovjeka da napravi nešto što inače nikada ne bi uradio. Mnogo velikih umjetnika je dobilo inspiraciju upravo u momentima kada su imali krizu i osamili se u četiri zida, jer upravo tada čovjek ima najviše vremena za razmišljanje, za stvaranje umjetničkih djela ili u svojoj lucidnosti da kuju planove za serijska ubistva. Samoća je najveći stimulant, u tim situacijama se misli na stvari koje su odavno zaboravljene, stvari na koje normalan čovjek sa poslom i obavezama ne misli jer nema vremena za to. Posao je vjerovatno najbolja terapija za većinu duševnih problema. Sclavi mi liči na jednog tipa koji je potencijalni masovni ubica, samo što nema hrabrosti da svoja razmišljanja prenese u stvarnost pa svoje strahove i strasti prenosi na papir. Ne želim da maestra nazovem kukavicom, ali možda sam u pravu, možda i nisam, vjerovatno ne postoji niko ko bi to mogao potvrditi ili negirati, naravno osim njega samog.

Ukronija” je u mojim očima prije svega jedan strip koji pokazuje kako bi bilo da smo u jednom drugom svijetu, paralelnoj dimenziji, da li bi mi bili isti kao što jesmo ili ipak ne. Po mom mišljenju ljudi se na rađaju takvi kao što jesu, u redu je da su geni za dosta toga odgovorni, ali ipak život od nas gradi ono što jesmo. Svaka sekunda, svaki momenat našeg života, pa i one najmanje sitnice, su odgovorni za našu ličnost, odgovorni za odluke koje donosimo. Možda je moja sudbina da budem fin, normalan i porodičan čovjek, ali jedna situacija može da promijeni moj život, moj karakter, moju ličnost i da postanem neko za koga ljudi smatraju da bi bilo nemoguće pronaći tu osobu u meni. Onaj prokleti rat devedesetih godina nam je pokazao kako ljudi u ekstremnim situacijama i oni koji su preživjeli traume, mogu preko noći da se promijene. U samom stripu Dylana Doga imali smo jednom priču o zamijenjenim ulogama, sasvim realistično stanje da je život određenih individua išao drugim tokom. Osnovni cilj većine priča o paralelnim dimenzijama nije nikad bio da samo vidimo kako bi izgledale zgrade i okolina na istom mjestu u drugom prostoru ili istom vremenu sa drugačijim tokom dešavanja, već uvijek su u centru pažnje ličnosti, kako su se te iste prilagodile drugačijim uslovima, šta je od njih postalo kada bi okolina na drugačiji način utjecala na njihov život. Imamo dosta primjera sličnih priča, pogotovo u Marvelovom i DC univerzumu američkih superheroja. Priče koje se bave tom tematikom nazivaju se u USA “Elseword”. U ovom stripu je tok nešto drugačiji jer prije svega dolazi do miješanja alternativnih svijetova, dakle nije glavna tema kakvi su ljudi u tim svijetovima, već kako se snalaze ti isti u paralelnoj dimenziji. Sam Dylan je samo djelimično mogao da baci pogled na jedan paralelni univerzum, više je morao da izađe na kraj sa čovjekom koji dolazi iz jednog drugog svijeta.

Ideja o komunacizmu mi se čini interesantna, mješavina između komunizma i nacizma, ili bolje rečeno za Sclavija je to očigledno jedno te isto. Sa ovom teorijom, koju propagiraju Amerikanci još od `45, mnogi se ne slažu. Porediti tek tako Hitlera sa Staljinom, predstavljati ih kao istu ličnost u dva različita tijela, barem je i po meni van svake pameti. USA, čiji je nekad veći problem bio komunizam od samog nacizma, uspješno su ubijedili zapadni svijet da se radi o jednom te istom zlu.

Jedno te isto - Sclavijev pogled na režime Hitlera i Staljina

Postavlja se ipak pitanje da li je USA trenutno to zlo, ta diktatura koja trenutno dominira svijetom? Na to pitanje bi barem pola čovječanstva odgovorilo sa jasnim DA, ali Bonelli je ipak u Italiji, a Italija je zapadna država, jedna od zemlja samoprozvanog civilizovanog svijeta. Doista kontroverzna tema koja dijeli ljude u dva tabora. Slične ideje su bile već tema raznih knjiga, filmova, filmskih serija i stripova.

Priče sa paralelnim univerzumima nisu rijetkost u Dylanovom svijetu, s naše tačke gledišta njegov svijet ionako nije naš. Ubice iz druge dimenzije, sa druge strane smrti ili putovanje kroz vrijeme, sve teme koje smo već vidjeli, ipak rijetko u ovako jednom markalnom elementu. Ova epizoda me dosta podsjeća na priču DD LEX #50 “Na granici vremena”, mada je dosta kompleksnija. Vidjeo sam po komentarima, kako u Italiji tako i kod nas, da su ljudi očekivali više od ove priče, prije svega što je ovo prva epizoda koju je Sclavi napisao poslije pet godina. Ne znam tačno šta se očekivalo, ali koliko vidim nešto spektakularnije, neku priču epskih razmjera. To definitivno nismo dobili, ali po meni sasvim solidna epizoda koja ostaje u sjećanju po pomalo čudnovatim događajima kao i zbog političke teme koje se dotakla.

Saudelli se mogao malo više potruditi sa crtežom, prije svega likovi su nacrtani kao u karikaturnom stripu. “Svemogući” kompjuter se mogao prilagoditi vremenu, a ne nacrtati jedan tri hiljade godina star kompjuter i uzeti za primjer model koji je bio aktuelan tek desetak godina u našem vremenu. Angelo Stano je po običaju obavio odličan posao, dao nam je klaustrofobičnu naslovnicu koja u jednoj slici na najbolji način opisuje cijeli strip.

“Ukronija” je obavezno štivo za sve ljubitelje Dylana Doga. Moglo je sve malo bolje da se izvede, od scenarija pa pogotovo do crteža, ipak sama tema je izuzetno privlačna i ne bih imao ništa protiv kada bi ova priča jednog dana dobila nastavak, mada ako smo iskreni, zar nije svaka Dylanova priča pomalo “ukronija”?!

Ko o kome, majmuni o majmunima

DD VEC 30 Veliko đubre

DD VEC 32/33 Xabaras!

• Chupavi

9, 8, 6, 10

Zanimljivo gledanje na istoriju sa onim cuvnim sta bi bilo kad bi bilo .

ps kembelova je engleskinja

27.08.2010
    13:16:00 sati
    Chupavi
  • Sandman.

9, 9, 8, 9

Meni je ova epizoda odlicna,istinski Sklavi.

27.08.2010
    13:59:00 sati
    Sandman.
  • nolo contendre

4, 4, 4, 8

Najžešći udarac je kada shvatite da ste posle čitanja toliko očekivanog stripa ostali ravnodušni.Da je bar malko lošiji ostao bi mi u pamćenju kao veliko razočarenje, što je opet bolje od ovoga.Ovako nisam siguran ni da se sećam o čemu se tu tačno radilo..

Mlako, bljutavo.. bah..

27.08.2010
    14:27:00 sati
    nolo contendre
  • Bob Rok

10, 6, 6, 8

Imao je Sklavi losih epizoda, ova je fina :)

Mozda su neki nostalgicni, ali ovo je sasvim pristojno i ima finu poentu. Vec pricano, narocito Sklavijeva opsesija paralelnim univerzumima, ali opet zanimljivo razmisljanje o covekolikim majmunima koji su evoluirali u ljude samo da bi se odupreli zlu.

Susret vremena, dodadjaja, sadasnjica... Njegovo razmisljanje o postojanju komunacizma ili nacikomunizma nije daleko od istine. Mozda Staljin nije bio toliko udaren, ali da je bio, bio je. Amerika? Mozda, i verovatno ima ulogu. Sto bad guya, sto good guya... U zavisnosti od okolnosti i istine. A mozda i ne postoji.

Da, zbog svoje neprijatne morbidnosti, slabija ocena za scenario.

U svakom slucaju, resenje je 42 ;)

27.08.2010
    15:03:00 sati
    Bob Rok
  • poison

7, 7, 6, 7

Osrednja epizoda ima boljih.

27.08.2010
    19:05:00 sati
    poison
  • Ukupna ocjena 81%

9, 8, 7, 9

Jako teska epizoda za ocjenjivanje. Ima tu dobro prepoznatljivog Sclavijevog stila, puno intrigantnih motiva, ali na kraju nijesam uspio da pronadjem jasnu osnovnu ideju vodilju, osim jednostavne potke u vidu varijacija na temu paralelnih univerzuma. Ne kazem da sam ocekivao neke jasne zakljucke na temu bilo cega, jer Sclavi zakljucke obicno i ne izvodi, ali daje jasne teme za razmisljanje, filtrirane kroz njegove licne stavove.

Dilema determinizam vs. indeterminizam je cesta i kod Sclavija i mnogih autora koji su radili na DD-u, ali ovdje se prvi put (ako ne racunamo tri puta nula koji ipak ima druge preokupacije) posmatra sa aspekta prirodne nauke, tj. kvantne mehanike. Profesor Knock opet ima vaznu ulogu, ali za razliku od Tri puta nula, ovdje luta kroz citavi strip, kao i Sclavi, muceci se sa osnovnim pitanjem da li sudbina postoji, ili postoje sve sudbine u nebrojenim multiverzumima. Jednostavno, osnovna mana epizode je sto ne vidim bas nikakvu katarzu. I tu ne mislim na Barbatinu veliku katarzu u smislu shvatanja nekakve big picture, nego ljudsku, pravu katarzu, koju je Sclavi znao da pronadje u najobicnijim, svakodnevnim stvarima. Odgovor i da i ne, na dileme postavljene u stripu me ne zadovoljava.

Zanimljiva je referenca na 85-toj strani, gdje na tabli iza profesora Knocka pise 0,707. Nula kao osnovna apstrakcija, nistavilo koje nije nuzno lose i 7 kao najbitniji Sclavijev broj, princip zivota i smrti. Brojevi se preplicu, stalno slijede jedan drugog i ne nude razresenje dileme, vec je samo pojacavaju.

Iako nije ni blizu Sclavijevih vrhunaca, epizoda je u svakom slucaju osvjezenje jer podstice na razmisljanje i raspravu, za razliku od vecine ostalih aktuelnih prica.

Saudeli losiji nego obicno. Mislim da mu vise pristaju opustenije epizode laganijeg ritma, kao npr ove dvije u posljednjem superbooku. Naslovnica dobra, ali malo misleading.

27.08.2010
    22:16:00 sati
    Djuro

10, 9, 10, 9

Ja volim takve stvari. Volim istorijske utopije... Ovo je dobra epizoda.

27.08.2010
    22:35:00 sati

8, 10, 9, 9

Mnogi ce me se sjetiti s foruma, ja sam onaj koji je u jednom odredjenom trenutku pokusao saznati SVE sto se o Sclaviju moglo saznati kroz njegove romane, stripove, intervjue, pripovijetke i tako dalje. Prije par godina sam ga uspio i upoznati, doduse u jednom vrlo specificnom okruzenju, i samo na kratko. U svakom slucaju, koliko znam, Sclavi se nikad nije toliko razocarao u JEDNU ljubav koliko bi se moglo shvatiti iz ove recenzije. Njegov problem je dugo godina bio taj sto ne da ga JEDNA zena nije htjela, vec sto ga nije htjela NI JEDNA (a tu je grijesio, jer sam ga ja i upoznao preko jedne zene, prelijepe, usput, koja ga je ITEKAKO htjela).

Franco Saudelli je legendarni crtac, nisam dugo citao Ucroniju, ali ovih par slicica sto je ovdje moguce vidjeti me opet, nakon godina, odusevljavaju, Franco ima nevjerovatno ziv potez kistom, i cijeli njegov nacin crtanja je izvanredno lican, istinski me odusevi svaki put kad ga gledam.

01.09.2010
    22:49:00 sati
    Zox
  • swamp thing

9, 9, 6, 9

Odlicno!

06.09.2010
    18:05:00 sati
    swamp thing

5, 6, 6, 9

Odlično je počelo a što je više išlo kraju to mi je postalo sve napornije. U principu ovu priču treba gledati kao niz skečeva a poveznica je to filozofiranje i mudroserenje o postojanju. Ove priče o "smislu besmisla smisla koji je besmisleno smislen" i svo to trtljanje prtljanje ide na onu stvar. Jednostavno volim normalne priče poput "Poslije ponoći", "Fobija", "Veliko đubre", "Misteriji Ramblina", "Kronike izvanrednog ludila". Tamo gdje ima apsurda, ima skeča, ali je u prvom planu neka radnja i otkačeni likovi.

Ona slika sa alienom kojemu suze idu na oči je divna, kao i taj cijeli nazovimo ga skeč.

27.09.2010
    12:51:00 sati

8, 8, 8, 9

Nekako mi tesko dolazi da napisem ista smisleno kad je o ovoj epizodi rec, pa cu se zato jednostavno kopirati sa teme o dilanu na forumu:

"Sticajem okolnosti, cistom slucajnoscu ili pak kvantnom skoku svejedno, Ukronija se dva meseca ranije nasla u mojim rukama! :)
    I reci da se ovde samo Sclavijev potpis vratio je totalno suludo, jer priznacete, citanje ide kao od sale, strip se primice kraju a nemamo pojma sta, kako i gde, ali nije ni bitno, vazno je uzivanje u nacinu kako nam je sve to saopsteno. Ok, priznajem ovo je daleko od maestralnosti 3x0, kao i od halucinantnoscu jedne Njujork, Njujork, ali opet, uz rizik da zazvucim hardkor fanovski, vrednije je procitati Sclavijev potpis popisan u snegu nego Rujuov/Manfredijev/Masierov u zlatotisku ;) "

18.10.2010
    00:42:00 sati
  • Vuk

6, 6, 10, 10

Osvrt na komunizam i nacizam mi deluje otrcano. Ne volim da vidim takve stvari u Dilanovom serijalu! Nekoliko interesantnih ideja ne vade broj iz prosecnosti. Crtez mi se jako dopada!

18.11.2010
    14:04:00 sati
    Vuk
  • boris84

9, 8, 6, 10

Odlicna i prvenstveno originalna prica, koja je propracena SAVRSENOM naslovnicom. Crtez mi nije nesto poseban, sto donekle kvari utisak, ali lijepo je ponovo vidjeti Sklavija u starom elementu.

30.11.2010
    04:02:00 sati
    boris84

5, 2, 6, 9

odlična recenzija

18.03.2011
    23:04:00 sati
  • writer

7, 7, 4, 8

Zbilja teška epizoda. Na trenutke se čini odličnom, a na trenutke govnetom. crtež jako loš. I ono pojavljivanje majmuna je glupo, a tek onaj Profesor Knok, zabolela me je glava dok nisam skontao šta čovek priča.

10.09.2011
    02:01:00 sati
    writer
  • PJ24MKD

9, 9, 9, 8

Ultra-zabavna epizoda u kojoj sam maksimalno uzivao.

08.01.2012
    04:14:00 sati
    PJ24MKD

4, 3, 6, 9

Priča puna filozofiranja bez rješenja i kraja, zbir smislenih i besmislenih ideja nabacanih zbrda-zdola u 96 strana stripa. Loše.
    12.01.2012
    09:33:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

8, 2, 5, 7

21.05.2012
    14:15:00 sati

Ukupna ocjena 38%

2, 2, 6, 8

Majmuni, komunacisti, Hitler, Staljin, pokret otpora, ubojica, zgodna manekenka, svemirci, profesor Knock... Nadrobljeno svega i svačega. Netko voli ovakve priče a netko ne. Za mene je ovo jedna velika hrpa gluposti.

28.08.2012
    10:03:00 sati
  • darkw00d

8, 7, 7, 9

Interesantno!
    06.01.2013
    02:44:00 sati
    darkw00d

8, 6, 6, 9

Nakon prvog čitanja ostao sam uvelike razočaran ovom epizodom, dijelom zato što sam ju pročitao nakon desetak prosječnih VČ DD-a, koje sam kupio u paru s njom (u međuvremenu sam shvatio  da previše DD-a odjednom nije uopće dobro, jer će mi i one solidne epizode biti katastrofa). Nakon par mjeseci pri drugome, ležernijem čitanju već je jasnije kakav je smisao Sclavi unio u ovu ludu epizodu. Ta ideja da se ljudi iz jedne dimenzije nađu u drugoj, i njihove reakcije, je poprilično dobra, a lik inspiriran Patrickom Batemanom je ipak više ismijavanje onoga koji zna samo za materijalne vrijednosti nego omaž romanu Brreta Eastona Ellisa. Nekako mi se čini da je ovdje bilo materijala za još barem pedeset stranica, a način na koji je sve kuliminiralo (praskom) nije me baš ostavio zadovoljnim. Scalvijevski način pripovjedanja se osjeti, a Saudelli ga prati svojim kakvim-takvim solidnim crtežom...

08.01.2013
    02:05:00 sati

7, 6, 5, 6

Sclavi nije autor koga mnogo volim, ali jeste neko čije određene radove izuzetno cenim. Kod njega ima i vrhunskih radova, ima zlatne sredine, ali ima i promašaja - dobro, pomisliće neko, pa toga ima kod svakog autora stripa, pa i kod svakog od nas - ali se Sclavi ističe, razlikuje od drugih po tome što su čak i njegovi promašaji potpuno specifični.

Ovde - lepo je započeo, ali se posle, kako se kraj primiče, pogubio...

16.06.2013
    01:14:00 sati

7, 8, 7, 10

Prica je bizarna, apsurdna, i veoma cudna (moze se reci i kompletno konfuzna), ali... da je zabavna, to sigurno jest.  Ima ovdje svega i svacega: "Ja sam kul, kul, kul!", onaj njemac kojeg svi ganjaju i koji bombama unistava svoje tragace, onda ona ciganka koja moze da vidi ljudsku buducnost... a Dylan?  Gdje je on u svemu tome?  Ovdje je covjek totalno sporedna uloga.  Sa ovom pricom nas istrazivac nocnih mora nema nikakve veze, ama bas. Crtez je solidan, a prica i scenarij su na istom nivou.  Naslovnica je bas, kako bi onaj Bret reko, "Kul!": originalna i zanimljiva.  Obecava puno vise nego sto ova epizoda daje.  Ali ipak, ponavljam: sve ovo sto se ovdje vidi, sve sto se cita, sve se to uopste ne uklapa, ali eto, na brzinu se procita, i zabavno se provede 30 minuta.  Ovo je Sclavi napisao dok je bio high na LSDu, garant!

03.03.2014
    10:22:00 sati

5, 6, 4, 7

Ovo je definitivno najslabija Sclavijeva priča od ovih

nekoliko povratničkih koje je napisao.

Komunacizam? Ma daj. molim te.

No ova epizoda zapravo nije toliko ni loša koliko je kvari

katastrofalno loš Saudelliev crtež!

Likovi su mu toliko karikaturalni da bih i ja bolje nacrtao strip!

Zbog toga niža ocjena.

01.04.2014
    21:04:00 sati
  • Ukupna ocjena 78%

8, 8, 7, 9

Po meni je jako dobar Sclavijev povratak, a i crtež nije loš.

26.05.2014
    00:26:00 sati
    Patrix

7, 5, 7, 8

Nikad nisam nešto volio fiziku i ne volim baš kad se istu u tolikoj mjeri petlja u neku priču, osobito kad je izvedba toliko konfuzna. Alternativne budućnosti (sadašnjosti, povijesti?), odnosno "što bi bilo kad bi bilo" teme smatram zanimljivima (baš se spremam gledati seriju "Man in the high castle", ima poveznica s ovim stripom), ali ovdje je jednostavno previše toga nabacano i na kraju, premda ispripovijedano u Sclavijevom prepoznatljivom stilu i tjera na razmišljanje, ne uspijeva ostaviti nekakvu jasnu poantu. Tu su mnoga nekadašnja Sclavijeva pitanja o (be)smislu postojanja, ali sve je to porazbacano i ne baš dobro ukalupljeno u priču.

Saudellijev crtež u neku ruku odgovara priči, ali to ne mijenja činjenicu da je jedan od slabijih Dylanovih crtača. Stano odličan.

Osrednji Sclavijev povratak.

15.04.2016
    13:26:00 sati

7, 7, 7, 8

09.04.2018
    16:25:00 sati
    Zagorfan01
  • Sarghan

8, 8, 8, 6

Čitao jučer ponovno "Ukroniju" u LU izdanju nakon duuugo vremena. Toliko je govana i prosječnih priča izašlo nakon 250. broja da sam zbog svih takvih priča nekako uspio  zaboraviti što me je točno privuklo Dylanu. Odgovor: baš ovakve priče. Na strane konceptu i činjenici da u pitanju nije jedna od najboljih priča, nevjerojatno je koliko je "Ukronija" tečna i "smislena", i to još više ako uzmemo u obzir da ju je pisao Sclavi koji nije ni blizu svom vrhuncu. Ali unatoč tome i svim manama ove priče, "Ukronija" tuče najmanje 90% priča nakon 250. broja, uključujući i sve ove nakon početka preporoda.

Tek sad vidim da sve ove priče koje sam čitao u zadnjih par tjedana (a čak i one u zadnjih nekoliko godina) nisu ni sjena "Ukroniji", tj. neraspoloženom Sclaviju koji piše s trećinom snage i volje. Sinoć me ta spoznaja blago rastužila, ali i nagnalo na razmišljanje kako taj preporod i takozvani povratak korijenima ništa ne znači ako među scenaristima nemaju barem jednog scenarista koji je najmanje blijeda kopija Sclavija. Na stranu sve one rijetke odlične priče iz zadnjih stotinjak brojeva, ali većina njih bazira se na idejama i konceptima do kojih se lako dođe ili su jednostavno preuzeti iz stvarnosti na način da je na njih nadodano scenaristovo laičko mišljenje. Koliko god koncept i ideje prikazani u "Ukroniji" (npr. da su paralelne dimenzije i sudbina međusobno kontradiktorni) djeluju smisleno, to nije nešto što može tek tako nekome pasti na pamet. To je znatno više od onog što npr. Recchioni samo prenosi stavove i ljudska ponašanja iz stvarnog svijeta i na njih nadodaje neko vlastito, prizemljeno i najčešće učestalo viđenje. Uglavnom, sve se na kraju svodi na način na koji je nešto iznešeno u pričama, a čisto sumnjam da će se ponovno pojaviti netko tko je to iznosio i povezivao s takom lakoćom kao što je to radio Sclavi.

Ukronija je jedna od onih "dobrih" priča čije ću ideje, koncepte i razmišljanja zbog svoje senilnosti "zaboraviti" za nekih mjesec dana, ali će me, unatoč svojim manama i "prosječnosti", nakon svakog novog čitanja njima ponovno oduševljavati. To jest, njen sadržaj će mi biti u magli, ali ću priču uvijek pamtiti po tom osjećaju oduševljenosti koji ostaje nakon njenog čitanja.

12.06.2018
    23:49:00 sati
    Sarghan

8, 7, 9, 10

Veliki povratak majstora horrora Sclavija u ne tako "velikoj" epizodi.. Epizoda ima svojih dobrih elemenata (kao što su npr. majmuni u cepelinu, manekenka Viva i izvanzemaljci), ali ima i svojih loših elemenata (kao što su npr. način ubijanja Schmitta - bombom, profesor Knock i njegova mačka u kutiji i dr.).. Crtež mi se sviđa.. I likovi i okolina su lijepo prikazani i nemam zamjerki na Saudellijev rad.. A naslovnica može konkurirati za Dylanovu naslovnicu godine.. Odlična..

20.06.2018
    18:38:00 sati

9, 9, 5, 10

Iako je tema nacizma pomalo otrcana, a Sclavi kao da je zapeo u osamdesetima, kada je ta tema bila jako popularna, ipak je ovo jedna upečatljiva epizoda koja tjera na razmišljanje. Majstor Sclavi je tu ubacio puno zgodnih situacija i zanimljivih minijatura. U moru ispodprosječnih priča, nakon što je napustio serijal, ovim povratkom ponovno pokazuje kako bi trebao izgledati jedan inteligentan strip, što je Dylan Dog bio, a više nije.

Bravo majstore, svaka ti dala! :-)

Moja sućut onima koji ne shvaćaju!!

Šteta pa Saudellijev loš karikaturistički crtež umanjuje vrijednost ovog stripa, za razliku od naslovnice, koja pogađa bit i tjera te da ga kupiš.

07.07.2018
    15:54:00 sati
  • DividerOfShadows

8, 8, 7, 9

Ideja priče vrlo je zanimljiva, taj vječni "što bi bilo kad bi bilo". Nakon prvog čitanja priča me jako zbunila, scenarij mi se činio sav pomotan i nepovezan, ali kasnije sam uvidio da je možda to namjerno tako - da se istakne kaotičnost samog koncepta paralelnih svjetova i vremena koji se preklapaju. Pa na što bi to ličilo ako ne na kaos i određenu vrstu nekatartičnosti koju je neki recenzent u komentarima spomenuo? Taj "i da i ne" zapravo samo ponavlja onu Knockovu Schrödingerovu mačku koja je istovremeno živa i mrtva, ali ta mačka na koncu dobije živog klona - sve postaje moguće.

Nisam veliki ljubitelj Saudellija, ali ovdje nekako pristaje atmosferi, ako to ima smisla. Stanova je naslovnica, po običaju, odlična.

Zaključno, znam da su mnogi očekivali velik, grandiozan Sclavijev povratak, ali maestro se odlučio vratiti u suptilnijem, skrivenijem stilu koji se može prozreti tek nakon određenog vremena razmišljanja o stripu. I smatram da je to bila dobra ideja.

13.01.2019
    12:57:00 sati
    DividerOfShadows
  • Ukupna ocjena 93%

10, 10, 8, 9

03.06.2019
    13:39:00 sati

Ukupna ocjena 38%

3, 2, 5, 8

Skroz loše. Ne znam da li je bio bolji utisak kad sam to čitao prvi put prije devet godina. Davno sam čuo za teoriju da su komunizam i nacizam dva lica jednog istog režima, ali nisam očekivao da ću to nekad vidjeti u Dilanu Dogu. Smiješan je i crtež, kao iz crtanog filma. Kvantni računar i monitor s katodnom cijevi? Nikako ne ide. Naslovna je dosta bolja.

21.07.2019
    21:25:00 sati