Prokockani životi

DD VEC 45 | 96 str.

Inspektor Bloch je pobrao batine od jednog policajca koji je radio na tajnim zadacima. Dylan dobiva zadatak da istraži slučaj i spasi svojega bivšeg kolegu od unutranje kontrole. U kaljuži zločinačke organizacije, koja se bavi ilegalnim borbama, Dylan otkriva što znači prokockati svoj život.

• Životi u igri
    DD LEX 134
  • Prokockani životi
    DD VEC 45

• Vite in gioco
    DD SR 254

• U ovoj priči nema nadnaravnih pojava, ludih znanstvenika ili čudovišta.

Ako biste nekome trebali opisati „klasični scenarij“ za Dylana Doga, kako biste to učinili? Vjerojatno biste počeli s time da se na početku dogodi nekakav užasan zločin te da neka osoba odluči unajmiti Dylana (istovremeno slušajući Groucha kako priča viceve). Dylan se baci na istraživanje, posjeti Blocha i spava s nekom ženskom te otkrije tko je kriv i na zadnjoj strani sljedi neki twist koji otkriva da priča nije gotova. I zato mnogi scenaristi ovog serijala upadnu u zamku zvanu „kalup“ jer sve priče temelje na starim matrica bojeći se stvoriti išta novo. Je li razlog nemaštovitost ili nesigurnost to je pitanje za neku drugu diskusiju. Scenaristi imaju formu, ali nemaju suštinu i zato ova priča koja je proizašla iz pera Bruna Enne je pomalo revolucionarna. Odustaje se od klasičnih čudovišta, Groucho se suzdržava od viceva, na zadnjoj strani nema uobičajenog twista pa čak i Jenkins reagira ozbiljno. Možda se ova priča može ubrojiti u najpodcjenjenije priče cijelog serijala.

Sado-mazo by Dylan Dog

Inspektor Bloch dolazi prebijen do Dylana i otkriva mu da ga je prebio Ike, policajac koji radi na tajnim zadacima i koji je nedavno radio na razbijanju organizacije koja se bavila ilegalnim borbama. Nakon što ga je prebio Ike je Blochu šapnuo da je bio prisiljen na taj čin te Bloch smatra da ga ta organizacija ucjenjuje. Dylan preuzima slučaj i kreće u akciju. Od tog trenutka sama priča se grana u dva dijela. Prvi prati Dylana na njegovom putu da otkrije gdje se Ike nalazi, a u drugi dio se odnosi na Blocha koji se pokušava prisjetiti koji dio Ikovog postupka se ne uklapa u cijelu priču. Zahvaljujući toj podjeli priča dobiva na dinamičnosti, ali istovremeno nam i pojačava napetost. Uzmimo primjerici kada se Bloch onesvijesti u apoteki tek tada mu se upali žaruljica što ne valja (pročitajte strip pa ćete shvatiti ;)) i tada se „kamera“ opet prebacuje na Dylana.

Istovremeno se postupno izgrađuje lik policajca Ikea. Najprije se prikazuje neokaljana slika o njemu. Nalazi se u stabilnom braku i ima dvoje djece, iako obavlja stresan posao. Najčešće se u književnim, filmskim i drugim umjetničkim ostvarenjima policijski život, pogotovo onih na tajnim zadacima, prikazuje kao jednosmjerna karta za rastavnu ili još gore da policajac postaje zlostavljač kod kuće. U svojem zanimanju nikada nije pogriješio i tako da je svima u cilju da ga se pronađe i spasi. Enna nas efektivno vodi kroz priču. Količina nasilja u samo priči je tama jer više od toga bi bilo pretjerivanje, a manje od toga bi izazvalo dosadu. Ujedno samo nasilje služi i jednoj višoj svrsi, tj. daje objašnjenje Ikeovog odabira na kraju.

Ike: „Tada sam shvatio da nakon svih godina provedenih u paklu više nisam mogao da podnesem raj!

Nema uobičajenih objašnjenja tipa čuo sam glasove svojih halucinacija ili u stvari sam preobraženo čudovište ili neki doktor je izvršio eksperiment na zamorcu. Jednostavno i normalno objašnjenje. Čovjek je proveo previše vremena s određenom skupinom ljudi i shvatio da im pripada. Vjerojatno je i odprije bio psihički labilniji te je ovo samo bio okidač konačnog raskola između obiteljsko-policijskog života i gansterskog. Ono što se u sociologiji naziva „TEORIJA DELIKVENTNE SUBKULTURE“ kojom se bavi čikaška škola. Kao pripadnika radničke klase nije zadovoljan svojim životom jer unatoč tome što se on čini prihvatljivim za njega prestavlja prepreku jer nije dovoljno priznat u svojemu poslu i gaji određeni bjes prema svojim nadređenima koji se stalo slikaju po novinama, npr. inspektor Bloch. Zato se okrenuo „ponoru“ jer tamo je priznat i ima visoku poziciju u tom društvu. Ujedno i drugi članovi ovoga društva su svedeni na svojem poslu na automate jer moraju cijeli dan raditi jednu te istu radnju; pokretanje i zaustavljanje kotača u luna-parku, riješavanje administrativnih dopisa i sl. Tako da nam scenarista daje na razmišljanje stanje u sadašnjem društvu, ali ne izravno nego prikriveno tako da se čitatelj nakon pročitanog mora zaustaviti i razmisliti o pouci iz stripa. Osim toga dotaknuo se i ovozemaljskog pakla, još jedne omiljene Sclavijeve teme, te joj u kombinaciji s crtežom daje novu dimenziju. Možda se Ike ipak na kraju pokajao pa su ono suze što teku iz očiju ili ga boli to što će provesti ostatak života u krevetu ili su to njegovi ožiljci te uopće nema suza. Enna je ideju realizirao na interesantan način, čvrsto drži priču u svojim rukama od početka do kraja Elementi priče su dobro raspoređeni te nema ni repova, ni neodrečenosti, ni pitanja koja su ostala neodgovorena. Mari uvjerljivo prati Ennu u ovom uratku te se scenarij i crtež odlično isprepliću i nadopunjuju. Sve u svemu, strip se mora pročitati te šalje važne poruke čitatelju.

„Šta čekaš?“ Pročitaj strip i uživaj!;)

DD LEX 128 Duša od čelika

DD VEC 47 Okrutni Takur

• DragonSlayer

9, 9, 5, 10

Prilično dobra epizoda, naslovnica genijalna, crtež traljav, jedna od onih epizoda koje pročitaš na brzinu a teško zaboravljaš... Također bi u zanimljivosti trebalo dodati da je epizoda inspirirana filmom Fight Club

16.06.2013
    06:03:00 sati
    DragonSlayer
  • predsjednik

10, 10, 8, 9

Zaista dobar strip!

18.06.2013
    11:26:00 sati
    predsjednik

8, 9, 7, 8

Zanimljivo, i triba da povremeno bude jedna ovakva epizoda s drukčijim pristupom. Mari se malo popravio, mora se priznati. Ili to, ili sam se ja poče navikavati na njegov crtež.

18.08.2013
    17:22:00 sati

8, 8, 10, 8

Recenzent je u pravu, ovo je svakako podcenjena epizoda, mozda bas i zato jer se razlikuje od vecine. Mene je u startu  vec prva tabla zveknula na pod - prebijeni Blok krvari na sve strane :O Enna je lepo odradio temu, prica stvarno ide bez praznog hoda i eto dokaza kako i bez cudovista mozes dobiti cudovisnu pricu u serijalu. Steta sto je izbacen iz stafa bas kad mu je krenulo.

I sve to fantasticno docarao Mari!

22.08.2013
    14:24:00 sati

7, 7, 7, 9

Puno bolje nego sto sam ocekivao.  Pocetak je bio skoro fenomenalan: Bloch, sav krvav, dolazi Dylanu, i isprica kako ga je jedan bivsi policajac prebio.  Ovakav pocetak epizode ovog serijala vec odavno nisam vidio.  Posle toga, radnja prelazi u neku vrstu "Fight Club" meets "Less Than Zero": ovaj Ike me podsjeca na nekog 'fallen angela', covjek je bio dobar, ali sad je dno, jednostavno zalubljen u bol i pakao puno vise nego u red i pravdu.  Mari prosjecan kao inace, ali to nije nista novo.  Enna je lijepo uradio scenario, jer moglo je puno gore ispasti, pogotovo pri kraju epizode, kad dobijamo onu scenu gdje Dylan prica s Ikeom, ali u njegovoj glavi, ne u stvarnosti.  Naslovnica je vrlo dobra, podsjeca me na "Lovca na Jelene".

12.05.2014
    08:15:00 sati

8, 6, 5, 8

Zaista odlican pocetak price, sve je bacalo na to da se radi o jednoj inovativnoj epizodi. Mnogo bi bolje bilo da je Ike ostao zrtva sudbine, a ne da se na kraju pretvori ipak u standardnog zlikovca.

15.11.2014
    17:36:00 sati

8, 8, 7, 8

Prije čitanja sam vidio da su ocjene dobre, pa sam imao malo veća očekivanja i mogu reći da nisu baš ispunjena. U redu, napušten je standardni kalup Dilanovih epizoda, ali nikako mi ne ide s karakterom likova ponašanje koje ovdje vidimo. Blok koji je pretučen, ne brani Dilanu da srlja, previše se rizikuje... Onda neke nelogičnosti, Hilari kao po noći čuva djecu i uči, ali kad u stvari stiže da skače gole guizce u prekratkim tangama u podzemlju? Vjerovatno to zavisi od rasporeda bolničkih smjena. Dilan prelako ulazu u onaj klub, ogromna je gužva, a ujutru ničega nema, sve je raščišćeno!? Naravno, nije priča loša, ali generalno nešto tu fali da bi bila stvarno dobra. Crtež me nije oduševio. Naslovna nema mnogo veze sa stvarnim događajima u stripu. Prema naslovnoj sam očekivao da će Dilan zaigrati ruski rulet.

08.07.2019
    14:34:00 sati

4, 10, 5, 10

Još jedna stripovska posuđenica iz svijeta filma, ali vrhunski napravljen scenarij. Šteta što je Mari ovo crtao, baš šteta.

12.09.2019
    11:39:00 sati

8, 6, 7, 8

Priča temelji na filmu Fight club, ali to mi ne smeta toliko, jer ionako skoro svi Bonelli stripovi kopiraju koji film/knjigu. Scenarij je dosta zanimljiv, iako ponašanje te djevojke, koja se iz dadilje pretvara u krvožednu ubojicu mi nije najlogičniji. Crtež mi je solidan, ali to nije onaj Mari iz najboljih dana Nathan Nevera.

21.07.2020
    14:02:00 sati

7, 8, 9, 8

Dobri su Životi u igri. Postavljaju zanimljiva pitanja. Da li smo sposobni, nakon što toliko gledamo tamu, pojmiti svijetlo? Da li je tama samo ona izvan nas ili si je i samo stvaramo sa svojim ambicijama. Zašto ljudi moraju biti najbolji? I, kad to ne uspiju, najgori?  Da li, na kraju dana, ipak ovisi od osobe do osobe, i tome kakvi smo ljudi.Zanimljivo.

26.07.2020
    11:52:00 sati

8, 9, 9, 8

Mogu reći da su nam Enna i Mari u ovom broju ponudili jednu solidnu životnu ljudsku priču iz podzemlja.. Priča je to koja govori o ljudima koji su odbačeni od društva, o ljudima ovisnicima o nasilju i o kockanju, o ljudima koji po danu glume normalne obiteljske i poslovne osobe, dok noćima na vidjelo izlaze njihove mračne strane.. Dan i noć, svjetlo i mrak, kontrasti su koji se provlače kroz ovu epizodu, a koji predstavljaju glavnu bit cijele radnje.. Likovi koji se pojavljuju su prolazni, jednoepizodni, ali tematika je dovoljno jaka da čitatelja zaokupira još neko vrijeme nakon čitanja.. Mari mi je nekada bio jedan od najomraženijih crtača.. Dok mi je danas, sa svojim mračnim i crnim tonovima, jedan od najboljih.. Naslovnica je neuobičajena, sa puno "običnih" ljudi i Dylanom u nečem što sliči ruskom ruletu.. Jako dobro..

09.01.2021
    18:21:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%