DD ZS 30

• Casa infestata
    DD SR 30

• epizoda je inspirirana filmom "Poltergeist" redatelja Joea Dantea i producenta Stevena Spielberga
  • Dylan Dog se ponovno udružuje sa H. G. Welsom, ludim znanstvenikom sa kojim je surađivao na slučaju "ubojica".
  • lik Šelinog muža Jacka fizički podsjeća na glumca Jacka Nicholsona

Zanimljivo je kako je na zadnjoj stranici prethodnog broja DD 29 ("Dok grad spava") najavljena ova epizoda: "Obično, mirno londonsko predgrađe gdje žive Šeli Lojd i njezin sin Deni... normalni ljudi koji bi svakome od nas mogli biti susjedi, ljudi potpuno nalik na nas. Ipak, jednog dana otkrivaju da žive u kući punoj duhova i da im jedino može pomoći ŠESTO ČULO."

Prilično intrigantna najava, zbog koje se nestrpljivo očekivao prolazak mjesec dana kako bi se ova epizoda pojavila na kioscima. I pojavila se, i to prilično uspješna epizoda! Nije ni čudo, jer sa ovakvom zanimljivom temom Sclavi teško da je mogao fulati. Fenomen poltergeista je jedna od najkontroverzninih pojava u parapsihologiji, pa je bilo samo pitanje vremena kada će se i Dylan Dog pozabaviti jednim takvim slučajem. Ono što je jako dobro napravljeno u ovoj epizodi je karakterizacija samih likova tj. aktera cijele priče. Evo, da pobliže objasnim: Šeli Lojd je nesigurna žena koja je dosta toga pretrpljela u životu, zahvaljujući činjenici da je bila udana za brutalnog i nemilosrdnog supruga koji ju je znao i pošteno pretući. Stoga nju prilično plaše paranormalne pojave u njezinoj kući, čak i više nego njezinog sina Denija, te da bi se smirila, počinje obilno piti alkohol. Njezin sin Deni je isto priča sama za sebe, on jako voli svoju majku, jer nakon surovog samoubojstva svoga oca, ona je jedino što on ima, te stoga svakog muškarca koji se intimno pokuša približiti njegovoj majci shvaća kao izravnu prijetnju. Tim gore kada se sazna da je zapravo mali Deni odgovoran za mnoge čudne pojave u kući, i da ga zao duh njegovog mrtvog oca iskorištava da preko njega sije strah i užas. Tu je još dobro spomenuti i lik indijanca-medija Godfrija, koji zajedno sa D. Dogom i H. G. Welsom dolazi u kuću Lojdovih da istraži cijeli slučaj. On, kao medij, odmah shvaća o čemu se tu radi, te odbija surađivati jer zna (ili predosjeća) kako će tragično cijela priča morati završiti, a cijeli slučaj ga ujedno i podsječa na tragediju koju je i sam u prošlosti morao proživjeti. No, na kraju će svejedno biti protiv volje biti uvučen u cijeli događaj i sudjelovati u njegovom raspletu.

Moram priznati da ovako dobro prikazane likove nemam često priliku sresti u mnogim epizodama Dylan Doga, i to je veliki plus za cijelu ovu epizodu. Priča je vrlo dobro vođena od samog početka do kraja, a kraj je surov i okrutan, no kada shvatite razloge koji su doveli do nastanka cijelog problema, shvatite da je cijela priča samo na taj način i mogla završiti.

Moram se osvrnuti i na fantastičan crtež Claudia Castellinija. Apsolutno nevjerovatan crtač stripova! Svaka slika je tako detaljna i razrađena do samih detalja, da je to skoro nevjerovatno! Svaki mišić i svaki grč na ruci je nactran, svaka bora na licu, a i odsjaj sjena na licu je prava majstorija. Pravi užitak za gledanje! Nije ni potrebno napomenuti da su njegove naslovnice za Nathana Nevera isto tako besprijekorne. Castellini će kasnije nacrtati još samo jednu, ali isto odičnu epizodu DD-a (broj 48- Direktni prijenos).

Ovo je zacijelo jedna od deset najboljih epizoda DD-a ikada napisanih, i jedna od onih zbog koje se i postaje Dylan Dogov obožavatelj te je stoga svaki pravi dylandogovac mora imati u svojoj kolekciji.

DD LEX 29 Dok grad spava

DD LEX 31 Veliki Guignol

8, 9, 10, 8

Dobra priča sa interesantnim likovima.Ono samoubojstvo je stvarno zanimljivo izvedeno a Godfri je moćan lik.Šteta što se premalo pojavljuje pa je nekako nedorečen i premalo razrađen.I žao mi je što na kraju umire.Šerli izgleda fantastično,svaka čast Dylanu što ju je derao 6 mjeseci.Crtež brilijantan ali nekako mi Castellini sa svojim "marvelovskim" stilom ne paše za Dylana,puno je bolji kod Nathana.
    30.10.2003
    17:25:00 sati

8, 6, 8, 8

Ovo je, u stvari, nekakav spoj Poltergeista i Isijavanja (valjda zato i Jack Nicholson). Nije ništa posebno ova epizoda, čak među slabijima u prvih 30. Prvo, kraj je pomalo neukusan, kakva je to incestna pedofilija, klinjo od 10 godina promatra spolne odnose svoje majke i ljubomoran je na njene partnere???? Drugo, lik Goda je nejasan, a on je ubačen u rasplet kao važna figura. Da li bi to trebao biti Indijanac, izgledom podsjeća na crvenokošca, ali radnja se odvija u Londonu, tako da je trebalo biti par detalja o tome, jer nisu baš česti Indijanci u Londonu. Blesava je i Dylanova nesigurnost, ne može se odlučiti jel tuca Shelly zbog "slučaja" ili se zaljubio. Crtež lica i tijela likova je odličan, ali mi fale okolne stvari, pozadine. Jedna standardno-solidna epizoda DD.
    31.10.2003
    09:14:00 sati
    stinky
  • Djole

8, 8, 10, 9

Fenomenalan crtež. Pored njega priča se praktično i ne primećuje ;). A svi fanovi Godfreyja mogu da mole Bernarda da objavi DD Special #9 u kome "God" ima prominentnu ulogu...
    31.10.2003
    14:02:00 sati
    Djole

9, 8, 10, 7

Vrlo dobro, stavise odlicno. Uvek dobrodosao lord Wells, sladjani mali Edip i jos sladja mama. God bi mogao biti jos vise uvucen u pricu (mada nemam pojma kako :)), trebao bih preprocitati), a Dylan "radi li radi".
    Ako se ne varam Shelly je ubijena u "Zeni koja ubija proslost".
    Na sve ovo dodati Castelinijev crtez i... bingo.
    Naslovnici samo 7 jer mi je nekako praznjikava.
    02.11.2003
    12:56:00 sati

7, 7, 7, 7

15.11.2003
    13:13:00 sati
    Brdar
  • SnotMan

8, 8, 5, 9

jedna od najboljih naslovnica i najinterasantniji koje sam vidio,crtez nikako ne pase ali jebig prica je ok
    15.11.2003
    14:34:00 sati
    SnotMan
  • Ukupna ocjena 76%

8, 7, 8, 7

Malo mi je kraj predvidljiv, a ostalo je OK. Naslovnica je mogla biti bolja.
    19.11.2004
    19:27:00 sati
    Verfalk2003
  • zveky

6, 6, 8, 10

Ova epizoda je po meni (slozio bi sa Stinky-em)jedna od slabijih u prvih 30!Ni slucajno ne zelim reci da je losa,ali posto sam ja veliki fan starih Dog-ova,ova mi kvalitetom malo zaostaje!Mozda bas zato jer je malo previse inspirirana pomenutim filmovima(dodao bi i House).Inace,Castellini je fenomenalan crtac i to je stvarno neosporno(likovi,pokreti,detalji,zasjenjivanja...vrhunski),ali i ja bi se slozio s tim da on nije bas za Dylan-a!Naslovna-ok!
    20.11.2004
    05:21:00 sati
    zveky

7, 8, 10, 9

Primer kako fantastican crtez izvlaci pricu, koja je u vreme objavljivanja ove epizode bila samo jos jedna varijacija na zadatu temu, a sve pod pritiskom ritma od jedne sveske mesecno. Nazalost po serijal danas (odnosno po ono sto se trenutno objavljuje kod nas), ovo je nedostizan uzor. Castellini je jos bolji u broju 48-Direktan prenos, gde je doduse imao i bolji predlozak Bande sa Sardinije.
    10.12.2005
    14:00:00 sati
    jovandd
  • Ukupna ocjena 54%

5, 5, 6, 6

ljudi su preufurani u epizodu jer je jedna od preskocenih, svakako je bolja od suncevih pjega ( : ali nista posebno naspram ostalih dnevnikovih brojeva
    05.06.2006
    03:46:00 sati
    CAGLIOSTRO13

6, 7, 10, 9

Prilicno losu pricu nadvisuje fenomenalni Kastelinijevi crtez. Kad sam Sesto culo citao prvi put i dojmilo mi se, medjutim sada mi je prilicno neukusna ova pedofilija, a i sam Dilan mi je vise nego zbunjen. Godfri i Lord Vels su odigrali posteno svoje uloge, ali u ostalim segmentima prica skripi.
    24.06.2007
    15:17:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

7, 5, 8, 10

Castellini je Fenomenalan, u prenosu je još bolji.
    29.06.2007
    20:18:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

6, 6, 8, 10

Prosječna priča. Malo mi je kraj nekako zbrzan, a mislim da je Sclavi trebao objasniti otkud Deniu te moći. Jedino mi je fora ono samoubojstvo sa užetom na početku, stvarno orginalno(Tu se vidi koliki je Sclavi manijak;))...Castelliniev crtež je dobar, ali mislim da on može i bolje. Naslovnica(orginalna) mi se stvarno jako svidjela, svaka čast Villi.
    18.08.2007
    23:37:00 sati
    Akul

8, 7, 9, 7

solidno, ali ipak dosta fali da ovo bude u samom vrhu, crtež je vrhunskigodfrey me podsjeća na onog vrača u traper keriju, možda ga sclavi posudio iz svog prvog serijala
    23.08.2007
    00:47:00 sati

9, 9, 10, 10

Ne znam zašto vam je nelogično zbog čega mali ne želi nikakvog muškarca u blizini majke. Smatra da će biti zapostavljen, boji se. Meni je ovo odlična epizoda bez velikih zamjerki sa vrhunskim crtežom. Slažem se da Castellini ne odgovara baš Dylanu, ali ovdje na pretjeruje kao u broju 48 i nije mu naporan i prezasićen crtež. A kako tek Shelly izgleda!! Definitivno miss serijala!! Za Villu standardna desetka.
    12.02.2008
    18:32:00 sati

8, 7, 10, 8

Daleko od toga da je epizoda loša, ali nije mi baš među najboljima. Miks ''Isijavanja'' i ''Poltergeista'' dobro funkcionira kao baza, međutim likovi i njihove uloge u čitavoj priči su konfuzni. Najzanimljiviji lik je svakako Godfrey, koji se izgleda fura na neke indijanske spike, baš šteta da mu Sclavi nije dao više prostora. Castellini je stvarno crtač koji zna svoj posao, Lloydica (Sherry) je prava bomba! Ljudi moji, ovo je strip iz 1989. godine, ima skoro 20 godina!
    13.04.2008
    03:56:00 sati
  • Ukupna ocjena 69%

7, 7, 6, 9

castellini je pre moderan za DD.
    05.01.2009
    14:02:00 sati
    Misko iz Darwooda
  • Klukas

9, 9, 10, 10

Jedna od najboljih epizoda! Možda ima nekih minusa (npr. šta Indijanac radi u Londonu, ako je Indijanac) ali crtež je fenomenalan i diže atmosferu. Radnja je tečna i lako se uživiti.
    Sama koncepcija je u redu, mali je u šoku nakon samoubojstva oca, dobije nadnaravne sposobnosti, koje se ispoljavaju kad osjeti ljubomoru zbog maminih tipova. Prve naznake u kojem smjeru priča vodi je kad klinac mislima diže ogledalo (ili sliku?) i gleda Gručove karte.
    Još jednom ponavljam, odličan crtež (mmm mama je bombončić), naslovnica također!
    10.02.2009
    00:12:00 sati
    Klukas

9, 9, 10, 10

Crtež i naslovnica su odlični. Priča je jako dobra. Pravi horror i stvarno je šteta što su u Ludensu preskočili ovaj broj i još 3 broja i napravili veliko sranje onima koji to skupljaju poput mene. Baš me zanima šta će biti kad dođu do zamjenskog broja, hoće li objaviti priču koju su trebali ili će jednostavno preskočiti taj broj?
    13.02.2009
    03:12:00 sati

9, 9, 10, 10

Počnimo od naslovnice, koju je stvarno suvišno hvaliti, jer je Villa najbolji kad su naslovnice u pitanju. Castelinnijev crtež također, pravi melem za oči! Epizoda kao takva je tipična dylandogovska, te tu ne treba previše raspravljati. Radnja je genijalna i razrađena, nema propusta, a poseban detalj koji odudara (u pozitivnom smislu) je Godfrey, Indijanac u Londonu, he, he.
    29.04.2009
    01:26:00 sati
  • Beva

8, 8, 8, 8

Dobra priča s glavom i repom... Nije u rangu najboljih, ali prolazi... Castellini mi je ok, ali mi smeta što mu likovi stalno iskaču iz kadra, to bi valjda trebalo izgledati dinamično, a mene bode u oči... Naslovnica dobra, boje su mogle biti bolje...
    10.08.2009
    22:56:00 sati
    Beva
  • Andrey

8, 9, 8, 8

Prava je šteta ova 4 preskočena broja,jer to su sve odreda punokrvne horror-priče,hommage mnogim popularnim pričama popraćeno izvrsnim crtačima.Siguran sam da bi se nekom ko povremeno kupuje Dylana svidjela i otklonila sumnje u nastavak kupnje.Ovo je jedna jako interesantna priča,sa zanimljivim elementima,prvi je svakako psihološki lik Dennya,njegovi problemi svakako nisu bili uobičajeni za pripovijedanje prije 20g pogotovu u Bonelli školi.Izvrstan je Lik Godfreeya(još je bolje iskorišten u specijalcu "Živi i mrtvi").Uglavnom:odlični likovi,horror atmosfera,dobar rasplet.Castllini je dobar ali ništa više,ovak stil nije za Dylana,ali ga Shelly i horror scene itekako izvlače.

06.03.2010
    22:15:00 sati
    Andrey

8, 6, 7, 6

prica koja je imala potencijal da postane bolja.

22.03.2010
    17:31:00 sati

6, 8, 7, 8

Odmah, na prvim stranicama, se vidi da je mali totalno bolestan. Tako da je sve skupa dosta predvidivo, jedino sam se mrvicu iznenadila što je ubijen na kraju balade. (Nekako sam se nadala da će na kraju biti sretno izliječen i da će sva krivica pasti na zlog tatu.) Crtež je malo naporan, ne skuži se sve na prvu. Jacka je odlično nacrtao, usrala sam se kad sam ga vidila. Baš kao u Isijavanju. Žuta boja u naslovnici malo "isijava". LoL

19.02.2011
    02:34:00 sati

5, 5, 8, 10

Nije losa kombinacija filmova "Poltergeist" i "The Shining", ali sve ovo je vec vidjeno, i puno bolje je bilo uradjeno negde drugo.  Castellini je dobar crtac, ali ocito je da mu super-heroji puno bolje gode, zato sto mu svi muski likovi izgledaju previse razvijeni, kao neki body builder-i.  Nije covjek pravilan crtac za Dylana, likovi mu uopste nemaju emocija; stripovi poput ovog i "Horror Paradise" (Direktan Prenos) ostavljaju utisak akcionih filmova vise nego horrora, i zato bi mu mozda neki drugi likovi bolje pasili.  Nije ni cudo sto su ga Amerikanci oteli (cuo sam da trenutno crta za Marvel, sto u stvari ima puno smisla).  Sve u svemu, nije lose, ali je predvidljivo.  Naslovnica je odlicna.

30.07.2011
    15:38:00 sati

5, 5, 8, 8

Osrednja priča,ništa posebno... Castellinijev crtež na prvi pogled izgleda savršeno,ali nakon pročitanog stripa stekao sam dojam da Castellini savršeno crta samo lica likova (koji su po izgledu svakodnevno u teretani) i to ih većinu stripa gura u prvi plan(lice lika zauzima cijelu vinjetu u prevelikom postotku stripa) tako da kada se počne nešto događati ispadne da bih radnju trebali shvatiti po crtama lica? To mi je recimo nešto kao kada bih gledao prijenos nogometa a da snimaju samo nogometaševe glave dok je lopta manje više u nogama..?
    02.10.2011
    12:29:00 sati
  • Ukupna ocjena 86%

8, 9, 9, 8

17.05.2012
    12:50:00 sati
    Mirko1
  • Ukupna ocjena 81%

8, 7, 9, 9

Sama ideja Oidopovog kompleksa je odlična. Dany želi majku samo za sebe. Ne podnosi ostale muškarce oko nje. Crtež mi je isto odličan. Smeta mi opet toliko motiva iz poznatih horror filmova.

21.05.2012
    20:20:00 sati

4, 4, 10, 8

Nisam baš bogznašto očekivao od ove priče, ali svakako se nisam nadao da će imati taj neki štih k'o da je peta-šesta epizoda serijala, a ne trideseta. Sclavi je ovdje uglavnom inspiriran filmom "Poltergeist" i likom Jacka Nicholsona te kopira neke kultne scene iz spomenutog filma, tako da jedino svoje što ova epizoda nudi je dječak koji pati od Edipovog kompleksa i ima moć da oživljava svoje stravične vizije. Kad se u sve to ubroji ne baš zanimljiva izvedba, to je nažalost nedovoljno. Castellini nije imao ni dvadeset dvije godine kada je počeo crtati ovu epizodu, što je nevjerojatno s obzirom na to koliko mu je crtež savršen i detaljan. Šteta što je nacrtao samo tri epizode za SBE.

06.07.2013
    22:11:00 sati
  • soulfly tribe

8, 9, 10, 9

Bogme odlična epizoda, iako sadrži sve stereotipe. Već na prvih par stranica vidi se da se imitira '' Isijavanje '', otac se još zove Jack, kao i Nicholson, također u radnji se nalazi žena koja misli da sve oko nje ludi, i čudnovati dječak..ali priča je odrađena fenomenalno. stvarno napeto i zanimljivo, intenzivno, nabijeno nekom prilično stvarnom fantazmagorijom, vrlo dobar Dylan.

baš na kraju, kad pomislim da će ispast kliše, zadnja stranica me razuvjeri. sami podatak da je dijete ubijeno, predstavlja nešto, odvodi ga otac, to je isto u redu ( ubojstvo djeteta, ovako surovo, metkom u glavu, nije baš karakteristično za BOnelli, kao niti tema zaljubljenosti u vlastitu majku, tako da mi se to također svidjelo, još samo nekoliko Dylana sadrži takvu '' čistoću '' poremećenosti ) - ali na kraju GODfrey ostaje mrtav ležati na podu, a dijete nastavlja svoj put..to je još jedan detalj koji bi u Dylanima +200 izgledao patetičan i jadan, nepotrebno isforsiran, čak i dubok, daje neku jaču dimenziju.

ŠTo se tiče Castellinija, ne znam koju je epizodu uradio bolje od ove, stvarno maestralno i lijepo, baš paše, ponekad mi njegov crtež djeluje previše '' crtićki '', ovdje je odličan ( inače ovako visoke ocjenu dajem samo Roi-u, ali Castellini se stvarno potrudio; ovdje ima svega par stvari koje mi se ne sviđaju u crtežu, crteži nosa dječaka itd. al ajde, izvukao je skoro pa maximum iz svoje tehnike )

Naslovnica isto bomba, vrlo jaka i efektna, intrigira od početka i govori da strip ne može biti loš.

ne znam da li mi je ovaj broj ovoliko dobar jer sam ga tek sada pročitao ( grijeh 3 propuštena broja ), pa zato imam dojam da je nekako kultan ili ne znam što, ali stvarno sam zadovoljan... puno bolji od '' Vidio sam kako umireš ''. Jedva čekam 39', za koji mislim da će rastaviti i biti još bolji od ovog

03.09.2013
    02:03:00 sati
    soulfly tribe
  • Ukupna ocjena 48%

5, 3, 6, 6

Ovo mi je bila prije 20 godina a bogami je i danas jedna od najglupljih (kakve su tu sve gluposti smješane u čušpajz!) i najnapornijih (ponajviše zbog crteža) epizoda koje je Dnevnik izdao...

19.11.2013
    15:06:00 sati

Ukupna ocjena 31%

2, 1, 4, 10

Dobro Sclavi, shvaćamo. Gledao si Isijavanje. Osim toga, opet plagijat filma umjesto neke bolje radnje (5. put zaredom), opet jebeni ESPovci, opet Edipov kompleks itd. Crtež ne pristaje DDu, previše je akcioni/naglašen/pretjeran. Naslovnica je super.

20.01.2014
    16:24:00 sati

7, 7, 10, 8

Priča zabavna ali nekako nedorečena i nimalo originalna. Castellini fenomenalan.

10.05.2014
    08:54:00 sati

7, 6, 5, 5

Zanimljivost bi trebala biti da je dugi hodnik u priči pobran iz filma "Isijavanje" u kojem glumi Nicholson. Priča ok, ali nije bi baš previše spektakularana, crtež mi ne paše ovdje, a naslovnica prolazna.

27.07.2014
    00:18:00 sati

8, 7, 8, 8

Predvidljiva ali zabavna epizoda.

28.09.2014
    16:41:00 sati
  • Rahazlam

9, 8, 9, 5

Sve je dobro osim naslovnice!!
    06.02.2016
    15:50:00 sati
    Rahazlam
  • Magic Wind

7, 6, 8, 8

22.09.2016
    10:54:00 sati
    Magic Wind
  • karlitos

9, 9, 7, 8

Odlična epizoda, crtež solidan, no Castellini mi je draži na Nathanu Neveru. Naslovnica isto nije loša.

23.01.2017
    13:12:00 sati
    karlitos

6, 7, 9, 6

Previše oslanjanja na poznate filmove (naročito moj top 5 filmova svih vremena, Shining), to je ubilo ovu epizodu, kao i mnoge pre i posle ove. Sviđa mi se ideja edipovog kompleksa i čitava ta ljubavna zavrzlama, sa Denijem u glavnoj ulozi. Tu su majka, sin, poremećeni (pokojni) otac i psihijatar / Dilan - prava zapetljancija. Denijev komentar kako želi kad poraste da se oženi majkom je vrh! Ovde su likovi delimično dobro razrađeni i ali priča je previše preuzela iz različitih a poznatih izvora, što (mi) jako smeta (Džek Nikolson, Deni, majka Šeli (koja se zove po glumici Šeli Duval, scena sa lopticom, tepihom i maltene sobom 237... još samo fali da se pojave bliznakinje!). Lik Goda / Boga je odlično ali kao što rekoše nedovoljno odrađen (iako je foru God-Bog Sklavi uzeo iz nekog izvora... šteta... kako tvrdi VČ kolekcionarsko izdanje). Lord Wells i njegovo pojavljivanje ni malo ne štete celoj priči. Kraj je posebno odličan u svojoj brutalnosti, i tu ipak dolazi do izražaja Godov lik, ako nigde drugde. Sve u svemu jedna maltene ukradena-ali taman toliko izmenjena priča da čitaoci ne budu sasvim revoltirani, sa naglaskom na incest (što je škakljiva tema ali po meni (i baš zato) veoma poželjna u stripu kakav je Dilan Dog - pa i Džoni Nakaza, Mrak i kratka priča Devojčica su škakljive pa su uspešne (Mrak na granici neuspešne)). Scenariju ide veća ocena jer je i pored toliko omaža poruka ipak smislena jer mnoge scene, rečenice i detalji su pooprilično dobro odrađeni. Odmah se znalo da je mali glavni krivac, što je veliki minus zbog predvidljivosti.

Crtež jeste tehnički odličan, ali mi ne priliči Dilanu, a još manje u Horror Paradise (broj 48). Prosto, čovek crta previše mišićave likove, poput superheroja a posebno ima fetiš na superherojsko crtane šaka sa savijenim prstima, fuj! Njegovi likovi se na crtežu previjaju, izvijaju, suviše neprirodno, isfolirano... Mamu je nacrtao odlično, vidim u komentarima da svi balave za njom (ja nisam izuzetak :)). Zaslužuje 9 jer mu je crtež prvenac a pritom bolji od mnogih drugih crtača koji su crtali više Dilanovih epizoda.
    Naslovna nije loša, naročito čudovište-babaroga ali je ubija monotona pozadina koje podseća na platno fotografa, stoga ne može veća ocena. Da je bar nacrtana kakva-takva kuća u pozadini ocena bi bila bar za 1 ili 2 veća, ovako...

25.03.2017
    04:53:00 sati
  • Wayto

8, 8, 10, 7

03.04.2017
    05:31:00 sati
    Wayto
  • Space Marine

7, 9, 10, 7

Vrlo zabavna epizoda, koja je na trenutke prava parodija. Crtež zabavan, kvalitetan i ne prekompliciran, savršen za ovakvu epizodu. Šteta što istog autora nismo imali prilike češće vidjeti u serijalu.

03.06.2018
    22:22:00 sati
    Space Marine
  • Ukupna ocjena 96%

9, 10, 10, 9

Kao mali nisam pogledao niti Poltergeist niti Isijavanje ali zato pročitao sam ovaj Dylan. Sa negdje oko 10 godina. Bio sam prestravljen, strašno sam se bojao horor filmova ali kad sam slučajno kod rodica naišao na ovaj strip, a bilo je puno stripova, privukla me naslovnica i dobar crtež,prolistao sam pa pročitao ovu čudovišnu epizodu. Naravno nisam kontao ništa o incestima niti o edipovom kompleklsu. Ali zato čudovišta iz frižidera, utvare, odsječene glave, samo čudovište iz naslovnice koje se pojavljuje i u daljnjim stranicama, jebote pa ja sam imao noćne more danima nakon što sam pročitao strip. Prava strava, a o užasu da i ne govorim.

Međutim sad kada sagledam sa 30 i kusur godina ovu epizodu, dojam ostaje isti. Crtež perfektan, sjajna opaska na situaciju sin i mama, sjajna posveta kultnim horor filmovima, Poltergeist i Isijavanje. Isto bih se vezao na komentare ranije ispisane i rekao da je indijanac mediji nedorečen, jedan mali minus za ovu epizodu.

25.01.2019
    18:18:00 sati
    GrizliAdams

6, 8, 9, 6

Previse pozajmljivanja iz previse poznatih filmova. Steta sto Sclavi nije malo vise sebe dao u ovoj epizodi sem ponovnog uvodjenja edipovskih i orestovskih elemenata sa bolesno posesivnim i ljubomornim malim Denijem. Castellinijev crtez iako vrlo primamljiv i oku ugodan, cesto biva nepregledan i preambiciozan, medjutim treba nagraditi trud i atmosferu.Villina naslovna strana osrednja.

02.02.2019
    03:06:00 sati

10, 10, 10, 10

Prvim čitanjem nisam bio toliko oduševljen, kao svakim naknadnim, što i nije čest slučaj. Super!

13.09.2019
    12:09:00 sati
  • Dexters

7, 8, 8, 8

Jocko je odlično opisao ovu epizodu, previše referenci na poznate filmove ruši estetski dojam- a možda i pretjerujemo, jer ipak je ovo izašlo 80-ih. Dodao bih da lik Dannya nije samo puka incestuozno- monstruozna kreacija- on je sin svog oca, što ga pak čini složenom incestuozno- monstruoznom kreacijom :)

Castellini vrlo dobar, iako ne leži Dylanu.

14.03.2021
    09:54:00 sati
    Dexters
  • Ukupna ocjena 78%

7, 7, 9, 9

14.03.2021
    13:24:00 sati
    Alex Kross

8, 8, 10, 7

Sasvim solidna epizoda koju pati jos bolji crtez! Mozda malo predvidljiva jer nekako sam cijelo vrijeme predosjecao da bi djecak mogao biti kriv, nekako iz samog njegovog lika je isijavala ta zlokobna atmosfera. Pogotovo tamo na 9 stranici kad boca pocne lebditi, Castellini mu je nacrtao bas neki mrk pogled. Ali iznenadilo me na kraju sto on ipak nije znao za svoje moci, ispada da je slucajno oslobadao sva ta cudovista. Naslovnica mi je nesto losija nego drugo Villine.

23.09.2021
    19:16:00 sati

• Gospodar noći