Odbljesci smrti

DD ZS 44 | 96 str.

Naizgled mirna učiteljica Eliza Taner jednog dana iz čista mira počini masakr u školi. Igrom slučaja tamo se nadje i Dylan Dog te tako biva upleten u istragu koja će ga dovesti do misterioznog ogledala...

• Odraz smrti
    DD LEX 44
  • Nitko - Odrazi smrti - Goblin
    DD LIB 15
  • Priča ni o kome - Odrazi smrti - Goblin
    DD VCKI 15
  • Odblesci smrti
    DD ZS 44

• Riflessi di morte
    DD SR 44

• temom ogledala Dylan se već bavio u epizodi #10 "Iza Ogledala"
  • Dylanova ljubavnica Mirna inspirirana je likom Marilyn Monroe

Vražja su ta ogledala! Tako obična i jednostavna, a opet tako tajanstvena. Ogledalo se oduvijek bilo zanimljivo mnogim piscima te se stoga kao važan subjekt u priči spominje u mnogim poznatim djelima kao npr. u "Alisi u zemlji ogledala"... ali ipak možda najpoznatije književno ogledalo od svih je bilo upravo ono u "Snjeguljici i sedam patuljaka", i zacijelo nema osobe na ovom svijetu koja nije čula za onu legendarnu rečenicu; "Ogledalce, ogledalce moje, najljepši na svijetu tko je?" Ogledalima se tako uvijek pripisivalo mračno i neobjašnjivo značenje, pa je tako tome slučaj i u "Odbljescima smrti". Ovdje tako svaka osoba koja se naga (to je čini se važan element u priči) ogleda u ogledalu, i to obično prije večernjeg počinka, ujutro se budi kao potpuno nova osoba, ali ne u pozitivnom smislu, nego kao nemilosrdni stroj za ubijanje, koji gazi sve pred sobom, te ubija svakog tko mu stane na put.

Ovo je zacijelo jedna od, možda uz "Ubojice", najnasilnijih epizoda DD-a uopće i odmah se primječuje da ovo nije Sclavijev rukopis. Dotični Toninelli je po načinu pričanja priče izravan i direktan, okrutan i nemilosrdan. Ovdje krv jednostavno teče u potocima, a gine se na sve strane. A umiru redom svi, i djeca u školi, i bakice u samoposluzi, policajci, te otmjeni službenici u banci. Zrakom lete odrubljene glave, čupaju se jezici kliještima, a o sceni bičevanja vlastite supruge ne treba ni govoriti... Prema tome, nema tu, da se našalim, nikakve diskriminacije ni segregacije, jer svatko dobije svoje. Toninelli ništa ne uljepšava niti se ne zamara nekakvim dubljim dijalozima ili emocijalnim scenama. Svejedno, sav taj horror ipak uspijeva na trenutke povezati sa dozom zdravog humora, te tako ovdje Groucho nije jedini šaljivdžija, nego mu se pridružuje i Dylanova djevojka Mirna, možda najljepša žena koju je Dylan ikad povalio, ali istovremeno i jedna od najtupavijih. Ona je prava inspiracija za pričanje onih sočnih viceva o plavušama, pa je čudno kako joj je scenarist namijenio ulogu učiteljice, ali nekako je morao povezati masakr u školi sa Dylanom, koji se u vrijeme masakra tamo pojavio samo kako bi Mirni vratio torbicu koju je ona kod njega zaboravila (očito nakon strastvene noći koju su zajedno proveli).

Zanimljive su same po sebi i žrtve ogledala, učiteljica Taner, Džejn Sparker, te siromah Trimple. Sve su to osobe pomalo razočarane u životu i frustrirane. Učiteljicu Taner djeca jednostavno ismijavaju u školi i prave budalu od nje. Džejn Sparker je žrtva svog sadistički nastrojenog supruga, a staretinar Trimple je siromah koji se svakodnevno odlazi u banku ponižavati kako bi mu odobrili kredit, a koji mu banka nikada neće dati. Tim osobama čini se baš i nije puno trebalo da bi poludjele, tj. da bi im pukao film. I možda stoga dotično ogledalo nije od njih napravilo ubojice samo tako, nego je ono samo projiciralo sve te njihove strahove i mržnju koju su skrivali u sebi. Tako npr. "obična" Džejn Sparker nikada nebi smogla snage da se suprotstavi svom suprugu, no njezin odraz u ogledalu bez imalo ustručavanja uzima sjekiricu i razvaljuje suprugovu glavu, te ga raskomada na komadiče i spremi u zamrzivač, a zatim mirno krene u samoposlugu i tamo nastavi svoj ubilački pohod.

"Odbljesci smrti" su po načinu pričanja priče daleko od epizoda tipa "Dugački pozdrav" ili "Dok vas smrt ne rastavi", ali ne treba je stoga odmah smatrati lošijom i bezveznijom. Prije svega, nije dosadna, radnja je brza i dinamična, nema zastajkivanja u radnji, likovi su zanimljivi. Kao što "Dok vas smrt ne rastavi" oduševljava dubokom i romantičnom pričom, tako "Odbljesci smrti" opet na drugi način šokira scenama nasilja i krvi. A opet je to jedan te isti Dylan Dog, koji je takav strip koji si može priuštiti pričati priču na oba načina. On može biti i lijepa ljubavna priča, i izrazito krvava i nemilosrdna. U Dylanu Dogu svatko zaista može pronači nešto za sebe, i možda je zbog toga tako popularan.

DD ZS 43 Priča ni o kome

DD ZS 45 Goblin

• realist

9, 9, 10, 8

Kad sam kao klinac pročitao ovu epizodu,bila mi je genijalna,baš zbog tog nasilja.Desetak godina kasnije,iako je dojam malo slabiji,još uvijek sam oduševljen s ovom epizodom.Crtež mi je genijalan,sva ta krv,jezici,oči,ludilo.Ipak,imam dojam da su izbačene dosta bitne stranice u Dnevnikovom izdanju...
    03.05.2004
    16:47:00 sati
    realist

9, 8, 8, 8

Eto nam jedne epizode gdje ne treba tjedan dana da bi se shvatilo što je pisac htio reći.Pratimo živote naizgled sasvim običnih ljudi u jednoj pravoj horror-atmosferi a kao dodatak i zanimljiva misterija ogledala - Dylan kakvog osobno najviše volim,mada ogledalo u ovoj epizodi nije ni do koljena onom u broju 10.I opet smo ostali bez objašnjenja odakle potiče to famozno ogledalo i što je ono zapravo?Sviđa mi se pasica na kraju gdje Dylan gleda u ogledalo a u odrazu iza njega-Smrt.Impresivno.Groucho je u punoj formi.I kao profesor i kao "Adam" a i vicevi su mu strašni.Crtež je korektan,posebne pohvale za masakr u školi i bičevanje, gdje je posao odrađen vrlo dobro.
    06.05.2004
    20:23:00 sati

10, 10, 10, 10

odlican strip.jedan od najboljih.
    07.05.2004
    22:27:00 sati
    miodrag
  • Heyoka

8, 8, 9, 9

Dobra epizoda. Ima jako zanimljivih normalnih momenata poput onog o zlostavljanju žena. Ne znam zašto, ali to me podsjeća na oporu Sclavijevu priču o Primrose i Budu u "Prema dalekom svijetu". Montanari i Grassani mi nisu najdraži no ovdje su posao odradili odlično. Pitka epizoda, odlična za opuštanje.
    10.05.2004
    11:26:00 sati
    Heyoka
  • Ukupna ocjena 78%

9, 7, 9, 3

Sviđa mi se. Jednostavna priča sa pravim trash horor scenama i dobrim popratnim dijalozima. Antidvojnici koji izlaze iz ogledala, dobro zamišljeno, jedino je šteta što kraj nije jači, ovako je malo prejednostavno. Epizode s ogledalima su OK, moćna su ogledala.
    14.05.2004
    19:58:00 sati
    stinky
  • SnotMan

7, 6, 6, 5

Nikad je nisam smatrao za neku epizodu..
    25.05.2004
    12:41:00 sati
    SnotMan
  • Ukupna ocjena 30%

3, 2, 3, 6

Smeće. Sve i nekako, ali nema nikakvog objašnjenja o tome šta se, ustvari, desilo. M&G su standardno loši, a i Stano je podbacio.
    08.01.2005
    11:35:00 sati
    Verfalk2003
  • zveky

8, 7, 10, 5

Skroz ok epizoda!I meni se nekad puno vise svidjala,ali nikako da mi je sad losa!M&G standardno odlicni;)!
    09.01.2005
    04:17:00 sati
    zveky
  • Ukupna ocjena 35%

3, 3, 3, 8

Meni je ovo prilicno losa epizoda. Ideja sa ogledalom je solidna ali vec totalno izlizana, i imam utisak da se ponavlja ista stara prica. Osim toga, postavka likova je depresivna, gotovo svi su totalni zivotni gubitnici (i kako se bas to utrefilo), prica je tipican splater, sa previse besmilenog krvoprolica i mnostva nelogicnosti, a moglo je i bolje. Pored toga, crtez je los.
    10.01.2005
    12:49:00 sati
    Bilja
  • SejoSexon

5, 5, 10, 8

M&G su spasili ovu pricu koja nije losa a nije ni dobra a prosjecne stvari covjek brzo zaboravi. Kada mislim na ovu epizodu odmah mislim na moj omiljeni tandem. M&G FOREVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    22.03.2005
    13:18:00 sati
    SejoSexon
  • zeljko

9, 9, 10, 8

Evo čitam ove komentare koje su prije mene napisali DD ljubitelji i zaista se čudim. Zašto vam je tako prijeko potrebno objašnjenje? Zar sve mora biti jasno i objašnjeno? Odlična epizoda koju sam pročitao nedavno i za razliku od ovih novijih DD "uradaka" sjećam se većine dijaloga i slika...
    22.03.2005
    13:32:00 sati
    zeljko

6, 5, 6, 6

Kao sto su moji prethodnici kazali, skorz je ok da antilikovi izleze iz ogledala. Ovde je problem sto se ne zna, a i to je napomenuto ranije, odakle se sad pa ovo ogledalo stvorilo. Steta, ocene bi bile vece, ovako... Mirna me je osvojila svojom prostodusnoscu (eufemizam, jel da;)), bas je prava Gruco 2:)
    21.02.2006
    02:37:00 sati

8, 8, 6, 8

Kupio ovo novo izdanje i pročitao opet nakon nekih desetak godina... Zasluge za scenarij nikako da se dodijele jednoznačno jer je mjestimično spominjan i Sclavi i Toninelli. Prvoklasan slasher sa velikom dozom nasilja, humora koji se vrti oko glavne ideje priče - zrcalima i dvojnicima, dosta dobrim upoznavanjem pozadine čak i sporednih likova (svaki je imao svoju priliku da zabljesne). Fali potpuno razrješenje (u biti jedan lik ga samo natukne na kraju priče pa se to može odoka prihvatiti), no to uopće ne škodi raspletu priče. Jedna stvar, sve žrtve zrcala bili su mirni, pasivni i povučeni ljudi, odnosno pripadnici jedne krajnosti koji je reflektiranjem na drugu krajnost postala izrazito nasilna, neuravnotežena i agresivna. Možda je zrcalo bilo samo katalizator godinama nakupljavane negativne energije koja se mogla osloboditi samo čistim izlaganjem nagog tijela. No ima tu i dadaističkih umjetnika - Phillipe Soupault, nešto Lovecraftijanskih eksperimenata s ljudima ribama i čudovištima, dobre stare plavuše Merlin Monroe. Str. 41 prijevod bojadisar? Ha? Str. 72., na posteru iza Dylana stoji naslov NOVA FUMETO sa sličnom naslovnicom od prvog broja DD "Noć živih mrtvaca". Ili je bila Zora?
    08.11.2006
    15:37:00 sati
  • Vorador

8, 8, 8, 8

Iako mi je miljama udaljena od najboljih epizoda ipak se radi o nezaboravnoj epizodi. Kada sam je prvi put čitao, dosta davno u dnevnikovom izdanju oduševila me svojim genijalnim scenama nasilja, krvi do koljena i odličnim grouchovim vicevima. Sada su dojmovi malo drugačiji ali ipak ovo je epizoda koju sam uvijek pamtio i jedva sam čekao da izađe reprint.
    22.11.2006
    19:20:00 sati
    Vorador
  • npetros2@htnet-dsl

7, 5, 9, 8

Kad sam vidia da je Toninelli scenarist mislia sam da će uništiti i Dylana kao što je učinio sa Zagorom...
    24.12.2006
    11:27:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

8, 4, 8, 7

Nije mi jasno. Na kraju ništa nije objašnjeno u vezi zrcala koje ubija pa zato slaba ocjena za scenarij. Jedna sasvim klasična epizoda sa puno klanja. Crtež solidan, naslovnica prosječna.
    20.01.2007
    01:36:00 sati
  • Ukupna ocjena 78%

8, 7, 9, 6

Jedna od rijetkih (pre)brutalnih epizoda u kojoj krv teče u potocima. Tonnineli nam je ovdje ispričao jednu zanimljivu(ali krvavu) priču koja se razlikuje od ostalih. Priča ok,  ali mislim da je naslije u školi na početku bilo stvarno nepotrbno. Nikad nisam volio vidjeti kako djeca u stripovima pogibaju. Jest da se to u stripu rijetko vidi, ali u stvarnosti se to puno, puno češće događa. M&G su odradili fantastičan posao, sve su odlično prikazali, samo što je u nekim djelovima crtež malo slabiji. Naslovnica nije baš nešt posebno...
    31.08.2007
    02:05:00 sati
    Akul
  • Lucy Liu

10, 10, 10, 9

Priča dosta krvava i perverzna,što mi se naravno svidjelo.Mogla bi se čak sagledati u nešto ovakvo:Ogledalce,ogledalce,jesi li ubio moju obitelj? DA!
    15.09.2007
    15:30:00 sati
    Lucy Liu

7, 3, 8, 8

Ja sam zbog početnih recenzija mislio da će ovo biti odličan strip. Upravo sam ga pročitao i mogu reći da to nikako nije. Strip zanimljivo počinje,niti nastavak nije loš,ali kraj je totalno sranje. Ma užas, tako dobru priču uništiti tako lošim krajem. Zadnja stranica stripa uopće nema smisla, barem ne u ovoj našoj dimenziji ( možda Toninellijevoj): Ovo je mogao biti jedan od najboljih Dylana,ali ovako ostaje samo propali pokušaj, zato tako niska ocjena za scenarij. Ajde pohvala M&G jer su ovdi bili bolji nego inače.
    13.11.2007
    17:30:00 sati
  • Windwalker

7, 7, 5, 8

Nije loše, ali puno lošije od 'S druge strane zrcala'.
    13.03.2008
    23:05:00 sati
    Windwalker

8, 7, 10, 2

I onda neki kažu da M&G nisu dobri, a ovdje su spasili situaciju. Zahvaljujući ponajprije njihovom crtežu ova brutalna priča dobija vrlo dobre ocjene. Palac dolje za Stana.
    14.03.2008
    13:31:00 sati
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

23.06.2008
    11:29:00 sati
    Misko iz Darwooda

7, 7, 7, 7

Dobro je to, povratak korijenima, jeftini horror koji ne zahtijeva mozganje. Sjedneš, opustiš se, i Toninelli te onako ziheraški provoza do kraja, bez previše grbavljenja po rupama u scenariju i sa pokojim dobrim crnim vicem. Uz to, ovo je vjerojatno najbolji Montanari&Grassani crtež koji sam ja vidio u Dylanu Dogu. You gotta love it!
    04.07.2008
    23:17:00 sati

9, 9, 10, 9

Odlican strip! Pravi, stari, extra napet Dylan. Crtez perfektan. Napetost na razini Hitchcocka. Nimalo dosadno. Ali ipak nakon drugog čitanja, sve je malo splasnulo.
    29.09.2008
    11:35:00 sati

8, 8, 9, 7

vrlo dobro, sviđa mi se, puno dobrih masakr scena, ali i duhovita epizoda, i merlinka odvaljuje, ali profesor groucho je ipak ono po čemu se pamti ova epizoda
    21.10.2008
    18:06:00 sati

8, 8, 8, 9

Stvarno izvrstan Dylan, jedan od onih pravih u početku. Radnja je stvarno zanimljiva i napeta. Stripu poseban šarm daje priglupa plavuša :)
    16.01.2009
    23:50:00 sati

6, 6, 8, 10

Priča je srednja žalost, naslovnica kakve volim.
    19.01.2009
    17:10:00 sati
  • Klukas

8, 6, 6, 5

Odličan zaplet sa odličnim scenama i uznemirujućim nalazima obdukcija. Sve je bilo zaista obećavajuće, međutim kraj je pomalo razočaravajući.
    Je li stvar u scenariju ili mojim prevelikim očekivanjima, ne znam. U svakom slučaju, epizoda je zabavna, crtež dovoljno dobar. Po svemu tipičan predstavnik talijanskog stripa.
    23.03.2009
    23:38:00 sati
    Klukas
  • Inferno

7, 9, 8, 8

Ustvari vrlo dobra priča. Baš sam se zaželio eksplicitnih scena i ritualnih ubojstava. DD nije čisti horror u klasičnom smislu, već je taj element tu dijelom zbog kozmetičkih i komercijalnih razloga. Međutim, iako one najgenijalnije Dylanove epizode uglavnom nisu slasheri, ja osobno takav tip priče shvaćam kao i više nego prihvatljivu alternativu. Od stripa se traži da bude lagan za čitanje i ova epizoda to jest jer nema previše mudrovanja. Čak sam naišao na par jakih momenata, dovoljno da epizoda izbjegne bilo kakvo uspređivanje s Chiaverottijevim trashom. Kraj je polovično dobar. Uvijek možemo reći da je ogledalo uzeto od stričeka Hamlina, ali kako objasniti obrat na kraju gdje neko sasvim drugo ogledalo proizvodi iste nuspojave? Nebitno. Naglasak je ipak na ambijentu i slasherskim scenema, tako dobro dočaranima od strane Montanarija & Grassanija. Usitinu, zrcalo je često obrađivana tema. Ovdje je riječ o odrazu koji predstavlja mračnu stranu onih ljudi koje okolina ponižava, a ovi nemaju snage uzvratiti. Sve u svemu, vrlo dobro.
    19.04.2009
    21:40:00 sati
    Inferno

4, 4, 4, 8

Ja resio da konacno popunim sve praznine u komentarisanju procitanih Dilana :) Nemam nista pametno da kazem o ovoj prici sem da su ogledala zasluzila bolji tretman kad smo se vec navukli na njih u mitskom #10 ;)
    20.04.2009
    20:56:00 sati

6, 5, 9, 10

6.7.2010. 5,4,9,10

Kako u horror filmovima ne preferiram klanje i krv na sve strane, tako to ne volim ni u stripu. Više volim Dylanove epizode koje su triler sa elementima horrora. Ova epizoda to nije. Sve se zna od samog početka a stranice početka i kraja spojene su klanjem. Svejedno ne mogu da ne pohvalim crtež i naslovnicu.

21.05.2017 6,5,9,10

Podigla sam ocjene za priču i scenario. Slažem se i nakon drugog čitanja s onim što sam pisala prije 7 godina ali smatram da sam bila stroga pri ocjenjivanju. Napomenula bih da ogledalo ne izvaziva sušto zlo u ljudima, nego njihovu suprotnost. Sve žrtve su bili blagi ljudi bez neke hrabrosti s kojom bi se izborili za sebe u životu. Jedina žrtva groznog karaktera je bio muž sadist. I on je zamjenjen suprotnim karakterom - ekstremnim mazohistom. Vikao je 'da' 'da' dok ga je žena kasapila.

26.07.2010
    18:39:00 sati
  • Ukupna ocjena 93%

9, 9, 10, 9

Ocjene govore za sebe.

21.12.2010
    14:33:00 sati
    Patrix

7, 7, 7, 7

Dobar strip, iako nije nista posebno, dosta je zabavan za jedno brzo citanje u cenifi.  Crtez je dobar: M & G su pravi majstori 'pulp horror trash violence', i ovdje im to dosta godi.  Uopste ne znam ko je u stvari napisao ovu epizodu: unutar stripa pise Tonineli, a unutar prve korice spominje se Sclavi, ali nije vazno... Svidjaju mi se scene nasilja, jer ovim crtacima, a pogotovo ovom serijalu, to stvarno super pase.  Naslovnica je dobra: imamo ne samo jednog, nego dva Dylana!  A ona Myrna mi se puno svidja: prava 'dumb blonde', koja nema pojma ni o cemu, glupa kao daska, pravi stereotype, ali zabavan stereotype.  Epizoda koja ce se lako zaboravit, ali se sigurno treba procitat jednom svakih par godina.

17.08.2011
    16:58:00 sati

8, 7, 7, 8

Da sam pet godina mlađi najvjerojatnije bih opalio sve desetke ovoj priči koja mi se kao klincu veoma svidjela upravo zbog količine klanja i krvi koliko sadrži. I baš sam ju nedavno opet pročitao i razočarao se koliko scenarij na momente zaštekava i koliko sam kraj ne djeluje baš k'o neki kraj. Ono, razbe zrcalo i to je to, a objašnjenje za sve je smrt. M&G neloši.

07.01.2012
    20:38:00 sati
  • Ukupna ocjena 76%

7, 8, 8, 7

Vrlo zabavna priča, s puno crnog humora, kojemu dodatno doprinosi Dylanova plavuša.

21.05.2012
    19:55:00 sati

8, 8, 7, 8

Onaj twist na kraju mi je bio sasvim nepotreban.

01.08.2012
    22:23:00 sati

8, 7, 7, 8

Solidna epizoda.

28.09.2014
    17:09:00 sati
  • caramba

7, 8, 10, 8

Jako dobro. Scena čupanja jezika prebrutalna. Crtež perfektan!

14.12.2014
    11:27:00 sati
    caramba

7, 8, 9, 8

Ovu epizodu sam doživio kao neku zajebanciju...svidio mi se lik Dylanove buduće bivše cure.
    09.06.2015
    13:29:00 sati

8, 9, 7, 5

20.12.2015
    12:00:00 sati
    TenthNazgul
  • marko15532

9, 8, 7, 6

Lepo za pročitati i vraćati mu se. Nekoliko misli od mene.

O kraju: Myrna2 kasni iz rasejanosti. Setivši se tek na kraju, izlazi iz ogledala da završi posao, pokazujući time da je nebitno je li subjekat ''''potpuno go'''' ili ne. Tako nam uklanja banalno objašnjenje.

O spavanju: karakteri su ne samo umorni već i sumorni. Shrvani, uspavljuju se na esencijalnom nivou ii ustupaju mesto svom Mr Hydeu, bezrečnom nasilniku.

O nasilnom mužu: postojanje reči ''sadomazohizam'' već i samo svedoči tome da je sadista odbljesak pokunjene sobe. Tako žena već živi sa svojim odbljeskom, permanentno uspavana.

O Dylanu: sedeći pažljivo pred ogledalom, daje nam primer psihološke budnosti i samopažnje (kao i "ti bogomoljci koji se su se verovatno i tuširali odeveni", koji bi ovde mogli biti predstavnici osoba koji pažljivo prate sopstvene misli i dela). Time Dylan uspeva da izbegne da postane žrtva sopstvenih neispitanih nagona, oduzimajući im snagu bdenjem nad sobom. Teoretski, i on ima svoj odbljesak, ali preispitivanjem samog sebe uspeva da ostane svoj (ili njegov) gospodar.

Zašto je odbljesak ''smrt''?  Trenutno samo to razumem po sistemu eliminacije (život je ono svesno i budno). Ali verovatno valja pogledati Sonete Orfeju od Rilkea. Čini mi se da u svakom slučaju "Smrt" ne predstavlja fizičku smrt (kao potpuno odsustvo, ono je i neopisivo i beznačajno) već fizičko i intelektualno ropstvo.

19.01.2016
    02:27:00 sati
    marko15532

4, 2, 7, 7

Vrlo konfuzno i bez objašnjenja, npr. za činjenicu da su se organi ubojica, na kraju samih ubijenih, "preselili" na suprotnu stranu. Evo ako je Toninelli htio neki psihološki aspekt pa da se pred ogledalom lome oni kojima ne ide u životu i da njihovo "druženje" s istim kad su goli budi i raspiruje zlo u njima ALI, brate, ne možeš zaboraviti što si na početku pisao. A kao što netko reče, ova zadnja stranica baš nije trebala jer ako bi nešto prije i mogli objasniti sada to sve postaje nemoguće.

08.12.2016
    22:05:00 sati
  • karlitos

6, 6, 7, 7

Zabavan slasher i ništa više.

07.06.2017
    22:17:00 sati
    karlitos

7, 4, 8, 8

Opet prica o ogledalu...Pocetak je izuzetno dobar i napet, drugi dio je dosta konfuzan i zbrzan. M&M iznenadjujuce dobri u ovoj prici.

25.06.2017
    16:27:00 sati

7, 8, 8, 7

Ocene i utisak su nakon prvog čitanja (po sećanju)

Sasvim solidna epizoda, koju najviše pamtim po onoj sceni kada Dilan i Gručo kampuju u kući pa im se priviđaju nekakvi riboliki stvorovi :)
    Završnica reklo bi se jednostavna i bez puno objašnjenja, ali meni sasvim zadovoljavajuća, ne odgovara na pitanja već naprotiv postavlja nova, a nije tipičan mindless twist. Ima i krvi do kolena a i dosta zabavnih momenata. Inače ovu priču uopšte ne treba posmatrati kao nekakav nastavak ili suparnika epizodi ''S druge strane zrcala'', inače će čovek da se razočara bez razloga. Ova epizoda pristupa problematici ogledala s druge polazne tačke, i nije takmac legendarnoj desetki.
    MG su se baš potrudili. I naslovna dobra.

11.12.2018
    11:46:00 sati
  • Space Marine

3, 7, 7, 9

Vrlo citljiva i zanimljiva epizoda. Vec vidjena prica i motivi, ali barem dijalozi nisu zamorni te je crtez dobar i vrlo prikladan za ovu epizodu. Twist na kraju ocekivan i bespotreban.

13.05.2019
    19:42:00 sati
    Space Marine

6, 5, 7, 7

Dobro, no ne i perfektno.

13.09.2019
    12:20:00 sati
  • Beren

5, 4, 7, 5

Nakon Priče ni o kome, ovo dođe kao prijeko potrebni restart sistema.

Sve ili skoro sve je ovdje pravolinijsko, mada, bez rukavica pravolinijsko. Ono što mi je zasmetalo je što Dilan ubije dvije osobe i nikom ništa. Niti se on tu potrese, niti policija. Takođe, pretjeralo se u glupostima koje Mirna ispaljuje. Nijedna učiteljica nije toliko glupa. Što se tiče priče, Tonineli je sam sebe pokopao nepotrebnim detaljom o preraspodjeli organa u tijelu ubica, bez čega bismo imali smislenu poruku, a ovako smo dobili samo malo zabave.

06.05.2020
    11:12:00 sati
    Beren

8, 10, 8, 9

Sklavi je ovdje dao oduška i sebi i svima koji su nezadovoljni nepravdom i ko zna čime sve ne. Malo je karikirao školstvo, malo ublažio nemilosrdnost banaka, ali sve u svemu to je tu negdje.

28.07.2020
    16:12:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%

7, 5, 8, 8

19.10.2020
    19:04:00 sati

8, 8, 10, 8

Po meni, dva su malo poveća propusta u ovoj priči.. Prvi je taj što nije objašnjeno od kud ogledalo, tko ga je donio, kako je nastalo, od kud u onoj kući.. A drugi je činjenica da osobe moraju biti gole ispred ogledala kako bi njihove suprotnosti izašle van (ko da nisu mogle biti i obučene?!?).. Sve ostalo je sasvim solidno i korektno odrađeno.. Svakako će epizoda ostati upamćena po količini nasilja i eksplicitnim scenama..

M&G su odlični, skoro pa da nemaju greške.. Recimo da je ovaj njihov uradak točno za sve one koji ih non stop kritiziraju.. Naslovnica je ok, ništa posebno, govori o samoj radnji..

03.12.2020
    12:09:00 sati
  • Rev

9, 6, 7, 6

Odlična ideja, nedorađen scenarij. Slasher epizoda s ubačenim zrcalnim klonovima da se dobije na mistici. Praktički cijelu epizodu se, osim koljaže, vrlo malo toga događa te se čak ni u zadnjim stranicama ne dobiva neki konkretan završetak.

Crtež solidan ali neki likovi (Merlinka pogotovo) mijenjaju izgled i lica od kadra do kadra.

Naslovnica zanimljiva, ali Dylan u zrcalu ne izgleda kao uspavani "original".

Generalno, sasvim ok epizoda. Humor, krv i golotinja, što nam više treba.

Scena bičevanja je doista brutalna.

25.12.2020
    09:29:00 sati
    Rev
  • Ukupna ocjena 44%

2, 2, 8, 8

19.03.2021
    00:00:00 sati
    Alex Kross

8, 8, 10, 7

Brutalna epizoda, mrtvi na sve strane. No, zadovoljan sam generalno gledajuci s njom. Kao sto su neki primijetili, ni meni bas nije jasno zasto treba biti gol pred zrcalom da bi se pojavio tvoj dvojnik. Mala zamjerka na to kako je Dylan prebrzo shvatio da je zrcalo kljuc svega. I steta sto nije malo vise prikazano to sto se desava s ljudima kad ih naopaka osobnost uzme. Na primjeru Groucha vidjeli smo da je "naopaki Groucho" (da ga tako nazovem) nosio pravoga prema zrcalu, tako da vjerujem da su sve te osobe zavrsile s onu stranu zrcala, no jesu li mrtve ili zarobljene u nekom paralelnom svijetu, prepusteno je nama da odlucimo. U svakom slucaju jako dobar motiv zrcala uzet u epizodi. Crtez odlican, a na naslovnici se tocno vidi da nije to Villa. Nije losa, ali nista spektakularno po mom misljenju.

12.10.2021
    22:09:00 sati

• Prerijski vjetar