Zadatak

GL BO 6 | 96 str.

Prema riječima profesora Elmera Contranda, zdanje iz 19. stoljeća opsjeda duh malog Ivana koji je tragično preminuo prije dvadeset godina. U istjerivanje sablasti uključeni su Gordon Link i Otkrivači duhova, a cijeli proces prenosi Hinterlandska televizija. Pojavljuje se i stanoviti Henry Irving, zagonetni lovac na duhove koji raskrinka da je sve bila prevara te tako upropasti ugled Gordonovoj družini. Međutim, njegovi su daljnji planovi puno monstruozniji, jer on nije onakav kakvim se predstavlja…

• Zadatak
    GL BO 6

• Epizoda je originalno izdana u siječnju 1992. godine, kod nas ju Borgis objavljuje 5. prosinca 1994. godine.
  • Jedina epizoda koja je u Italiji dobila reprint, i to još u boji, koji je izdan kao dodatak tjedniku "Il sabato" u kolovozu 1994. godine (zanimljivost by Spock).
  • Lik Henryja Irvinga izgledom i ponašanjem podsjeća na Christophera Leeja, najpoznatijeg filmskog grofa Drakulu (zanimljivost by Spock).
  • Lik vražjeg umjetnika Gaspacha preuzet je lik Erasmusa Cravena iz filma "Gavran" (1963.) kojeg je tumačio glumac Vincent Price (zanimljivost by Radioclash), dok je Boris Kristoff samo malkice izmijenjeno ime glumca Borisa Karloffa, koji je, među ostalim, glumio i dr. Scarabusa u gore navedenom filmu (zanimljivost by Spock).
  • Samo ime Gaspacho ustvari potječe od španjolske juhe s povrćem pod nazivom "gazpacho" (zanimljivost by Cromwell).
  • Str. 52. - Invokacija kojom Irving priziva prvog duha iz galerije (koji malo baca na Salvadora Dalija) je zapravo pjesma iz Italo Calvinove pripovjetke "Barun na drvetu" (zanimljivost by Cromwell).
  • Str. 68. - Nick spominje, a i cijela scena liči na Disneyjev film "Marry Poppins" iz 1964. god.
  • Skraćenica za Hinterlandsku televiziju, HTV, neodoljivo podsjeća (barem mene) na Hrvatsku radioteleviziju.
  • Ne pojavljuje se biljka Kalimba, stvorenje Puki pojavljuje se nakratko.
  • 76. str. - Takozvani Satorov kvadrat naziva se "palindromom nad palindromima". Naime, radi se frazi "Sator arepo tenet opera rotas" koja se isto čita sprijeda i straga. Teško je prevodiva jer riječ "arepo" ne postoji u latinskom jeziku, ali ako uzmemo da se radi o imenu, moglo bi glasiti "Sijač Arepo s mukom zadržava kola" ili doslovce "Sijač Arepo drži kola (svojim) radom". Tko je smislio ovaj palindrom i kako je nastao, nije poznato, no pretpostavljamo da je netko htio biti jako mudar, a onda su to prepoznali i drugi i tako se taj palindrom "dijeli"; piše po zidovima, gravira, ubacuje u stripove, prenosi već 2000 godina (zanimljivost by Spock).

Jedna netipična epizoda za ovaj serijal. Iz alanfordovske zafrkancije Manfredi je prešao na ozbiljnije teme; spiritizam, krađe ljudskih duša, smrt osmogodišnjeg djeteta i paljenje ljudi. To, je li, ne bi bio toliki problem da je serijal takve tematike od početka, ali u prethodnim epizodama ima seksualnih scena. Ovdje toga nema jer umjesto gologuzih djevojaka imamo jezivu atmosferu koja se provlači kroz cijeli broj. Dok su druge epizode bile za razbibrigu, s ovom to nije slučaj. Ovdje se autor pozabavio ozbiljnim stvarima i možda će vas čak uhvatiti jeza u određenim dijelovima. Ali haj'mo mi na radnju: Pola Hinterlanda se okupilo da uživo prati istjerivanje duha dječaka Ivana koji je navodno tragično preminuo dok je pokušavao pobjeći iz kazne. Čovjek koji je pokušao stanovati u tom zdanju tvrdi da nije mogao spavati zbog opsjednutosti kuće. Na zadatak istjerivanja duha pozvani su – a tko drugi nego Otkrivači duhova. Međutim, brojne stvari upućuju na to da je cijela ova situacija jedna velika medijska zavjera, no detektor pokazuje prisutnost nečeg natprirodnog. A onda se pojavljuje centralna figura ove priče - Henry Irving. Samoprozvani lovac na duhove ustvari izgledom podsjeća na Christophera Leeja, najpoznatijeg filmskog Drakulu. To možete i sami usporediti:

Henry Irving – Christopher Lee (Drakula)

Nakon što Irving 'otkrije' da zdanje nije ukleto, gordonovci bivaju izvrgnuti ruglu i sramoti te ispada da su oni prevaranti koji se hoće okoristiti na tuđoj nesreći. Naravno, to je i bio Irvingov plan.

Kasnije, kako radnja odmiče, tako se stvari dodatno kompliciraju. U istragu o nepoznatom lovcu na duhove uključuje se i Jessica, Gordonova bivša. Ispituje čak i Tilly Carter, novinarku HTV-a koja je prenosila istjerivanje, no bez nekog velikog uspjeha. Za to vrijeme, Irving otkriva svoje planove, a usput zapali kolibu i ljude u njoj. Definitivno jedna užasavajuća scena koja ne priliči ovom zafrkantskom serijalu.

Irving potom odlazi u muzej kako bi usisao dušu đavoljeg umjetnika Gaspacha koja luta u njegovim slikama. On svoj izgled duguje Vincentu Priceu:

Gaspacho – Vincent Price

Jednostavno, epizoda je neobična, a Henry Irving u najmanju ruku bolesna osoba. Malo je preozbiljna i preteška naspram ostalih epizoda serijala, a humor je smješten na pogrešna mjesta. Zamislite to ovako: u prethodnim epizodama uzeo si juhu i posolio je prije jela, sol se fino uklopila i juha nije bila bljutava. Ovdje je slučaj drukčiji: ovdje si prvo pojeo nezačinjenu juhu, sjetio se da trebaš dodati sol, dodao ju u prazan tanjur i onda to pojeo. Osjećaj i nije baš ugodan. Tako da smatram da je humor ovdje slabija karika, ona scena s Nickovim ludiranjem na motoru je baš nekako na silu ugurana. I onaj otac Brown kojem je otvoren put s neba na zemlju i koji je objasnio Irvingove naume, nije previše bitan lik, ali očito nitko drugi ne bi mogao znati što ludi Irving planira raditi s ljudskim dušama. Završna scena prodiranja Gaspachove ruke iz Irvingova tijela je odvratna, a istovremeno veličanstvena na svoj način.

Dakle, priča o luđaku koji želi uzeti tuđe duše za sebe je vrlo čudna, ali impresivna ideja. Veći problem je scenarij gdje je dodano malo nepotrebnih detalja i humor je nespretno smješten, ali ono najpozitivnije kod priče je što sam doslovno gutao svaku sličicu i pročitao sam cijeli strip poprilično brzo jer je jednostavno toliko zanimljivo. Meni je kod stripa najvažnije da ne smara, a ovaj to nikako nije radio. Naravno, veliku ulogu ovdje je odigrao i crtež. Della Monica se vratio na crtanje GL-a, ali u ovoj epizodi je imao čak tri sucrtača. Mogu reći da su odradili jako dobar posao, stvorena je baš onako jezovita atmosfera, neke su sličice malo slabije, ali neke su dotjerane gotovo do savršenstva!

Naslovnica je atraktivna i jeziva. Možda i najbolja u serijalu. Della Monica si je stvarno dao truda.

I što reći za kraj? Ovo je sve samo ne zaje*ancija. Ipak, meni se dopadaju uraci poput ovog, gdje se autor dotiče života poslije smrti, prizivanja duhova itd. jer me takve stvari zanimaju. Ne znam čemu uvrede prema Gordonu, kamo sreće da je potrajao malo duže, mene je ova epizoda, iako dosta drukčija od prosjeka, naprosto oduševila. Ima sve što treba imati, ustvari nečega možda ima i viška…

Kulturan rječnik jedna je od odlika ovog serijala ;)

Usporedba c/b i kolor izdanja

GL BO 4 Prokleti novac