Uprising

XIII

GL GLV5 31-33 | 192 str.

Drevni Durlanci ulaze u posljednju fazu vojnog plana uništenja GL Snaga, opsadom njihovog mobilnog sjedišta na planetu Mogo. Istovremeno, iz zatočeništva oslobađaju se mnogi zarobljeni GL-ovi, kako bi svi zajedno krenuli protiv Durlanaca. No, i Durlanci imaju tajni plan čije je izvršenje već u tijeku, a i protiv Durlanaca nije lako, budući da je svaki saveznik Zelenih lanterni potencijalni infiltrirani neprijatelj…

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• Uprising 1
    GLT GLV5 31
  • Uprising 3
    GLT GLV5 32
  • Uprising 5
    GLT GLV5 33

• Event „Uprising“ obuhvaća epizode Green Lantern v5 #31-33 i Green Lantern Corps v3 #31-33.
  • Green Lantern v5 #31-33 - scenarij Robert Venditti, olovke Billy Tan, tuš Rob Hunter, kolor Alex Sinclair, coveri Billy Tan i Alex Sinclair. Green Lantern Corps v3 #31-33 - scenarij Van Jensen, crtač Bernard Chang, kolor Marcelo Maiolo.
  • Lokacije planeta - Sektor 700, planet Durla. Sektor 0563, planet Zezzen. Sektor 1760, planet Daxam. Sektor 0441, planet Mogo, mobilno sjedište GL Snaga.
  • Pipkolika stvorenja i Drevni glavni su dio opusa pisca strave H. P. Lovecrafta.
  • Green Lantern Soranik, Sinestrova kćer, koja se spominje kao nestala - trenutno je s Žutim GL snagama. Vidi Sinestro #1 spin-off.
  • Origin Durlanaca opisan je u Green Lantern Corps #30. Johnu Stewartu koji je bio odsutan tijekom finalnog okršaja s Relicom pojašnjavaju Zemljin status. Naime, Guy Gardner i njegove Crvene lanterne inzistirali su da im se prepusti sektor 2814 (kojem pripada i Zemlja) za zamjenu za pomoć pri sređivanju Relica. Lanterni Simonu Bazu je jedinom dopušteno biti na Zemlji.
  • U Green Lantern #31, nakon što su dvojnici bili uništeni, prstenovi su se vratili pravim vlasnicima, GL-ovcima koji su se nalazili zarobljeni kod Khunda. Vidi Corps #31.
  • Prvi put u New 52 pojavljuje se Sodam Yat, GL s Daxama, čiji stanovnici dobivaju nevjerojatnu snagu od žutog sunca.
  • John Stewart obećaje da će pronaći pravu Fatality (Star Saphirre Yrra Cynril) koju je duplicirao Durlanac Verrat Din.
  • Pojavljuje se tajanstvena grupa koja je radila iza Durlanca - Shadow empire (The final eclipse is coming, and the shadow empire shall bear witness to it.)
  • Intervju s Robertom Vendittijem o aktualnim događajima u GL svijetu…

Aktualni Green lantern event

Kao što znamo – a znate ako ste čitali - nakon što je deset godina vodio Green Lantern serijal Geoff Johns povukao se s mjesta urednikovanja i ostavio serijal svojim nasljednicima. Točnije Robertu Vendittiju. Geoff je redefinirao serijal Green Lanterna u potpunosti, uveo mnoge promjene i novosti u serijal i svako malo ga istaknuo izvodeći novi i sve spektakularniji event. Jedno je vrijeme Green Lantern serijal bio glavni pokretač glavnih eventova u DC-u. Sjetimo se samo Blackest night ili Brightest day. Dostojno je priveo kraju svoj run s GL #20 (New 52), ali i pritom ostavio praktički razrušen svijet GL-a, gdje je kredibilitet ove galaktičke policije dotaknuo dno. Novi scenaristi krenuli su korak dalje i osim cijelog univerzuma, rasturili i GL snage i glavno njihovo uporište i poljuljali čak i same članove GL-a u vjerovanju da je korištenje emocionalnog spektra loša stvar jer prazni emocionalni bazen. Da bi bilo još gore, u igru su se uključili i Durlanci, metamorfna rasa, koji su dodatno i u potpunosti potkopali kredibilitet GL-a i zaratili ih s ostatkom svemira. I tako konačno dolazimo do ovog eventa nazvanog "Ustanak" gdje nakon mnogo peripetija ulazimo u posljednji čin sage o Durlancima, i rata GL Snaga s Khundima i Vanjskim klanovima. I ostatkom svemira.

Hal i Kilowog

Event obuhvaća po tri epizode svake od dvije glavne serije Green Lantern franšize odnosno 6 epizoda sveukupno. Možemo ga smatrati svojevrsnim zaključkom i razrješenjem većine story-arcova iz post-Johnsonovog razdoblja koje su odradili Van Jensen i Robert Venditti. Nakon ovog eventa i epiloga-epizode slijedi skok u budućnost, pet godina kasnije (u Future's End vrijeme). Gdje ćemo sigurno vidjeti kakve nevolje Lanterne očekuju sljedećih 5 godina.

Green Lantern edicija prati vođu GL Snaga odnosno Hala Jordana, koji je nakon smrti Zaštitnika (Guardiana) preuzeo vodstvo, te njegovih najbližih suradnika, Tomar-Tua, Gorin-Sunna s planete Zezzen (biće žive energije), Moga, Kilowoga i Salaaka, starih znanaca. U prvom poglavlju planet Mogo se nalazi pred opsadom Khunda, Vanjskih Klanova i Drevnih/Durlanaca, a trebaju se i razračunati s infiltriranim Durlancima. Velik dio epizoda sadrži čistu akciju, budući da je u pitanju opća svemirska mobilizacija, a takve se stvari brzo čitaju. Hal Jordan već je neko vrijeme na testiranju svojih sposobnosti vođe, a olakotna okolnost je svakako ta da nije lako voditi Snage u ovim teškim trenucima. Oa je razrušena, Zaštitnici su mrtvi, većina drugih Snaga uništena, uništena im je reputacija zaštitnika, a cijelo vrijeme po umu mu se mota i limitirani obujam svemirskog emocionalnog bazena koji se prazni svakom uporabom prstenova. No, ne bio on Zelena lanterna da nema veliku snagu volje i sposobnost nadilaženja velikog straha…

Green Lantern Corps edicija prati Johna Stewarta, Fatality, Jruka, Arisiju, Vona Dagglea i gomilu drugih pripadnika Snaga. John je također pun dvojbi kao i Hal. Muči ga pitanje, ne zaslužuju li Lanterne svoju sudbinu zbog onoga što su učinili Durlancima? Imaju li Durlanci pravo na svoju osvetu? Slično je razmišljao i nakon uništenja planeta Xanshi, kad je skoro i napravio samoubojstvo ne mogavši izdržati teret. No sad je ipak svjestan da uništenje nije dovoljan razlog da bi se uništila galaktička policija i poubijali svi njegovi prijatelji (duh!). Njegov odnos s Fatality doći će također u pitanje, oni koji su čitali znat će. Von Daggle je Durlanac Zelena Lanterna i on je jedini od svoje vrste koji se pobunio protiv njih. Zna da Durlanci nikad neće posustati te se odlučuje na finalno rješenje koje i nije u skladu s Halovom politikom. No, kad je svemir u opasnosti, neke granice se brišu.

Drevni iznenađuje Johna i Arisiju

Glavni neprijatelji su Durlanci, bića s planeta Durle – „a njihova najveća snaga je u obmani“. Durlanci se nalaze u konstantnom toku (fluksu), između oblika. Kad im nestane energije pretvore se u pipkoliki oblik. Šestminutni rat je razorio Durlu. Nekad davno Zaštitnici i GL Snage uhvatili su sve Durlance i zbog njihove brojnosti nisu ih mogli strpati u sciencells, nego su ih protjerali na rodni planet – Durlu. To se dakako nije svidjelo Durlancima koji su ostali na Durli. To miroljubivo društvo moralo je apsorbirati tisuće ubojica i terorista. Započeo je krvavi građanski rat i završio šestominutnim ratom pomoću atomske bombe. Planet je razorila radioaktivna vatra, no neki su se Durlanci ukopali duboko i budući da su bili puni radijacije, izgubili su mogućnost držanja oblika. Postali su zarobljeni u fluksu, zauvijek se mijenjajući. Njih nazivamo Drevnima (The Ancients). Preživjeli su se obratili Kroloteanskim gremlinima koji su im pokušali vratiti njihovu fizionomiju, ali nisu uspjeli. No, Drevni su iskoristi svoj genetski kod i kreirali novu rasu Durlanaca. Ti klonovi imali su sposobnost održanja oblika, ali jedino apsorpcijom radioaktivne energije, prokletstva koje im je donio šestminutni rat. Drevni su postali fiksirani na GL Snage, jer su njih krivili za svoje prokletstvo, i već decenijama planiraju osvetu. Pipkolika stvorenja kao i Drevni, glavni su dio opusa pisca strave H. P. Lovecrafta, koji su sada doživjeli svoju inkarnaciju u DC svijetu.

A Durlan is everywhere. A Durlan is everything!

Durlanci

Khundi i Vanjski klanovi

GL serijal ima bolju crtačku ekipu od Corpsa, na olovkama Billy Tan i tušu Rob Hunter, a boje Alex Sinclair; super ekipa koja zna što radi, estetika kombinirana s funkcionalnošću. Bernard Chang na GL Corps ima puno grublji i jednostavniji crtež. Boja kao da se nanosi na puno grublju olovku/tuš. Vidi se to u nekim dramatičnim kadrovima gdje Maiolo boji sam jedan dio, a ostalo ostavlja crno-bijelo.

Event „Ustanak“ akcijski je orijentiran, poput većine zadnjih epizoda budući da su Lanterne stalno u nekakvoj mobilizaciji. Završetak ovog eventa ipak donosi neku rezoluciju i kraj ovog neizvjesnog stanja općeg kaosa. Dok se naravno, u sljedećoj epizodi ne uključe Novi Bogovi. Dobro, no ipak malo lošije od nekih odličnih GL epizoda/evenata s Johnsovog runa na New 52. Ne sumnjam da će fanovi GL-a ovo bez problema konzumirati.

GL u akciji!