Baba Jaga/Božić u podzemlju/Okovani sanduk

Snoopy

HLB SC 10 | 39 str.

Kako je Hellboy izbio Babi Jagi jedno oko... Na Badnju večer, na samrtnoj postelji umiruća žena zamoli Hellboya da joj nađe i spasi njezinu kćerku Anne Heath koja je davno zašla u mračno podzemlje... Hellboy se nalazi u crkvici istočnom Bromwichu u kojoj je sve počelo, kad je prizvan za Zemlju od strane nacista. Naime, nije to bio slučajan događaj, već se u pozadini igrala mračnija igra između Đavola, njegove svećenice i njezine djece.

Naslovnica 4

• Baba Jaga - Božić u podzemlju - Okovani sanduk
    HLB SC 10

• Baba Yaga - 8 stranica
  • Mjesto i vrijeme događanja: groblje blizu Berežnika, Rusija, 1964. godine.
  • Prvobitno zamišljena kao dopuna za mini-seriju Arta Adamsa, Monkey Man and O'Brian.
  • Baba Jaga – najpoznatija vještica u ruskoj predaji; pojavljuje se u "Wake the devil/Buđenje đavola", gdje se spominje da joj je Hellboy izbio oko! U ruskoj predaji Baba Jaga prikazana je kao vještica koja leti zrakom u mužaru, rabeći tučak kao kormilo i kako briše tragove iza sebe sa metlom iz srebrne šibe. Živi u brvnari koji se miče naokolo s parom plešućih pilećih nožica. Detalj kako Baba Jaga broji žlice autentična je ruska predaja. Babu Yagu opet ćemo sresti u "Hellboy: Darkness Calls"
  • Objavljeno prvi put u "Hellboy: The Chained Coffin and Others TPB (First Edition)".
  • Božić u podzemlju - 21 stranica
  • Mjesto i vrijeme događanja: Engleska, Badnja večer 1989.
  • Priča objavljena prvi put u "Hellboy Christmas Special"
  • Poput "Leša" i ovaj strip je inspiriran narodnom pričom. Čudna pripovijest od djevojci koja ispod grmlja pronalazi stepenice koji se spuštaju u neku vrstu palače, gdje se zaljubljuje u nevidljivog princa. Radi ugođaja Mignola je dodao i Božićnog anđela.
  • Annie spominje slavne junake: Don Quijote, sir Lancelot, Cyrano de Bergerac.
  • Prsten i gušter zajedno su tvorili alkemijski simbol Ouroborous koji simbolizira pročišćivanje.
  • Okovani sanduk - 10 stranica
  • Mjesto i vrijeme događanja: ruševine crkve u istočnom Bromwichu, 1994.
  • Ova priča je prvi put objavljena 1995. u "Dark Horse Presents #100 - 2"
  • U ovoj priči ima još je jedan protagonist iz B.P.R.D.-a – Abraham Sapien
  • Chained Coffin je stara narodna priča koju je Mignola adaptirao i pomoću nje dalje mistificirao Hellboyevo porijeklo koje je započeo razjašnjavati u epizodi "Seed of destruction". Hellboy je začet prije 300 godina od Princa od Sheola (grčki Had, Podzemlje) i Catherine Tanner-Tremaine, vještice koja je u času svoje smrti htjela pobjeći od Vraga kojeg je toliko štovala. On se tada nije rodio u realnom svijetu već je čekao silu koja će ga donijeti na svijet.

System Comics izdao nam je još jednu turu od tri Mignoline priče iz originalno objavljenog TPB-a "The Chained Coffin and Other stories". Sve tri su po formi kratke priče koje nam donose pripovijesti iz raznih narodnih predaja diljem svijeta. Kroz sve tri, a kao i kroz većinu Hellboyevih kratkih priča proteže se motiv sukoba starih i novih običaja, starih i novih religija i Bogova. Stari Bogovi najčešće su povezivani sa starom Majkom Zemljom, a sve nove religije pobrinule su se da svojim ritualima i Bogovima u potpunosti nadomjeste stara vjerovanja.

Prva priča, Baba Yaga, dolazi nam iz ruske predaje, a govori o istoimenoj vještici koja je potpaljivala maštu generacijama starih Rusa. Sama borba sa vješticom odrađena je rutinski, kako to Hellboy uvijek radi, Baba Yaga u ovoj priči zapravo je personifikacija same Majke Zemlje, Rusije. I živjet će dok god postoji Rusija. Odnosno, živjet će u pričama, narodnoj predaji i nikakva civilizacija ni novi Bogovi i Vještice neće je potistuti iz bogate kulturne baštine priča.

Druga nam pak priča, Božić u podzemlju, koristi Mignoline omiljene motive, Vragove, zombije i djeve u nevolji, pa čak se naziru i vampiri. Mada je najveća po broju stranica, ne donosi nam ništa specijalno, rutinsku borbu nepodjedivog Hellboya sa drevnim demonom i zombijima. Groblje u kojemu se nalazu palača nevidljivog zlog princa obilježeno je drevnim keltskim simbolima, a Hellboy se bori protiv njih križom – simbolom kršćanstva. Opet sukob na razini stara i nova vjerovanja. Tek da napomenem da je i slavljenje Božića, blagdana kojim je povodom napisana ova priča, bilo stvoreno od strane ranih kršćana da bi namamila paganske Rimljane da se preobrate na Kršćanstvo bez da gube svoje zimske svečanosti. I drugi važniji Bogovi i Boginje drugih religija također su slavili svoj rođendan 25. prosinca, uključujući Ishtar, Sol Invictus i Mithrasa.

"Ovdje je počeo moj život na Zemlji. Dvadeset trećeg prosinca 1944. rečeno mi je da sam u ovaj svijet ušao na velika vrata... tragovi vatre su još vidljivi na podu. Ničeg se s tim u vezi ne sjećam..."

Dakako, tu je i treća priča, Okovani sanduk, koja je savršen spoj narodne predaje i pripovijesti o pozadini Mignolinog lika Hellboya, gdje je dodatno na alkemičarsko porijeklo koje je bilo utemeljeno u "Seed of destruction", nadodana i religiozna crta. Naime, kao i svi elementi koje se redovito pojavljuju u pričama, Hellboy je zapravo produkt njih samih. Ovdje on u potpunosti postaje vojnik na razmeđi između starog i novog svijeta. On je plod nesvete veze zaboravljenog Boga Podzemlja iliti Sheola i majke koje je unatoč kršćanskom opredjeljenju njezine djece prodala svoju dušu Vragu; u zamjenu za klasične zemaljske užitke.

HLB SC 10 Leš & Gvozdene cipele

10, 10, 10, 10

Sve dok bude ovakvih kratkih i jednostavnih epizoda,volit ću Hellboya!A ova mi je jedna od najdražih!
    09.04.2008
    10:53:00 sati

7, 5, 9, 8

Šteta što MIgnola nema nekog dorbog scenarista jer on očito nije dorastao tom zadatku. Naime,čini mi se kako ima pregršt interesantnih ideja za priču (dosta čita svjetsku mitologiju i to mi se sviđa) ali izvedba mu je dosta površna, počevši od pomalo čudnih dialoga(možda je do prijevoda) pa do standardne završne borbe sa velikim šefom kad se sve završi.Baba Jaga je prosjek i moglo se više učiniti, ona dođe na groblje on puca u nju i to je to. Možda griješim, ali čini mi se da takav scenarijo može napisati svaki malo veći stripofil. Najbolja je ipak posljednja,"Okovani sanduk",gdje na efektan način saznajemo pomalo o Hellboyevoj prošlosti a sviđa mi se i završna scena sa Abeom koji spava. O crtežu ne treba trošiti riječi, MIgnola je sigurno jedan od najbolji američkih crtača i ako ništa drugo, onda Hellboya vrijedi kupovati upravo zbog crteža. I naravno,svaka čast System Comicsu na načinu koji izdaje ovog junaka - redovito, koliko-toliko kvalitetno i super jeftino. Dobitna formula!
    09.04.2008
    19:39:00 sati

9, 5, 8, 5

Slažem se sa prethodnim komentarom; šteta da se neki ozbiljniji scenarist nije bolje pozabavio ovim pričama, bile bi to prave male poslastice. Ovako se sve svodi na to da ih (neprijatelje) Hellboy na kraju epizode namlati, što nas većina dakako ne doživljava kao dobro scenarističko rješenje. ''The Chained Coffin'' je daleko najbolja priča od ove tri. System Comics, idemo dalje!
    13.04.2008
    02:21:00 sati

7, 6, 9, 6

mignola je odličan crtačtek se upoznajem s helbojem, a ovaj crtež me vuče, iako, slažem se s prethodnicima da bi priče trebale biti bolje obrađene
    19.07.2008
    16:05:00 sati
  • Digging Bill

9, 6, 9, 4

Najbolja mi je treća priča, al sve su solidne, mada ima boljih hellboyaCrtež i atmosefera su super
    24.09.2008
    23:22:00 sati
    Digging Bill

8, 8, 10, 9

Mignolovom Hellboyu i ne trebaju tko zna kako dobri scenariji dok god je tu njegov crtež. On uspijeva da crtežom odvrati misli sa scenarija. U ovim kratkim pričama Mignola tek počinje kao scenarist tako da ima grešaka ali budući da su tepriče više kao ideje i ne uspije ih pokvariti  time da od njih ide raditi dužu priču. Kao se vidi u ovom broju a i u kasnijima on često priča jednu te istu priču ( nazi + čudovište + razbijačina na kraju ) ali njegov ga crtež uz pojedine preinake čini zadovoljavajućim...  uostalom hellboy je jedno odd rijetih američkih stripova koji mi se sviđaju.
    04.01.2009
    20:12:00 sati

7, 8, 10, 9

18.08.2012
    15:26:00 sati

7, 6, 7, 7

Jedvnostavno i kratko.  Ovo se procita u jednom dahu, bez komplikacija, i vise slici na neki strip u novinama nego na serijal.  Crtez je dobar, ali ne savrsen, i to je sasvim ok.  Jadna Baba Jaga i njeno oko... kako li ce sad znat kako da prepozna buduce neprijatelje?  Ccc.  Ipak, Hellboy he karizmatican lik, meni je uvijek bio jedan od najsimpaticnijih, i ovdje je sasvim kul.

04.06.2016
    15:22:00 sati

7, 5, 8, 7