Pokolj u Arkhamu

HIT FB 1 | 328 str.

Hitman je Ennisovo čedo othranjeno u relativno produktivnom stripovskom razdoblju, nakon Hellblazera i usred Preachera, a prati plaćeničke pustolovine Tommyja Monaghana odnosno – Ubojice! Sprdanje na superherojski žanr, crni humor, grafičko nasilje i koketiranje sa svim elementima jeftinih akcijskih filmova temeljne su karakteristike ovog serijala…

• Pokolj u Arkhamu
    HIT FB 1

• Fibrino izdanje skuplja epizode: "The Demon" Annual #2, Batman Chronicles #4, The Hitman 1-8, The Hitman Annual #1. Odnosno The Hitman TPB 1 i 2. Predgovor by Steve Dillon. Prijevod: Robert Solanović, hrvatsko izdanje izlazi 2013.
  • Sve epizode crtao je John McCrea, osim posljednje u ovoj knjizi koju su radili Carlos Ezquerra i Steve Pugh.
  • DC Event iz prve epizode datira iz 1993., kodnog imena Bloodlines!
  • Arkannoni se vraćaju u Hitman knjiga II.
  • Hitman #8 "Noć kad su se sva svjetla ugasila"je crossover s eventom "The Final Night".
  • Ekipica u Noonan'su redovite raspreda o kultnim filmovima, primjerice str. 89. "Psi iz rezervoara"Quentina Tarantina ili str. 279. o Sergiu Corbucciju i "Dobar, loš, zao" Sergia Leonea.

Oružje u krvi

Zovite ga plaćenikom. Ili Ubojicom/Hitmanom ako vam je draže, njegovim uličnim imenom. Nekadašnji marinac Tommy Monaghan, kurvin sin irskog porijekla, danas plaćeni ubojica s ulica čije se metode nisu previše razlikovale od ostalih njegova kova.

No, tamo daleke 1993. jednog ljeta, koje se nije razlikovalo od ostalih relativno običnih ljeta te decenije u životima superjunaka DC-ja, dogodila se invazija. I to ne bilo kakva, nego invazija metamorfnih vampira parazita iz dubokog svemira koja se obrušila na cijeli DC univerzum. Kodnog imena – Bloodlines! I sve je započelo napadom svemirskih gusara Poipleove bande na neidentificiranu izvanzemaljsku letjelicu prilično neobičnog izgleda. Sve smo to mogli vidjeti u Lobo Annual #2, a ako je netko mogao preživjeti inicijalni kontakt s izvanzemaljcima ovog tipa onda je to definitivno divlji i neprilagođeni Lobo. Izvanzemaljci su zapravo bili na proputovanju našim područjem, i bili su probuđeni u krivom momentu. A probudili su se vrlo, vrlo gladni!

Ubojica

#1 The Hitman – otkud dolazi i kako je postao

Nakon što smo zavirili kroz kulise onoga što se u pozadini dogodilo, vratimo se mi na sam početak Hitmanove sage. Odnosno na početak Fibrinog trejda. Kako to u većini slučajeva biva, Tommy se našao na krivom mjestu u krivo vrijeme. Naime, baš se spremao "skinuti" mafijaškog bossa Dubelza. Kadli, njegova meta biva napadnuta od strane golemog neljudskog čudovišta koje siše leđnu moždinu. Au! I tako ex-marinac Tommy Monaghan uslijed invazije metamorfnih vampira parazita iz svemira (tako se ispostavi kasnije) dobije nadnaravne moći (telepatiju i rentgenske moći) koje mu omogućuju da postane ultimativni plaćeni Ubojica - The Hitman! Kao plaćeni ubojica upitnog morala, brz na okidaču i beskompromisnih reakcija, Tommy brzo zadobije listu neprijatelja. Listu kriminalaca, ali i superjunaka poput Batmana koji poprijeko gledaju na njegove intervencije. To je više-manje Hitmanov origin iz drugog godišnjaka serijala "Demon".

Serijal Demon tako postaje crossover između dva serijala, i to jednog koji još ne postoji. Sam event Bloodlines koncipiran je tako da posluži kao svojevrsna matica koja će iznjedriti nove junake, i shodno tome, nove serijale. Demon prati pustolovine demona rimoklepca Etrigana, koji na Zemlju iz Pakla dolazi preko njegovog avatara Jasona Blooda. Bloodov alter-ego jedva dočeka svojih par minuta, budući da ga Blood mora prizvati kako bi se sukobio s vampirom Glonthom. Sinovi mafijaša Dubelza kojeg je Tommy skoro koknuo na samom početku epizode, Moe i Joe Dubelz su u međuvremenu raspisali potjernicu za Monaghanom. Kao što se i može očekivati u velikom finalu, uz sukob s mafijaškim bossovima, pridružit će se i ostali spomenuti akteri u jednom paklenom krešendu metaka i otrgnutih dijelova tijela…

Upoznajte Moea i Joea Dubelza

Sasvim solidan uvod u budući serijal, origin naslovnog lika Hitmana plus najava budućih neprijatelja i saveznika. Tommy je frajerčina s čačkalicom u ustima, plaćenik cinično oštar na jeziku, brz na okidaču i slijedi pravilo – prvo pucaj pa onda pitaj. Osim tih nekoliko supermoći koje dođu vrlo handy – rentgenski vid i telepatija - njegov weapon of choice su pištolji i ostala artiljerija koju nemilosrdno rabi u svakoj situaciji. A tih situacija se nađe u svakom trenutku. Brza akcija, grafičko nasilje, brze replike iz jeftinih akcijskih filmova nabijene mačizmom (i ne nužno duhovite), opaki i nakaradni negativci – sve je to sastojci recepta kojeg će Ennis koristiti u ovoj i u narednim epizodama.

McCreain crtež je prilično karikaturalan i dinamičan, tako da bez problema prati Ennisovu jaku potrebu za nakaradnošću likova kao i uporabom brzim sekvenci kod akcijskih scena. Mada i McCreain crtež varira iz priče u priču. Grafičko nasilje ovdje je izraženo u svoj svojoj raskoši - i ponekad se čini da samo sebi postaje svrha. I neki drugi elementi priče znaju biti preforsirani, kao humor u nekim situacijama ili ozbiljne spike izmiksane sa sprdačinom - ali to također ovisi i o perspektivi čitatelja. Mislim da već ovdje na samom početku čitatelji mogu odlučiti jel ovo junak po njihovoj mjeri ili ne. Slijedi kratka pričica "Hitman" iz Batman Chronicles #4 s Batmanom koju ću besramno preskočiti u ovom osvrtu, a zatim slijedi…

#2 Pakao u Arkhamu

Kako pronaći Hitmana u Gothamu gradu? Samo slijedite čahure metaka! ;)

Svojom zaraznom karizmom Tommy privuče zanimanje šefova Pakla, posebice Arkanonna, gospodara pištolja. Oni šalju svog agenta Mawzira kako bi ga vrbovao u paklene snage. Mawzir ga pokušava privući nagradom od milijun dolara ako ubije Jokera u Arkham Asylumu, na što Tommy rade volje odgovara; ne znajući za pravu prirodu posla. To je samo početak problema, jer Arkanonni ne odustaju. To je ukratko sadržaj prve trodijelne priče "Pokolj u Arkhamu". Hitmanov univerzum se širi tako da uz vlastiti asortiman neprijatelja koji će se vraćati, Ennis ubacuje i nekolicinu pozitivnih likova - istražiteljicu Tiegel i ljubavni interes Wendy. Za razliku od promućurne Tiegelove koja obavlja svoj policijski posao, ali i zna kad treba udružiti snage kako bi se preživjelo; Wendy ne zna Tommyjevu povijest te njegove spike o plaćenicima i ubijanju doživljava kao smisao za zdrav crni humor.

Tommyjeva ekipa ima svoju omiljenu jazbinu Noonan's gdje se dogovaraju dealovi i prepričavaju lovačke priče iz svakodnevice plaćenih ubojica. Njegovo opako društvance čine Kapetina Natt, vlasnik lokala Sean Noonan, njegov nećak Pat Noonan, grubijan Hacken i Ringo Chen. Često tema zna biti zafrkancija na račun "superkretena" – kako iz nazivaju, ili se raspreda o filmskoj pop-kulturi. I ostale frajerske muške spike su sastavni dio tog rituala uz pivo i biljar.

Kako se zamjeriti Batmanu

Kako se zamjeriti Batmanu br. 2

Kako je Hitman izrodio iz Batmanovog univerzuma, odnosno radnja serijala je smještena u sam Gotham, vjerojatno je bilo nužno u tih nekoliko uvodnih epizoda serijala Batmana na što bezbolniji način integrirati u serijal koji nastaje i koji se tek treba dokazati. I naravno, privući na novi serijal neke starove fanove Batmana. Tako mjesto radnje odnosno poprište zločina postaje zloglasni Arkham Asylum, a glavna meta – Joker! Ako to ne privuče fanove, e onda ništa neće. U cameo ulozi je sam Mračni vitez.

Ovo je zapravo vrlo dobra i zabavna priča, svidjela mi se integracija Hitmanovog okruženja u Batmanov milje, odnosno Arkhamsku ludaru; kao i camei živopisnih Batmanovih neprijatelja. Ludi Klobučar, Joker, Two-Face, Killer Croc… Arkanonni kao gospodari pištolja kao da su stigli iz ludog Preacherovog svijeta, a nazi demon revolveraš Mawzir egzotična je varijacija na temu Sveca Ubojice. Kako još nisam bio potpuno svjestan Hitmanovih moći, nije mi bilo jasno je li njegova moći također besmrtnost ili jednostavno može jako puno toga podnijeti.

Tko preživi Arkhamsku ludaru, trebat će sljedeće izbjeći šamar -

#3 10K metaka!

Slijedi "10000 metaka" u četiri dijela u kojem se opet vraćamo nerazriješenoj temi iz prve epizode – preživjelom bratu Moeu Dubelzu koji traži osvetu, a za tu specijalnu priliku unajmljuje specijalnog ubojicu – Johnnyja Navaronea. Ubojicu u bijelom odijelu. Sa stilom i planom. I koji nikad izgubio zadatak. Jesam li već rekao da Johnny ima pakleni plan? Naime, postoji jedan otkačeni nazovisuperjunak Noćna šaka koji se iživljava na dilerima i krade im drogu za vlastitu uporabu. On će omesti Ubojicu, a zatim će ga Johnny uhvatiti na prepad. Kako je i za očekivati, čak i najbolji planovi mogu propasti, no Johnny ne odustaje. Kao i Ubojica, naravno.

Tommy je šarmantan i zabavan kad to želi biti. Tako vezica s Wendy ide fino svojim tijekom. Hoće li veza uspjeti? Ennis uvodi i novog lika, možemo ga nazvati i sidekickom, a njegovo gangsta ime je Kapetina Nat. Što se mene tiče, ovo je najiritantniji pomoćnik kojeg sam imao prilike čitati u superherojskim stripovima. Osim što nosi odvratnu odrpanu kapetinu, strašno je naporan i neduhovit. Izvinjavam se na izrazima, no meni osobno je vrlo iritantan. Bez obzira na moj stav prema liku Kapetine (koji se vjerojatno kasnije formirao nakon pročitanih sljedećih epizoda), epizoda je pun pogodak i također može poslužiti kao obrazac za sljedeće epizode.

Ovakove pucačine vidjet ćete svako malo…

#4 Solaži za kraj

Za kraj slijede dvije solo priče – Hitman #8 "Noć kad su se sva svjetla ugasila". I Hitman specijalac #1 "Lijes pun dolara". Prva je priča u tarantinovskoj maniri gdje jedne noći svaki lik iz kružoka plaćenika priča svoj susret sa smrću. Dobivamo i uvid u djelić Ubojičinog origina, naime, tijekom svog službovanja u marincima, on i Natt su slučajno pobili odred SAS-ovaca zamijenivši ih za neprijatelje. Ovo zamračenje koje spominje zapravo je dio sveobuhvatnog DC eventa, zato se i spominju superjunaci koji će kakti sve to srediti.

Druga priča je ponovno Preacherov svijet u malom prenesen u Hitmanovo okruženje. Ali i posveta filmu Sergia Leonea "Dobar, loš, zao". Ne ubacuje Ennis zaludu u uvodni razgovor citate iz tog filma i Monaghana proziva Blondie, lik kojeg je glumio Clint Eastwood u tom filmu. Južno od rijeke Rio Grande Hitman mora obaviti svoj zadatak no nonšalantni direktni pristup nije se pokazao previše učinkovit. Specijalac su odradili Carlos Ezquerra (iz Preacherovog staffa) i Steve Pugh umjesto McCreae što je još jedna dodirna točka s Preacherom. Teško je izbjeći usporedbe s Preacherom.

Izdavačka odiseja

Lik Hitmana stvorio je Garth Ennis, a crtački ga osmislio John McCrea. Prvi put pojavljuje se u DC naslovu "The Demon" Annual #2, zatim u Batman Chronicles #4, a Hitman uskoro dobiva i svoj vlastiti serijal pod očekivanim nazivom "The Hitman", 1. travnja 1996. Radit će ga tandem Ennis i McCrea sve do posljednjeg 61. broja. Godine 2014. zagrebačka Fibra objavljuje prva dva integrala Hitmana koji obuhvaćaju 4 američka trejda koja opet obuhvaćaju kronološki objavljene epizode u matičnom serijalu i ostalim naslovima gdje se pojavljivao. Prva knjiga "Pokolj u Arkhamu" obuhvaća 11 epizoda. Toliko o tome, a sada je red na vas; ugodno vam čitanje!

Kako umrijeti mlad i lijep u Gothamu? Samo se zamjerite Hitmanu! Hehe…

7, 9, 8, 8

13.02.2015
    21:45:00 sati

Ukupna ocjena 40%

3, 3, 6, 4

Pregršt fantastičnih borbi i sukoba tipičnih za američke stripove, što bi značilo...nikakva priča, za mene totalno odbojno.

13.02.2015
    21:59:00 sati

10, 10, 10, 10

Uzeo sam ovaj strip na nevidjeno. Uzeo sam ga samo zato sto mi se svideo prvi broj Propovednika ali nisam ovekivao nistsa posebno od Hitmana. Kako sam se grdno prevario!

Ovo je strip koji mora da se procita!

Ennis je lud ko struja. Zasluzio je titulu stripovskog Tarantina. Njegov Hitman je najbolji moguci spoj Reservoir Dogsa(koji se i spominje u samom stripu) i Petparackih prica sa spaghetti Westernima i DCevim svetom superheroja! Jedva sam cekao da se vratim kuci iz skole da bih mogao da procitam Htimana do kraja procitao sam celu prvu knjigu za 3 dana i odmah 4. dana nabavio drugu knjigu.

Jedino je prva prica losa i nerazumljiva jer smo usred DC eventa o kom nemamo pojma nista i tu je onaj iritantni demon Etrigan. Ni McCreov crtez u prvoj epizodi nije zadovoljavajuc ali je posle pronasao ton koji savrseno odgovara ovom stripu.

Prenosim svoj post sa teme na forumu i ocene epizoda:

Evo pri kraju sam prve knjige Hitmana i potpuno sam odusevljen!

Strip vuce da ga citas dok ne zavrsis, mogao bih da ga citam satima, a da mi ne dosadi.
    Savrsen spoj genijalnih, cesto duhovitih dijaloga i dobre pucačine! Vec me je odusevio Garth Ennis u prvom broju Propovednika, ali sada sam se potpuno navukao na njegove stripove! Podseca me malo na Tarantinove filmove, mnogo dobrih dijaloga i krvavih pucacina!
    Prva kniga
    1) Hitman sa Etriganom... Uvodna prica, upoznaje nas sa Hitmanom i bitnim negativcima, McCrein crtez jos nije dostigao nivo iz kasnijih epizoda 7/10
    2) Hitman sa Batmanom odlicna epizoda 8.5/10
    3) Pokolj u Arkhamu 9.5/10
    4) Deset tisuca metaka... najbolja epizoda iz obe knjige, odlicna, duhovita, napeta, krvolocna, fantastican strip! 10/10!
    5) Noc kada su se sva svetla ugasila iako kratka prica, odlicno uradjena i vrlo je efektna! 10/10
    6) Les pun dolara lep omaz vestern filmovima 9.5/10

Zbog svog sveukupnog odusevljenja otkricem ovog stripa dacu sve desetke jer je to ovaj strip potpuno zasluzio!

Vidim da Dee Cay nazalost i nije bas odusevljen Hitmanom sto se i vidi po recenziji.

13.02.2015
    22:19:00 sati
  • Gru

4, 3, 7, 8

Probao čitati...nije išlo...

13.02.2015
    22:58:00 sati
    Gru

8, 10, 7, 8

Vrhunska zabava. Od pucačine pa do izvrsnih dijaloga (scena na krovu kada Tommy zajebava batmana je prejebena). Crtež nije neki koji će vas ostaviti "paf" ali dobro prati priču i na dovoljnoj je razini da nimalo ne kvari doživljaj.

Hitman vam neće otkriti smisao života, no ako volite Tarantina onda obavezno nabavite ovaj first class entertainment.

13.02.2015
    23:21:00 sati