Planeta Hulk

Hulk

HULK DRKW 2 | 414 str.

Njegov bijes bio je prevelik za Zemlju. Oni koje je smatrao za prijatelje su ga izdali i prognali, poslali u dubine svemira da tamo nađe svoj mir. Ali, on je Hulk, za njega mira nema, i na divljoj planeti Sakaar Hulk će morati da se suoči sa izazovima kakve nije ni sanjao...

• Planeta Hulk
    HULK GNV 1

Dokle god čovjek ima na ramenu glavu, ništa za njega nije izgubljeno!

U našem univerzumu Hulk ima ogromnu popularnost, moglo bi se reći da je pored Spider-Mana najpopularniji Marvelov heroj. Zeleni Golijat je već decenijama magnet za publiku devete umjetnosti, ali i za ljubitelje filmskog programa. Zašto je Hulk toliko popularan? Najvjerovatnije jer on predstavlja ono čemu svi mi težimo: kada se bori protiv nepravde i zla, on postaje bijesan i neumoljiv. Hiljadama godina krize naše civilizacije uvijek su nas učili da agresiju treba da kontrolišemo, ali duboko u nama bijes samo čeka pravi trenutak da izbije na površinu.

Budimo iskreni, u onim trenucima kada dođe do izliva bijesa, mi se osjećamo lakše i zadovoljnije, naravno samo u slučaju ukoliko nismo napravili nepopravljivu grešku pod pritiskom adrenalina.

Planeta Hulk nije samo najbolja Hulkova priča, može se reći da se radi o jednoj od najboljih Marvelovih epizoda ikada! Daleko od Zemlje, na jednoj drugoj planeti, na kojoj je naš junak samo jedan od mnogih čudovišta, Hulk ima šansu da ispolji sav svoj bijes, ovoga puta ne gledajući previše na kolateralnu štetu. Ne samo to, bijes ga ovoga puta dovodi do toga da prevaziđe samog sebe, i što je možda najvažnije od svega, bića sa te planete ga akceptiraju kao jednog od sebi ravnih, tako da ima mogućnost da se oslobodi čudovišnog kompleksa i postane junak, isti onaj kakvim se mnogi drugi predstavljaju na planeti Zemlji. Međutim, kako je uopšte do toga došlo i kako je naš junak dospjeo na ovu planetu, koja se čini kao da je za njega samo stvorena?

Iako je Hulk u prošlosti napravio mnogo dobrih djela, ljudi u njemu vide opasno i neukrotivo čudovište. Pored svih zlikovaca, vanzemaljaca i ostalih nemani koje je naš junak s vremenom zaustavio, kroz svoje bitke uništio je i dosta zgrada, kuća, fabrika i ostalih građevinskih tvorevina. Tu za nas ljude zabava prestaje, ako nešto mnogo košta, onda ćemo dati sve od sebe da izmanipulišemo javnost i medije i na taj način postavimo stvari onako kako nama to odgovara. Zbog tih materijalnih stvari javnost ima malo razumijevanja za doktora Bannera. Ipak, u krugu superheroja Bruce ima dosta saveznika i prijatelja, onih koji pokušavaju da opravdaju djela zelenog diva. Već godinama sastaju se moćnici naše planete na tajnim mjestima i razmjenjuju informacije kako da zaštite Zemlju. Jedna od tih grupa su Illuminati kojoj pripadaju Tony Stark (Iron Man),Charles Xavier iz X-Mena, Doktor Strange, Black Bolt, Namor i Reed Richards iz Fantastične četvorke. Kod njihovog posljednjeg sastanka Illuminati su zaključili da je Hulk opasan po javnost i da nije moguće da ga na duže vrijeme kontrolišu, tako dolaze na ideju da ga pošalju na jednu udaljenu planetu. Namor je protiv tog plana i istovremeno upozorava ostale članove grupe da bi taj potez mogao da ima negativne posljedice. Na prevaru Illuminati šalju Bannera u svemir, pod izgovorom da treba da uništi jedan SHIELD-ov satelit, koji je navodno izmakao kontroli. Kasno Hulk primjećuje da se radi o zamci, očajan i bijesan udaljava se sve više od Zemlje u pravcu jedne nepoznate planete, koja je trebala da bude nastanjena miroljubivim bićima. Tu nastupa naša priča, dolazak našeg junaka na planetu Sakaar, na kojoj je navodno taj miroljubivi i mirni svijet. Ono što slijedi niko nije očekivao, Sakkar je nastanjen raznim bićima, od kojih su rijetki miroljubivi.

Greg Pak, autor ove priče, bio je oduševljen idejom Joea Quesade kada je ovaj predložio koncept priče. Senzacionalna avantura počela je 2006. Godine u Incredible Hulk 92, što je ujedno bila i Pakova premijera na serijalu. Prolog priče je nastao u specijalnoj svesci New Avengersa „Illuminati“, kao i u Hulkovoj redovnoj seriji. Paku je bilo drago da može da stvori jedan novi svijet sa novim likovima, tako je zajedno sa crtačima stvorio jednu fantastičnu priču iz mašte. Već na samom početku je jasno da su razne gladijatorske priče poslužile kao inspiracija, ali i druga razna djela poput Džingis Kana i drugih. Sakaar je inspirisan starim Rimom, sa malom brizom tehnologije iz 21. vijeka, tako da imamo i neku vrstu Koloseuma, u kojem se odigravaju gladijatorske igre. Pak je odlučio da podari Hulku novu karakterizaciju, napravio je od njega nama poznatog diva punog bijesa, ali istovremeno i inteligentnog vođu, dostojnog nadimka klasičnog superheroja. Hulk je sve drugo samo nije glup, u više navrata je on taj koji smiruje svoje kamerade i koji se prezentuje kao prefektan vojskovođa. Do sada smo navikli na to da je Bruce Banner polovica koja razmišlja, dok Hulk razara, ovdje nam autor predstavlja jednog Hulka koji je i Banner i Hulk istovremeno, tako da Hulk pokazuje i sve druge emocije, a ne samo bijes. Tako vidimo i jednog zaljubljenog Hulka, po prvi put u ovom obliku razmišlja da se život ne sastoji samo od borbe, već da je moguće i da se živi drugačijim načinom od naviknutog, mirnim životom, ispunjenim ljubavlju. Međutim, kada sve ide u tom pravcu da je naš junak konačno našao svoju utopiju, stvari izmiču kontroli i Hulk još jednom stoji pred iskušenjem koji put da izabere.

Ova priča obiluje mnogim interesantnim likovima, pa da upoznamo neke od njih. Caiera je pored Hulka glavni lik ove epizode. Ona je još kao mala pokazala posebno istaknute sposobnosti i snagu, jedna je od rijetkih sa tim moćima iz naroda Sjenki. „Stari“ su Caieru učili da razvije i kontroliše svoje moći, ali prije nego što je njeno školovanje završeno, Spikes su napali njen narod. Crveni Kralj je uspeo da spase Caieru, tako da je od tada ona služila u njegovoj armiji. Hulk i ona su razvili poseban odnos između ljubavi i mržnje, ali u svakom slučaju sa mnogo obostranog poštovanja. Korg je rob Imperije, nekadašnji stanovnik planete Ria. On je stjenovitog fizičkog izgleda, skoro pa neranjiv i izuzetno jak. Brood pripada jednoj divljoj rasi sa planete Broodworld. Ima šest nogu, krila i pancirni eksoskelet, zube oštre kao noževe i dug dvokraki rep. Hiroim je isto kao i Caiera pripadnik ljudi Sjenki. Njegovi roditelji su bili Saka-sveštenici, koji su kratko nakon njegovog rođenja nestali na misteriozan način. On važi kao jedan od najboljih boraca na Sakaaru, snažan je i dobar strateg. Elloe je djevojka sa Sakaara, njeni roditelji su uživali povlastice dvora Crvenog Kralja. Nakon što se njen otac zamjerio sa kraljem, uhapsili su i njega i kćer. Elloe je dobar borac, prije svega zahvaljujući odličnom treningu, jer nema nikakve posebne moći niti snagu. Miek ima šest glidova, njegov izgled podsjeća na džinovskog insekta. Skoro cijeli njegov narod je istrebljen od strane Crvenog Kralja, Miek je uhvaćen i od tada živi kao zarobljenik. Njegov otac je nekada bio kralj, međutim pitanje je da li će i Miek moći jednog dana da pođe stopama svog oca, jer baš i ne izgleda kao tip koji bi mogao preuzeti takvu jednu odgovornost.

Planeta Hulk je jedan od stripova koji trebaju da se pročitaju, pogotovo preporučujem onim ljudima koji imaju predrasude prema superherojskom svijetu. Može biti da će vam naracija izgledati na prvi pogled pomalo čudna, pogotovo ukoliko se po prvi put susrećete sa ovom vrstom stripa, ali mislim da treba probati sa ovim štivom, pa ukoliko vas odbije, onda je sasvim moguće da nije pogođen vaš ukus i u tom slučaju možda i superherojski svijet nije za vas. Ali kao što sam rekao, treba prvo probati, pa onda suditi. Planeta Hulk je dobar strip za ulazak u svijet superheroja. Treba napomenuti da postoji i istoimeni animirani film, pa ko voli tu vrstu zabave može da pogleda. Ukoliko vas je ova priča zaintegrirala, nastavak možete da vidite u epizodi „Svjetski rat Hulk“.

HULK DRKW 3 Svjetski rat Hulk

• Elderane84

10, 10, 10, 10

Dajem sve desetke, jer je ovo meni najbolja prica iz superherojskog svijeta koju sam citao (a toga, na zalost, nije puno, ali bice :) ). Mastovito, odmjereno, crtez blago receno fantastican, prica drzi vodu cijelo vrijeme. Tacno da ne mogu da povjerujem da nakon ovog remek djela i iscekivanja kako ce se nastaviti, docekam Svetski rat Hulk, i najstrasnije se razocaram. No, to je neka druga prica...
    Sve preporuke za Darkvudovo izdanje, koje ima brdo dodataka, da losijim poznavaocima Marvel svijeta ne stoje upitnici nad glavom u nekim scenama.
    P.S. Ne gledajte crtani film prije citanja stripa, losiji je, ne prati potpuno pricu i ima mnoge nedostatke.

15.09.2014
    21:45:00 sati
    Elderane84

6, 8, 9, 7

Jedino što sam od Hulka pročitao u cjelosti... Zanimljiva i atipična priča o Hulku (barem za mene) i odličan crtež!

15.09.2014
    21:47:00 sati

2, 3, 9, 5

Moj komentar bi bio poput Dee-ovog iznad samo što bih ja rekao "jedva" pročitao u cjelosti...pa ocjene za "ne"zanimljivu priču i scenarij dajem u skladu sa svojim iskustvom čitanja ove zelene mrcine koja nije za moj stripovski ukus...
    16.09.2014
    06:58:00 sati

10, 8, 9, 10

Ideja stripa mi je sjajna, izvođenje ne toliko,crtež oba autora jako lep, a Ladronove naslovnice neponovljive.

Nije sad da me je strip ostavio bez daha, ali pruža lepu zabavu.

Izdanje je inače jedno od najboljih koje sam držao u rukama.

16.09.2014
    14:52:00 sati
  • Villain

10, 10, 9, 10

Uživanje je bilo čitati ovaj strip....jako pitak, zabavan....

18.09.2014
    12:38:00 sati
    Villain

8, 9, 8, 8

Ne bih se složio da je ovaj konkretan naslov dobra polazna tačka za superherojski strip. Mnogo bolji je - s tog aspekta, ne poredim dve priče! - Poslednji titan, sa sjanim predgovorom o Hulku. Kratka, britka priča, za razliku od epske Planete. A Planeta Hulk... Mešavina Conana i Gladiatora Ridleyja Scotta, gde realno nema ni s od superherojštine, osim što je priča smeštena u sci-fi milje. ;) Priča nabijena neverovatnom energijom, tera čitaoca dalje, vuče ga napred, ali bih kao manu, paradoksalno, istakao prebrzo razvijanje radnje i to što je Sakaar dat kao svet koji čitaoci već poznaju odnekud. To je, doduše, rešeno kroz obimni dodatak stripu, but still...

Da ne dužim, zabava - zagarantovana, uživanje - takođe!

18.09.2014
    19:31:00 sati
  • Ukupna ocjena 89%

10, 9, 8, 8

Iskreno, mislio sam da nema šanse da čitam Hulka. Pogledao preview ovog stripa i odmah sutra naručio. Raspametio sam se nakon što sam pročitao ceo strip. Apsolutno sjajno! Preporučujem svima!

09.11.2014
    01:57:00 sati
    goksi
  • kandraks

9, 9, 9, 10

Odličan strip....topla preporuka svima... :)

07.12.2014
    16:51:00 sati
    kandraks
  • Ukupna ocjena 53%

4, 3, 8, 8

Ovo me stvarno razočaralo. Darkwoodovo izdanje je fantastično, crtež šaren i lijep, naslovnica isto vrlo dobra, sama ideja, da Hulka lansiraju na drugu planetu se čini dobra ali realizacija tako dosadna i nezanimljiva, da nisam mogao pročitati ni polovinu stripa. Posle Planeta Hulk, nemam ni najmanju želju i interes, da nastavim sa Svjetskim ratom - Hulk. Ovo je jedan od najlošijih američkih stripova kojih sam pročitao.

22.02.2015
    15:45:00 sati

7, 6, 8, 7