Meksički klinč

JDJP DRKW 9 | 110 str.

Lincoln: „Naš svijet je i vaš svijet. Vaš DNK je naš DNK. Mi nismo s druge planete. Mi smo vaša budućnost. Mi smo vi u stotinama generacija. Tražimo način da spasimo ljudsku rasu. Razumiješ?“ Reyes: „Ne...“

• Mexican Standoff
    JDJP DRKW 9

• Mexican Standoff
    JDJP SR 9

• Izvorno je priča objavljena u lipnju 2013. godine u devetom broju edicije Le Storie, Darkwood ju je objavio u kolovozu 2014. godine.
  • Autori priče su milanski scenarist Diego Cajelli, autor miniserijala Long Wey, a koji je debitirao za SBE 1999. s Napoleoneom, da bi zatim napisao scenarije Dampyra, Legs Weaver i Zagora, te crtač Matteo Cremona iz Coma, kojem je ovo debitantski rad za SBE, a radio je i na Masierovom projektu Mister No Revolution i Recchionijevom Siročad.

Pa, dragi moj Reyes, nisi jedini koji nije razumio vanzemaljca Lincolna, nisam ga razumio ni ja. No idemo po redu. Priča je dobila naslov po situaciji puno puta viđenoj u stripovima ili filmovima gdje najmanje dva čovjeka drže jedan drugoga na nišanu, no ta svojevrsna pat pozicija postala je poznata po izrazu kojeg je proslavio američki poručnik Aldo Raine (Brad Pitt) u filmu „Inglourious Basterds“, s dualistima u krčmi koji jedni druge drže na nišanu u naizgled bezizlaznoj situaciji. Naslov priče je zapravo nenadahnut, prije svega zato što koristi dobro poznati izraz jednostavno da bi označio niz događaja. Da vam kažem odmah na početku, priča nema veze s Drugim svjetskim ratom, no ima veze s jednim ratom, onim DEA-inim protiv meksičkih narkokartela. Radnja je smještena u suncem okupanom Meksiku, s okrutnim bandama trgovaca drogom koje djeluju preko granice između Meksika i Sjedinjenih Država. U priči nema klasičnog mexican standoffa, već ima obilje obračuna vatrenim oružjem, počevši od prvih stranica priče čiji je glavni lik Reyes.

Reyes je pripadnik meksičkog narkokartela (kasnije ćemo saznati njegovu pravu ulogu) na čijem je čelu nemilosrdni El Mochomo. Izgleda da je Reyes imao veće ambicije, jer u početnim scenama priče, zasipajući ga kišom olova i proganjajući ga meksičkom pustinjom, jedan od narcosa govori kako će platiti životom jer je pretendirao na šefovo mjesto. Reyes je prorešetan, i misleći da je mrtav, narcosi ostavljaju tijelo u pustinji. Reyesa zatim nalaze neki stanovnici San Gabriela, grada u blizini američko-meksičke granice. Nevjerojatna stvar je da su fatalne rane od metaka na njegovim prsima zarasle, baš kao što je nevjerojatan protok vremena od ranjavanja do pronalaska. Za Reyesa je prošlo tek nekoliko dana, u stvari je prošlo šest mjeseci od tog događaja. Je li to djelo tajanstvenih „svjetala na nebu“? Dakle, već na početku Diego Cajelli se poigrava žanrovskim konvencijama znanstvene fantastike kroz neobjašnjivi protok vremena i čudnim svjetlima na nebu, a iskorištavanjem karakteristika žanrova korištenih kao temelj razvoja priče, Cajelli sugerira postojanje šireg konteksta za događaje i likove. Napredujući stranicu za stranicom, kontekst pokreće daljnja pitanja. Na neke od njih dobivamo odgovore, neka, pak, ostaju neodgovorena ili nedorečena.

Priču karakterizira velik broj tema obrađenih na 110 stranica: rat između trgovaca drogom na granici između Sjedinjenih Država i Meksika, iskorištavanje djece, infiltrirani i korumpirani federalni agenti, svjedočimo surovim životnim uvjetima Meksikanaca na granici, misterioznim nestancima i ukazanjima, vanzemaljcima u američkim bazama u stilu Area 51, pa sve do referenci na meksički šamanizam. Imamo narkokartel s El Mochomom na čelu, koji je eliminirao sve rivale i širi svoju mrežu izvan granice. Imamo Reyesa, tj. DEA-inog infiltriranog agenta Vasqueza, kojeg su stanovnici malenog meksičkog sela San Gabriel pronašli živog i koji pokazuje znakove čudesnog izlječenja koja pripada nepoznatoj medicini. Mještani vjeruju da je njegovo spašavanje djelo misterioznih svjetlala na nebu, odnosno letećih tanjura koji se povremeno pojavljuju na nebu i koji su u prošlosti oteli neke ljude iz sela. Imamo Ciprijana, Reyesovog/Vasquezovog prijatelja kojeg su narcosi osakatili i kao takvog ga ostavili za primjer svima. Reyes, nakon što je povratio snagu i u pratnji Ciprijana, odlučuje se osvetiti El Mochomu, idući u rat protiv moćne i razgranate kriminalne organizacije. U međuvremenu, međutim, čini se da se važna tajna čuva u tajnoj američkoj vojnoj bazi, koja bi mogla potvrditi da legende Meksikanaca o vanzemaljcima nisu rezultat pijanih vizija. Ono što je čudno jest da vanzemaljci nisu zatvorenici, već izdaju zapovijedi. Sve su to sastojci kojima Diego Cajelli pokušava pretvoriti ovaj bućkuriš u pitku i smislenu priču.

Prije svega, moram vam reći da je riječ o eksplozivnoj, neobičnoj i iznenađujućoj mješavini Diega Cajellija za njegovu prvu priču u ovoj ediciji. Ali mogu reći da je s lakoćom pomiješao zločinačke spletke meksičkih trgovaca drogom s onima tajanstvenih izvanzemaljskih prisutnosti i meksičkog šamanizma. Cajelli je odlučio poigrati se s nekoliko žanrova, miješajući akciju i znanstvenu fantastiku, s jasnom sklonošću prema napetoj akcijskoj avanturi sastavljenoj od osvete, potjera, obračuna, pucnjava i eksplozija. Što se toga tiče, tu zamjerke nema. Sve to pomalo liči na filmove Roberta Rodrigueza, čak to i sugerira likom Ciprijana koji na bataljak ugrađuje vatreno oružje, poput glavne glumice u „Planet Terror.“ Scenarij je agilan, a likovi su definirani tako da sugeriraju nešto više od prikazanog kroz njihovu prošlost, motive i odgovor na pitanje kako su se i zašto našli u toj zbrci događaja.

Scenarij, kojeg karakterizira dobar ritam i mudro korištenje flashbackova, donosi niz obrata koji se nižu jedan za drugim bez prekida. Najveći dio priče odnosi se na Reyesovu osvetu unutar kriminalne skupine, i onda, na sve to, Cajelli dodaje i vanzemaljce u tajnoj vojnoj američkoj bazi i njihovo rivalstvo sa jednako tajanstvenim skytalkersima, entitetima, tj. oblicima životne energije koji drugačije percipiraju vrijeme, imaju jake psihičke moći, mogu seliti duše. Da li vanzemaljci doista pokušavaju spasiti ljudsku rasu i jesu skytalkersi alternativni ljudi, iz budućnosti, ili entiteti čak i stariji od ljudi, koji pokušavaju kontrolirati negativne vanzemaljske učinke?

Konačni rezultat čak je i zabavan, gdje su ritam priče i atmosfera važniji od podzapleta koji nije u potpunosti razvijen. Taj podzaplet dotiče se uloge vanzemaljca Lincolna i skytalkersa, i njihova uloga u svemu tome nije do kraja razjašnjena. Šteta što Cajelli nije razvio i objasnio tu ideju, jer ovako ispada da oni ne daju smisao priči, nego služe da završe priču na kaotičan način. Vanzemaljska prisutnost, putovanje kroz vrijeme, psihičke veze, psihička oružja i oblici životne energije nisu ključevi za dešifriranje Caellijeve ideje i vizije, već vrata koja ostaju zaključana, s pregršt otvorenih pitanja.

Možda će vam to zvučati čudno nakon ovakvog zaključka, ali ima određene harmonije u scenariju i crtežu, baš nekako idu ruku pod ruku. Vidi se da Matteo Cremona ovom adrenalinskom avanturom usmjerenom na akciju s dozom znanstvene fantastike upravlja na uravnotežen način, čak mi se do određene razine crtež i dopada, dok je pak Gennarova naslovnica klasičan element što se tiče SF-a. Sve u svemu, zabavno.

DDJP DRKW 8 Crna ljubav

JDJP DRKW 14 Vučje srce

6, 5, 8, 7

Jedna od najslabijih priča u ediciji, od onih koje sam čitao, ali ne gora od Povratka u Berlin. Opšti utisak izvlači kul crtež. Ovde je u pogledu priče svašta izmešano, ali ne baš najsrećnije. Ceo strip očekivano ide prema završnici (klinču) koji me nije oduševio, iako je potencijala bilo. Ideja koja stoji iza 'vanzemaljaca' i 'duhova' je zanimljiva, ali je sve banalizovano na kraju. Mafijaški obračuni itd takođe mestimično banalni, ali ima i dobrih twistova (recimo kada saznamo priču oko glavnog lika i detektiva DEA).

05.09.2022
    21:21:00 sati

6, 5, 7, 8

Scenarist je nadrobio svega i svačega ali malo toga je na kraju imalo smisla. Stekao sam dojam da mu je falilo još najmanje 200 stranica da sve ispriča. Nije dosadno za čitanje ali je glupasto. Onaj agent mi liči na nekog glumca, možda na Davida Morsea. Iskreno, nije mi nešto ova edicija Priče barem zasad na početku. Dobili smo većinom prosječne priče, ili besmislene kao što je ova. Crtež je malo čudan ali more proći.

12.09.2022
    13:08:00 sati

8, 9, 9, 8

Obnovio sam meksički klinč da vidim da li sam i dalje pri svom  mišljenju. I da, i dalje je jedna nevjerojatna Priča. Luda vožnja kroz hrpu stereotipa i klišeja. Od droge, mafijaških obračuna, tajnih agenata i vanzemaljaca. Naročito vanzemaljaca. Nevjerojatno ali, na početku, skoro na svakoj stranici je nova scena sa novim likovima, priča se gotovo ništa ne otpetljava skoro do same završnice. Paradoksalno, otpetljava se tako da se na priču dodaje sve više i više novih slojeva. Na kraju je priča ispada jedan pastiš koji je sasvim.... smislen. Za živo čudo, svi dijelovi sjednu na mjesto. Po meni, Cajelijevo jako dobro djelo. Praktično izvukao ne mogu iz ove priče da bi sklopio jednu fantastičnu Priču. Čak i twistevi nisu iznuđeni nego izvedeni.  Crtež jako dobar, nekad su likovi malo nezgrapni ali uvijek prepun detalja i dobro prenosi emocije. Čak i neke kadrovi, ne znam da li je do crtača ili scenarista, baš te iznenade. Npr scena razgovora kod telefonske govornice kad sazna sudbinu Marie Celeste, Zoom-out vanzemaljskog pregleda Ectora, ...
    "Kad sam bio mali mislio sam da će mi otmice vanzemaljaca biti puno veći problem u životu nego što to stvarno jesu." Podsjetio me ova priča i na djetinjstvo, i zato autorima hvala.
    Puno bolje od nekih pretencioznih Priča.

20.09.2022