Urlik koji ćuti

Julia

JU DRKW 22 | 96 str.

Nakon prometne nesreće, u kojoj strada beskućnik poznat i pod nadimkom Pjesnik, policija otkriva da je ovaj, par sati prije smrti, bio otrovan cijanidom. Uskoro otkrivaju i porast u smrtnosti beskućnika što ih navodi na pomisao da ih netko ubija…

• Urlik koji ćuti
    JU DRKW 22

• Quest'urlo che tace
    JU SR 22

• Klošarske borbe, koje se spominju u Dosijeu, su zapravo „Bumfights“ , video projekt koji su osmislila četvorica mladića u San Diegu. Projekt se sastojao od plaćanja beskućnicima da se ispred kamere međusobno tuku i izvode razne amaterske podvige, u zamjenu za alkohol ili novac. Nakon što je prodaja bila veoma velika, snimljena su i tri nastavka, sve dok daljnje snimanje i distribucija nisu bili zabranjeni od strane „Nacionalne udruge za pomoć beskućnicima“. Više informacija ovdje !
  • Ako nekoga zanima, ovdje može naći dosta pjesama napisanih na temu beskućništva, neke napisane i od samih beskućnika, baš kao što je bio i Richard Gould (pjesnik).
  • 64. str., Emily sluša pjesmu „One“ od grupe U2. Ista pjesma je već bila, više nego prigodno uporabljena u otvaranju „Lazarus Ledd“ serijala.

Grad sija
Od ugašenih svjetala
Sa strašnim zvukom
Koji se čak i ne čuje…

Ono što me oduvijek privlačilo stalnom praćenju ovog serijala jest raspon tema koje se u njemu obrađuju i stalno izmjenjuju, što svaku epizodu čini barem donekle zanimljivom. Ponekad se radnja vrti oko serijskih ubojica, što je i zasigurno najčešće korištena tema, s obzirom da je to relativno široko područje i motiva koji takve ljude potiču na djelovanje je doslovno bezbroj. Susreli smo se i sa otmicama, potisnutim zločinama, zatim zločinima iz svijeta slavnih ličnosti, pohlepi i ljudima koji su spremni na sve da se obogate (recimo prijašnja epizoda „Senzacionalno!“) ili vjerskim fanaticima (nedavno izašla dvodijelna epizoda „Oko sunca“) itd. Uvijek neka zanimljiva i često jako dobro istražena tema na temelju koje se gradi priča, zbog čega je ovo danas zasigurno jedan od najkvalitetnijih Bonnelijevih serijala.

Ovoga puta nas očekuje priča popraćena socijalnom tematikom, točnije, koja se bavi beskućnicima. Nakratko imamo priliku zakoračiti u njihov svijet, djelomice i zahvaljujući poprilično dobrom, detaljnom crtežu koji odlično ocrtava osamljenost koja okružuje pojedine likove i svijet, odnosno napuštene parkove i ulice u kojima žive. Također, tu je i Berardi sa svojom, već odavno provjerenom, pripovjedačkom vještinom kojom, pogotovo u ovom broju, odlično usklađuje humor, socijalnu dramu i detektivsku stranu priče.

Tu je Lik Pjesnika, koji je provodio čitave dane i noći pišući pjesme o gradu, ljudima koje je sretao, ali i vlastitom životu, osamljenosti, ljubavi koju i dalje osjeća prema Budi, tom talentu koji se skrivao u njemu i zbog kojeg je mogao voditi i drugačiji život.

Dvije plave kapi
Nasred tvoga lica
U tim očima je
Nebo
Koje obasjava osmijeh
U srcu odzvanjaju
Jako, silovito
Odbljesci plavetnila
Kad samo na tebe pomislim

Možda je i on sam radije odabrao živjeti ovakvim siromašnim, ali opet slobodnim životom, bez ikakvih obaveza, umjesto onog bogataškog, u nekoj skupocjenoj kući. Vjerojatno i zato što nije htio biti u centru pozornosti ili iz straha da bi morao preuzimati obaveze i odgovornosti zbog kojih bi mu se život činio mnogo praznijim i najvažnije, manje slobodnim. Kako kaže doktor Grant, kojeg Berardi ovdje prikazuje kao sebičnog, samozadovoljnog, nemarnog ljigavca koji niti ne skriva prijezir prema svojim bolesnicima te mu je cilj samo odraditi posao:

Trebalo je da bude pod stalnim nadzorom, imajući u vidu kakve je probleme imao sa želucem, ali to ništa nije vrijedilo. On je bio jedan od onih luđaka koji nered smatraju slobodom!

Vjerojatno je i to bio jedan od glavnih razloga zašto nije ništa poduzeo, nakon što je njegov talent otkriven, tj. kada su novine otkupile neke njegove pjesme te su ga ljudi najednom počeli oblijetati. On je odabrao ovakav način života, daleko od zbrke i obaveza koju često nosi svakodnevica života onih bogatijih. Ima opet i onih, kao što je u stripu spomenuti Vincent Walsh, koji su se do te mjere naviknuli na život beskućnika, da ih je strah ponovo vratiti se prijašnjem životu, čak i kad im se pruži odlična prilika za novi početak. Uglavnom, Berardi je ovdje zasigurno stvorio lik koji čitatelja uvuče u priču. Također tu je lik simpatičnog beskućnika Virgila, koji Juliji pomaže u istrazi i već spomenuta Buda koja je i danas spremna pokazati da joj je stalo do Richarda (tj. Pjesnika). Nakon malo duže pauze, konačno opet vidimo i Lea, koji i dalje uspješno koristi svoje hm, odlične detektivske sposobnosti. Cijela hrpa zanimljivih likova. Još kad se tome doda obilje dobrog humora ,tj. trenutak u kojem Emily pokazuje svoju „Rambo“ stranu oborivši Virgila, par lijepih svađa u izvedbi Julije i Alana koje uvijek prekida dobro raspoloženi Ben, nepodopštine koje Virgil izvodi, dosta dobra detektivska priča u pozadini sa lijepo osmišljenim obratom na kraju… ovo je zasigurno jedna od ponajboljih Julijinih epizoda. Iako autori možda malo pretjeruju s Julijinim obaranjima, izvedenim zamahom torbice u kojoj se nalazi masivna pepeljara, koja bi i najstrasnijim pušačima izbila dim iz pluća :). Ali opet, u neku ruku, zašto ne. Dylan ima svoj revolver, Zagor svoju sjekiru, Ken svoju pušku, a Julijino glavno oružje je ogromna pepeljara koja, u kombinaciji sa dobrim zamahom, nikad ne zakaže (osim ako ju netko, kao Virgil, ne ukrade da podmiri dugove :).

Također, onima kojima se svidio ovaj strip, mogao bih preporučiti i odličnu knjigu „Valentinovo špiljskog čovjeka“ od Georgea Dawesa Greena, gdje je u glavnoj ulozi upravo jedan beskućnik, koji je ujedno i daroviti pijanist ( moguće da je i on donekle nadahnuo Berardija). Ukratko, nezadovoljan policijskom istragom ubojstva jednog mladića, Romul preuzima stvar u svoje ruke i pokreće svoju vlastitu istragu. Također, snimljen je i istoimeni film sa S. L. Jacksonom u glavnoj ulozi.

Treba spomenuti i naslovnicu, osobno možda najbolja dosad. Park, napuštena klupica sa knjigama pored koje su odbačene stvari, a sve to popraćeno odličnim noćnim tonovima koji dočaravaju osjećaj sjete, napuštenosti koje često nosi život beskućnika… nije teško predstaviti da je posvećena upravo Pjesniku, zaboravljenom i nikad prepoznatom glasu grada.

Ništa nije bučnije
Nego tišina
U bolu,
Ništa nije tiše
Nego ovaj
Urlik
Koji ćuti.

JU DRKW 4 Vatrena stihija

7, 8, 7, 10

Dobra recenzija i već uobičajeno dobra epizoda... Berardi uvijek uspijeva držati dostatnu razinu kvalitete priča, i iako nisam naročiti ljubitelj krimi serija i televizijskih profilera, rado provedem vrijeme u Julijinom društvu. Ova doza krimića sasvim mi je dostatna da izdržim do sljedećeg Julijinog broja.

27.07.2013
    14:39:00 sati

9, 9, 7, 9

Dobra epizoda, kao i svaka druga u ovom periodu.

27.07.2013
    14:42:00 sati

10, 10, 10, 10

odličan strip, bez zamjerki!

27.07.2013
    15:57:00 sati
  • aved

9, 9, 8, 9

Odlicna epizoda kao i svaka naredna. Kao sto recezent napisa- zanimljivost ovog serijala je upravo raznovrsnost tema kao i sami psiholoski pristup svemu tome.

Berardi u svom klasicnom pacifizmu ne skriva svoju nakolnost i razumijevanje prema svim onim za cim vecina okrece glavu i misle da je negativno pa su samim tim na red dosli i beskucnici tj. njihova sudbina koja je veoma lijepo ugradjena u citavu ovu pricu.

27.07.2013
    20:49:00 sati
    aved
  • legaz

10, 10, 10, 10

Ko ne čita Juliju, ne zna šta propušta.

28.07.2013
    11:22:00 sati
    legaz
  • kandraks

8, 8, 9, 10

Standarno dobra "Julija", koja mi polako postaje najdrazi serijal koji pratim...

01.08.2013
    20:00:00 sati
    kandraks

9, 9, 9, 9

Lijepo smišljen krimić, treba vremena da se pročita, ali ni na momente dosadan. Ima naravno pitanja koja se na kraju postavljaju, ali sve je to ok. Naslovnica 'jesenska', liše, kiša, oblačno...zato i ocjena malo veća. Crtež standardan.

15.08.2013
    18:40:00 sati

8, 8, 8, 10

dobra epizoda koja me par puta i nasmijala

berardi u juliji drži solidan nivo priča, ali je sve ipak nekako rutinski, zanatski ok, ali fali iznenađenja, razvoja likova... ali dobro, ne mora ni biti

što se recenzije tiče, treba spomenuti da je virgil prikazan kao dude (jeff bridges) iz velikog lebowskog

15.08.2013
    20:11:00 sati
  • Ukupna ocjena 72%

7, 6, 8, 9

Dobra priča koja se bavi o ubojici beskućnika. Tema je dobra, priča fino teče, naša junakinja

analaizira problem etiketirnja ljudi na ivici društvene zajednice. Na žalost kraj nije na razine cjelokupne priče. Vrlo je predvidljiv, več sam na polovini stripa znao, ko je ubojice i onda je stvarno na posljednih 2-3 starnica došlo do, kao neočekivanog preokreta koji je narušio ukupan dojam. Berardi vrlo često, i u Julii i u Ken Parkeru, koristi preokret na posljednih nekoliko stranica koje kvare ukupan dojam. I mene malo iritira što se za razliku od Ken Parkera Julia ne razvija i serijal ne ide k ničemu. Sve što dobivamo su više ili manje uspjele krimi priče. Ova je solidna, vrijedi ju pročitati ali...

04.09.2013
    19:44:00 sati
  • gombi