Miki i karavane na putu u nepoznato

Kapetan Miki

MI LU 18 | 224 str.

Mikija čekaju tri različita slučaja u kojima će morati prvo juriti na tragu pljačkaša. Zatim mora istražiti što se zbiva s karavanama na putu u nepoznato, a na samome kraju staje na čelo hrabrog odreda žena.

C*10

N*10

• Miki i karavane na putu u nepoznato
    MI LU 18
  • Na ratnoj stazi
    MI ZS 623
  • Poslednja bitka
    MI ZS 624
  • Nemirna granica
    MI ZS 632

• La rivolta degli Apaches
    MI LGDS 49
  • Le carovane scomparse
    MI LGDS 50
  • Donne in armi
    MI LGDS 51

Tokom novogodišnjih blagdana uvijek malo više uživam u stripovima. Praznici donose nešto više slobodnog vremena koje naravno pokušavam iskoristiti u hobijima koje najviše volim. Čitanje stripova svakako je pri vrhu liste mojih omiljenih hobija. Kako čitam širok spektar serijala, uvijek selektivno odaberem par serijala kod kojih nanižem par epizoda kronološki po redu. Ove godine nekako sam se namjerio na čitanje Nathana Nevera i Zagora, no baš kad sam se htio s Nathana prebaciti na Zagora, rekao sam sam sebi, ajmo sasjeći s Mikijem. Koliko god neki čitatelji smatrali serijal dječjim, Kapetan Miki je ipak sjajna razonoda i užitak je s vremena na vrijeme pročitati ponovno koju avanturu mladog rendžera iz Nevade. Zadnje što sam od Mikija čitao, bio je Ludensov broj 17, epizoda „Miki i pustinjski razbojnici“ i to još tokom ljeta. Budući da je prošlo skoro pola godine tokom koje uopće nisam čitao Mikija, malo je reći da sam se zaželio njegovih avantura! Slijedi osvrt za Ludensov broj 18 koji obuhvaća 14. seriju Mikijevih avantura. Ja sam ih podijelio na tri dijela te dodao prigodne nazive pa krenimo s prvim.

Prva avantura – Na tragu pljačkaša, str 3-77

Kratak sadržaj:

U Waketownu je skupina od sedmorice bandita opljačkala banku te ubila rendžera koji je tamo stražario. Banditi su „dignuli“ 50 000 dolara iz banke te napustili grad. Miki kreće u potragu za njima.

Komentar:

Početna avantura ovog broja bila je veoma dobra. Na samome početku priče vidimo i dvoje aktera iz prošlog broja, Abdula i Suleike čime smo malo dobili i na kontinuitetu priča. Zanimljivo, par puta su autori napravili tako da su glavnog lika iz zadnje epizode prethodne serije avantura kratko prikazali na početnim stranicama iduće serije. Tako i ovdje Abdul je dobio vremena tek za kratki oproštaj, a dalje se već razvija nova radnja.

Tema potjere nikako nije originalna, ali je uvijek rado viđena u stripovima. Trademark u takvim pričama je da se banditi razdvoje, što oni i rade ovdje. Ipak, zanimljivo, ne dijele i novac, već sav plijen ostaje kod vođe. Lov na bandite nam donosi i jednog zanimljivog lika radi kojeg ova priča pomalo iskače od uobičajene šablone. Zove se Max i nada se da će se uspjeti dočepati novca koji su banditi opljačkali. Naravno, zna i sam da će sam teško uspjeti i da ima veće šanse uz Mikija pa ga čak u nekoliko navrata i spašava. Njegova taktika je pustiti Mikija da pohvata kriminalce, a onda nadmudriti Mikija i zbrisati s lovom. Veoma je lukav i lako se prilagođava situaciji te mislim da bez njega ova priča ne bi ni upola bila tako dobra. Dao je određenu draž priči, ali i odskočio od uobičajenih EsseGesseovih likova iz serijala.

Osim njega, tu je još jedan lik kojeg valja spomenuti, a to je Jobb. Jedan je od onih koji imaju lijekove za sve moguće i nemoguće bolesti te zarađuje na naivčinama. Njega su autori odlično uklopili u priču, a njegova uloga je puno veća nego što se na prvu čini. Moram priznati kako sam u jednom trenutku pomislio da je riječ o pljačkašu koji je uzeo jednu takvu nezapaženu krinku, međutim druge stvari su u pitanju.

Kao što sam već rekao, ovo je veoma dobra priča i moj je favorit iz ovoga broja. Jedino mi se kraj u kazalištu nje svidio. Upravo je ova završnica inspirirala Corrada Mastantuona za njegovu naslovnicu koja krasi Ludensovo izdanje i zbog koje mi ono nikada nije bilo ni privlačno. Da li je do loše naslovnice ili do toga što mi se taj dio nije svidio?

Miki daje savjete kao pravi svjetski čovjek!

Druga avantura – Karavane na putu u nepoznato, str 77-152

Kratak sadržaj:

Na granici s Meksikom zbivaju se tajanstveni nestanci karavana s teretom oružja i hrane. Mikijev zadatak je pratiti karavanu na putu za utvrdu Ortegas u kojoj gladni vojnici nestrpljivo iščekuju namirnice. Stvar polazi krivim putem nakon što je Miki izigran, a karavana opljačkana. Miki ostaje u blizini utvrde Ortegas te pokušava otkriti tko je vođa bande koja pljačka karavane.

Komentar:

Još jedna dobra priča u kojoj vidimo neke karakteristične detalje iz kuhinje naših autora. Naslov priče upućuje na to kako će biti riječ o pratnji karavana kroz neistraženo područje što nikako nije slučaj u ovoj priči tako da sam mišljenja kako je naslov mogao biti i prilagođeniji. Karavane su tu kao centralni motiv, ali njihovo praćenje nije toliko bitno. Svaka karavana bude opljačkana, a odredište im nije nepoznato. Obje karavane koje smo vidjeli u priči su za odredište imali utvrdu Ortegas. Na stranu taj čudan naslov, radnja se bavi otkrivanjem tko je vođa bande koja ih pljačka. Poprilično čest motiv u stripovima naših autora, ali također i atraktivan. U priči nam je predstavljen bojnik Trent, zapovjednik utvrde Ortegas kojeg ćemo još sretati i u idućoj avanturi, a pojavit će se i na početku Ludensovog broja 19. Moram priznati kako je ovdje drugačije predstavljen nego u trećoj priči, tu je recimo puno simpatičniji. Drugi lik kojeg možemo izdvojiti je Don Felipe Herrera, vlasnik ranča „La Mariposa“ koji ovdje dobiva nešto veću ulogu.

Ono što je mana priče je činjenica da je veoma lako pogoditi tko je tajanstveni vođa bande. Ipak dobra stvar je taktiziranje na kraju epizode između Mikija i vođe bande. Suprotno prvoj avanturi ovoga broja, završnica je ovdje najbolji dio priče. Upravo po tom dijelu i pamtim ovu priču, a svakako nam je taj dio ponudio uzbudljive obrate radnje. Spomenimo još jedan scenaristički detalj koji me asocirao na neke druge priče iz EsseGesse produkcije. Prije nego što su otkrili tko je vođa bande, naši junaci su čuli da on govori „Gaća mi mog djeda“. To im je bio jedini orijentir u istrazi po kojemu su mogli doći do njega, a neodoljivo podsjeća na Markovu priču „Razbojnici s jezera“. U njoj je vođa razbojnika govorio cijelo vrijeme „Zgromila te kuga“. Dodatno, podsjetilo me i na Blekovu epizodu „Šišmišova banda“. U prvoj avanturi je Roddy otet, a onaj tko ga je čuvao je od njega preuzeo uzvik „Jelenskih mi rogova“ što je pomoglo Bleku i Occultisu da pronađu Roddyja.

Treća avantura – Odred žena, str 152-226

Kratak sadržaj:

Apaši zadaju probleme bojniku Trentu. Izlaze iz svojeg rezervata i straše stanovnike. Bojnik želi ići željeznom šakom na njih, ali Miki pokušava stvar riješiti diplomatski.