Rendžeri iz Nevade

Kapetan Miki

MI LU 1a | 128 str.

Pridružite se mladom i ambicioznom Kapetanu Mikiju, njegovim nerazdvojnim pratiocima Smuku i doktoru Salassu u pustolovini koja prikazuje kako je Miki postao rendžer, osvetio svog najboljeg prijatelja i priveo pravdi ubojicu Lešinara; i za kraj uspio ugušiti pobunu Indijanaca koju je poveo opasni vrač Sake-Naga!

Naslovnica 4

• Rendžeri iz Nevade
    MI LU 1
  • Kapetan Miki
    MI ZS 462
  • Tragom otmičara
    MI ZS 812
  • Soko koji grmi
    MI ZS 817

• Izdanje sadrži 256. stranica! Iako je prva epizoda, sastoji se od dvije odvojene radnje, gdje druga počinje oko 65. strane.
  • Vidi i tekst o Kapetanu Mikiju na sajtu!
  • Str. 2.-5., predgovor o stripu "Kapetan Miki". Kreiran je 1951., prvi broj izašao 1. srpnja (Blek 1954., Komandant Mark 1966., da nije bilo Mikija i njegove vrtoglave naklade od 500.000 primjeraka tjedno, ne bi bilo ni ovih likova!)
  • 1994. Dario Guzzon za Dardo radi nove epizode Mikija i Bleka. Zamisao je bila uz izdavanje kronološki poredanih starih priča od 1951., dodati i nove epizode. 3. studenog 1994. izlazi prvi broj novih Mikijevih pustolovina. Mario Volta radi nove scenarije. "Zvali su ga El Loco" nova je priča koja se nalazi u ovom broju. Autori su Alberto Arato, crtež Birago Balzano.
  • Str. 6., Block notes! Autori Mikija: esseGesse. Pietro Sartoris (1925.-1989.), Dario Guzzon (1926.-2000.), Giovanni Sinchetto (1922.-1991.). Njihov prvi projekt bio je "Olenwald iz Nibelunga", a Franco Donatelli ga je grafički kreirao i objavio u "Gazzetti dei Piccoli" 1950. Govori o Nibelungu koji ni mrtav ne može počivati u miru ako prije toga ne napravi junačka djela dostojna svojih predaka. EseGesse su htjeli čitateljima približiti Princa Valianta autora Hala Fostera.
  • "Kapetan Miki" izašao je u Collana Scudo serija 1., 1/12, od 1. srpnja do 16. rujna 1951. "Zvali su ga El Loco" izašao je u Collana tuttoMiki, 1. serija 1/9, od 3. studenog 1994. do 25. siječnja 1995. Autori su bili Alberto Arato, Guzzon i Lina Buffolente na 16. stranica.
  • Str. 252.-255. Tekst "Filmski dvojnici likova iz stripa". Miki nije dobio lice po Anthonyju Perkinsu jer su njegovi filmovi nastali nakon Mikija! Thomas Mitchell (Salasso) "Srebrna rijeka" Raoula Walsha 1948., "Poštanska kočija" Johna Forda iz 1939. Gabby Hayes (Smuk), glumio u nizu westerna kao sidekick Johnu Wayneu i Randolphu Scottu.
  • Lice Johna Waynea koristili su D'Antonio za lik Davida Crocketta u PSDZ (1984.) Renzo Calegari u knjizi Warpath, Walter Mulino za album s likovima Divljeg Zapada, idr. Garyja Coopera odabrao je Galep za svoje prve stripove u izdanju Audace, te za lik Texa G.L. Bonellija. Charlier i Moebius za Blueberryja (1963.) odabiru lice Jean-Paula Belmonda kao i Renzo Barbieri za junaka iz džepnog izdanja Playboy Goldrake. Alain Delon se koristi u posljedjnoj verziji Malog rendžera. Robert Redford daje lice Kenu Parkeru (1977. Berardi/Milazzo). Charles Bronson u Belli & Bronco (1985. Gino D'Antonio). I mnogo drugih primjera.
  • Str. 256., prvi broj Mikija bio je objavljivan u raznim edicijama. Collana Scudo serija 1., 1/42, 1951./1952. Ime edicije je izmislio osnivač kuće Dardo, Gino Casarotti, za tjedne nastavke Mikija. Razdijeljeni su u 35 serija, od 1951.-1967. Priča se ponovno pojavila u prva dva broja Raccolte scudo (1-2 od 105 brojeva) s novim naslovnicama. Ponovno u formatu zlatnog stripa u Collani Prateria (1-4, 1953.), te u gigantskom Raccolta Miki (#1 od 26, od 1954.). 1962. U kolor knjižicama "Gli albi di ccapitan Miki" (454 broja), te 1963. u prvom broju Raccolta albi di Miki u boji (#1 od 88 brojeva). 1970. opet od 2. broja zajedničkog izdanja "Miki i Blek Gigant"!
  • Miki u prvom broju sreće Indijance Apaše i Komanče. Od istaknutih likova tu su vrač Komanča Sake-Naga, i preminuli legendarni vođa Komanča, Gromoviti Sokol.
  • Epizode u ZS #812 (96 str.) i ZS #817 (32 str.).

Zvali su ga Kapetan Miki!

Priznajte, ovo niste očekivali da će jednoga dana osvanuti na kioscima... ;) Pred ljeto 2011. Ludens je izbacio dva nova izdanja, zapravo reprinte starih i uspješnih western serijala koji su i dalje stoje u lijepom sjećanju čitateljima s nešto podužim stažom u stripofilskoj karijeri (čitaj ZS i LMS!). Prvi je bio "Priče s Divljeg zapada", a drugi serijal "Kapetan Miki", o kojemu govorimo u ovoj recenziji. Na moju veliku žalost, ova dva serijala najvjerojatnije su nadomjestak za ukinute serijale Martin Mysteré i Mister No, za koje se već poodavno priča da su, kao, na ledu. No, nema se tu što jadikovati, život ide dalje, i nikad ne znaš s kojim će nas junakom naši i vaši omiljeni izdavači iznenaditi…

Pod pretpostavkom da niste onako po inerciji i bez listanja stavili ovaj strip na policu, prije nego što ste se udubili u čitanje same prve Mikijeve epizode, zasigurno vam je zapeo za oko podatak da serijal potječe iz davne 1951. godine. Rekli bismo čak da je ove godine navršio 60 godina! Miki je bio prvi pravi serijal trija esseGesse nakon kraće odiseje s pustolovnim stripom "Olenwaldom iz Nibelunga" (htjeli su talijanski puk malo upoznati s načinom stripovanja kako to radi Hal Foster sa svojim Princem Valiantom). Serijal je odmah polučio izniman uspjeh, prema riječima Sergia Bonellija iz predgovora, i to takav da se njegov stari zabrinuo i za opstanak svog junaka Texa (obitelj Bonelli u tom je razdoblju imala malu izdavačku kuću Audace). Koji btw. nije ni imao veliki uspjeh na samom svojem početku. Mikijeve epizode prvenstveno su izlazile u formatu pasica, u ediciji nazvanoj "Collana Scudo", što samo po sebi znači da je i strip kao takav imao neke ograničavajuće elemente. Rad u formatu pasica zahtijeva i drugačiji način motorike i izvedbe scenarija, nego u kasnijem sada već standardnom Bonelli formatu.

Miki i Smuk u trenucima odmora

Mračni Lešinar

Prva epizoda većine serijala uglavnom je rezervirana za upoznavanje s glavnim junacima, tako da ni ova ne odudara od prakse. Čitatelji koji su imali prilike pročitati i prvi broj Bleka (kojeg su esseGesse stvorili 1954.), naći će nekoliko sličnih motiva i mehanizama s prvom Mikijevom epizodom. Primjerice smrt Roddyjevog dobrog prijatelja, ulazak u Blekovu društvo, tajanstveni ubojica i negativac, samo u drugom vremenskom razdoblju i okruženju. Mikijevo porijeklo nije uobičajeno, upoznajemo ga kao posvojenog sina simpatičnog pijanice Smuka, a Mikijeva karijera u vojsci započet će zbog njegove želje za pronalaženjem Lešinara, ubojice Mikijevog dobrog prijatelja Clema Simmonsa. Miki vrlo brzo i s puno dobre volje i namjere napreduje kroz vojnu hijerarhiju, no konstantno je prisiljen dokazivati se pred kolegama vojnicima. Mlad je, naoko neiskusan i naivan, no njegova dobrodušnost i odlučnost te Smukova naobrazba, u više navrata spašavaju situaciju. Matično mjesto radnje je Fort Coulver, vojnička utvrda pod vodstvom pukovnika Browna.

Upoznajemo stalnu postavu serijala, poočima Smuka, doktora Salassa, pukovnika Browna i njegovu kćer Suzy. Iako tvrdnja da je Miki nastao prema izgledu glumca Anthonyja Perkinsa ne drži vodu, Smuk i doktor Salasso definitivno jesu dobili svoja lica po glumcima i likovima iz western filmova. Smuk po glumcu Georgeu "Gabbyju" Hayesu (bio je sidekick velikim western ikonama Randolphu Scottu (6 puta) i Johnu Wayneu (15 puta!), a Salasso po Thomasu Mitchellu (Srebrne rijeke, Poštanska kočija). Nerazdvojni dvojaca ljubitelja ruma, Smuk i Salasso, humoristična su komponenta serijala, sposobna čak i najtragičniju situaciju osvježiti smiješkom i humorom.

Prva priča sastoji se od dva dijela koja nisu eksplicitno označena naslovom, nego se radnja samo nastavlja. Dio prvi bavi se Mikijevim napredovanjem u vojnoj hijerarhiji te potragom za razbojnikom Lešinarom, njegovim suradnicima i bandom okrutnih Indijanaca. Drugi negativac koji je ključni u drugom dijelu priče jest vrač Komanča – Sake-Naga, gigantski Indijanac koji lukavstvom želi zaratiti Indijance i bijelce. Naime, prerušava se u legendarnog poglavicu Gromovitog Sokola i potiče Komanče na pobunu. Miki, Smuk i Salasso sigurno neće sjediti skrštenih ruku! Pokušavam što manje pričati o sadržaju, tako da imate što više materijala kod čitanja.

Ifovo integralno izdanje vrlo je dobro koncipirano, sadrži tekstove o junacima, autorima i izdanjima, uključuje više priča i jednu tematsku pisanu priču o junaku serijala. Nekako najslabija komponenta izdanje jesu Mastatuonove šalabajzerski odrađene naslovnice. Uspoređujem li ove naslovnice s onima Magičnog Vjetra, stvarno ne bih rekao da je to radio isti autor. Tehnika je drugačija, a i izdavač očito imaju različite kriterije. Kod Bonellija ovo ne bi prošlo samo tako. Crtež trojca esseGesse primjer je lijepog crteža, jednostavnog, s čistim olovkama i nenametljivim tušem, detaljiziran na likovima, no s siromašnim pozadinama. Kao trio funkcioniraju savršeno. Prvi integral sadrži i noviju priču "Zvali su ga El Loco", čistim rip-offom "Generala Ruiza", koji nam dolazi u drugoj epizodi. Pitam se kako ocjene uopće mogu biti realne s obzirom na vrijeme nastanka stripa i na ciljanu skupinu čitatelja, tako da je najbolje da ih uzmete u obzir s određenom subjektivnošću. Epizode koje tek dolaze bit će po mome sjećanju dosta bolje...

Gabby Hayes kao Smuk/Thomas Mitchell kao Salasso

Iako u sebi sadrži vrlo jaku nostalgičarsku notu nemoguće je ne primijetiti određene "negativnije" karakteristike stripa. Prva je ta što strip proizlazi iz formata pasica koji je imao svoje određene zakonitosti koje ne funkcioniraju tako dobro u integralnom izdanju. Radnja je morala biti dinamičnija, ritam puno brži, tako da po epizodi bude dosta akcije, a scena i nisu toliko kompaktne. Strip je u osnovi vrlo jednostavan; priča i crtež brzo se probavljaju, pomalo dječje jeftina rješenja i kraći odrješiti dijalozi. Kad pogledamo bolje vidi se da nije postojala niti neka politička korektnost prema Indijancima. Većina likova je više-manje neprijateljski nastrojena, vezana uz kriminalce, ili žele istrebljivanje bijelaca na svojem teritoriju. To možda tada sve i nije bilo toliko važno koliko je lik Kapetana Mikija isijavao dobrodušnošću i dječjom nevinošću prelazio iz pustolovine u pustolovinu. Kako da se drugačije promatra ovaj strip ako ne kao jedan dražesni moment u povijesti talijanskog stripa, koji je uvelike oduševljavao stotine tisuća čitatelja. A danas nažalost, strip može samo sanjati o takvim brojkama. I, sve u svemu, kod Mikija (i ostalih starih serijala) postoji određena čarolija koju sam spomenuo na početku ovog poglavlja, i nju je teško zanemariti...

MI LU 8 Kapetan Miki i Apač Diablito

9, 8, 9, 8

Miki je nastao 1951. godine, ako uporedimo prve epizode sa Texovim, Tellerovim, Blekovim i Markovim, moze se slobodno reci da je Miki bio najkvalitetniji. Crtez Essegessovaca dobar kao nikada poslije.
    Nazalost, Miki i Mark nikad nisu uspjeli da evoluiraju, bilo u ozbiljnom ili zabavnom smjeru, ostali su da tapkaju na mjestu cijelo vrijeme. Steta, strip je imao potencijal, veci od svih ostalih nabrojanih.

08.09.2011
    19:10:00 sati

5, 5, 5, 5

Nakon čitanja Texa ovo mi je predjetinjasto. Priča previše naijva, kao i scenario. Crtež previše jednostavan, a naslovnica nema veze s pričom.

08.09.2011
    19:13:00 sati

7, 7, 9, 6

Jako mi je drago što je Ludens počeo ovo izdavati.. Danas je ovo jako djetinjasto i neozbiljno i nemoguće za čitati, ali sa veseljem ću kupovati, neka samo bude na polici, a možda i za buduće naraštaje.. Prelistao sam ovaj prvi broj koji je u usporedbi sa prvim Blekovima i Markovima premija.. Crtež je super, da barem imamo takovo nešto danas u nekim redovnim serijalima, a naslovnica je najlošiji dio stripa.. Također i popratni tekstualni prilozi su odlični..

08.09.2011
    21:27:00 sati
  • Porter

10, 10, 10, 10

10

09.09.2011
    02:33:00 sati
    Porter
  • Johnny Difool

6, 6, 9, 7

Ovdje nostalgija toliko uzima maha da je teško biti objektivan. Riječ je o prvom stripu koji sam skupljao kao 10-godišnjak, 1979. kad je i počeo izlaziti, jer je u to vrijeme do tada starih brojeva Zagora, Bleka itd. u Šibeniku bilo nemoguće doći. Osvojio me detaljan crtež, efektan ugođaj s dobro pogođenom aromom američkog zapada, junak bez superherojskih osobina s kojim se moglo donekle i poistovjetiti, pjegava Suzy koja mi je uvijek bila draža od oštrokonđe Betty, pa čak i ona čaša mlijeka kojom je kapetan u svakom broju pedagoški djelovao na nas klince. Naravno, sve je to nevjerojatno naivno i djetinjasto, i nekad ako si imao više od 13 godina a osobito danas, ali nostalgija je gadna stvar pa eto. I naravno da ću spremati Ludensova izdanja, i zbog Vikinga, Tavege, Abdula(ha), Čudesnog lica itd., kao i zbog toga što sam recimo epizodu "Tavegino srce" kupio pri posjetu rodbini u Splitu i iste ga večeri u dahu oduševljen pročitao u vlaku iz Splita za Šibenik. Bilo bi lijepo da i danas ovakve stvari mogu čitati otvorenog uma i čista srca kao nekad.

09.09.2011
    09:06:00 sati
    Johnny Difool
  • Ukupna ocjena 97%

10, 10, 10, 7

09.09.2011
    09:24:00 sati

10, 10, 10, 10

09.09.2011
    10:03:00 sati

6, 4, 7, 6

U usporedbi s Texom iz 1948. ovo djeluje fakat djetinjasto, a radnja se toliko u početku nekvalitetno razvija da je to nevjerojatno. No ipak, treba se uzeti u obzir godina nastanka i striscia format. Crtež također vrlo solidan za ono vrijeme.

09.09.2011
    15:46:00 sati
  • magnus

8, 8, 10, 4

09.09.2011
    19:22:00 sati
    magnus

8, 10, 9, 4

KLASIK!!!! ...ipak se radi o stripu starom 60godina,stripu nastalom u vrijeme kada ljudi nisu imali ni struje,a kamoli televizije,tako da ovdje imamo jednu jednostavnu priču ukomponiranu u jednu cjelinu punu starinjskog humora (vidi se da je ljudima u to vrijeme,opijanje bila najbolja zabava) i sa crtežom koji nosi pola radnje a kad se sve zbroji možemo reći da imamo strip sa dušom! Šteta što naslovnica nije bolja... P.S. -onaj dio kada pijani Smuk sa utvrde pada na konja,te zajedno sa Indijancima koji napadaju utvrdu jaše okolo utvrde pamtim još od prvog čitanja ovog stripa a bilo je to pred oko 25godina...što bi značilo da ako se tako dugo pamti,e onda i vrijedi...!!
    09.09.2011
    22:12:00 sati
  • Bachy

10, 10, 10, 10

Ja ću naravo kod ovih svojih ocjena biti bezobrazno subjektivan...

Kako sam ja jedno dijete iz one generacije koje je zadesio rat baš u onom trenutku kada su krenuli u školu nisam imao prilike kupovati stripove na kioscima, zato sam ih pronalazio po raznoraznim tavanima, mijenjao sa prijateljima iz cijele Hrvatske (od Savudrije do Dubrovnika pa od Vinkovaca do Varaždina)... Nije bilo ni interneta, ni aukcija, ni striparnica iz kojih možeš naručiti strip - postojala je samo velika želja i glad za čitanjem stripova (prvenstveno Bonellija). Nije se gledala očuvanost kao danas (ima li strip lijepi hrbat, zadnju stranicu ili naslovnicu uopće...) bilo je važno da se ima za čitati - a Kapetana Mikija joj.... uvijek sam bio lud kad sam čitao Mikija - taman kad se začitaš, napišu nastavlja se, pa ondfa malo Lona Volfa ili što je već bilo kao drugi strip u ZS.

Ovu prvu epizodu nisam imao prilike nikad pročitati kao klinac i uvijek sam se pitao kada će mi ta prva priča o tome kako je Miki postao rendžer, pasti pod ruke da je slistim u deset minuta.

Kada sam kupio ovaj prvi broj nedavno na kiosku bio sam neopisivo sretan i kao da sam se na jedan treuntak vratio u ono vrijeme kada sam imao neopisivu želju čitati samo Kapetana Mikija.

Zavljen u fotelji, čitajući Rendžere Nevade prisjećao sam se doba kada mi je jedina briga bila kako će se Miki izvući iz neke nevolje i kako nabaviti nastavak ili kako naučiti bacati sjekiru kao Zagor...

Danas se govori o nekakvoj kvaliteti scenarija, crteža i što ja znam čega sve ne - nažalost bavimo se krivim temama. To je slično kao kad uspoređuješ žene - ne može se to uspoređivati. Nekada žene nisu brijale noge, danas je to nezamislivo vidjeti ženu s dlakavim nogama. Nekada su stripovi bili nešto što je bilo jako, jako... fali mi ovdje neka riječ, ali znam da ćete razumjeti što sam htio reći...

Treba uživati u blagodati svakog razdoblja koje  vrijeme donosi...

10.09.2011
    10:11:00 sati
    Bachy
  • El Morisco

10, 10, 10, 9

Ne mogu vjerovati! Bio sam godinama uvjeren kako je Miki oličenje gluposti, a sada... Sa skoro 40 godina na leđima, dugo se ovako nisam zabavio čitajući. Naravno, sve su fore prvoloptaške, ali s takvim šarmom. Osobito su poticajne antiženske i proalkoholičarske zafrkancije dueta Smuk i Salasso. Valjda s 14 godina nisam shvaćao, sada uživam... Preporučam!

14.09.2011
    16:14:00 sati
    El Morisco

6, 6, 8, 6

Realno gledano ovo je ipak za mlađe naraštaje, bez obzira na godinu izlaska. Kao klinac čitao sam Mikija ali nikad nisam skupljao onih pedesetak brojeva što su izašli jer nikad ga nisam obožavao. Lijepo je vidjeti stare junake na kiosku danas. Rekao bih riječ u vezi crteža, nisu crtači krivi toliko za nedostatak pozadine nego je vrijeme tada bilo takvo da se nije pozadina crtala kao u modernim stripovima, sjetimo se stvarno starih stripova poput P.Valianta. Moj novi prijatelj iz Osijeka Zlatko, rekao mi je da svom sinčiću planira dati ovog junaka da čita i mislim da je to pun pogodak jer ovo je idealan junak za ulazak u svijet stripa.

22.09.2011
    22:00:00 sati

3, 5, 5, 7

Stvarno je čudno kakva sve prathistorijska sra... khm.. stripovi danas prolaze na kioscima dok su jedni Mystere i Mister No ukinuti. Već u prvom broju imamo ogromnu količinu naivnosti (ipak je to stari strip jelte), a tu su i elementi karakteristični za sve Esse-Gesse stripove: špijuni, tajni ubojice, zli vračevi, dame u nevolji itd. Baš je zanimljivo viditi kako dite od 16-17 godina i sa 50 kila tuče sve ove grdobe i snagatore LoL. Likovi Salasso i pogotovo Smuk su simpatični i to je jedina dobra stvar u stripu. Najjača je scena kad pijančina Smuk padne s ograde i juriša zajedno s Indijancima :) Taj recept sa sličnim likovima je opet isproban i u Marku. A ništa, možda sljedeće epizode budu bolje (u što čisto sumnjam).

28.09.2011
    16:05:00 sati

7, 6, 9, 4

BRAVO ZA KAPETAN MIKIJA.

Sviđa mi se dječija naivnost u ovom stripu. Vidi se da je 1951 godine. U mnogim novijim stripovima je puno nepotrebnog nasilja brez poante i lošom pričom. A kapetan Miki je još nepokvaren. Dobar primjer toga je Zagor. Starije zagorove epizode su veoma simpatične i zanimljive brez nepotrebnog nasilja. U novijim je puno nasilja ali jednostavno nemaju onog šarma.

A ova naslovnica je stvarno grozna. Neko je več komentirao, da Miki ima nož u ruci, a ovo nije njegov stil. Miki na ovoj naslovnici djeluje preozbiljo. Istina, da je važnije ono što je unutra ali i naslovnica daje neki ukupan utisak. A ova je stvarno loša. One starije iz Zlatne serije su punu bolje.

23.05.2012
    16:00:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%

8, 8, 9, 7

Prvi strip koji sam u zivotu procitao je 'Srebrna mamuza' od kapetana Mikija. Buduci da sam te 1987.godine imao nepunih devet godina, logicno da mi je postao omiljeni strip junak u narednih nekoliko godina. Poslije se, naravno, stosta izmijenilo, ali ostaje ona nostalgicno-sentimentalna naklonost prema Mikiju.

Ova epizoda je za prvijenac  jako dobra, ako uzmemo u obzir kada je nastala. Crtez jako dobar, jedino je steta da i naslovnice nisu od trojca EsseGesse. Jer ovo sto je nacrtao Mastantuono, nije onaj djecak u kapetanskoj odori kojeg smo mi 'mikijevci' toliko voljeli i uz kojeg smo i sami bili rendzeri i uz ciji smo bok prosli mnogo slavnih bitaka i savladali sve razbojnike, propalice, otpadnike divljeg zapada.

30.05.2012
    00:39:00 sati
    Brdar

7, 7, 7, 9

Ovaj strip je, makar za mene, bolji od Kit Telera i ranijih Texovih epizoda.  Sva tri ta junaka su o rendzerima iz razlicitih dijelova Amerike, ali makar Kapetan Miki, za razliku od ostale dvojice, ima karizmu, i stavise, ima dva prijatelja - Smuk i Salaso - koji su puno vise duhovitiji i sarmantni od ostalih junaka.  Crtez je dobar, ali nije odlican; scenario i prica su ovdje duhoviti i citiljivi, iako nisu fanstasticni; ali nikako nisu dosadni.  Ja vise prefeririam ovu prvu epizodu nego prvu epizodu Kita Telera, "Utvrda Rendzera".  Miki je dobar lik, ambiciozan, pravilan; a Smuk i Salaso su tako dobri likovi da stvarno zasluzuje svoj serijal.  Zabavan strip, iako je malo naivan.

12.09.2012
    17:06:00 sati
  • Maki_Mostar

7, 6, 9, 7

Ovdje kao da više ocjenjujemo Mikija kao strip nego ovu epizodu. Meni je Miki bolji od Bleka, ali nikako od Marka. Ipak, skupljam ga i izgleda kako odmiče sve je zanimljiviji. Šteta što je došlo do gašenja MM-a i Mister NO-a, ali eto... MM kreće ponovno u izdanju AC-a i neizmjerno mi je drago

03.04.2013
    14:20:00 sati
    Maki_Mostar

7, 7, 10, 8

Odličan početak jednog dečijeg serijala.

05.10.2014
    17:51:00 sati
  • Ukupna ocjena 60%

5, 6, 7, 6

17.02.2015
    22:51:00 sati
    Eddie Monsoon

4, 4, 7, 7

Davno je to bilo, kad je se sa velikim iscekivanjem, citao Kap.Miki. Ko je ga crtao i ko je scenario napisao, nije me uopce zanimalo. Evo, ovdje na St.com, upozna prije koju godinu slavni trojac esseGesse. I  da se u medjuvremenu o pokojnicima radi. Ovu epizodu da sam citao, ne sjecam se. Upravo, iako sam sigurno procitao nekih 30tak epizoda, ni jedne se ne mogu sjetiti. Kod Bleka npr., ostala mi je samo jedna u pamcenju. Sto se tice K.Mikija, znam samo da mi je nakon jednog vremena, Kit Teller drazi postao. Valjda nesto ozbiljniji. Znao sam da postoje jos neki likovi kraj Mikija, Smuk i Salasso, al bili su totalno otisli u zaborav. Izgled, narav itd. . O Napoleonu necu ni da pricam. Uglavnom, sa ponovnim pocetkom citanje romana, nakon puno puno godina,  dozivio sam ipak neko, ajmo rec, malo iznanedjenje. Miki i Blek su, ublazeno receno, na granici citljivosti.Valjda varira od price do price.  Uglavnom, drago mi je bilo vidjeti kako je Miki, postao Kapetan Miki. Smuk i Salasso, dvije pijandure. Da li bi danas to proslo, ne vjerujem. Suzy, ko sestra od one K.Markove Betty. A najjace od svega, ja kad sam to citao, bilo mi je, sta ja znam, 12,13,plus minus, godina. A romane sam dobivao od tetaka,striceva,susjeda, daleko svi preko drideset, naravno, prvo su ih oni procitali.

07.12.2015
    11:17:00 sati

7, 7, 9, 7

04.01.2016
    17:38:00 sati

3, 3, 7, 5

Davno sam ko "dečec" nešto čitao Mikija, pa i Bleka i Marka, i bili su mi ok za prekratiti vrijeme. Probao sam danas ovaj strip čitati - imajući u vidu kada je priča nastala - i nekako sam progurao prvih tridesetak stranica, a dalje sam malo listao, nisam znao što bih drugo s preostalih dvjestotinjak stranica, jer ovo je jednostavno toliko naivno i glupo da se nikako nisam mogao uživjeti u priču. Razumijem da je to djeci zabavno čitati, ali da bi me danas nekakva nostalgija natjerala na kupnju i čitanje ovako nečega... Ipak ne. Naravno, prije 65 godina stripovi su bili drugačiji i očekivanja čitatelja - starijih i mlađih - bila su drugačija, ali danas ovo valjda prolazi jedino kod djece i nostalgičara (i kolekcionara koji valjda više gledaju stripove na policama, nego ih zapravo čitaju).

06.07.2016
    14:04:00 sati
  • Mummy