Miki protiv Magic Facea

Kapetan Miki

MI LU 4 | 224 str.

Kapetan Miki nalazi se pred jednim od svojih najvećih izazova! Morat će se obračunati protiv čovjeka s 1000 lica, osobe koja može biti bilo tko. Majstor prerušavanja koji je u stanju prerušiti se u bilo koga te ga jednako tako dobro odglumiti. Bit će ovo dugi obračun koji će se protezati kroz nekoliko avantura ovoga broja. Od suđenja Tobiji Craigu, do stupa za mučenje u selu Apaša, pa stočnog sajma punog bandita, otmice dječaka i robovlasništva. Sve to unutar samo jedne epizode i na kraju ćemo konačno saznati hoće li Miki uspjeti pobijediti u dvoboju protiv Magic Facea!

• Miki protiv Magic Facea
    MI LU 4
  • Miki i Magic Face
    MI LU 47
  • U poslednji čas
    MI ZS 479
  • Ucena za Mikija
    MI ZS 480
  • Brodolom Aretuze
    MI ZS 487
  • Smukov signal
    MI ZS 832
  • Mikijeva ekspedicija
    MI ZS 846
  • Stradanje Aretuze
    MI ZS 855

• Epizoda je originalno izlazila u Italiji od 20. travnja do 7. rujna 1952. godine u ediciji Collana Scudo. Ovaj broj obuhvaća cijelu drugu seriju od ukupno 35 njih koliko su ih potpisali EsseGesse.
  • Epizoda je dva puta objavljena u Zlatnoj seriji. Prvi puta je objavljena u ZS 479 od 39-94. str., ZS 480 od 3-92. str., te ZS 487 od 3-80. str. Dnevnik je epizode objavio gotovo u cijelosti! Fale samo dvije pasice. U ZS 480 na 4. stranici između 1. i 2. pasice fali jedna, te u ZS 487 na 3. stranici između 2. i 3. pasice fali jedna. Razlog zbog kojeg ih je izdavačka kuća Dnevnik izbacila je taj, što su u oba broja oni nadodali naslov epizode i kratak sadržaj prethodnog broja koji zauzimaju čitavu pasicu.
  • Pasice koje fale možete vidjeti na slijedećim linkovima: pasica 1, pasica 2.
  • Drugi put je priča objavljena u ZS 846: od 39-94. str., ZS 832 od 35.str (3. pasica) do 95. str. i ZS 855 od 3-80. str. U reprintu je, kao što možete primijetiti i po brojevima epizoda, Dnevnik napravio džumbus. U broju 832 završava priča „General Ruiz“. Nakon nje kronološki dolazi „Vikinška kraljica“ i tek nakon nje slijedi ova priča s Magic Faceom. Iz nekih nepoznatih razloga, Dnevnik je nakon završetka priče s generalom Ruizom odmah započeo s Magic Faceom i to ne s početkom priče, nego s 57. stranicom originalne epizode. Također, nigdje prije toga ne stoji kraj epizode, niti ima kakve naznake da je počela nova, samo odjednom imamo novu priču. Ne mogu ni zamisliti kako su zbunjeni bili čitatelji kad su se odjednom pojavili novi likovi bez nekih objašnjenja.
  • Slijede upute za one koji žele čitati epizodu u tim brojevima. Prvo pročitajte ZS 846 od 39. stranice pa sve do kraja broja, nakon toga prebacite se na zadnju pasicu 35. stranice od ZS 832 jer tu se taman nastavlja ta radnja. Na žalost, kraj ovog broja se ne podudara s početkom od ZS 855 u kojem se nastavlja radnja, tako da između ta dva broja fali čak 29. stranica!
  • Slično, kao i za prethodne Mikijeve priče, Dnevnik je promijenio naslove i naslovnice u reprint izdanjima.
  • 1990. Dnevnik izdaje ovu priču i u sklopu albuma sa samoljepljivim sličicama (ukupno 300 sličica). Cijeli album možete pogledati ovdje (Dekijev blog). Hvala našem članu Ferriju na ovoj zanimljivosti!
  • Ludens je dva puta izdao ovu epizodu. Prvi put ju je objavio 05.01.2012. godine, a drugi put 05.03.2020. godine.
  • Za razliku od zloglasnog Dnevnika, koji je bio čuven po rezanju stranica, izdavačka kuća Ludens gotovo nikad to ne radi. Međutim, ovoga puta su i oni napravili rezove! U Ludensovom broju 4 fale prve tri stranice! Njih možete pogledati na sljedećim linkovima u izdanju Zlatne serije; tabla 1, tabla 2, tabla 3.
  • Srećom, u reprintu (Ludens 47) epizoda je objavljena u cijelosti.
  • Zanimljivo je i što se i prijevod dosta razlikuje između dva Ludensova broja (4 i 47). Smisao rečenica je ostao isti, ali one izgledaju skroz drugačije. Slijede dva primjera. LU 4: „Kapetan Miki, Smuk i Salasso idu u Jewell Town.“ „Stići ćemo do večeri.“ Ista scena u broju 47: „Naši prijatelji su krenuli s Tobiom prema Jewell Townu.“ „Pred nama je tridesetak kilometara. Bit ćemo tamo prije večere.“
  • Razlog drugačijem prijevodu je što nije ista osoba prevela oba izdanja. Za prijevod i redakturu broja 4 bila je zadužena Elizabeta Garber, a za broj 47 Ana Gaspar. Budući da je riječ o istoj epizodi, ostaje pitanje zašto prijevod jednostavno nije kopiran?
  • Zanimljivo da kada otvorimo Ludensove brojeve, unutra pišu različiti naslovi. U broju 4 na prvoj stranici vidimo naslov „Kapetan Miki protiv Magic Facea“, a u broju 47 stoji naslov „Suđenje Tobiji“. Također, u broju 47 na zadnjoj pasici je ubačena i sličica na kojoj su Miki i Smuk, a nje nema u broju 4. To je razlog zašto je zadnja pasica u broju 4 pomalo izduženija.
  • Različiti prevoditelji su nesuglasni i oko toga kako se zove lik koji je na početku priče došao u utvrdu Coulver moleći za pomoć pukovnika Browna. Na kraju 3. Ludensovog broja, on je predstavljen kao Tobias Craig. U brojevima 4 i 47 se zove Tobia, a u Zlatnoj seriji je preveden kao Tobi.
  • Jedna scena iz epizode neodoljivo podsjeca na scenu iz epizode Kita Tellera "Vatra u močvari".
  • Broj 47 je u Italiji u izdanju If Edizionija premijerno izašao u srpnju 2011. godine na 60. obljetnicu izlaska prvog broja ovog serijala. To je i razlog zašto se izdavačka kuća odlučila na reprint jedne veoma poznate epizode. U originalnom broju 47, nakon ove epizode objavljene su i 3 kratke priče koje je 1950-ih godina nacrtao Jose Ortiz za španjolsko tržište. Ovo je bio prvi put da su one objavljene u Italiji. Nažalost, one nisu objavljene kod nas, jer je Ludens odlučio izbaciti te tri priče samo zato da im izdanje ima standardnih 224 stranica.
  • Magic Face je kultni Mikijev neprijatelj, te se on pojavljuje i kasnije u serijalu. Njegov povratak možete čitati u Ludensovim brojevima 12 i 13.
  • Zanimljivo kako je Dnevnik Magic Facea preveo kao „Čarobnjak“. No, kada su objavili ove kasnije epizode (koje odgovaraju Ludensovim brojevima 12 i 13) umjesto „Čarobnjaka“, zvali su ga „Čudesno Lice“.
  • Autoru recenzije pomagao je ReemCP oko zanimljivosti i brojnih usporedbi između dva Ludensova broja. Hvala Reem! 😊

U svakom serijalu postoji pojam najvećeg neprijatelja, takozvanog „arch enemyja“. To je osoba koja se više puta pojavljuje u serijalu i stalno zagorčava život našim junacima. Najčešće upravo i epizode s tim protivnikom budu i najbolje u cijelom serijalu. Pa tako u Zagoru Hellingen ima ulogu najvećeg neprijatelja, u Texu to je Mefisto, a primjerice u Alan Fordu je to Superhik. U nekim drugim serijalima pak, nije riječ o samo jednom neprijatelju, nego o nekoj organizaciji ili narodu. Pa tako Martinu Mystereu su najveći neprijatelji Ljudi u crnom, Asterixu su Rimljani, a Marku i Bleku su Englezi. Postavlja se pitanje, a tko bi kapetanu Mikiju bio najveći neprijatelj? Postavite li to pitanje Mikijevim fanovima, kladim se da bi svi odgovorili isto. Mjesto za najvećeg neprijatelja rezervirano je za slavnog Magic Facea!

Kako opisati Magic Facea? Po čemu je on to tako poseban da se ističe od drugih? Jednostavno rečeno, on je čovjek s tisuću lica. Majstor prerušavanja koji može poprimiti bilo čiji izgled. To je ono što ga ističe, a ujedno je i njegova najveća sposobnost.

Majstori prerušavanja nisu novost u stripovima i u svakom serijalu nađe se bar jedna epizoda u kojoj je glavni negativac netko tko si može vješto mijenjati izgled. Texovi fanovi sjetiti će se odmah Proteusa koji je također posjedovao to zavidno umijeće preuzimanja tuđih likova te je u više navrata pokušao napakostiti Texu i ekipi. Da ne bi mislili kako su majstori prerušavanja uvijek negativci, sjetimo se jednog pomalo zaboravljenog serijala. Riječ je o Tajanstvenom Alanu, serijalu kojeg je trojac EsseGesse stvorio 1965. godine. U ovom serijalu je Alan, glavni lik istoimenog serijala, majstor prerušavanja, a budući da su isti autori pisali i Mikija i Alana, lako moguće kako je upravo ovaj lik Magic Facea poslužio kao model za Alana. Možda su s Alanom htjeli napraviti neku pozitivnu verziju Magic Facea, nekoga tko bi se tim umijećem koristio na strani dobra.

Meni se osobno sviđaju epizode s majstorima prerušavanja. Tu si uvijek postavljam i jedno pitanje koje se nekako i prirodno nameće. Kako u stvari izgledaju ti majstori prerušavanja? Konkretno, kroz ovu epizodu vidjeli smo mnoga različita „lica“ Magic Facea, ali koje je ono pravo?

Ovako sad kad malo razmišljam, nekako nazirem i jednu manu u cijeloj toj ideji savršenog prerušavanja. Sasvim je prihvatljiva činjenica da onaj tko je stručnjak u tim stvarima, da će znati prerušiti se vješto u osobu za koju se želi predstavljati. Ako malo bolje promotri tu osobu, jasno se mogu preuzeti i neke sitnice iz ponašanja. Konkretno, u ovoj epizodi, Magic Face se prerušava u Smuka i tom prilikom kaže: „Eto! Sad još samo moram i noge držati ukrivo! Svih mu pijanstava!“ Ovom rečenicom je Magic Face pokazao i kako je dobar promatrač te kako, osim fizičkog izgleda, trudi se kopirati i njihove pokrete, ali i uzrečice koje koriste! No, ono što je pomalo naivno u cijeloj toj stvari je kako uspije njihov glas tako dobro skinuti? S jedne strane možemo pretpostaviti i da dobro može imitirati tuđe glasove, no nekako mi nije uvjerljivo. Vjerujem kako je ovo jedina stvar koja pomalo ne funkcionira u cijeloj toj ideji o prerušavanju. A sad hoćete li imati zamjerke na to, ili ne, prepuštam Vama na razmišljanje. Ja osobno, nemam zamjerki na to. Kažem, pomalo može biti neuvjerljivo, ali sam taj koncept s prerušavanjem funkcionira u epizodama dosta dobro, tako da smatram da ne treba tražiti dlaku u jajetu.

Epizoda se zapravo sastoji od više manjih dijelova koje možemo promatrati u jednoj cjelini. Konkretno, možemo ju podijeliti na 5 obračuna s Magic Faceom. Uvod u ovu priču već je dan u prethodnom Ludensovom broju. Na samom kraju epizode, u utvrdu Coulver dolazi Tobia Craig, prijatelj pukovnika Browna. On je optužen za ubojstvo koje nije počinio te se došao predati rendžerima i moli ih za pomoć. Slučaj dobivaju naravno Miki, Smuk i Salasso te oni zajedno s Tobijom kreću u Jewell Town dokazati njegovu nevinost. U Jewell Townu, dužnost šerifa obnaša Alan, koji se u zadnje vrijeme počeo čudno ponašati. Od sjajnog šerifa posvećenog zakonu, pretvorio se u osobu koja progoni nedužne te pomaže zločincima ovladati gradom. Miki ponovno otvara slučaj te poziva suca Emersona. Ovdje imamo i jednu neobičnu scenu. Kako je Emerson poznat kao osoba koja voli popiti, Smuk je dobio zadatak da pripazi da sudac ostane trijezan. U tom nastojanju, Smuk je napravio i nešto neuobičajeno. Prolio je rum!

Smuk baca rum!

Ipak, suđenje je ispala prava farsa te je Tobia osuđen usprkos svim Mikijevim nastojanjima da ga oslobodi. Najčudnije od svega je neobično ponašanje šerifa i suca, ali uskoro doznajemo i uzrok tome. Prateći šerifa do jedne kolibe, Miki u njoj nalazi još jednog šerifa Alana! Ovaj mu objašnjava kako je već danima ovdje zarobljen te da je njegovo mjesto zauzeo Magic Face, opasan zločinac koji je u stanju mijenjati lik po želji. Miki uspijeva raskrinkati Magic Facea te ga zarobljava. U cijeloj ovoj prvoj priči s Magic Faceom, istaknuo bih i jednu bitku koja se odigrala na gradskom groblju. Zašto smatram tu bitku važnom? Zato što na neki način može pomoći u malo konkretnijem određivanju vremena radnje. Po nekim pretpostavkama, vrijeme radnje bi moralo biti negdje u drugoj polovici 19. stoljeća. Ovdje, na jednom grobu, piše godina 1861., tako da ovaj podatak ide u korist toj pretpostavci.

Salasso jednom nogom u grobu

No, Magic Face uspijeva pobjeći iz zatvora te uskoro počinje nova avantura protiv njega! Ovog puta u igru su uključeni i Apaši koji su njegovi saveznici. Miki i Smuk upadaju u zamku te ih Apaši zarobe i svežu na stup za mučenje. Tijekom bitke, Smuk uspije smrtno raniti poglavicu Apaša. Na scenu stupa Salasso te pokuša spasiti poglavicu. Tijekom operacije, on ipak umire, no Salasso zahvaljujući igri sjena uspijeva namjestiti tako da izgleda kao da je živ. Ovo mi je bila jedna od komičnijih scena u stripu!

Salasso nadmudrio Apaše

Treća priča započinje u utvrdi s još jednim neobičnim događajem u koji je uključen Smuk. Nakon što je na početku epizode, potpuno atipično za njega, bacio čuturicu punu ruma, sada je pak spreman zaprositi jednu damu koja ga je potpuno očarala!

Zaljubljeni Smuk

Paralelno s tim, Miki dobiva zadatak otići u Minetown na stočni sajam. Sajam je poznat po tome da se na njemu okuplja najgori ološ iz Nevade, pa je Miki poslan održati red u gradu. Ne treba ni napomenuti kako se u gradu pojavljuje i Magic Face. On ovoga puta nudi 1000 dolara u zlatu onome tko mu dovede Mikija. Čest slučaj je da se na potjernicama nudi novac onome tko privede kriminalca pravdi, ali izuzetno rijetko se sreće da negativac nudi nagradu za pozitivca. Kako je završila ova pustolovina te što je bilo sa Smukovom prosidbom saznajte nakon čitanja!

Sljedeća avantura vodi nas do ranča Fuentea koji je u vlasništvu Don Josea. Njegovog sina Chiquita je oteo Magic Face te ga ucjenjuje. Zahtjeva 200 000 dolara u zlatu u zamjenu za Chiquita. Miki preuzima slučaj, a Don Jose nudi i bogatu nagradu za onoga tko mu vrati sina. U priču se uključuje i bojnik Wilson, privatni detektiv koji je čuo za otmicu te želi pomoći i pokupiti nagradu. On tvrdi kako je došao do informacija gdje se nalazi Magic Faceovo sklonište i kako je ono na otoku Tahoe. Miki prihvaća njegovo savezništvo zato što sumnja kako je upravo bojnik Magic Face te ga želi držati na oku. Slično kao i u prethodnim trima pustolovinama, i ovdje ima jako puno obrata radnje, te na kraju naši junaci uspješno privedu misiju kraju, no Magic Face im ponovno pobjegne.

Zadnja avantura ove priče vodi nas na jednu plantažu koju vodi Lassiter. On je robovlasnik i svoje robove otkupljuje upravo od Magic Facea. Magic Face je stvarno svestran! Nema grane zločina u kojoj se nije okušao u ovoj epizodi! Osim crnaca, ovoga puta su među robovima završili i Miki i Smuk. Na kraju ove pustolovine završava bitka s Magic Faceom. Ne želim pričati o tome na koji je točno način završila epizoda da ne pokvarim ugođaj onima koji još nisu čitali, a planiraju. Samo ću reći da mi se sam kraj nije baš pretjerano svidio. Trebalo je nekako završiti s njim, no rješenje kojem su scenaristi pribjegli mi je skroz bilo neuvjerljivo. Puka sreća, mogli bi reći. Ili Božja ruka.

Rezime:

Oduvijek me privlačio ovakav tip priča u kojem negativac može po volji mijenjati izgled. Zbog toga dajem za samu priču iznimno visoko ocjenu. Scenarij bi bila desetka da je malo bolji kraj smišljen. Ono što bih još naveo kao pozitivnu stranu je, da je u epizodi je bilo dosta humora, ali i nekoliko simpatičnih atipičnih scena za serijal koje sam naveo ranije u tekstu. Nikako se ne možemo žaliti kako nije bila akcije i kako je bila monotona epizoda, budući da epizoda stvarno obiluje akcijskim scenama i najčešće čim završi jedna avantura, odmah počinje druga. Avanture međusobno i nisu toliko povezane te jedini zajednički nazivnik u njima je sam Magic Face. Tu bih možda prigovorio i to da se nekako prebrzo prelazi iz jedne avanture u drugu. Praktički nakon što završe s jednim obračunom, odmah započinje nova misija, koja, gle čuda, biva povezana s Magic Faceom. Trebalo je možda pustiti malo veći vremenski razmak između njih.

Zanimljivo je kako su autori odlučili staviti i malo psihološkog učinka u epizodu. Nakon što su par puta ispali preveslani, Mikiju, Smuku i Salassu počinju raditi i živci te oni napadaju par osoba, misleći kako je riječ o Magic Faceu. Ipak, potežući ih za bradu, brkove, ili kosu, shvaćaju kako su u krivu te da im je Magic Face uspio još jednom pobjeći.

Čovjek s 1000 lica ipak nije koristio ova dva!

Magic Face je negativac kojega se lako pamti. Drugačiji je od drugih razbojnika i revolveraša koji su se pojavljivali u serijalu, jer se za razliku od njih, ne oslanja toliko na revolvere, koliko na svoje umijeće prerušavanja. Također, cilj mu nije tiranija i vlast kao na primjer generalu Ruizu, već prvenstveno pljačka i moć. Mogli bi reći, da za razliku od Ruiza koji želi da svi znaju za njega i priznaju ga kao vladajućeg, Magic Face više radi iz sjene, uvijek pod drugom krinkom.

Epizoda je stvarno dosta solidna i vjerujem da će se svidjeti većini Mikijevih fanova. Meni osobno su bolje kasnije epizode u kojima se Magic Face pojavljuje. Ipak su tada malo autori napredovali i taj Mikijev period koji sadrži povratak Magic Facea, pa generala Calaveru i bandita Mačka (Ludens 12-16) mi je najdraži.

Što se tiče crteža, na uobičajeno visokoj razini je. Jedino par vinjeta su mi malo losije nacrtane, no cak mislim da nije ni bio problem u crtežu, nego u skenu. Kako bilo, odlučio sam ipak dati devetku za crtež. Što se tiče naslovnica, postoje dvije naslovnice. Prvu je nacrtao Corrado Mastantuono, a drugu Giovanni Sinchetto. Obje su se naslovnice pojavile u pripadnim Ludensovim izdanjima, a ja sam osobno odabrao ocijeniti onu koju je nacrtao Sinchetto. Sinchetto je, za one koji ne znaju, jedan od trojice autora koji stoje iza naziva „EsseGesse“. Osim njega, tu su još i Pietro Sartoris i Dario Guzzon. Za naslovnicu dajem također devetku. Sviđa mi se sam motiv u kojemu je u prvi plan stavljen Miki, a u pozadini nacrtano nekoliko različitih likova čija je lica „posuđivao“ Magic Face. Još uz to, konačno imamo i jednu naslovnicu na kojoj je Miki lijepo nacrtan! Jedini minus je ta crvena boja koja mi nikako ne leži.

Možda nije imao 1000 lica, ali kroz ovaj broj Magic Face je ukupno promijenio devet različitih lica, a ovo su sva.

MI LU 3a Vikinška kraljica

MI LU 8 Kapetan Miki i Apač Diablito

9, 7, 9, 7

Čitanje ove epizode (neću niti spominjati Dnevnik) je pomalo zbrkano sa svim tim izdanjima, eto, dok ja i Ivan nismo porazgovarali, nisam niti znao da je Ludens 47 zapravo reprint (priče LU 4), ali reprint koji sadrži cijelu priču, sadrži prve tri stranice u odnosu na Ludens 4 broj, još različiti prijevodi istog izdavača. Kako mi je čitanje prethodne epizode još dosta svježe, sjetio sam se da ova priča počinje upravo na zadnjoj stranici i pol prethodne epizode, pa sam tako i krenuo čitati ovu priču o Magic Faceu.

U odnosu na prethodnu epizodu, ova priča je daleko kvalitetnija, pravi pravcati vestern. Kad malo razmislimo, priča je mogla relativno dosta ranije završiti hvatanjem glavnog negativca (još u Jewell Townu), ali prijeloman trenutak je kad dr.Salasso postupi nepromišljeno i neoprezno u onoj sceni u zatvoru te se Magic Face nađe na slobodi, a onda je to kasnije predstavljalo gotovo nemoguću misiju da ga se uhvati zbog te njegove vještine da veoma brzo mijenja svoj izgled, pa ti sad znaj koji je on. Mislio sam dati skroz visoke ocjene za priču, ali po meni su autori previše to rastegli, od ovih 5 priča što ih Ivan spominje u recenziji, mislim da se moglo završiti komotno s trećom pričom u tom Minetownu (ovo kasnije sam doživio kao višak, robovi i ost.). No u konačnici, mora se priznati da je bilo mnoštvo zabavnih i smiješnih situacija koliko je samo puta Magic Face naše junake vukao za nos 😂

14.12.2021
    01:23:00 sati
  • Ferri

9, 9, 10, 8

Zao mi je sto na sajtu nemamo originalne naslovnice, mislim da je nezahvalano i nepravedno ocijenjivati ove od IF ediziona jer zaista su ruzne(barem meni) i nisu one originalne,isti slucaj imamo i kod Kita i Bleka. Prilikom ocenjivanja naslovnica ja se ne navodim ovim od IFediz.

Sdruge strane isto i prilikom ocijenjivanja price ne vodim se sdanasnjeg ugla 40-godisnjaka nego onoga kad smo bili mladji, jer mislim da nije fer jer strip nije uradjen za starije, vidim da mnogi danas to rade kod svih junaka a to je nezahvalno i nije realno.

Ova prica mi je svakako jedna od top prica Mikija. Za crtez mislim nemam sta reci dovoljno je reci EsseGesse.

Mladom recenzentu sve pohvale,samo napred ocekujemo jos toga.

14.12.2021
    07:56:00 sati
    Ferri

8, 8, 9, 8

14.12.2021
    08:06:00 sati

10, 10, 10, 10

14.12.2021
    10:33:00 sati
  • Ukupna ocjena 87%

9, 8, 9, 9

14.12.2021
    11:39:00 sati
    chico50

9, 9, 9, 4

Meni ovo spada u top 7 ili 8 Mikijevih priča, malo me negativac podsjeća na jednog Gumiflexa ili Proteusa, ali ovdje mnoge uspjelije, zbog korištenja zablude situacije zamjene identiteta. Čak mi ne smeta ni dužina priče, iako se to na nekim mjestima moglo i dobro skratiti, ali pitanje je onda bilo se to kako drugačije moglo ispuniti osim redanjem akcijskih scena. U tom slučaju, bilo bi ih i previše.

Od svih Bonelli junaka, vrijeme je, nekako, najviše uništilo Kapetana Mikija. Ne samo kada se pogleda individualni rad autorskog trojca na ostalim junacima, nego promatrano u ukupnom zbiru. Ako prema ovom stripu nemate ni tračak nostalgije, teško će privući armije novih čitatelja danas. Jednostavno, Charlie Chaplin ni u u boji nije privlačan širim masama, vrijeme je učinilo svoje. Baš i kao s Kapetanom Mikijem.

15.12.2021
    09:42:00 sati
  • Ukupna ocjena 81%

8, 7, 10, 6

Kod dvojca Esse Gesse mi najprije pada u oči odličan crno bijeli crtež, koji sigurno konkurira sa največim crtačima stripa. Za crtež dajem 10. Od svih njihovih junaka mi je nekako najzabavniji Komandant Mark, ali i Kapetan Miki ima nekoliko uspjelih priča. Meni najdraže su General Ruiz i Vikinška kraljica, ali i ove se još uvjek sječam. Ideja je dobra, ima puno zabavnih momenata, možda je stvarno malo prerazvučena, ali dobro. Možda danas prenaivno, ali ipak zabavno. Naslovnici, koju priča nema, dajem neutralnih 6.

15.12.2021
    18:25:00 sati
  • Vlladimir

10, 10, 9, 8

Za uspeh u životu potrebne su vam dve stvari: ignorisanje i samopouzdanje. Miki to i nema baš.

Magic Face je lukavi kulov koji lagano tera svoje žrtve da sumnjaju u sopstvenu verziju stvarnosti. On prepoznaje „tehnike i staze" kojima može da manipuliše. Ukoliko osetite bol u želucu prilikom čitanja ovog stripa, znajte da je esseGesse trojka to i htela.

Iako na prvi pogled, Magic Face može delovati smešno ili dobronamerno u nekoj od svojih maski, on zaista, perfidno itekako, ugrožava, kako svet glavnog junaka, tako i unutrašnji svet nas čitalaca.

Najverovatnije je te manipulativne tehnike Magic Face usvojio još u primarnoj porodici. Pretpostavljam da je Magic Face uvek bio u senci dominantne majke kojom je manipulisao njen brat i koji ga je poveo na put kriminala pod ''forom'' da će ga izvesti na pravi put...

U svakom slučaju, ovo je Moćna priča. Možda površinski deluje da je opuštena i razbibrižna, ali ispod te površine, radi se o jednoj jakoj psihološkoj drami.

22.12.2021
    12:30:00 sati