Ranchero!

Ken Parker

KP LIB 14 | 96 str.

Kako je propao pokušaj da pronađe mamu Pat se vraća originalnoj ideji – kupovini ranča. Skupa s Kenom dolazi u Siuox Falls gdje ih prevari profesionalni varalica prodavši im ranč koji nije njegov. Čini se da je sve izgubljeno, no Tom Peacock, originalni vlasnik ranča, ima prijedlog koji bi im mogao pomoći. Ken bi trebao biti protivnik Louis Mitchellu u noksačkom meču!

• Ranchero!
    KP LIB 14
  • Nokaut
    KP LMS 476

• Ranchero!
    KP SR 14

• Ponovo epizoda bez didaskalija, ali i ponovo epizoda sa soundtrackom. Ovaj put se radi o pjesmi «This land is your land» legendarnog američkog kantautora Woody Guthrie-a, pjesmi koja savršeno odgovara sceni u kojoj je upotrijebljena, kada Pat i Ken obilaze P.O. ranč. Tu nije kraj refenrencama na Guthrie, Alice’s restaurant na stranici 61. je naslov filma iz 69. u kojem je glumio Woody-ev sin Arlo, a na meniju su im «Woodyevy rebarca» i «Arlov kotlet», što je Dnevnik maštovito preveo kao «riba» i «šnicl»:)
  • Nakon prva dva broja, konačno ponovo jedan broj sa originalnom naslovnicom! Još da je i ostavljen i originalni naslov...

Ponovo jedna priča koja izlazi iz klasičnih western kanona da bi nas odvela u svije profesionalnog boksa i klađenja. Priča počinje već klasičnom svađom između Pat i Kena u momentu kad slučajno nabasaju na P.O. ranč. Pat je oduševljena rančom međutim kad stignu do njega umiješaju se u tuču dvoje ljudi da bi se na kraju ispostavilo da je «žrtva» bio trgovac nekretninama Tom Peacock kojemu je napadač htio oteti novac. Kako su Pet i Ken bili zainteresirani za kupovinu ranča, mr. Peacock im je izašao u susret i znatno smanjio cijenu ranča, uzevši predujam u gotovini, a ostatak bi se sredio preko kredita. Nažalost, sutra ih u gradu čeka gadno iznenađenje, pošto se ispostavilo da je Tom Peacock ustvari Homerus Kevin, poznati varalica. Pravi Tom Peacock, nakon početnog nesporazuma nudi Kenu i Pat rješenje za njihove probleme, Ken bi trebao biti protivnik boksačkom šampionu iz St. Louisa, Louis Mitchellu, a Peacock će mu za to dobro platiti i omogućiti da zaista kupe P.O. ranč. Ken i Pat pristaju i pripreme za meč počinju... Međutim, nije sve onako kako se čini, čekaju ih još mnoga iznenađenja...

Ni treći dio sage o Pat O’Shane nije na razini očekivanja, ali ne može se reći da se radi o lošem stripu, dapače. Riječ je o jednoj zanimljivoj i nepretinciznoj pričici koja nas na momente uspijeva nasmijati, s neočekivanim obratom na kraju, pričici čiji možda najveći domet je jedna nova dimenzija koju dobija Kenov lik koji u svijetu gdje uglavnom vlada zakon jačega umjesto osvete odlučuje pomoći Kevinu, spašavajući ga od mučenja Peacockovih ljudi. Također je zanimljiv način na koji Berardi razriješava zaplet, izbjegavši happy end, Ken na kraju izvuče deblji kraj (s poantom na kraju «Samo su u romanima zločesti uvijek kažnjeni na kraju. U životu stvari teku drukčije!»), ali Pat uspijeva postići svoj cilj, zaraditi dovoljno novca za ranč. Berardi s dosta simpatija karakterizira spretnog varalicu Kevina, dok istovremeno «pošteni» Peacock izaziva skoro pa gađenje, tako da likovi nisu crno bijeli, postoji tu i nekoliko nijansi sivog:-)!

Crtež ponovo potpisuje Giancarlo Alessandrini, također jedan od poznatijih i cijenjenijih imena iz Kenovog crtačkog tima. Istina, Alessandrini se baš i nije proslavio po radu na Kenu, ali isto tako mislim da nije baš zaslužio da se njegov rad ocjeni sa dvojkom, koliko je dobio na uBC-u za ovu epizodu. Naravno, i ja puno više volim njegovu fazu opčinjenosti Moebiusom nego ovu opčinjenosti Giraudom, ali svejedno se i dalje osjeća da se radi o kvalitetnom crtaču. Nešto slabiji u dinamičnim scenama (posebno mi se ne sviđa način na koji označava udarac), ali dobar kad treba izraziti emocije likova, efektan u nekim komičnim scenama. Ken i ostali likovi su dovoljno prepoznatljivi i ne varira u interpretaciji od stranice do stranice.

Klikni za uvećanje Klikni za uvećanje

Izbačene stranice

Dnevnik, začudo, ovog puta nije puno toga pokvario. Kao što sam već rekao, čak su i ostavili originalnu naslovnicu, izbacili su opet «samo» dvije stranice, od čega jednu u sceni borbe, a drugu dok Ken piški :-) tako da ne možemo reći da su nam uskratili nešto bitno za razumijevanje radnje, osim malo smijeha. Prijevod je i dalje banalan, i dalje dosta toga mijenjaju, potpuno nepotrebno, ali ovaj put kažem, toga nema toliko puno. Primjer je npr. str. 7, Ken govori Pat «Ti si zaista čudna djevojka» umjesto u originalu «Saberi se malo, netko bi mogao i pomisliti da si dobro odgojena!», gdje zaista ne vidim razlog zbog čega su to išli mijenjati., gdje zaista ne vidim razlog zbog čega su to išli mijenjati.

Pat je dakle konačno ostvarila svoj san, postala je vlasnica ranča, a što će se dalje desiti, saznat ćemo u sljedećem broju!

«U svakom slučaju mi smo dobili 30.000 dolara, dovoljno da kupimo ranč! Zamišljaš li?» «Da.. drago mi je... veoma mi je drago...»

KP LIB 13 Uzavreli grad

KP LIB 15 Ljudi, stoka i junaci

8, 7, 7, 10

Ken u stilu Rockyja!Zanimljivo kako su pojmovi kao što su kladionice,kvote,favoriti,namještaljke i sl. već prije toliko vremena opčinjavali ljude.Ova priča nije loša.Veliki plus dajem činjenici što Ken na kraju nije pobjedio,štoviše,dobio je silne batine i baš to čini ovaj strip posebnim i puno drukčijim od ostalih.Naime,legenda kaže da Texa i Zagora u borbi 1 na 1 jednostavno nije moguće pobjediti(dobro,Zagora može ako mu se prije toga sipa neki napitak ili baci prašina/opojno sredstvno u lice).Sviđa mi se kako se Ken priprema za borbu-radi se stvarno o jednom ozbiljnom trenažnom procesu sa unaprijed određenim bioritmom,režimom ishrane,tehnikom itd. što samo dokazuje da plemenita vještina boksa ima dugu tradiciju.Ako ništa druga,ova priča je bitna jer je Pat napokon došla do novca kojim bi kupila ranč i tako ostvarila svoj san.Mala ima smisla za klađenje!
    07.10.2004
    17:02:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%

8, 9, 7, 10

Borilački sport je česta tema kod Bonellija, pa tako se, osim Kena, i Zagor okušao u boksu (Meć stoljeća), NN u jeet kune doou (Operacija Zmaj), čak je i LL bio uključen u jedan turnir (Grad igre). Za razliku od ostalih, Ken je napravljen puno realističnije, jer se pokazuje da nema puno šansi protiv profesionalca i glatko izgubi meč, uz malo batina. U stripu je fino prikazan taj početak razvoja boksa, ljudi ne znaju ništa o toj vještini, npr. Ken prvi put vidi ring i pita se što je to, čudi se da postoje tolika pravila da bi se ljudi tukli šakama, da postoje ljudi koji prilaze boksu kao i svakom drugom poslu, napornim vježbanjem. Usporedo s razvojem trenažnih vježbi i pravila, razvija se i tržište i zarada, kako od samih ulaznica tako i od klađenja, što je također jasno pokazano u stripu. Priča je rađena u naglašenom komičnom tonu, pa valjda zato i Alessandrini, koji daje tu humornu crtu, no u prizorima boksa je slab.
    30.10.2004
    11:24:00 sati
    stinky
  • Prodigy

8, 8, 8, 9

U prvih 14 brojeva ovo mi je najlosija Kenova epopeja do sada,premalo radnje i dinamike.Za crtez nesto slabija ocjena zbog samih scena meca,moglo se to i bolje.Pat je odlicna i prava je steta sto cemo se za koju epizodu morat rastat s njom.Nekoliko izvrsnih geg-stoseva.
    16.12.2005
    12:10:00 sati
    Prodigy

7, 8, 7, 8

Ja bih rekao da je ovo najverovatnije Kenova najrelaksirajuca epizoda. Dobro, popice velike batine na kraju, ali eto ,nema niti jednog mrtvog epizodiste, humor i gegovi se smese sa svake deseta strane,a i malo farmerstva za Kena nije na odmet. Hrabrost i promucurnost male Pat na kraju stripa je za svaku pohvalu. Novci su konacno stigli.
    21.12.2005
    20:33:00 sati

8, 9, 6, 10

Evo malo sporta i klađenja u Kenu. Nakon slabe epizode Uzavreli grad ova mi je baš dobro sjela. Nije nešto originalno ali je ipak jednostavna i zanimljiva epizoda koja se lako pročita. Jedina zamjerka mi je slab Allesandrinijev crtež i primjetio sam da dosta slabo crta samu Pat...naslovnica odlična.
    15.02.2006
    19:48:00 sati

8, 9, 8, 9

prvenstveno duhovita epizoda, naravno, pat je sjajna, kako dobacuje sucima, eto, dobro sam se nasmijao, kao da čitam gašu ili bonea, stoga su ocjene malo više nego što epizoda zaslužuje, jer je ipak nešto lošija od ostatka mini serijala
    22.02.2006
    09:19:00 sati
  • chavez

7, 8, 4, 10

Opet taj Alessandrini.Premalo emocija na Kenovom licu(za razliku od Milazza).Naslovnica mi je fantastična.Nekako mi dnevnikov naslov "Nokaut" više leži nego"Ranchero" zbog tematike.Jako su mi se svidjeli Gathrijevi stihovi koji prate pejzaž ranča P.O.Berardi me uvjek iznenadi svojom originalnošću.
    07.03.2006
    11:37:00 sati
    chavez
  • npetros2@htnet-dsl

7, 8, 7, 9

Pa... sviđa mi se ova epizoda. A baš me iznenadilo što je ken na kraju izgubia meč..
    31.12.2006
    02:22:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

9, 9, 9, 9

.malo prerazvučena radnja...
    06.01.2007
    20:47:00 sati
    Neustrašivi Chico

7, 7, 8, 9

Simpaticna pricica. Mene je lik Pet O'Sejn naprosto osvojio na prvi pogled. Ljupko neko devojce;) Alesandrini je ovde do sada najbolji, vidi se da napreduje iz epizode u epizodu.
    22.01.2007
    13:09:00 sati
  • D.J.

8, 9, 8, 9

Poslije ozbiljne 13. epizode evo i jedne za relaksaciju! Naravno kraj je drugaciji nego sto bi bio da je bilo koji drugi junak u pitanju!
    18.04.2007
    22:05:00 sati
    D.J.
  • GeneziS

10, 10, 10, 10

16.03.2008
    01:02:00 sati
    GeneziS
  • NESVRSTANI

10, 10, 4, 10

Ne kužin na koju foru se Alessandrini uspija uvalit u Kenov staff.Usra je(ispričavan se na izrazu), apsolutno svaku epizodu koju je crta.U Martinu prolazi.Dapače,Kad se sitin Martina, u glavi mi je Alessandrinijev Martin,isto ka šta mi je prva asocijacija na Kena Milazzo, ili na Mister No-a Diso, ali Alessandini i Ken-NESPOJIVO.
    16.07.2008
    15:29:00 sati
    NESVRSTANI
  • cibalia

9, 9, 8, 10

Moj prvi Ken Parker. Sviđa mi se duhovitost ove male Pat i realnost koja se u drugim Bonellijevim junacima vjerovatno ne bi koristila. Ken se pametno kladio na protivnika i izgubio fer.
    14.11.2008
    23:54:00 sati
    cibalia

10, 7, 5, 9

Simpatično, pitko i na momente duhovito, ali ipak realno gledano duboko ispod kvalitativne razine ostatka serijala. Berardi se za moj ukus previše ''zaigrao'' sa Pat. Izgleda da mu je njen lik bio naročito drag pošto se epizode u kojima se ona pojavljuje događaju u nekom paralelnom, daleko manje surovom svijetu od onog u kojem Ken inače boravi. U prilog tome ide i završetak, koji iako nije klasično ''junački'', ipak završava u pozitivnom tonu: Ken je popio batine ali su zauzvrat zaradili oko 30 000 dolara (!). Alessandrini totalno podbacio, naslovnica odlična.
    10.01.2009
    02:35:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

9, 9, 6, 7

Vrlo simpatična epizoda, nastavak sage s Pat. Ova prevara na klađenju je već sto puta viđena, ali uvijek pali.
    09.02.2009
    10:05:00 sati
    mars1

7, 7, 8, 8

Lijepa epizoda s ponekom poučnom rečenicom, koja prikazuje da u životu nije sve crno-bijelo i da većinom dobro prođu ''loši'' ljudi. Alessandrini je stvarno dobar.
    20.03.2009
    15:41:00 sati

10, 10, 10, 10

STRIP KOJI SADRŽI PESMU WOODY-ja GUTHRIE-ja!!!
    02.04.2009
    12:15:00 sati
    farrar

7, 6, 5, 8

Rocky u western stilu.Pozitivna stvar je prepoznatljiva naslovnica.
    30.05.2009
    20:36:00 sati
  • Andrey

9, 8, 8, 10

Premda u principu ne volim ovakve stripove kod kena,znači vedre,zabavne,duhovite,simpatične,neambiciozne Berrardi je ipak Berrardi i on se potrudi uvijek da napiše nešto korrekto.I ovaj strip je više nego korektan,djelomično realističan(boks),a djelomično potpuno suprotno(ovdje kriminalci nisu toliko okrutni)Lako se čita,kraj je neočekivan(ili je ipak kada je riječ kod kena baš očekivan;)U kasnijim epizodama kada će ken putovati uglavnom sam,atmosfera će biti puno tmurnija.Crtež korektan,dok je naslovnica jednostavno izvrsna;super ideja,duhovita,simpatična,neobična.
    19.09.2009
    11:18:00 sati
    Andrey
  • dcopic

8, 8, 7, 8

Zabavna epizoda i jedan od prvih Ken Parkera kojega sam pročitao. Zanimljivo je bilo vidjeti kako se nakon Zagora još jedan Bonellijev junak bavi s boksom.

25.01.2010
    10:18:00 sati
    dcopic
  • PJ24MKD

9, 9, 9, 8

Moj prvi Ken Parker koji sam procitao ne tako davno i mogu samo reci da sam bio prezadovoljan nakon zavrsetka price. Bas kao sto sam se radovao nakon svaki Zagor kad sam bio decak, sad sam upravo isto zadovoljstvo osetio nakon ovaj strip i bas mi je bilo drago oko tome i to mi je bio na neki nacin dokaz da ne znaci da kulminacija uzivanja citajuci stripove je dostignula svoj maksimum u nasem detinjstvu. :) Ovaj scenario me potsetio malo na Roki 1, mene isto jako drag film, ali adaptacija te price u ovome slucaju mi se vrlo jako dopala. Nacin na koji Berardi raskazuje storiju mi je bas "legnuo" a i crtez Alesandrinija standardno dobar. Nakon ovu epizodu, procitao sam jos nekoliko od novijih koje su mi isto bile vrlo dobre, imaju taj univerzalan kvalitet koji je vonvremenski, pa samo sa nekoliko procitanih epizoda mogu konstatirati da sam postao Ken Parkerov fan jer verujem i ostalima da je serijal vise nego solidan. Lako polako, nadam se da cu jednog dana biti u mogucnost da se pohvalim da sam procitao celu Ken Parkerovu sagu.

22.08.2010
    18:10:00 sati
    PJ24MKD
  • marcho

7, 8, 4, 10

Berardi je u ovoj priči prosjecan,Alessandrini standardno loš. Milazzova naslovnica vrlo dopadljiva. Sveukupno:niš posebno...

23.08.2010
    16:42:00 sati
    marcho

9, 8, 10, 10

Ova mi je bas super sjela, prica veoma lagana, scenarijo frisak, a crtez fenomenalan!  Kao jedna epizoda moje omiljene TV serije, ovu bi stavio izmedju najzabavnije epizode Ken Parkera do sada.  Slicnu radnju oko boksa sam prije mjesec dana cito u Zagorovom "Izazivac" epizodi, ali ovdje je to puno bolje uradjeno: bolji scenarij, bolja prica, i deset puta bolji crtez (Alessandrini rules!).  I puno je bolje to sto je Ken izgubio onaj boks mec na kraju - tako se i u stvari desava u zivotu, da zutokljunac izgubi sampionu, a ne obrnuto (to se samo desava u Holivudu).  Svi likovi su ovdje intersantni: Tom Peacock, Louis Mitchell, i onaj boksac na kraju.  Super je sve uradjeno, zabavno kako treba, i nije nimalo dosadan.  Bravo Berardi!

27.10.2010
    00:24:00 sati

8, 9, 7, 10

Nakon mlakih početnih epizoda, ovaj serijal postaje sve bolji i bolji. Posebno mi se sviđa humor, pogotovo na početku kad se Ken i Pat međusobno zajebavaju. Radnja je zanimljiva i makar boksački đir malo prenaglo zamjenjuje rančerski na početku, ima dosta humora da zabavi čitatelje, kao ona bakica u Peacockovom uredu koja se brine za njegovo zdravlje dok kroz vrata lete njegovi gorile.

Alessandrinijev crtež je u ovoj epizodi malo lošiji nego inače. Neki likovi imaju bizarne face i ogromne oči. Naslovnica je odlična.

16.12.2010
    18:24:00 sati

7, 8, 10, 9

Svakako zanimljivo, nimalo loše! No ipak mi je ova epizoda za nijansu lošija od prethodnih. Malo mi je ova boksačka-radnja ipak prenaivna. Humor za pohalu, kao i crtež koji mi se sviđa! Naslovnica također prožeta humorom.

21.02.2011
    14:45:00 sati
  • amnesiac

5, 7, 6, 9

Boks u Kenu? Ne ide. Kao da je Berardi opet žrtvovao Alessandrinija davši mu ovakvu priču a ovaj, iako se trudio, daleko od toga da se proslavio. Ponekad pokušava biti realističan, ponekad crta karikature. Ni sam ne zna što hoće, a o scenama boksa da ne govorimo. Jedini plus za ovu epizodu može biti to što u njoj nema mrtvih (po prvi put u Kenu) i zato solidna ocjena za scenario. Malo humora uvijek ima i to je dobro. Jako mi je drago što Berardi nije upotrijebio onu taktiku iz Krvavih Zvijezda kad je išao na emocije čitalaca u ispodprosječnoj priči. Milazzo je izvukao gotovo maksimum u odnosu na ponuđenu priču.

01.11.2011
    23:38:00 sati
    amnesiac
  • Ukupna ocjena 78%

7, 8, 8, 9

I ovdje simpatična Pat O Shane čini priču još bolju.

23.05.2012
    12:24:00 sati

7, 9, 9, 9

17.09.2012
    13:06:00 sati

8, 8, 7, 10

04.11.2013
    00:13:00 sati

10, 9, 9, 10

Dobro ovo baš nije neka snažna i emotivna priča ali je iteko zabavna i duhovita.

25.09.2014
    12:49:00 sati

9, 10, 7, 8

Koliko su u 70-ima i 80-tima filmovi imali utjecaja na strip,vidljivo je i iz ovog uratka koji je nastao odmah nakon prvog Rockya. Odlična epizoda.
    02.10.2014
    10:22:00 sati
  • igor 12

10, 10, 10, 10

predobro.Ken u elementu,mala Pat u elementu,čak mi je i onaj varalica simpatičan.priča lagana i pitka,zabavna i duhovita.nema pljački,ubojstava,mrtvih,samo mala boksačka namještaljka na kladionici.i po koja slomljeno rebro i modrice i malkice ranjen Kenov ponos.ništa strašno.glavno da je lova vraćena i idemo kupovat ranč.jippikayjei.

12.11.2015
    07:55:00 sati
    igor 12

8, 9, 7, 10

3 od 4 epizode sa Pat pročitane. Nedostajaće mi Pat. Sve u svemu, zabavna epizoda sa turobnom, odličnom završnicom. Ken ipak gubi; iako se Pat kladila na Lewisa i dobila novac za ranč, Ken sa rukom na čelu, slomljen, odgovara njoj kako je srećan... neizmerno... Vrlo anti-klimaktična završnica s obzirom da je dobar deo epizode bio u šaljivom tonu, pre svega zavhaljujući Pat, iako se posle 3 epizode čovek navikne na Pat i neke fore više nisu za pišanje od smeha, već su više onako simpatične, izmame blagi osmejak. Najdraži deo epizode mi je sa prevarantom Kevinom (kada ga Ken pita ''zar vi niste umirali?'') i naravno treniranje na ranču. Inače nisam ljubitelj ni boksa kao sporta ni Rokija, ali epizoda mi se svidela uprkos tome, naročito mutljavine oko klađenja, treniranje, kao i Kenov potez da spasi nesrećnog Kevina za koga se ispostavlja da nije toliko loš. Jedino što su scene boksa dosadne, a i loše nacrtane, te naravno još dosadnije baš zato što su loše nacrtane.
    Crtež u globalu ok, na momente su likovi poput karikatura što u određenim situacijama i nije loša ideja. Nažalost crtež u više kadrova baš bezveze, naročito su loše mnoge scene boksa. Teško se odlučiti za ocenu... Na kraju svim Alessandrinijevim Kenovima do sada poklonjena sedmica, iako su neki crteži verovatno za max 6.
    Naslovna hit, Ken sa sprdačkom facom imitira Lewisa na posteru, dok pat sedi na tremu i posmatra ga u nonšalantnom položaju. Nije trebala da ide desetka, ali ipak ide, baš je naslovna opuštena i u duhu epizode.

15.04.2018
    05:57:00 sati

• Oscar 2018.