Pustolovi

KT LMS 134 | 74 str.

Nakon što su u prošloj epizodi uspjeli razriješiti zavrzlamu sa Frankiejevim imenjakom, Kit i Frankie kreću u novu avanturu! Još u prošloj epizodi, Annie Četiri Pištolja bacila im je „bubu“ u uho o jednoj legendi, a znatiželjni Kit odluči to istražiti zajedno sa Frankiejem. Hoće li im biti suđeno da pronađu tu legendu ili će ih neplanirani događaji odvesti u posve novu avanturu?

Ukupna ocjena 40%

Priča 3

Scenarij 2

P*3

• Ukleta zemlja
    KT LMS 134
  • Sumnja
    KT LU 22
  • Dugo putovanje
    KT LU 23
  • Pustolovi
    KT VG 44
  • U vučjoj jazbini
    KT VG 45

• Gli avventurieri
    KT SR 44
  • La lunga pista
    KT SR 45

• Priča je objavljena u srpnju i kolovozu 1967. godine.
  • Kit i Frankie spominju zemlju „Moor-Doo“, prisjećajući se pritom avanture „Ludens 7 (SR 13/14): Totem od bjelokosti“.
  • Divovski gušter, zvijer, odnosno stvorenje koje se pojavljuje u ovoj epizodi, nalikuje pomalo na stvorenje koje se također pojavilo u istoj epizodi gdje se spominje zemlja „Moor-Doo“ („Ludens 7 (SR 13/14): Totem od bjelokosti“). Jedina razlika tih dvaju stvorenja je u tomu što je prvo stvorenje imalo kao nekakav rog na glavi, dok stvorenje u ovoj epizodi ima neku vrstu amajlije („Manituove oči“). Tijelo oba stvorenja podsjeća na tijelo stegosaura, za koje je karakteristično da imaju dvostruki red koštanih ploča.

Kit i Frankie kreću u potragu za jednom starom legendom o velikom dvorcu u kojem žive plavokosi divovi sa besmrtnim kraljem! Annie Četiri Pištolja glavni je „krivac“ budući da je upravo ona to spomenula pred kraj prošle epizode. Kit ne bi bio Kit da ne ode to provjeriti je li zaista postoji. Kit je spretan, jako dobro raspolaže borilačkim vještinama, inteligentan, oprezan, razmišlja nekoliko koraka unaprijed, ali je između ostalog i veoma znatiželjan. Tako da mu vrag ne da mira, pa jednu, naizgled običnu legendu on pošto-poto mora istražiti. Ipak, to istraživanje će se morati odgoditi za narednu epizodu, budući da će ovdje upasti u posve drugu pustolovinu. Naime, u potrazi za tom legendom, nailaze na indijansko selo u kojem se nalazi bijelac zavezan na stup za mučenje. Instinkt govori Kitu da bi tog bijelca trebalo spasiti, ali je li taj bijelac stvarno vrijedan da ga se oslobodi?!

Treba napomenuti da ova priča nema jasno naznačenog početka, kao što ni prethodna nema jasno naznačen kraj. Lavezzolo je zamislio jednu dugačku priču na 360 stranica gdje je puno toga „nadrobio“, toliko se toga izdogađalo da bi čitatelju nastala prava zbrka u glavi kad bi išao sve to odjednom pročitati. Lavezzolo svojim pripovijedanjem voli često „skakati“ iz avanture u avanturu. Iz tog razloga, tu dugačku priču podijelili smo na tri avanture koje su na neki način zasebne, ali opet povezane („SR 043/044: Sumnja“, „SR 044/045: Pustolovi“ i „SR 045/046: U vučjoj jazbini“). Za one koji čitaju Ludensovo izdanje, prethodna epizoda je završila na 125. stranici „Ludens 22: Sumnja“ (druga pasica), a ova epizoda je počela na istoj stranici tog broja (treća pasica) i proteže se do 10. stranice (prva pasica) broja „Ludens 23: Dugo putovanje“. Smatrao sam da je ovo bitno napomenuti za one čitatelje koje ponekad zbunjuje gdje je početak, a gdje kraj epizode. Za lakše snalaženje, svakako posjetite na forumu ovog sajta dva popisa u kojima možete naći puno zanimljivih podataka (popis 1 i popis 2).

Frankie i indijanac – bacanje u judo stilu

Scenarij je nažalost, očajan! Neshvatljivo mi je da smo dobili jednu ovakvu, slabašnu epizodu. A toliko smo već odmakli sa serijalom. Epizoda koja je mogla po scenariju komotno ići na sami početak. Sve je dobro počelo, bijelac na stupu za mučenje (iako već često viđeno), Lavezzolo nas ukratko upoznaje s njegovom prošlošću, a Kit i Frankie ga pokušavaju osloboditi, iako ne znaju ono što mi znamo. To je u neku ruku i bilo dobro. Potjera Indijanaca za našim rendžerima i tim bijelcem dosta slabo izvedena, budući da nisam osjetio tijekom čitanja nikakvu napetost ili uzbuđenje prilikom bijega naših junaka. Vrhunac scenarija, bolje rečeno – gluposti, jest ubacivanje onog stvorenja! Ako je već i odlučeno da ga se ubaci ovdje, moglo se to ipak malo dramatičnije napraviti, a ne da stvor onako brzo strada. Od jednog hica! Lavezzolo je na neki način nastojao smisliti kako da Kit i Frankie zadobiju povjerenje i naklonost Indijanaca, pa je (po meni) bespotrebno ubacio stvorenje sa amajlijom na glavi. Na kraju je to sve zbrzano i u par sekundi sve je OK! Indijanci, koji su ih praktički cijelu epizodu ganjali i bili neprijateljski nastrojeni, čim su dobili te „Manituove oči“, postali su kao umiljati mačići. Ako pitate mene, previše jednostavan kraj. Dodao bih još da u Ludensovom izdanju u nekoliko navrata se spominje „crveni“ metal. U Van Gogh izdanju je „žuti“ metal, što je i jedino ispravno budući da se misli na zlato.

Kit i stvorenje

Gamba standardan, iako nisam ovdje zadovoljan sa njegovim crtanjem Indijanaca. Pri tom mislim kod prikazivanja izraza njihovih emocija. Mnogi vrhunski crtači imaju upravo problema sa crtanjem izraza lica. Ovdje bi se očekivalo da će Indijanci biti bijesni s obzirom na to kako su im naši junaci oteli „plijen“. Ali izrazi lica su im kao da su ravnodušni, bez ikakvih emocija. Stari poglavica i njegov sin su u nekim vinjetama nacrtani skoro pa isti, kao da je razlika svega par godina između njih dvojice. Stvorenje, unatoč tomu što je nepotrebno u ovoj epizodi, također je dosta loše izvedeno. U nekim vinjetama je čak prikazano kao neka nježna životinja, pa ti zapravo dođe i žao što su ga ubili, iako je bilo – ili oni, ili on. Ludensova naslovnica („Ludens 22: Sumnja“) jedina odgovara priči i lijepa je, ali imam isto zamjerku. Smatram da je velika greška što i Frankie nije na naslovnici, u kanuu pored Kita. U priči imamo u nekoliko vinjeta upravo takvu situaciju gdje su obojica u kanuu i bježe pred Indijancima. Usprkos tomu, jasno mi je da glavni lik mora biti taj čije je mjesto „rezervirano“ za naslovnicu, ali ipak je i Frankie bio u toj priči i još je Kitu spasio život. Tako da je prava šteta što njega nema na Rotundovoj naslovnici. Frankie i nije često na tim naslovnicama, ali ako ga ikad treba ubaciti, onda je ovo bila idealna situacija da se to napravi.

Pravi, istinski prijatelji

Zaključak:
Prilično loša epizoda za ovaj stadij serijala. Rekao bih, epizoda je isključivo samo za one istinske Kit Teller fanove koji će znati zatvoriti i to ne jedno, nego oba oka na neke propuste koje sam spomenuo u recenziji.

KT LU 22 Sumnja

KT LMS 134/135 U vučjoj jazbini

Ukupna ocjena 41%

2, 4, 6, 5

Ajoj, još jedan hibrid stegosaura i nekog mesoždera, isti kao u epizodi "Totem od bjelokosti" (br. 13/14). Frankie i Kit su ih, izgleda, odlučili sve istrijebiti! Znači, uz Zagora, koji je pobio skoro sve što hoda, i Kit je odgovoran za uništenje sjeverno-američke faune, kao i endemskih vrsta :-)

Dakle, nakon što im je Annie, u prethodnoj epizodi, spomenula legendu o plavokosom divu i besmrtnom kralju!!, Kit i Frankie odluče ispitati je li to istina. Annie i Brandy Jim će otpratiti spašenog Frankievog imenjaka i njegovu obitelj do obližnjeg grada, a naši junaci krenu u nove pustolovine. Putem nalete na indijansko selo i vide bijelca zavezana za totem. Odluče ga osloboditi, iako taj razbojnik bez morala i savjesti, zaslužuje sve što ga je spopalo. Oslobodivši razbojnika, zvanog Alabama Kid, u bijegu pred Indijancima, završiše u zemlji Moor-Doo...

Prilično glupa i naivna priča u rangu onih početnih. Originalna, odnosno Van Gogh naslovnica nema dodirnih točaka s pričom. Ludensova koristi scenu iz priče, ali na njoj fali Frankie, a Kit ima staru uniformu i čin narednika.

05.02.2020
    07:16:00 sati
  • Ukupna ocjena 72%

7, 6, 8, 9

12.02.2020
    23:47:00 sati

2, 3, 8, 7

Ova epizoda me je podsjetila na neke Zagorove, em što se pojavljuje nešto što nije moglo da postoji (stegosaur) em što Indijanci olako nakon svog početnog gnjeva i potjere na kraju s Kitom i Frankiejem popuše lulu mira i ugoste ih na par dana. Naime, spasila ih je amajlija koju je Frankie uzeo s ubijenog stegosaura a koju Indijanci zovu "Manituove oči".
    Loša epizoda, lošija od prethodne, jedino mi je bilo smiješno kako je Frankie rekao da ako prežive vir više neće bježati od Annie četiri pištolja.
    Naslovnica If Edizioni se odnosi na ovu priču iako je kraća od one prethodne jer vidimo Kita u kanuu. Ništa posebno, ponavljam joj ocjenu.

16.02.2020