Buntovnik

KT LMS 619/620 | 171 str.

Na granici Teksasa i Novog Meksika Apači bježe iz rezervata i počnu napadati rančeve. Svemogući Kit i njegov učitelj Frankie su poslani da smire situaciju. Priča ne bi bila potpuna bez otete djeve i njenog nepravedno optuženog oca.

Scenarij 2

• Buntovnik
    KT LMS 619
  • Vrelo olovo
    KT LMS 620

• Il ribelle
    KT SR 238
  • Assedio al picco solitario
    KT SR 239

• Prvo izdanje u Italiji: 09/1983., a LMS izdanje datira iz 1984.
  • Prva priča (od tri) Ennia Missaglie u Malom rendžeru. Druge dvije su: LMS 633+634: Crna magija i LMS 668+669: Krv na snijegu.
  • Nacrtan rekordan broj zmija čegrtuša u jednom stripu (čak 9), a da nemaju nikakve veze s radnjom.
  • Radnja se dijelom odvija u gradu Las Cruces, koji se nalazi na jugu Novog Meksika, blizu granice s Teksasom i Meksikom.
  • Radnja se nadovezuje na događaje iz grada na sjeveru Teksasa, Shermana, gdje je Kit bio na zadatku s Ibrahimom.

Priča počinje u indijanskom rezervatu na zapadu Teksasa blizu rijeke Pecos. Potaknuti lošim uvjetima života, Apači predvođeni buntovnim ratnim poglavicom Brazosom su pobjegli iz rezervata, pobivši čuvare i povjerenika za indijanska pitanja. Nekoliko dana nakon toga njihovim tragom idu dva poznata lika, Kit i Frankie, poslani s namjerom da ispitaju situaciju. Početak je dobar, imamo sve elemente zanimljive priče, a onda se reda šok za šokom. Radnja se razvija u stilu početnih brojeva ovog simpatičnog junaka.

Uz milijun puta, već za početak osamdesetih, prožvakanu temu, scenarij je još i gori. Imamo gomilu nelogičnosti, gluposti i jeftinih rješenja, scenarij je dosadan i proziran do boli. Missaglia je Kita pretvorio u nemilosrdnog ubojicu koji provodi zakon, iako je očito da zakon nije pravedan.

Barem je tu originalan, jer još nisam vidio ovako striktno provođenje zakona od strane jednog Bonelli junaka. Dva preživjela Apača Kit nemilosrdno goni i likvidira, iako za to više nije bilo potrebe. Očigledno nevinog čovjeka vodi na vješala, iako sam zna da je nevin i da se nevinost neće moći dokazati. To nije častan i neokaljan lik kojeg je stvorio Lavezzolo! Neuvjerljivi završni obrat s očekivanim sretnim završetkom dodatno pogoršava ukupan dojam.

Scenarističkih djetinjarija je gomila i dojam je kao da je strip nastao šezdesetih. Jedna od tih gluposti je kada scenaristi koriste dinamit na način da ga likovi u priči aktiviraju metkom iz daljine, iako dinamit tako ne može detonirati, već samo pomoću fitilja. Ipak, to ne uzimam za veliku manu jer se ta fora koristila posvuda, pa je sad i čudno kad netko izjavi da je to nemoguće. Karakterizacija likova je nikakva, pogotovo Apača koji su samo zle figure na razini praljudi iz nekih Zagorovih priča. U ovakvim slučajevima pokušam nabrojati dobre strane priče, a ovdje toga nema puno. Missaglia se dobro izvukao iz klopke u koju upada većina scenarista u pričama s Divljeg zapada. Gradovi i mjesta događaja su vjerodostojni, odnosno postojali su u tom povijesnom razdoblju. Čak su i Apači tada živjeli na tom području kako je u priči i opisano. Jedino nisu postojali rendžeri u uniformama, ali to je ipak glavna postavka serijala. :-) Povijesna i geografska vjerodostojnost mi je jako bitna, pa je to jedan dobar plus. Svidjelo mi se i retrospektivno uplitanje radnje s drugog zadatka na kojem je Kitu parter bio Ibrahim. Tako se dobiva dojam kontinuiteta, iako ne znam dali je to Missaglia izmislio za potrebe priče ili se to desilo u nekoj ranijoj epizodi. Još jedan plus za to, ali to je ujedno i zadnji. Gamba je standardno odradio posao, bez nekih većih grešaka, ali zna to on i bolje. Smatram da je za neke nelogičnosti kriv i crtež. Npr., čim sam ugledao onu stijenu koja prkosi gravitaciji, a koja krasi i drugu naslovnicu i suludi položaj kolibe pokraj nje, odmah sam znao što slijedi! :-)

Mogao je nacrtati stijenu malo realnije, a docrtati i Apačima koju baklju u potjeri kroz spilje bez dnevnog svjetla. Ovako ispada da vide u mrklom mraku kao mačke. Uz to, crtež je malo lošiji u drugom dijelu epizode. Likovi su pomalo ukočeni, a nađe se i pogrešnih proporcija. Svejedno, ovakav scenarij bolje i nije zaslužio! Naslovnice ne baš atraktivne, već čisto odrađivanje posla, baš kao i cjelokupna epizoda.

Zaključak: Iskreno, ne znam razlog zbog kojeg sam napisao ovu recenziju u kojoj opovrgavam sve dobro što sam u komentarima napisao o ovom odličnom serijalu. Ne volim pretjerano kritizirati, ali, čitajući ove, navodno bolje, kasnije epizode Malog rendžera, razočaranje je sve veće i veće. Lavezzolo je doktor scenarija za neke od ovih probisvijeta iz kasnijeg razdoblja, koji bi se scenaristima htjeli zvati. Jedan od njih je Ennio Missaglia, koji se nakon Judasa i Gila okušao na Mister Nou, a na red je došao i Mali rendžer. Judasa nisan čitao, Gil je s pravom neslavno završio, kod Mister Noa njegove priče su među najgorima u serijalu, a ova priča je još jedan dokaz zašto je to tako. Zanimljivo mi je da je njegova priča i "Crna magija" (LMS 633+634), priča koja me je najviše impresionirala kao dijete. Budući da mi je slijedeća na redu za čitanje, nadam se pozitivnijim dojmovima, a i da ću dobiti inspiraciju za još jednu recenziju u pozitivnijem svijetlu.

Koliba na idealnom mjestu i stijena koja prkosi gravitaciji

KT LMS 613/614 Avet dinosaurusa

KT LMS 633/634 Crna magija

6, 6, 8, 10

Meni je ova priča odlična. Bio je to jedan od prvih stripova kojih sam kupio u kiosku. Oba LMS broja još uvijek imam doma pa tako kod ocjenjivanja malo radi i nostalgija. Kao plus bi izdvojio vrlo lijepe naslovnice i odličnu avanturističku radnju.

27.04.2019
    19:45:00 sati
  • Ferri