KT VG 44

• Il sospetto!
    KT SR 43
  • Gli avventurieri
    KT SR 44

• Epizode su objavljene u lipnju i srpnju 1967. godine.
  • Od ovog broja (Ludens 22 (SR 43/44): Sumnja) Mali Rendžer prelazi u Bonelli standard od 96 stranica po epizodi. Kao posebni dodatak, na kraju ovog Ludensovog broja imamo jednu kompletnu priču Malog Rendžera na svega 32 stranice - "Tajni dokument" (197-228 str.).
  • Kit po prvi put u serijalu nosi časničku jaknu sa dvorednim kopčanjem (poput zapovjednikove jakne).
  • Drugi susret sa fakirom Sumabatrom., prvi put se pojavio u „Ludens 14 (SR 27): Fakir Sumabatra“.
  • Annie Četiri Pištolja spominje svog trećeg i četvrtog muža, koji naravno, nisu više među živima. Trećeg muža su skalpirali Siouxi, a četvrtog ubili u Denver Cityu jer je igrao namještenim kockama.

Upoznavajući nas sa likovima Frankie i Annie Četiri Pištolja (likovi koji su zapravo Gambina zamisao), Lavezzolo i Gamba udaraju bitne temelje za mnogo komičnih situacija bez kojih uopće ne možemo zamisliti Kit Teller serijal. Frankie kao šašavi, nespretni lik, neizlječivo tašt i u teškim situacijama od velike pomoći glavnom junaku, a sa druge strane Annie Četiri Pištolja koja sama svojom pojavom čitatelju izaziva osmijeh na licu. Gruba žena, odlučna, temperamentna osoba, uvijek u potrazi za muževima i „ganjanjem“ našeg Frankija koji jadan uvijek bježi od nje. Taj njihov odnos je fenomenalan i nešto bez čega ne bi ovaj serijal imao onu čar. Kronološki gledano, za nekoliko narednih epizoda, njih dvoje će imati jednu urnebesnu epizodu gdje će se Frankie naći u problemima kao nikada dosad. Ali, nije Frankieu niti u ovoj epizodi bilo svejedno kad je u utvrdu stiglo pismo naslovljeno na njegovo ime. Naime, u pismu mu piše navodno njegova žena koju je on navodno napustio zajedno sa četvero djece! Pa zar je stvarno moguće da je naš Frankie u kadru takvo nešto napraviti?!

Pismo za Frankieja

Naravno, u utvrdi se to brzo saznaje i nastaje kolektivna sumnja. Kolege rendžeri počinju ga izbjegavati, a čak i kod nas čitatelja na trenutke se pojavljuje sumnja. Budući da znamo da je Frankie prije pridruživanja rendžerskom korpusu bio kockar, a i tko zna što je sve prije radio. On se kune da nikad nije čuo za tu ženu, ali čak mu ni njegov „učenik“ Kit ne vjeruje...

U ovoj priči naš Kit po prvi put nosi časničku jaknu sa dvorednim kopčanjem, nakon što je promoviran u čin kapetana. Taj čin je zaslužio nakon avanture u epizodi „SR 39/41: Novi Kanton“, a upravo se na početku ove priče Kit prisjeća te pustolovine u razgovoru sa njegovom Clarettom. Čak mu i Annie Četiri Pištolja u jednom trenutku govori:

„Dobro ti stoji uniforma kapetana!“

Zanimljivo je isto tako da ova priča počinje na samom početku Ludens izdanja, što je tek drugi put u serijalu nakon „Ludens 1 (SR 1): Bijeli Indijanac“. Ujedno je ovo i prvi broj u Bonelli formatu. Što se tiče same priče, začinjena je dobrim humorom. Iako je Lavezzolo bio poznat kao gunđalo, uvijek je imao smisao za duhovitost. Pa tako i ova epizoda nije iznimka.

U epizodi ipak ima nekoliko slabih točaka koje variraju od naivnih rješenja do nepotrebnih dijelova scenarija. Tu prvenstveno mislim na pojavu simpatičnog fakira Sumabatre i njegovih „čarolija“ koje se prožimaju kroz priču. Smatram da se Lavezzolo previše tu „zaigrao“ pa Sumabatri medvjedi donose hranu, pali vatru snagom volje, služi se raznim iluzionističkim trikovima, čita misli, suši znojnog konja svojim moćima, svoju zmiju šalje na spavanje – jednom riječju, čovjek je „svemoguć“! Sumabatra neodoljivo podsjeća na fakira Ramatha iz Zagorovog svijeta, koji također upotrebljava svoje fakirske moći i često bude ključan u pronalaženju nestale osobe ili u prenošenju neke telepatske poruke. Na neki način Sumabatra ovdje postaje također ključan lik u pronalaženju jedne osobe, te na neki način raspetljava klupko oko nesporazuma koji je nastao na samom početku priče. Šteta što je bilo previše tih nepotrebnih scena s njim, iako je kao ideja da ga se uvede u ovu priču dobro zamišljena.

Frankie „šaptač konjima“ Bellevan

U jednom trenutku, Rothunda Parson (žena koja je poslala pismo Frankieu i napravila cijelu tu zbrku) govori kako je njezin muž napustio nju i djecu prije dvadeset godina. Teoretski je nemoguće da se radilo o tolikom vremenskom razdoblju, budući da najstarije dijete od njih četvero, ima možda najviše 15 godina. Sad, je li to greška u prijevodu ili scenaristički propust, ne bih znao. Što se tiče ovog dijela gdje Frankie razgovara sa svojim konjem (vidi gore sliku), to sam više shvatio kao zezanciju Lavezzola u pripovijedanju. Tako da nema razloga da se toj sceni pridodaje neka ozbiljna crta. Ta scena mi se čak i dopala, a i već smo spominjali toliko puta da je Lavezzolo opsjednut konjima i teško da je mogao odoljeti, a da ne ubaci ovakvo nešto.

Gamba je ovdje u svom elementu. Za unošenje duhovitosti u svoj crtež, on je tu majstor. Ima dosta odličnih reakcija likova koje je sjajno predočio crtežom. Stvarno mu dobro leže humoristične sekvence. Smicalica koju su djeca napravila rendžeru Ibrahimu Bambuli bila je predobra. Lik žene Rothunde Parson, koju je Gamba nacrtao za ovu epizodu, jako me podsjetila na lik iz Zagorove epizode „Božić kalibra 45“. Sjećate se mame O'Hare i njezinih kćeri? U nekim krupnijim kadrovima, ako se dobro zagledamo, podsjeća malo na Čika u faci. Originalne naslovnice nisu uopće u skladu sa pričom, iako su ono baš prave vestern. Meni se jako dopadaju naslovnice Donatellija, naslikane tehnikom tempere, ali rijetko koja da odgovora epizodi u stripu. Ali to zapravo ni ne čudi, jer kako saznajem iz Van Gogh izdanja, Donatelli je više važnost pridavao sceni nego samom liku. Ludensova naslovnica pak pripada narednoj epizodi, „SR 44/45: Pustolovi“. Tako da je dosta često nezahvalno ocjenjivati naslovnice u ovom serijalu, kad nekad praktički i ne postoje.

Mama Rothunda sa svojim malim „anđelima“

Duhovita priča koja ima neke naivnosti, ali ako se uzme u obzir vrijeme u kojem je ova epizoda nastala i tadašnja možda manja zahtjevnost čitatelja u odnosu na danas, tada se ti propusti mogu pomalo i zanemariti. Pogotovo je dodatan razlog što epizoda obiluje duhovitim scenama pa se ni ne treba očekivati da je napravljena po nekoj logici i da je trebamo shvatiti ozbiljno.

KT VG 42 Pećina sa zlatom

KT LMS 150 Dužno obećanje

6, 9, 7, 6

Priča počinje dolaskom poštara u utvrdu, koji donosi Frankieju pismo u kojem ga njemu nepoznata žena optužuje za napuštanje i nevjeru, a i da dolazi u utvrdu. Vijest se brzo pročuje i svi počnu izbjegavati Frankieja. Nakon toga zapovjednik uputi Kita s nekoliko rendžera u ophodnju i naloži mu da povede Frankiea dok se situacija malo ne smiri. Kit povede još Brandy Jima i Ibrahima, a na ophodnji im s pričini da vide lik fakira Sumabatre, koji kao da ih upućuje u određenom smjeru. Budući da je poznata moć koju fakir posjeduje, naši junaci krenu tim smjerom i stignu taman na vrijeme da spase ženu s četvero djece od napada bande Indijanaca. Gle čuda, čak ispada da je ta žena napisala pismo i krenula prema utvrdi za odbjeglim mužem Frankiejem Bellevanom, a jadni Frankie...

Uz Sumabatru, u utvrdu se vraća i Annie, pa je komedija zagarantirana.

Također, naš Kit je prvi put u novoj kapetanskoj uniformi, a ovo je prvi broj u "Bonelli formatu", na 96 stranica.

Ako se ne shvati ozbiljno, ovo je jedna zabavna, humoristična, neobavezna i opuštajuća epizoda, začinjena mnoštvom zanimljivih, poznatih i nepoznatih likova.

Gamba je opet onaj stari, a originalna naslovnica, iako dobra, (izuzev naslova) nema baš nikakve veze s radnjom. Ludensova također, s tim da je na njoj Kit u staroj uniformi s činovima narednika. To je scena iz naredne epizode u ovom izdanju, pa je neću ovdje ni računati.

13.01.2020
    23:01:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%

6, 6, 8, 8

Ova potraga za zlatom je več izlizana stvar, ali je zato pismo gdje Frenkija obtužuju, da je napustio ženu sa četvoro djece garancija za zabavu. Opet mi je najbolje to zbivanje među likovima u tvrđavi. Glavna priča, ako je to potraga za zlatom, mi je nebitna.

22.01.2020
    21:25:00 sati
  • Ukupna ocjena 73%