Četiri godine kasnije

KT LU 3 | 47 str.

Pušten iz zatvora nakon što je odgulio četiri godine, bivši osuđenik Bob McInthrye dobio je priliku da započne novi život. Iako su godine provedene u zatvoru iza njega i sad je slobodan čovjek, Bob zna da je nevin još otpočetka i ne miri se s činjenicom da će moći uživati u slobodi sve dok ne povrati svoj integritet. Na tom putu imat će podršku našeg Kita, a kako vrijeme odmiče, kao da svi tragovi upućuju na jednu tvrtku „Cattle Company“ gdje je sve izglednije da su njezini partneri imali svoje prste umiješane u Bobovoj nesretnoj sudbini...

• Čarobno koplje
    KT LMS 727
  • Gospodar munje
    KT LU 3
  • Gospodar munje
    KT VG 5
  • Gospodar munje
    KT VGK 5
  • Zarobljenica močvare
    KT ZS 40

• Il padrone della folgore
    KT SR 5

• Epizoda je originalno izdana u striscia formatu u travnju i svibnju 1959., a reprint u Bonelli formatu izašao je u travnju 1964. godine.
  • Dnevnik je epizodu objavio u Zlatnoj Seriji („ZS 40: Zarobljenica močvare“), a kasnije i kao reprint u „LMS 727: Čarobno koplje“. Kod Ludensa, priča počinje na 10. stranici (prva pasica), a završava na 57. stranici (prva pasica).
  • Na 24. stranici („LU 3: Gospodar munje“) doznajemo da Chin-Lao ima rođakinju – Minu Maywong.
  • Na 26. stranici („LU 3: Gospodar munje“) Kit se prisjeća Jane Russell.
  • Prvi put dosad da je jedan od negativaca uspio pobjeći (Larry Winter).
  • Kit Teller: kronološki popis po epizodama - link i trajanje epizoda i zanimljivosti link.

Na kraju prethodne epizode, Kit se napokon vratio doma nakon dugog izbivanja iz utvrde. Shodno tome, očekivao sam da će nova priča početi prologom upravo u utvrdi rendžera sa pokojim gegom i smicalicom Zubatog Billa. Međutim, za razliku od Lavezzolovih prethodnih ostvarenja, prolog ove epizode odmah nas uvodi u problematiku priče bez prisustva našeg glavnog junaka. Lavezzolo nas najprije nastoji upoznati „oči u oči“ sa glavnim (uz našeg Kita, naravno) protagonistom priče. Radi se o čovjeku imena Bob McInthrye, kojeg upravitelj kaznionice upravo otpušta iz zatvora nakon što je tu proveo četiri godine. Bob je zapravo središte i pokretač cijele priče.

Bob McInthrye na izlasku iz zatvora

Bob se kune da je nevin iako svi dokazi govore suprotno. Naime, prije četiri godine, netko je opljačkao diližansu i dio plijena podmetnuo kod njega. Okolnosti su rezultirale da su ga rendžeri tada uhitili i završio je nevin u zatvoru. Nakon izlaska iz zatvora, Bob želi osvijetliti svoj obraz, stalo mu je do vlastite reputacije i želi dokazati svoju inačicu priče. Želi uzeti pravdu u svoje ruke i ući u trag onome tko mu je podmetnuo. Put će ga odvesti u Rondbow Hill, ne da se osveti kako on sam kaže, već da dobije pravdu i tu svoju zadovoljštinu, svoj unutarnji mir.

Prve nevolje počinju već njegovim neposrednim izlaskom iz zatvora kad se zatekne u jednom od saluna i to u vidu Larrya Wintera, plaćenog ubojice koji ga pokušava odmah isprovocirati. Neočekivano, iznenada se u scenu umiješaju Kit i narednik O'Hara koji spašavaju Boba! No, kako je Lavezzolo uspio uvesti naše rendžere u priču? Kako su oni uopće znali da bi se Bob mogao naći u neprilici? Ništa nije slučajno kod Lavezzola pa dobivamo objašnjenje da su rendžeri dobili jednu anonimnu poruku u kojoj piše: „Ozbiljne stvari dogodit će se u Rondbow Hillu ako se McInthrye vrati onamo“. Tako usput doznajemo kako su se naši junaci pojavili "u pravo vrijeme na pravom mjestu". Vjerojatno je jedan od zadataka naših rendžera bio da zaštite Boba, ali i da mu vrate njegovog konja te požele sreću u daljnjem životu. Nema tu nekog prevelikog mudrovanja, vidi se otpočetka da je taj Bob dobar lik i da je zaista nevin. Tako da i mi čitatelji u startu navijamo za njega i želimo da uspije što prije potvrditi status oko svoje nevinosti!

Ono što je bitno naglasiti, nema praznog hoda te je priča dinamičnijeg ritma, isprepletenih narativnih rukavaca koji se kasnije stapaju u jedan. Neki likovi koji su bili u prvom planu, kao npr. narednik O'Hara, zbog razvoja priče biva postavljen u pozadinski plan. Lavezzolo ga vješto „miče“ iz priče i na taj način sav fokus ostaje na Kitu i Bobu, koji će se kasnije udružiti i skupa probati razotkriti pozadinsku priču iza koje leži ključ Bobove nevinosti. Identitet jednog od glavnih negativaca priče praktički znamo od samog početka pa je tu igra detekcije izostala. No, naši glavni protagonisti to još ne znaju. Lavezzolo polako gradi priču, dozira nam pomalo otkrića kako bi nas držao u neizvjesnosti. Pa tako pratimo Kita kako korak po korak otkriva djeliće zagonetke idući od jednog do drugog protagoniste priče nastojeći shvatiti što se zapravo događa, a pritom istovremeno nastoji nadmudriti zločince kako bih ih naveo da sami pogriješe i na taj način se razotkriju. Osobito je impresivna scena u salunu kad je Ekker saznao da je Larry pogriješio i ispucao tri metka u žrtvu umjesto jednog kako je prvotno bilo dogovoreno. Što je automatski Boba u tom momentu izbrisalo sa popisa sumnjivaca.

Logika je priče takva da čitatelj vrlo brzo shvaća da će Bob dobiti priliku da skine ljagu sa svoga imena te potvrditi svoju nevinost i otkloniti bilo kakvu sumnju u njegovo poštenje. Određena predvidljivost ipak je kompenzirana Lavezzolovim vještim vođenjem priče.

Gamba je više-manje standardan, jedino što bih mu zamjerio je crtanje likova Boba i Larrya u gotovo identičnom izdanju. Čovjek se mora dobro zagledati da bi ih mogao razlikovati (po bradi i odjeći).

Bob McInthrye i Larry Winter

To me zbunilo još u samom početku priče budući da se ta dva lika odmah pojavljuju u istim vinjetama. Činjenica je da kad tek krenemo čitati neku novu epizodu, prvi put se susrećemo sa novim likovima i treba nam neko vrijeme da ih „apsorbiramo“. Međutim, u ovakvim situacijama kad su likovi međusobno slični i još odmah na startu priče, na neki način ti to odmah pomalo poremeti koncepciju. Naravno, to nije ništa novo kod Gambe na što čitatelji, koji imaju iza sebe određeni broj pročitanih epizoda, već nisu navikli. Posebno naslikane naslovnice za ovu epizodu nema.

Lavezzolo njeguje vrlo jednostavan i minuciozan pristup pričama koje obrađuje, nastojeći ih koncipirati da fabularno i dijaloški budu nadasve zabavne prosječnim čitateljima, a da likovi budu postavljeni kao dopadljivi i zanimljivi široj publici. Priča možda i nije originalna, no njezina je ideja pametno sprovedena.

KT LU 2/3 Željeznica neće proći

KT VG 5/6 Gospodar munje

4, 4, 7, 5

Čovjek izlazi iz zatvora nakon što je odslužio 4 godine. Rendžeri su dobili anonimno pismo da mu nije siguran povratak na slobodu i naš junak dobija zadatak da ga upozori i malo istraži situaciju. Naivan zaplet, a ostatak ide po već uhodanoj šabloni. Nema ništa nerealno, ali ni originalno. Neočekivana je jedino situacija u kojoj revolveraš Larry Winter uspijeva izbjeći ruci pravde i zaklinje se na osvetu Malom rendžeru. To je prvi put da negativac bježi, pa ga možda opet vidimo (što se ipak nije desilo)!

14.06.2020
    08:16:00 sati
  • Ukupna ocjena 63%