Klopka na brodu

KM LU 2b | 64 str.

Mark, Žalosna Sova i Blaf dobijaju zadatak od doktora Stronga da prate misterioznu lady G. Na putu do konačnog odredišta ekipa se susreće sa nebrojenim preprekama i zasjedama. Nova morska avantura i postavljanje konačnih odrednica u postavkama ovog sjajnog serijala.

• Izdajalca
    KM BUC 5
  • Izdajnici - Heroji predstraže
    KM HO 3
  • Gusar
    KM LU 2
  • Izdajice - Junačka predstraža
    KM PO 3
  • Klopka na brodu
    STRZ 20
  • Klopka na brodu
    KM ZS 89
  • Klopka na brodu
    KM ZS 1094

• I traditori
    KM SR 5

• Ovo je 5.broj redovne edicije i u Italiji izlazi u januaru 1967.godine. Na našim prostorima prvi je štampa Dnevnik u Zlatnoj seriji #89 krajem 1971.godine, te ponovo u broju #1094, pred sami kraj edicije. Osim pomenutog Dnevnika, Ludens ovu epizodu štampa u svojoj 2.knjizi 2005.godine, a epizodu objavljuju i Novosadski Horus, slovenački Bucik, te Porin.
  • Nakon što smo propustili vidjeti Beti u značajnijoj ulozi u epizodi Gusar, tj.na samo jednoj vinjeti gdje leti Marku u zagrljaj, paklena plavuša ovdje dobija nešto više prostora u uvodu priče, pa je ovo njeno 5.pojavljivanje u serijalu.
  • Takođe, ovo je ujedno i 5.pojavljivanje glavnih likova u serijalu: Blafa i Žalosne Sove.
  • Sada je to davna prošlost, ali vrijedi uvijek napomenuti: u jednoj od nevjerovatnih akcija čišćenja podruma/tavana prije ravno tri godine, na poklon među gepekom punim stripova bila je i ova epizoda, famozni broj #89 Zlatne serije u savršeno očuvanom stanju. Mjesecima poslije sam teškom mukom uspio doći i do reprinta, odnosno broja #1094 iste edicije.

U prethodnih četiri epizode praktično su određene postavke koje će činiti osnovu u pričanju o avanturama naših junaka i ova epizoda je u suštini samo dopuna nekih detalja u tom smislu. Na prvi pogled bezazlena i jednostavna, „I traditori“ predstavlja još jedan sićušni odmak od grubih crta koje će godinama poslije predstavljati srž fabule, doduše u određenim varijacijama. Ako se kompletan serijal počne čitati od samog početka, metodično postupanje trojca esseGesse izgleda pojednostavljeno do krajnjih granica, pa uvijek stoji preporuka da se novi čitatelji upute baš tom stazom, ako je ikako moguće, bez značajnijih preskoka štiva. Naime, Torinci su korak po korak nadograđivali osnovne postavke u trouglu rodoljublje-sloboda-zavjere pažljivo ispitujući puls fanova i kritika na način da su od slučaja do slučaja dodavali nove situacije i kombinovali ih sa već korištenim detaljima, i to u onoj mjeri kojom će novi momenti razbiti moguću repeticiju i tako ponuditi što šareniju raznovrsnost u scenarijima. Od početnog utiska kako je ovo prije svega neozbiljan, dječiji – iako ne naivan – materijal za razradu, Mark je iz epizode u epizodu postajao sve voljeniji i priznatiji među fanovima koji nisu dječijeg uzrasta.

U ovoj priči će ekipa, nakon uvodnih šaljivih komentara na Betinu zaljubljenost, odjahati u jedan od obližnjih gradića do Bronxove kovačnice, gdje ćemo se po prvi put upoznati i sa komplikovanim shemama zaštite tajnosti rodoljubne organizacije u ilegali. Tu će Mark sresti dr.Stronga, koji će se nekoliko puta pojavljivati u narednim epizodama, kao jedan od vođa otpora. U međuvremenu će Blaf i Žalosna Sova upasti u nezgodnu nevolju, jednu od mnogih, kada Blaf pokuša intervenirati u odbrani časti lady Geraldine od napasnika Larkinsa. Spletom okolnosti desiće se da Mark dobija zadatak od dr.Stronga – a to je pratiti upravo lady Geraldine na nepoznatu lokaciju. Dalje, Mark kopnom prati mali čamac na kome se nalaze Blaf, ŽS i Geraldine, a kasnije im se pridružuje i Larkin. Ekipa nekoliko puta nailazi na pripremljene zasjede i Mark već počinje da sumnja u duet „rodoljuba“ i njihove namjere, dok Blaf i Žalosna Sova vrebaju da otkriju tajnu koju Geraldine krije u potpalublju. Tu se situacija komplikuje i kreće prava akcija.

Crtež u ovoj epizodi, simptomatično za sami početak serijala, značajno varira na granici dobrog i tu se autorima ne može ništa zamjeriti. Svi znamo da su se sva trojica esseGesse-ovaca najviše u prvim epizodama smjenjivali u iscrtavanju kadrova, pa te varijacije možemo pripisati ispitivanju pravih rješenja. Ako bih bio na kraj srca, mogao bih reći i da je ovo jedna od malobrojnih lošije nacrtanih „morskih“ priča naše ekipe, ali im ja zaista sve greške i greškice opraštam. Toliko su me puta usrećili i obradovali, da su ove dječje bolesti potpuno zanemarive. Te greške koje ne spočitavam, već samo registrujem, najočitije su u „traženju“ najboljih opcija za crtanje lica glavnih likova, gdje recimo to tako, u ovoj priči Mark nije najbolje predočen, a Žalosna Sova jeste. U ovoj epizodi dobijamo konačne konture „njuški“ antagonista i njihovu anatomiju, barem onu koja će preovladavati kompletnim serijalom. Što se te gestikulacije tiče, ni ona nije dotjerana do savršenstva – kojim su nas kasnije razmazili – a jedan od primjera je i scena Markovog okršaja sa Larkinsom na početku priče, kada prebacuje mač iz desne u lijevu ruku. Moguće je, da, ali izgleda kao očit propust. Međutim, već tada možemo primjetiti kako lako zaboravljamo na te sitne greškice naspram siline zanimljivih i dotad neviđeno smiješnih scena: baš tada, prije no Mark razoruža Larkinsa, lady Geraldine na isti način eliminiše i Blafa i Žalosnu sovu – saksijom. Dalje, već oprobani recept krupnih kadrova sa većim okršajima autori nekoliko puta ponavljaju u epizodi, pa dva ili tri puta prisustvujemo borbama naših junaka protiv mundira, a što kulminira na brodu na kojem je i postavljena posljednja zasjeda, sve zašećereno jako lijepim detaljnim crtežima.

Što se dijela o scenariju tiče, vrijedi napomenuti još jednu zanimljivu nadopunu forme, koju esseGesse eksperimentalno ubacuju između nešto „ozbiljnijih“ scena okršaja i onoga što vodi u te bitke. U ovom kratkom periodu prije pojavljivanja meni najomiljenije životinje u SBE, moralo se na neki način manipulisati humorom, sve u dovoljnoj dozi. Tako su ovaj put Torinci kreirali scene u porodici Pitney, tj.gozbu koju Rosalindin otac sprema za „udvarača“ njegove buckaste kćeri. Borba sa tortama nije originalna, ali je u čitavoj priči jako zabavna. Dakle i tu se naslućuju šablone koje će esseGesse koristiti do samog kraja serijala, a tiču se romantične strane naših Marka i Blafa, da bi se nekako izbalansirao pesimizam i zlogukost Žalosne Sove. Takođe, može se spomenuti i nagrada koju Larkin i Geraldine dobijaju od engleskog oficira onda kada otkucaju Marka i ekipu, pa će se s jedne strane razvijati opisivanje okrutnosti i nečasti okupatora naspram dobroćudnosti i poštenja rodoljuba – kao kada zarobljenike potjeraju u vodu umjesto da ih zarobe ili nedajbože likvidiraju. Doduše, još uvijek smo na relativno zagonetnim sporednim likovima i tek u određenoj mjeri zlobnim Englezima, pa će se to vremenom popraviti u ozbiljnije varijacije.

Prve epizode našeg omiljenog serijala završavaju radosnim, pobjedonosnim scenama gdje naši junaci pjevaju svoje rodoljubne pjesme, isto kao što prve epizode stidljivo služe da ispričaju kako obični ljudi, rodoljubi i dušmani - po čuvenju, a naši Vukovi - kao neposredni svjedoci vide Marka, kao najboljeg i najčasnijeg borca u Americi. Naslovna strana spada u red legendarnih, ne toliko zbog izvedbe i scene koju prikazuje, već zbog pomenutog naglašavanja herojstva kojim ovaj serijal obiluje, te zbog tereta koji nosi ovako „nizak“ broj Zlatne serije.

KM LU 2a Gusar

KM LU 2c Herojska predstraža

7, 7, 9, 9

Kratak sadržaj: Naša trojka odlazi iz utvrde, cilj njihove destinacije je maleni gradić. Naime, Marka su pozvali u taj grad, iako ni on sam još ne zna što ga čeka i o kojem se zadatku zapravo radi. U međuvremenu, Blaf i Žalosna Sova upoznaju dvoje čudnih likova, Geraldine i Larkinsa, s kojima naši junaci imaju kratki okršaj. Opet se uskoro susreću i ispada da je taj tajni zadatak upravo vezan za njih dvoje. Iako nisu dobro počeli poznanstvo i vlada određena netrepeljivost između njih, moraju se slagati i skupa zajedno krenuti na put, prevozeći nešto u brodiću za čiji sadržaj znaju samo to dvoje sumnjivih likova..

Komentar: Nakon prethodne, nedavno pročitane iznimno uzbudljive epizode s El Ganchom, ova priča možda nije dosegnula njenu razinu, ali i dalje pruža dovoljno užitka čitanja. Salkan je lijepo opisao svoje dojmove u recenziji, s čime se u potpunosti slažem. Geraldine i Larkins su dosta dobro razrađeni likovi kod kojih se jasno vidi ta njihova zloća i odsustvo kajanja, potičući odbojnost kod čitatelja i naših junaka tijekom putovanja brodićem, koji su nekako morali suzbiti svoje emocije radi usredotočenja na misiju.

Dodatni detalj koji je Salkan naglasio kao komični predah, osobito s obzirom na nedostatak Floka u ovom dijelu serijala, odnosi se na scenu s „mladom“, a Blaf je ponovno doživio trenutak s tortom u licu, što smo mogli vidjeli i u „Ontarijskim vukovima“ 😂 (pogledajte sliku 1 u toj recenziji). Baš se mislim, te torte su uistinu tada bile u trendu, sjetimo se samo serijala Kita Tellera gdje Clarettita mama Rose svako malo peče novu tortu 🍰.

04.12.2023
    11:08:00 sati

7, 9, 10, 6