KM ZS 101

• Frecce rosse
    KM SR 17

• Kronološki gledano 17. avantura.
  • Priča je originalno objavljena u siječnju 1968. godine.
  • Pojavljivanja likova: Mister Bluff (17), Žalosna Sova (17), Markov konj (17), Betty (15), Flok (10), El Gancho (7), narednik Kendall (3).
  • Statistika: 16. put smo s radnjom u utvrdi Ontario. 8. put u serijalu vidimo brod Ontarijskih vukova, a ovo je 9. epizoda serijala u kojoj se pojavljuje neki brod. 15. epizoda u kojoj imamo motiv napada skupine Ontarijskih vukova. Po 16. put se pojavljuju Englezi u serijalu. 1. epizoda u kojoj se pojavljuju Indijanci Creek, a ako ukupno gledamo sva plemena, ovo je 5. put u serijalu da su se pojavili Indijanci (naravno, ako ne računamo Žalosnu Sovu). Flok po 2. put u serijalu spasi život Žalosnoj Sovi. Prvi put smo tome prisustvovali u epizodi „Razbojnici s jezera“ (SR: 12). Mark je po 4. put zarobljen u serijalu.
  • Lud 6, str 83 – Bluff govori kako je ovo prvi put da ide u misiju bez Floka, što ne odgovara pravoj istini. Sjetimo se samo prvih 7 avantura serijala u kojima nije bilo Floka! 😉
  • Položaj kolibe u kojoj živi Matildin čovjek iza koje se prostire duboka provalija me podsjeća na kolibu iz epizode „Noć iznenađenja“ (SR: 74).
  • Crtež (moje osobno mišljenje bazirano na razlikama koje prepoznajem, nepotvrđeni podaci):
    - Sinchetto (17), Sartoris (17), Guzzon (15)
    - Po stranicama, numerirano po Ludens izdanju:
    Sinchetto: 72-73, 75, 77-79, 87-90, 92, 96-97, 103-108, 111, 119-120, 122-124, 126-127
    Sartoris: 71, 83, 98-99, 112, 117, 131, 133
    Guzzon: 74, 76, 80-82, 84-86, 91, 93-95, 100-102, 109-110, 113-116, 118, 121, 125, 128-130, 132, 134
    Total (neslužbeno/moje predvidanje):
    Sinchetto: 27
    Sartoris: 8
    Guzzon: 29
  • Dodatne mudrosti Žalosne Sove:
    - Mudar lovac ne tjera pumu u njezinu jazbinu, nego je izvlači vani.
    - Laskava skvo, opasnosti sto.

U utvrdi Ontario ništa novog…

Ponovno me baš nasmijao otkačeni uvod s Flokom i Žalosnom Sovom te njihovo novo nadmudrivanje. Bitka između njih dvojice je pomalo neravnopravna budući da gotovo uvijek Flok na kraju izađe kao pobjednik, ali valja odati priznanje i Žalosnoj Sovi na upornosti da se riješi našeg psića. Ovo nadmudrivanje ima interesantan rasplet koji će redovite čitatelje također nasmijati, a nove, nenaviknute na ovakve scene, možda ostaviti i u čudu, baš kako je ostao i jedan Englez koji je prisustvovao tom raspletu. Pustimo sad Floka i Žalosnu Sovu i pogledajmo koja je glavna radnja ove priče.

U utvrdi Ontario s nestrpljenjem se iščekuje dolazak broda „Aiglon“ koji bi u utvrdu trebao doći s čak tisuću novih karabinki. Nove i kvalitetne puške francuske proizvodnje trebale bi jamčiti nove pobjede našim Vukovima nad omrznutim uzurpatorima, no brod nikako da stigne. Inače, tematika je jedna od češćih u serijalu, ali ne možemo nikako zamjerati autorima na tome. U ratu je uvijek potrebno oružje ili novac kojim bi se moglo kupiti novo oružje pa dosta epizoda ide u tom smjeru. Naravno, iskusniji čitatelj može odmah na početku epizode predvidjeti kako je oružje negdje zapelo putem i kako će se naši junaci uvaliti u nevolju pokušavajući saznati što se točno desilo s njime. Ipak, unatoč toj maloj predvidljivosti, svejedno je gušt pogledati kako su autori poslagali niti ove priče koje moramo pratiti da dođemo do konačnog odgovora.

Priča se komplicira kad u igru ulaze i Indijanci Creek koji po riječima autora ne borave u području Velikih jezera, već se nalaze u planinskom području. Ovaj opis me malo zaintrigirao pa sam potražio gdje su točno živjeli Indijanci Creek. Geografski, Creek Indijanci su originalno živjeli na granici Alabame i Georgije što je poprilično udaljeno od jezera Ontario, a i pomalo mi je neuvjerljivo da bi toliko veliku udaljenost prešli. Također, navedeno područje je pretežito nizinsko tako da ispada kako su EsseGesse ovdje u potpunosti fulali i možda bi bilo bolje da su nam servirali još jedno neidentificirano indijansko pleme. Može biti i kako su pomiješali Creek Indijance s Cree Indijancima koji su naseljavali prostor južne Kanade, na granici s Velikim jezerima. Po meni bi Creeji bili logičniji izbor za ovu epizodu, tim više što su neka Cree plemena baš i živjela u Kanadskoj pokrajini Ontario. Kako god, Indijanci u priči su Creek, a na donjoj karti možete i sami procijeniti koliko je realno da Creek Indijanci budu uvučeni u priču i bi li Creeji bili bolji izbor.

Stara izreka kaže: „Svi putevi vode u Rim.“ Naš Rim bi ovoga puta bio Rosstown, izmišljeni gradić koji postaje poprište glavnog dijela radnje ove epizode. Indijanci Creek su upravo u Rosstownu došli u posjed gore spomenutih karabinki. Istovremeno, Englezi zauzimaju gradić pa je pred našim junacima dvostruka misija: oslobađanje gradića od Engleza te istraživanje nestanka broda „Aiglon“ i njegovog tovara.

Do bitke u Rosstownu nemam gotovo nikakvih prigovora, međutim nakon bitke nekako mi pada nivo radnje. Na sceni se vrlo brzo pojavljuje glavni negativac koji je ovoga puta žena i tu izostaje bilo kakva neizvjesnost. Matilda je prikazana kao veoma tvrdokorna žena. Ne odustaje od svojih ciljeva, veoma je lukava i od onih žena je koje moraju imati glavnu riječ. Izrazito mi je bila antipatična tokom čitanja. Nekako mi je ova epizoda ostala u sjećanju upravo po njoj pa je i to vjerojatno jedan od razloga zašto mi se nikad nije naročito dopadala ova priča. Ipak, sad nakon novog čitanja vidim da krije neke interesantne stvari, a svakako valja istaknuti završnicu s tajnim znakom na brodu. Taj me scenaristički potez baš iznenadio! Usput, jedna scena mi je upala u oko jer su je autori provukli i kod svoje prve prave kreacije, Kapetana Mikija. Scena u kojoj prevozi Marka i Engleze skrivene u kolima pred nosom Žalosnoj Sovi i Bluffu je zapravo preuzeta iz Mikijeve avanture „Kapetan Miki protiv generala Calavere“ (7. avantura te priče). Tamo Teresita Moreno prevozi zarobljenog Mikija i Calaveru na sličan način ispred Smuka i Salassa.

Ova priča nikako ne ulazi u moje top ljestvice serijala, ipak prvenstveno zbog dobrog starog humora i par neuobičajenih dijelova se isplati pročitati. Ipak nije ni tako loša kao što sam ranije mislio, no u Ludensovom broju 6, iskreno govoreći, ova mi je najslabija. Crtež je za mene standardno na nivou i tu nema nikakvih zamjerki. Naslovnica je dobra. Ako gledamo naslovnice svih tri priča unutar ovog Ludensovog broja 6, sve one su mi tu negdje po kvaliteti i motivu koji prikazuju, no možda je čak baš ova i ponajbolja pa mi je drago što upravo ona krasi naslovnu stranicu Ludensovog izdanja.

KM LU 6a Čovek bez lica

KM LU 6c Most iznenađenja

6, 7, 8, 7

Ovde je i mene Matilda iznenadila, pa mi je žao što je nisu nekako likvidirali do kraja epizode, bila je prilično naporna. I dalje imamo dosta naivnih rješenja i nelogičnih situacija, ali sve ide u pozitivnom pravcu. Slažem se da je dio sa Flokom i ŽS i dalje dobar, a možda mi se najviše u ovoj priči svidio taj prelaz: do pojave Matilde sve je mirisalo na dosadnjikavu pa možda i ispodprosječnu priču, ali poslije se baš-baš zakuhalo na sve strane. Zabavno jeste, ali ipak mala regresija u kvalitetu u ovom dijelu serijala, 16 i 17 mi nisu baš sjeli kako treba. Crtež je i dalje dobar, puno manje oscilacija, a kreću i raskošniji kadrovi, kombo voda/kopno/šuma/sokačići. Naslovna onako, ali dajem ocjenu više jer hvata bitan momenat u priči.

08.02.2024
    21:42:00 sati

10, 10, 10, 10

08.02.2024
    22:44:00 sati

8, 8, 10, 7

Ova priča me uistinu iznenadila svojom kvalitetom, a smatram da je ključni faktor za to ženski lik - Matilda! Početak s komičnim uvodom u utvrdi, gdje su Žalosna Sova i Flok dodali dozu humora koji nikada ne dosadi, uz mudru taktiku i akcije za oslobađanje Rosstowna od Engleza, sve su to bili potezi koji su išli u prilog Marku i Vukovima. No, stvari se značajno mijenjaju kada Mark susreće Matildu, koja ga briljantno nasanjka. Taj ključni trenutak čini priču izrazito zanimljivom, a kasniji događaji, poput Markovog preveslavanja otmičara i uzbuđujućeg sukoba kod barake gdje su izgledi bili vrlo nepovoljni po našeg junaka, dodatno obogaćuju priču. Sve u svemu, ova epizoda ostavlja baš onaj dobar dojam zadovoljstva nakon čitanja!

@Salkan - još je Matilda dobra koliko će biti naporna ona grofica Kerkadiou u jednoj od narednih priča (LU 7c).

09.02.2024
    00:04:00 sati

10, 10, 10, 10

09.02.2024
    15:17:00 sati
    srlekralj

8, 9, 8, 9

Najbolja epizoda do sada. Flok opet najjači lik.

10.02.2024
    01:04:00 sati

7, 7, 9, 7

Meni je ova epizoda bolja od prethodne dvije. Kako je spomenuto englesko zauzimanje jednog sela i činjenica da su se neke puške našle kod Indijanaca, vidio sam čisto akcijsku priču, nešto nalik na Texa, protiv dvije grupe neprijatelja. Ipak, kako je spomenuto, s Mathildeom je priča krenula drugim smjerom i bilo je zanimljivo to ispratiti do kraja. Mark nadmudren, pa u mnoštvu nevolja, pred neprijateljima i neznancima...

Jedan detalj u scenariju mi je zapeo za oko. Naime, na str. 101 kapetan Sterling kaže Marku da je našao puške s "Aiglona" i da će završiti u Indijanaca Creek. Zatim na str. 107, oslobođeni Mark, dok upravlja kočijom, razmišlja kako su puške u njoj "možda" bile namijenjene Indijancima Creek. To "možda" je nelogično. Već je dobio odgovor.

Pohvale recenzentu za traženje povijesnih nelogičnosti.

11.02.2024
    12:42:00 sati