Opsednuti grad

KM ZS 111 | 64 str.

Gradić Obern nalazi se u engleskom okruženju, a ukoliko njega osvoje Englezi će dalje imati otvoren put. Jedina nada za obranu grada leži u trupama pukovnika Faninga, za koje nitko ne zna gdje su smještene. Naši junaci polažu zakletvu heroja, u kojima će ranjeni biti prepušteni svojoj sudbini, kako bi ljudi u Obernu imali šansu preživjeti…

• Heroji obrambe
    KM BUC 26
  • Zakletva heroja
    KM HEX 7
  • Samuraj
    KM LU 9
  • Opsednuti grad
    KM ZS 111

• Il patto degli eroi
    KM SR 27

• Pored izdavača Dnevnika i Ludensa, ovu epizodu je objavila i izdavačka kuća Horus. Oni su objavili epizodu u svojoj extra seriji u broju 7 pod nazivom „Zakletva heroja“. Zanimljivo da su za naslovnicu te epizode iskoristili naslovnicu od originalnog broja SR 12: „Razbojnici s jezera“. Postoji i slovensko izdanje pod nazivom "Heroji obrambe".
  • Na 155. stranici Ludensovog integrala, Žalosna Sova izjavljuje: „Ha! Ha! Ne znaš ti da je Flok neuništiv. Ugh. Ni najopasniji vukovi nisu ga uspjeli savladati.“ - referirajući se na epizodu „Fakir Sudraka“.

Komandant Mark grozničavo pregledava sve isturene položaje svojih utvrda i predstraži, jer se Englezi nalaze u silovitom naletu. Zadovoljan je viđenim, rodoljubi dobro rade na utvrđenju postojećih položaja. Međutim, svi ti napori padaju u vodu, ukoliko Englezi osvoje nedaleki gradić Obern, jer će imati otvoren prostor za daljnja napredovanja s jako velikim trupama. Ljudstva kod rodoljuba je malo i zato Mark donosi odluku da u Obern idu pomoći samo naši junaci, bez dodatnog dijela ljudstva rodoljuba s utvrđenih predstraži.

Klasičan uvod u pravu ratnu priču. Na prvi pogled, ne nudi ništa posebno i originalno, ali kako li samo početni osjećaj može prevariti čitatelja, jer očekuje uobičajenu bitku između američkih rodoljuba i Crvenih Mundira, s tek ponekom novom nijansom. Međutim, Obern doživljava pravu englesku opsadu. Obruč oko grada je potpuno zatvoren. Englezi napadaju topovima i topnička paljba desetkuje civile i američke vojnike u gradu. Sličnu temu opsade imali smo u još jednoj Markovoj epizodi “Pljačkaši“. Zbog opsade i u Obernu vlada glad pa je nesretni Flok ponovo doživljen kao prava mesna delicija.

No, zanimljiv je i način ulaska naših junaka u gradić. Oni koriste prolaz kroz rudnik koji im je pokazao neobičan rudar Zebulon Kubrik.

Rudnik je napušten kada su stigli Englezi , a lokalno stanovništvo ga je prethodno iscrpljivalo godinama. Tako su u rudniku stvorene čitave galerije i labirinti prolaza, ali čak ni to nije bilo dovoljno scenaristima da se sjete kako bi bilo dobro iskoristiti tu lokaciju rudnika za neke efektne scene. Pored svih uobičajenih i stereotipnih lokacija u Markovoj ediciji, unutrašnjost rudnika predstavlja pravu egzotiku, ali, nažalost, to nije scenaristički iskorišteno. Makar i za jednu nevažnu i skromnu zasjedu Crvenih Mundira u unutrašnjosti rudnika.

Zebulon Kubrik nije tipičan rudar koji živi od svoje profesije. Njegovi razlozi izvlačenja zemlje iz rudnika su ponešto osobnije naravi jer se radi o običnom proširenju staze koja kroz rudnik vodi do grada. I ono što je još važnije – to je prolaz koji vodi iz grada. Nevjerojatan scenaristički propust odigrava se upravo u ovom detalju. Zašto ugroženi branitelji i civili Oberna nisu iskoristili tu stazu za bijeg iz grada, kao bi spasili vlastite živote? Pa do jučer su stanovnici radili u tom istom rudniku, morali su znati za taj prolaz. Zebulon se vraća u grad jer ne može živjeti bez supruge. Valjda i njenog zlostavljanja koje je posve uočljivo i koje su osjetili i naši junaci. Žalosna Sova se ne može načuditi Zebulonovom vraćanju u grad takvoj ženi: “Svim bljedolikima fali daska u glavi. Mi, crveni ljudi, tučemo naše skvo, a one nas služe. Bljedoliki žive kao krtice (misli na Zebulona op. a.) i izlažu se topovskoj paljbi da bi se vratili batinama njihovih skvo!“ Čudna je ta ljubav, a ponekad i slijepa što je vidljivo po izgledu Zebulonove žene Lukrecije. Mene Lukrecija podsjeća na jednu drugu suprugu iz stripa Alan Ford. Podsjeća me na Superhikovu suprugu Bepu Joseph.

Zebulonova žena Lukrecija i Superhikova supruga Bepa Joseph

Pored glavne priče, a to je opsada engleskih trupa gradića Oberna, upravo ova dodatna priča diže kvalitetu epizode. Ljubav Zebulona i Lukrecije, sve je samo ne stereotipna i očekivana. Kada se naljuti, Lukrecija uredno dijeli batine, a Zebulenov povratak u gradić nije bio motiviran ljubavlju prema ženi, nego ljubavlju prema zajedničkoj ušteđevini koju je ona čuvala na nekom, njemu nepoznatom skrovištu. U taj njihov odnos genijalno je uklopljen i geg sa Žalosnom Sovom i Flokom. Kako je u gradiću pod opsadom vladala glad, Indijanac je pokušao prodati Floka Lukreciji. Kao objed, ne kao kućnog ljubimca. Radilo se o dobro pripremljenom triku kako bi Zebulon uočio skrovište novca.

Trik je u potpunosti uspio. No, ono što čudi je to da Žalosna Sova nije inzistirao na daljnjoj i stvarnoj prodaji Floka, kojeg je imao zavezana i nemoćna. To je jedna situacija koja se mogla i drugačije scenaristički rasplesti.

Što se tiče glavne priče, ona se odnosi na već spomenutu opsadu. Samo se deset američkih vojnika još nalazi u gradiću i na njima je položen sav teret obrane. Civile kao da to pretjerano ne zanima. Ne sudjeluju u obrani i ne živciraju se previše u čije će ruke dopasti grad sa svima njima. Međutim, Mark se itekako živcira i nije mu svejedno. Primijetio je da su vojnici demotivirani, umorni, gladni, pri kraju s municijom i kao da svaki čas iščekuju odlučujući engleski napad. Rješenje je samo jedno. Netko mora pronaći američke trupe pukovnika Faningana, koje se nalaze negdje u blizini. Glasnici koji su prethodno otišli nisu se vratili. I upravo tu dolazimo do ključnog dijela ove epizode. Naši junaci, kojima se još priključio i Zebulon Kubrik sklapaju sporazum heroja. Mark: “Svaki sat, svaki izgubljeni minut mogu značiti život ili smrt Obernu i njegovim braniteljima. Od nas, koji bude pao ne može očekivati pomoć! Ne možemo se zadržavati…“ Koji dramatični trenutak u epizodi!

Junaci su postigli sporazum da netko iz grupe mora pronaći američke trupe, bez obzira na osobne žrtve. To znači da se ranjenima neće pomoći, a tko zaostane, prisiljen je snalaziti se sam. Koja osobna žrtva za veće kolektivno dobro! Prvi je pao Zebulon pa Žalosna Sova, a naposljetku i Bluff. Marku je izrazito teško i mučno ostaviti prijatelje da se sami spašavaju i snalaze, ali dogovor je postignut i nema iznimki. Ni za koga! Sve to teško pada Marku, ali nastavlja dalje sam, odlučan i odvažan pronaći američke snage.

Ova epizoda ujedno sadrži i jednu rijetkost, a ona je vezana uz naslov epizode. Nije tajna da je ekipa iz Dnevnika davala odlične naslove epizoda talijanskim originalima i da su gotovo uvijek imali bolji i pogođeniji naslov. Međutim, ovo je rijedak slučaj da nije tako. Dnevnikov naziv “Opsednuti grad“ lošiji je od originalnog naziva kojeg je preuzeo i Ludens, a glasi “Sporazum heroja“. Upravo je sporazum heroja, dakle, taj nesvakidašnji i neuobičajen čin, ono što izdvaja ovu epizodu od ostalih. Hrabri čin osobne žrtve odlično je istaknut u ovoj priči i pravilno dimenzioniran i zbog toga ovoga puta pohvale idu originalnom naslovu epizode.

Opsednuti grad“ odlična je epizoda. Opsada gradića prikazana je sa svim svojim osobitostima i ekstremima. Kroz nju je prikazana i neobična ljubav dvoje dobro izgrađenih likova, kao svojevrsni kontrapunkt surovim zbivanjima. A kako završava ljubav Zebulona i Lukrecije najbolje da pročitate sami.

KM ZS 110 Fakir Sudraka

KM LU 19a Skinnerov znak

9, 10, 10, 6

Ovo je Markova epizoda za pamćenje! Definitivno. Klasičan početak gdje se Mark mora naći sa nekim od tajnih agenta, no ubrzo priča dobiva na zanimljivosti sa stanjem u kojem su se zadesili naši junaci, u tom gradiću Auburnu koji je pod opsadom. Upravo taj naslov "Sporazum heroja" iz Ludens verzije, taj pakt kojeg su sklopili trojica prijatelja/junaka je ono po čemu će se pamtiti ova epizoda. Kad su naši junaci pošto-poto morali doći do vojske pukovnika Fanninga ne bi li dobili potrebnu pomoć, a ako netko od njih padne, moraju ga ostaviti i ići dalje! Baš sam nedavno gledao jednu od epizoda "The Walking Deada" gdje je upravo nešto Rick izjavio svojoj skupini kad su se zatekli u nezgodnoj situaciji, gdje je to bilo jedino razumno rješenje u tim okolnostima.

Iako si svjestan da je ovo praktički tek početak serijala, ono, 27. epizoda i da su Blaf i Žalosna Sova uz glavnog junaka također najvažniji akteri, jednostavno u tim trenucima kad padaju jedan po jedan, ne razmišljaš o tome već nisi uopće siguran kako će se oni i da li će se uopće spasiti. Pa kad je Mark ostao sam i morao nastaviti dalje, pa oni njegovi unutarnji monolozi kad je zastao kod jednog stabla (ova zadnja slika u Herculeovoj recenziji), odlično su autori to zamislili i odradili, vrhunski! Uz to, u ovoj epizodi u plejadi likova svakako treba istaknuti Zebulona Kubricka, te njegovu debelu ženu koja tuče sve odreda s valjkom, sjajno su se uklopili u ovu priču i bili zaduženi za humor uslijed podosta teške i gotovo bezizlazne situacije u kojoj su bili naši akteri tijekom ove epizode.

11.04.2021
    23:36:00 sati

10, 10, 10, 10

12.04.2021
    00:02:00 sati

9, 9, 9, 7

12.04.2021
    08:31:00 sati
    gkosovic

10, 10, 10, 10

12.04.2021
    16:31:00 sati

6, 2, 8, 4

Zanimljiva priča, ali grozan scenarij!

Zbog ovakvih epizoda sam davno bio odustao od ovog junaka. Prepuna je degenerične herojske propagande u rangu "Mirka i Slavka" (možda je i Dnevnikov podoban prijevod kumovao tome), unatoč tome što Talijani nemaju razloga veličati borbu za američku neovisnost.

Još na kraju nikome dlaka s glave nije pala! Da je smiješno, pomislio bih da je u pitanju parodija. Humor je na najnižoj razini ako se odnos između iritantog Zebulona Kubricka i njegove "dražesne" supruge može smatrati smiješnim.

Kasnije epizode su puno profiliranije po pitanju humora, a i nema toliko praznih patetičnih parola.

Žao mi je što kvarim ocjene, ali ovaj početni Mark očito nije za mene.

13.04.2021