Blago Vikinga

KM ZS 132 | 64 str.

Mark biva ucijenjen otmicom Betty, od strane lažnog znanstvenika Glostera, koji želi da mu Mark bude vodič u tajanstvenu “Dolinu koja se dimi“. U njoj žive Indijanci Valhalla, koji čuvaju i štuju artefakt iz doba Vikinga.

Ukupna ocjena 98%

P*10

C*10

• Dolina koja se dimi
    KM LU 17
  • Blago Vikinga
    KM ZS 132

• La Valle Fumante
    KM SR 49

• Epizoda originalno izlazi u Italiji 1970. godine, a Dnevnik ju objavljuje 1972. godine. U Ludensovom integralu broja 17, epizoda je objavljena u ožujku 2008. kao prva priča pod nazivom „Dolina koja se dimi“.
  • Na stranici 34 Ludensovog izdanja, Gloster naziva Indijanca s kojim surađuje Crnim Bizonom. Do tada je bio Ludi Bizon.
  • Valhala je u nordijskoj mitologiji ogromna rajska dvorana, dvorac boga Odina. U njoj borave ratnici poginuli u boju. Valhala ima 540 dveri kroz koja svako jutro izlaze tisuće ratnika kako bi se borili. Tako vježbaju za konačnu borbu.

Vikinzi su jedna od omiljenih tema u SBE svijetu. Velika većina junaka iz ove talijanske škole stripa, ima barem jednu epizodu u kojoj su, na ovaj ili onaj način, uključeni Vikinzi. Najpoznatiji Viking iz tog SBE svijeta je lik Guthruma, koji je u Zagorovoj ediciji ostavio snažan trag i jasan pečat. Spomenuti ću samo neke od epizoda u kojima se pojavljuje Guthrum: Posljednji Viking, Guthrumov povratak, Odlazak u nepoznato …a, ima ih, dakako, još. Tako Mali Rendžer ima epizode Ledeni ratnik ili U vučjoj jazbini koja obrađuje temu Vikinga, baš kao i Kapetan Miki sa svojom pričom Vikinška kraljica. Tako je na red došao i Komandant Mark sa pričom koja ima određenu poveznicu s Vikinzima, a koja u Dnevnikovom prijevodu ima bolji naslov i glasi “Blago Vikinga“. Tako je naš junak, po tko zna koji put bio uključen u neku poveznicu s blagom. Nakon Blaga Si-Gala ili Artemisova blaga u ovoj epizodi red je došao i na “Blago vikinga“.

Epizoda počinje neočekivanom prilikom za dvojicu Crvenih Mundira. Prilika je to da postanu slavni, bogati, poznati i da dobiju činove u vojsci. Trebaju samo ubiti ili zarobiti Komandanta Marka, koji se zatekao u njihovoj blizini, nesvjestan zamke i opasnosti koje mu prijete. No, to nije nimalo lak zadatak za Engleze.

Crveni Mundir 1: “Tisuću funti i unapređenje onome tko Marka uhvati živa ili mrtva.“
Crveni Mundir 2: “Bolje mrtva. Svi koji su ga pokušavali uhvatiti živa, nisu mogli pričati o tome dalje.“

Markov autoritet među protivnicima, kakvi su Crveni Mundiri, velik je i neprikosnoven. Naravno da su panika i nervoza učinili svoje pa engleska zasjeda propada i završava bijegom slavnih ratnika.

Upravo će taj bijeg Marka odvesti u novu pustolovinu, preko jednog stradalog trapera i jednog medvjeda. Odmah sam se prisjetio jedne druge Markove epizode s medvjedom “Tvrda koža

Tu Mark upoznaje “znanstvenika“ Glostera i Indijanca Ludog Bizona. Gloster želi da im Mark bude vodič u Dolinu koja se dimi, nakon što je trapera, koji im je trebao biti vodič, ubio taj medvjed. Mark to odbija, barem isprva, jer poslije to biva prisiljen napraviti nakon otmice Betty. A Betty je zajedno s Bluffom i Žalosnom Sovom čekala Marka u obližnjem selu kako bi proslavila svoj rođendan. Najpoznatija epizoda vezana uz Bettyin rođendan i njen poklon je priča “U kandžama Golijata“. Kad već spominjem Bettyinu otmicu, ne mogu ne spomenuti izvrstan geg Bluffa i Žalosne Sove s izvjesnom Kornelijom Kugom. Baš dobar geg!

Gloster je oteo Betty kako bi ucijenio Marka da mu bude vodič, ali, iako negativac, čitatelj ne osjeća prema njemu neko posebno mnoštvo negativnih emocija. Jednostavno, Gloster se zatekao na pravom mjestu u pravo vrijeme pa je smatrao kako bi mu jedan osobni dnevnik i poznanstvo s Ludim Bizonom, trebao omogućiti preokret u životu. Preokret u materijalnom smislu, dakako.

Scenaristički, autorski trojac ovdje radi dobar posao. Ima smislenu priču, velika većina likova ima ime (osim onog dječačića u selu), a maštu čitatelja neprestano drži zaokupljenom, ne nudeći odgovore do posljednjih stranica priče. Pritom je svaki detalj fino ukomponiran i posložen u mozaik, jer prečesto im se znalo dogoditi i suprotno od toga. Dolina koja se dimi opasno je područje koje nastanjuje indijansko pleme Valhalla. Oni štuju i čuvaju drevni predmet iz vikinških vremena, kojeg oni drže mitskom morskom zmijom. No, morska zmija krije i nešto što osobito zanima Glostera, a to nisu stvari znanstvene prirode. Za one koji vole Markove epizode povezane s iščezlim civilizacijama, tu je i priča Pećina Maja.

Volio bih da su autori napravili puno atraktivniju naslovnicu od postojeće, nekakva je neuvjerljiva. Crtež je, po običaju, jako kvalitetan. Volim kada se posebno iskažu pa prikažu kakve nove ili neočekivane vinjete.

Epizoda “Blago Vikinga“ je kvalitetna i dobra epizoda. Pomalo začuđuje da su autori uspjeli napraviti ovako kvalitetnu priču na standardne 64 stranice, jer je manji format stranica isuviše otegotna okolnost u stvaranju scenarija. Zato treba naglasiti da su u potpunosti uspjeli stvoriti i zaokružiti jednu dobru, avanturističku Markovu epizodu.

KM LU 10c Hijena iz Sikawara

KM ZS 133 Otok prokletih

10, 10, 10, 10

Legendaran strip! Koliko ja znam, ovdje je Mark prvi i jedini put izgubio dvoboj.

24.10.2022
    21:23:00 sati

10, 10, 10, 10

26.10.2022
    19:17:00 sati

10, 9, 10, 8

Jos jedna prica s Vikinzima koji su stvarno budili mastu medu scenaristima stripova jer stvarno je fascinantno u koliko samo razlicitih serijala mozemo vidjeti epizode povezane s njima i njihovom kolonizacijom Amerike jos u pretkolumbovsko doba. Prica odlicna, drzi paznju cijelo vrijeme. Ima smjesnih scena poput one s Kornelijom Kugom. Ta scena je inace svojevrsni pecat autorskog trojca jer vrlo cesto u svojim serijalima (Mark, Miki, Blek) razdvojili glavnog junaka od njegove dvojice pratioca tokom potrage i pratioci (ovdje Bluff i Zalosna Sova, ali isto tako i Roddy i Occultis te Smuk i Salasso) bi cesto upadali u situaciju tzv, komedije zabune.

Lov na blago dobro utkan u pricu, a Gloster i Ludi Bizon su interesantni likovi. Ne znam jedino na kakav dvoboj je mislio 14act3? Mark se sukobio s Ludim Bizonom, ali njihov obracun je prekinuo Gloster, prema tome nema nikakvog poraza. Izdvojio bih da je ovo prva epizoda u serijalu u kojoj se spominje Bettyn rodendan. Kasnije imamo jos barem 2 epizode s njenim rodendanom. A ogrlica koju je ovdje dobila od Marka kao poklon, ce se pojaviti jos i na pocetku 52. epizode serijala (Lud 18, 1. epizoda) u kojoj Salterov covjek pokusava s njom i drugim draguljima kupiti brod.

Kraj u stilu Martina Mystera, Ljudi u crnom bi bili sigurno zadovoljni sto su unisteni dokazi Vikinskog dolaska u Dolinu Koja Se Dimi. :) Crtez na nivou, naslovnica solidna.

18.11.2022
    23:17:00 sati