Svadbeni ručak

KM ZS 358 | 64 str.

Konvoji s opskrbom i namirnicama ne dolaze u utvrdu Ontario. Njihov opskrbljivač trgovac Devemport krije mnoge tajne, među kojima je i suradnja s Englezima. Hoće li Crveni Mundiri, služeći se lukavstvom pokvarenog trgovca, uspjeti ući u utvrdu Ontario?

Priča 4

• Krvni dug
    KM LU 39
  • Svadbeni ručak
    KM ZS 358

• Debito di sangue
    KM SR 119

• Epizoda originalno izlazi u srpnju 1976. godine, a Dnevnik ju objavljuje godinu poslije. U Ludensovom integralu broja 39, epizoda je objavljena u siječnju 2012. godine kao prva priča pod nazivom „Krvni dug“.
  • Trojanski konj je u starogrčkoj mitologiji drveni konj, u kojem su bili skriveni grčki vojnici, u njegovoj unutrašnjosti. Trojanski vojnici su otvorili u noći vrata gradskih zidina Troje, nasjevši tako na ahejsku varku. Tako su omogućili nesmetan ulazak napadačke vojske i u konačnici vlastiti poraz.

Uvijek su mi odlične priče koje se odvijaju u unutrašnjosti utvrde Ontario, a koje se na ovaj ili onaj način referiraju na prikaze određenih slika mirnodopskog života. Da, vrijeme je revolucije i mnogih ratnih sukoba u američkoj borbi za neovisnost, ali i tada postoji onaj svakodnevni aspekt redovnog života u utvrdi Ontario, koji autorski trojac esseGesse tako kvalitetno gradi i prikazuje.

Tako u utvrdi polako nestaje raznovrsnih namirnica. Šećera je već nestalo, a rodoljubi ispijaju i posljednje zalihe kave. Betty ih informira, za slučaj da već nisu i sami primijetili, kako u utvrdi odavno nema ni ruma, graha, rajčica i drugih namirnica.

Odličan je ovaj prikaz mirnodopskog života u utvrdi. Jer nije se samo ratovalo i nisu se samo vodile bitke, iako se radilo o primarno ratnim vremenima. Trebalo je živjeti i onaj uobičajeni aspekt života, u kome je gladan vojnik nemotiviran vojnik, baš kao i svaka druga gladna osoba, u bilo kojem drugom poslu. Na taj popis namirnica koje nedostaju rodoljubima u utvrdi nadovezuje se i Mark. Tom popisu nevoljko pridružuje i gotovo potpuno iscrpljene zalihe streljiva u tvrđavi. Neki neočekivani engleski napad mogao bi ozbiljno ugroziti sigurnost utvrde. Stoga je logičan potez naših junaka da idu do trgovišta svog opskrbljivača Davemporta, kako bi provjerili zbog čega kola s namirnicama ne dolaze na svoje odredište. Putem do njega nailaze na spaljena i opljačkana kola.

Pregledavši ostatke kola i okolicu, naši junaci dolaze do brzih zaključaka. Kola su išla prema njihovoj utvrdi, što zaključuju po razasutom brašnu i ostacima vreća s čajem. Međutim, ne pronalaze nikakve znakove indijanskog napada pa ne znaju tko bi drugi mogao opljačkati kola s namirnicama koje su namijenjene njima. Tajnu im razrješuje lutajući trgovac koji tvrdi da su prepad na kola izvršila zloglasna braća Bišop. Tako naši junaci dobivaju zanimljive informacije. Trgovac tvrdi da braća Bišop napadaju samo kola i pošiljke trgovca Davemporta. Zbog čega su onda braća Bišop ozloglašena? Zar zbog toga što napadaju samo i jedino njegova konkurenta? Ujedno, to bi morala biti banda iz ontarijskog kraja, ali Vukovi uopće dotad nisu čuli za njih. Toliko o njihovoj ozloglašenosti i toliko o još jednoj scenarističkoj traljavosti autorskog trojca. Jer, kakva je to surova i ozloglašena banda koja probire koga će napasti i opljačkati? Neću ni spominjati da u tim napadima nema ljudskih žrtava, romantična neka banda.

Devemport. Lokalni moćnik. Bogataš. Čovjek čija se riječ u lokalnoj zajednici sluša i poštuje. Ali, kao da to nije dosta, nego Devemport obavlja i funkciju suca u lokalnoj sredini. Ako mi nije nehotice promaklo, ali izgleda da esseGesse nije naveo ime mjesta u kojem boravi trgovac. Ako je tako, to ne bi bilo prvi put.

Devemportovi ljudi hvataju jednog od braće Bišop. Andrew Bišop je prije nekoliko godina spasio Marka od napada Indijanaca i Mark se toga prisjetio kada je ugledao mladića. Andrew je jedan od sinova starog Bišopa, kojeg je dao uhvatiti i osuditi na smrt baš taj isti Devemport, zbog ubojstva i krađe nakita madam Plamer. Budući je Mark vidio kako izgleda Devemportova pravda, a ona je brza, ekspeditivna i ne ostavlja mjesta žalbama; Mark odlučuje pomoći mladiću. Omogućuje mu bijeg iz zatvora i tako vraća krvni dug mladiću, koji ga je prije nekoliko godina spasio u indijanskom napadu.

Zanimljiv je način na koji autori prikazuju ovaj Markov čin. Nema kod Marka nikakvog dvoumljenja ili moraliziranja oko ovog poteza. Sve je sveo na puki dug krvi koji ima prema mladom Bišopu. Radi se o osobnom dugu, koji je uzeo prvenstvo bilo kakvom obliku izvršenja pravde, na čijem bi čelu bio spomenuti Devemport. Trgovac uskoro pokazuje svoje pravo lice. Radi se o običnom licemjeru, pokvarenom trgovcu koji surađuje i s Crvenim Mundirima. Upravo je za njih smislio inačicu trojanskog konja kako bi pod krinkom punih kola i novih namirnica upali u utvrdu Ontario.

No, pored svega toga, on je i hladnokrvan ubojica. Ubio je madam Plamer kako bi se dokopao njenog novca i nakita te podmetnuo dokaze starom Bišopu, koji je tako izgubio život. Na taj način je došao i do njegovog trgovišta.

“Svadbeni ručak“ Dnevnikov je naziv za ovu epizodu, koja izvorno nosi ime “Krvni dug“. Jasan je naziv epizode zbog Markova duga mladom Bišopu. Dnevnikovi urednici su se referirali na uzgredni tok radnje u ovoj priči. Tako se nastavlja vječna glad Bluffa i Žalosne Sove. Izgleda da im je bilo malo pečena guska koju su ispekli u prošloj epizodi “Mržnja Montrozovih“. Tako u ovoj epizodi imaju sreću da su nabasali na vrsnog kuhara, koji ih ima namjeru počastiti biranim objedom; ali imaju i nesreću da se u sve umiješao Flok. I pokvario im planove, kao i toliko puta do sada. Ipak, stvari završavaju (ne)očekivanim svadbenim ručkom mladih aktera ove priče.

“Svadbeni ručak“ je dovoljno zanimljiva i dinamična epizoda koja se brzo čita iako, kao predložak, nije imala neku novu ili originalnu priču. Dinamični prizori i mnoštvo likova nekakav su zaštitni znak ove epizode. Crtež je standardno dobar, a meni je posebno upečatljiva vinjeta Devemportova stradanja.

Uistinu, primjer imaginacije na djelu. Jedan od braće Bišop baca na Devemporta pušku s bajunetom. Ta bajuneta i puška lete zrakom brzo i precizno te pogađaju nesretnog trgovca ravno u srce. Ma, nisu opće loša ta braća Bišop koliko se čini. A kako je završio trojanski upad u utvrdu Ontario? Malo je kazati neslavno, pročitajte epizodu i uvjerite se sami.

KM ZS 355 Mržnja Montrozovih

KM ZS 365 Neobični lord

• Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

01.11.2021
    10:10:00 sati

10, 10, 10, 10

01.11.2021
    15:43:00 sati

9, 10, 10, 4

Kad sam vidio ovu recenziju, preplavio me val nostalgije budući da sam ovu priču imao u djetinstvu i to bez naslovnice (tko ju je pokidao, pojma nemam) što mi apsolutno tada nije smetalo. U tadašnje vrijeme, najvažnije je bilo ono što se nalazilo unutra. Inače, po pitanju naslovnice, rekao bih da je pomalo čudan odabir autora ovaj motiv sa Indijancima, znači radi se o sceni koja u stripu zapravo predstavlja samo jedan flashback, ništa više.

Sama priča je itekako kvalitetna, uvod s nedostatkom namirnica izvrstan (pomalo i humorističan, kao Betty zaboravila staviti šećer u kavu), ta prva vinjeta mi se baš urezala u sjećanje. Ali ono što čini izvrsnim ovu epizodu je upravo glavni negativac koji je jedan od najpokvarenijih zlikovaca s kojim je Mark imao posla – ubio je jadnu ženu samo da se domogne nešto nakita, zaposlio njenu kćer kod sebe, dao objesiti drugog čovjeka za taj njegov zločin i preuzeti njegov posao opskrbljivača, a još je imao u rukavu paklen plan kako da uništi utvrdu Ontario - taj je bogme premazan svim mogućim mastima. Isto tako, odlična je stvar što mi kao čitatelji ispočetka dobivamo dojam da se radi o plemenitoj i poštenoj osobi, a da su zapravo braća Bishop ti koji predstavljaju glavni problem u priči. Humor Bluff-Žalosna Sova u kombinaciji sa Flokom i glađu, super zamišljeno. Odluka Marka da oslodi Andrewa isto dobar scenaristički potez (nepredviđen što je dodatni plus kod čitatelja), puno je toga dobroga napravljeno u ovoj priči na malo stranica. I nakon tolikog protoka vremena, kad sam sad opet osvježio čitanje, ova priča i dalje fino funkcionira te je pravi primjer epizode ako nekome želimo preporučiti da pročita jednu od Markovih epizoda :).

01.11.2021
    23:25:00 sati

7, 7, 9, 8

Solidna epizoda bez preočitih scenarističkih grešaka. Manjih nebuloza uvijek ima, ali može se tome progledati kroz prste zbog općenite neobaveznosti serijala namijenjenog prvenstveno opuštanju bez razmišljanja. Uz to, teško je na malom broju stranica razviti ozbiljnu priču.

Zanimljiv je (da ne kažem intrigantan) Markov postupak zbog tzv. krvnog duga prema Andrewu Bishopu. To dodatno potencira i lukavo odabrana naslovnica koja prikazuje taj ključan trenutak za kojeg saznajemo kroz flashback scene Markovog prisjećanja na skoro kobni događaj iz prošlosti. Stoga mislm da bi i recenzija trebala nositi originalni, a ne ponovno Dnevnikov banalni, tupavi, bezvezni naziv, koji je  primjereniji kakvom časopisu za žene.

03.11.2021
    15:10:00 sati

10, 10, 10, 10

04.11.2021
    03:34:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%

6, 6, 8, 8

Stvarno zanimljiva priča bez nekih preočitih scenarističnih greška. Crtež mi je odličan. U stripu odmah dočarava zlikovce. Kada se pojavi Davenportov lik odmah je jasno, da je on zlikovac, i kada se pojavi Bishop, isto je odmah jasno, da je on pozitivac. Ima nekoliko zanimljivih scenarističnih obrata. Njabolji mi je, ta kada Mark spašava Bishopa i vrača krvni dug. A iritantno mi je njegovo ponašanje, kada mu ne dozvoljava, da objasni šta se desilo. To mi je nekako glupo i nije u duhu pravednog Marka.

11.11.2021
    22:19:00 sati

7, 7, 9, 8