Stijena strave

KM ZS 438 | 64 str.

Mark i društvo završe na otoku Norezbiju. Trebaju pronaći izvjesnog Ruperta Kavanaga, ali i riješiti zadatak koji im je povjerilo njihovo vrhovno zapovjedništvo. Na otoku nalaze prestrašene ljude, ali i ogromnu stijenu koja dominira otokom i čitavom okolicom. Stijena predstavlja stratešku prednost za one koji to znaju iskoristiti.

• Nestao je Mister Bluff
    KM LU 46
  • Stena strave
    KM ZS 438

• La rocca del terrore
    KM SR 142

• Ova epizoda izlazi u Italiji 1978., a iste godine ju objavljuje i Dnevnik. Epizodu izdaje i Ludens 2013. u svom integralu broja 46 kao treću priču pod nazivom „Na litici strave“.

Vort City. Još jedan u nizu gradića koji čeka neizvjestan ishod američke borbe za neovisnost. Prave borbe i prava ratna zbivanja još su uvijek daleko od ovog gradića jer u njega mogu mirno ušetati ili ujahati Bluff i Žalosna Sova. Iako je grad prepun Crvenih Mundira, radi se o novajlijama pridošlima iz Engleske, koji se još nisu upoznali s čuvenom slavom naših junaka, a time posredno i njihovim izgledom. Tako Bluff i Žalosna Sova imaju vremena, dok čekaju na Markov dolazak u gradić, zabaviti se malo i s glumačkim sposobnostima, što je bila prilika za Žalosnu Sovu da pokaže svoje glumačko umijeće.

Naime, novopridošli Crveni Mundiri lako su uočili sve kvalitete indijančeva konja pa su se ponadali nekoj brzoj i lakoj trampi, pomoću koje bi uspjeli namagarčiti našeg junaka.

Sova prihvaća igru kako bi se narugao engleskim vojnicima. Ovdje su scenaristi pribjegli tipičnom stereotipnom rješenju kada su u pitanju trgovinski odnosi s Indijancima. Ogledalca i šarene perlice tako su neizostavna roba pri takvim i sličnim transakcijama, koje i u ovom slučaju Crveni Mundiri obilato nude. Kao da iz džepa nisu mogli izvaditi svežanj novčanica ili vrećicu s duhanom, ali ne, našla se tu nekakva ogrlica. Prilično ženskastog izgleda. Odlična je scena u kojoj se Indijanac čudi mogućnostima ogledala.

Englezi su ubrzo shvatili da su i sami postali žrtvom indijančeve šale, koji je zapravo njih namagarčio, a ne oni njega. Dolazi do tuče, u kojoj su brojčano daleko nadmoćniji Crveni Mundiri zarobili naše junake. No, sama borba nije ostala bez svjedoka. S trijema svoje kuće sve je promatrao stari gospodin Kavanag, u društvu svog pomoćnika Nigela. Nigela nije pretjerano zanimala borba ni ishod iste. Više se brinuo o temperaturi i vrsti čaja kojeg je poslužio gazdi. S druge strane, stari gospodin Kavanag borbu je promatrao s neskrivenim oduševljenjem i komentarima, a uskoro se saznao i razlog za takvo što.

Nakon što su naši junaci uz Nigelovu asistenciju oslobođeni iz zatvora, Kavanag im objašnjava: “Meni su potrebni hrabri, odlučni i povjerljivi ljudi. Vi ste to dokazali.

Ali, ne samo ljudi. Dokazao je to i Flok koji je u žaru borbe s Mundirima, onesviješten bio izbačen kroz prozor zatvorske ćelije. Odlična scena!

Kavanag je informirao naše junake kako je njegov sin jedinac Rupert Kavanag prije dva mjeseca isplovio i od tada se ne zna ništa o njemu. Želi da ga pronađu na otoku Norezbi. Pritom nudi i novčanu nagradu ako ga pronađu, odnosno prijeti izručenjem Englezima, ako se odluče suprotstaviti njegovim željama. Mark olako pristaje, ali se pokazuje da svakako mora biti na tom otoku zbog dužnosti koju je dobio od američkog vrhovnog zapovjedništva.

Otok Norezbi. Drage su mi Markove epizode po otocima, rijetko kada me razočaraju. Jedna od takvih dražih mi je Leglo otrovnica. Stanovnici otoka Norezbija žive u nedokučivom obliku izolacije, ignoriranju stranaca, strahovanja i sumnji, tako da naši junaci čak ni ne mogu pronaći ništa za jelo. Naravno da se Žalosna Sova prigodno sjetio kako na ekstreman način riješiti problem privremene gladi:

Za one kojima je interesantna tema ultimativne gladi i izolacije, preporučamo najbolju epizodu takve tematike Pljačkaši.

Da stvari na otoku neće ići baš željenim smjerom daje naslutiti Markovo pronalaženje Ruperta Kavanaga, kojeg je pronašao na prilično neočekivanom mjestu.

Potom je Mark pronašao lokalnog grobara i njegovog devedesetogodišnjeg (!) pomoćnika. Marka zanima kako je Rupert umro. Grobar mora da je neki veseljak, ako je zaključiti po njegovom odgovoru: “Pa… pretpostavljam da mu je ponestalo daha.“ A u međuvremenu grobarov pomoćnik premješta drvene grede kao da su čačkalice. Uistinu, prerušavanje kakvog se ni Batt Batterton iz Zagorova svijeta ne bi postidio.

Epizoda “Stijena strave“ ne nudi neku posebnu originalnost kada je u pitanju tematika priče. Naime, dominantnu ili nešto manje dominantnu kamenu tvorevinu, oko koje se vrtila okosnica priče, imali smo u nekoliko epizoda Markove edicije. Ni kanonada topova nije neko posve originalno rješenje, ali sve fino funkcionira kada su u pitanju Crveni Mundiri i teror nad lokalnim stanovništvom. Ono što ne funkcionira na zadovoljavajući način je obitelj Kavanag. Ispostavlja se da je Rupert američki rodoljub, ali kakav je to njegov otac američki patriot, kada Marku i društvu prijeti izručenjem engleskim vojnicima? Istim onim Englezima koji se u njegovom dvorištu goste probranim jelima i uvoznim vinima. Malo mi je to previše za jednog oca američkog rodoljuba i to mi nikako ne funkcionira. A ne funkcionira mi ni Markov odlazak na otok Norezbi. Na kakav su ga zadatak tamo poslali njegovi nadređeni? To očito možemo i sami naslutiti, ali nikakvih detalja o tom planu nemamo, što je ipak važno zbog brzine kojom je tamo odvukao Bluffa i Žalosnu Sovu.

Crtež standardno kvalitetan, a naslovnica ništa posebno. Sve u svemu, jedna prosječna epizoda . Dovoljno zanimljiva, ali s nekim nelogičnostima koje sam već spomenuo. Kada je u pitanju autorski trojac esseGesse i ne treba previše tražiti.

KM ZS 435 Neumoljivi

KM LU 54a Sotonski par

6, 4, 9, 7

Uz napomenu da mi ni početni humor nije nešto zanimljiv, Hercule je spomenuo ono što mi je najviše privuklo pažnju: ponašanje oca Kavanaga. Nije mi se baš pokazao kao domoljub. Mislim, prijetiti Marku da će ga, ako mu ne pristane potražiti sina, izručiti Englezima, koji mu se upravo goste u dvorištu, traži obrazloženja. Je li neutralan pa je, vođen samo ljubavi prema sinu, spreman pribjeći i ucjenama ili je domoljub koji prijeti iz očaja, hvata se za posljenju slamku? Pošto mi ne izgleda nešto tužan, prije bih rekao da je uloga domoljuba isključivo Rupertova dok se stari drži po strani. Zatim je malo prenaglašena i onaj strah stanovnika na otoku. Lako se vidjelo i da je onaj dedica, grobarov pomoćnik, sumnjiv. U takvim situacijama, inače, esseGesse-ovci previše "namiguju", mogli su to suptilnije izvesti.

Loš humor, nelogičnosti i stvari koje se lako naslućuju u scenariju, dobar srtež. Zaključak: ispodprosječna epizoda, može to bolje.

14.04.2022
    21:10:00 sati
  • Qwertz

9, 9, 9, 9

Ova naslovnica mi se učinila poznatom, pa sam otišao malo prekopati policu/ormar, vau, sad sam shvatio da držim stripove u nekom križancu između police i ormara. Dosta gluposti, uglavnom, našao sam ovaj strip u svojoj kolekciji i pročitao ga kako bih mogao ovdje nešto kratko prokomentirati.

Jako dobra priča koja ima svoj logički tok i zanimljivu radnju s puno humora. Temelj priče je ta neka stijena iznad grada koja bi predstavljala značajnu taktičku prednost za onoga tko je osvoji.

Uz to, imamo i klasično mlaćenje Engleza te standardne ludorije Bluffa i Žalosne Sove. Ogledalceeeeee (-:.

Crtež Essegesseovaca mi se sviđa ovdje više nego na Bleku, kao da su evoluirali od kada su radili Bleka, do Marka.

Naslovnica je fora i asocira me na Blekovu naslovnicu za Saratogu. Pa obje imaju top, zar ne?

14.04.2022
    21:29:00 sati
    Qwertz

10, 10, 10, 10

Naslovnica!!

14.04.2022
    22:40:00 sati

4, 2, 10, 8

Slažem se s Herculeom i Dwayneom, baš to nelogično ponašanje Cavanagha točno bode u oči. Ne toliko u tom dijelu stripa za vrijeme čitanja nego kad pročitaš cijeli strip i saznaš sve događaje koji su se odvijali u priči, pa kad se vratiš ponovno razmišljanju o toj dotičnoj situaciji. A i kako samo Cavanagh slijepo vjeruje odmah na prvu našoj trojki, iako on ne zna da su to Vukovi s Ontarija i da oni zaista drže do riječi, moglo se raditi o bilo kome, mogli su obećati da će mu potražiti sina samo da ih ovaj ne cinka Englezima, a čim malo odmaknu, naprave 50 metara, mogli su otići u bilo kojem smjeru i pogaziti svoju riječ i nikome ništa. Nelogično, čudno i pomalo naivno ponašanje Cavanagha. A i priča je baš ispodprosječna, nekako sam s čitanjem Marka točno uletio u niz nešto lošijih epizoda.

Naslovnica mi se čak i dopada, u zadnje vrijeme mi se sve više sviđaju kadrovi u kojima nam se glavni junak zatekne u gotovo bezizlaznoj, nemogućoj situaciji. Ferri je znao u takve položaje često dovoditi svog Zagora na naslovnicama.

14.04.2022
    23:44:00 sati

3, 3, 8, 8

Uh, baš nekako usiljena epizoda gdje autori igraju na kartu efektnog oružja prevage na nekom tamo naizgled nebitnom otočiću Velikih jezera. Toliko je tu naivnosti da zaista nema potrebe ići u neko konstruktivno razlaganje.

Crtež lošiji u odnosu na većinu epizoda. Kao da je žurba bila u pitanju. Naslovnica upečatljiva.

17.04.2022
    06:17:00 sati

8, 7, 10, 10

Ono sto bih i ja istaknuo kao manu je ponasanje oca Kavanaga. On mi i sam kao lik nije previse jasan, a kako je Hercule i rekao u recenziji ostaje nerazjasnjeno kakvu tocno misiju moraju obaviti na otocicu. No, unatoc tome bila mi je zanimljiva epizoda. Rupertovo prerusavanje je bilo prozirno i tocno smo mogli odmah naslutiti da bi to mogao biti on. Humor mi je bio na zadovoljavajucoj razini. Ovaj dio s topovima u spilji na vrhu stijene me podsjetio na jednu epizodu Bleka, ludens br 11 "Teoror crvenih odora", samo sto mi se tamo puno vise svidjela cijela ta prica. Tamo su tragali za dijelovima karte koji su vodili do tog mjesta s kojeg se mogao kontrolirati cijeli grad i okolica. Ona scena kad pucaju u ovoje epizodi na engleske brodove me odmah podsjetila na prakticki identicnu scenu iz te Blekove epizode :)

Crtez odlican, a i naslovnica mi se iznimno svida. Boje su na originalnom izdanju vrlo lijepo pogodene

22.04.2022
    22:07:00 sati