Podvig Žalosne Sove

KM ZS 459 | 64 str.

Krijumčar Mekintoš nabavlja oružje za američke rodoljube, koje je trebao dostaviti njihov stalni opskrbljivač Sebastijan de Figueroa. Mekintoš ostaje bez planiranog novca i oružja pa sprema Marku osvetu. No, ubrzo i sam postaje lovina u bijegu pred pravdom.

Scenarij 2

• Leteći mjesec
    KM LU 47
  • Podvig Žalosne Sove
    KM ZS 459

• Mark deve morire
    KM SR 144

• Ova epizoda originalno izlazi u Italiji u kolovozu 1978., a godinu kasnije objavljuje ju i Dnevnik. U Ludensovom integralu broja 47, epizoda je objavljena u svibnju 2013. kao druga priča pod nazivom „Mark mora umrijeti“.

Kako je samo obećavao početak ove epizode po par uvodnih vinjeta, koje su maestralno nacrtane. Tako je izvrsno prikazana atmosfera močvare, mrtva laguna, prilično nepristupačna i puna kojekakvih opasnosti, koja je kao stvorena za različite ilegalne aktivnosti. Međutim, po pitanju lokacijskih prednosti ove epizode, sve je ostalo samo na pukom očekivanju i željama čitateljstva, tako daleko od stvarnosti u koju su nas odvela scenaristička rješenja ove epizode. Jedno je bilo vrlo sigurno, a to je da svi putovi vode iz močvare, odnosno lagune, što je prava šteta za ovu epizodu. Nema tu ni velikih gmazova što vrebaju iz voda stajaćica; nema ni živog pijeska koji guta zločince ili zaraznih bolesti koje su svojstvene izoliranim prirodnim područjima. Ničeg, baš ničeg zanimljivog nema u toj laguni, a zanimljiv nije ni krijumčar Mekintoš, koji je u toj laguni odabrao jednu spilju za svoje krijumčarske aktivnosti.

Mekintoš je ponudio američkim rodoljubima oružje za prodaju, ali ne bilo kakvo oružje. Mark odmah prepoznaje da se radi o teretu oružja, koje je za potrebe njegovih rodoljuba dostavio njihov stalni opskrbljivač Sebastijan de Figueroa. Naime, radi se o španjolskim puškama koje se ne mogu pronaći baš bilo gdje na području kolonija ili njima susjednih prekooceanskih saveznika. Takvu im je robu već bio dostavljao njihov stalni opskrbljivač Figueroa i stoga nije bilo mjesta sumnjama da je jedan krijumčar opljačkao drugoga. Stoga Mark samoinicijativno odlučuje da neće kupiti ovo oružje od Mekintoša, ali da će ga svakako zadržati za potrebe rodoljuba. Gle, gle, kako interesantna Markova odluka te prilično nesvojstven postupak za jednog vođu skupine, čija borba, između ostalog, ovisi i o nabavci oružja za vlastite potrebe. Ma od koga i na koji način to oružje dolazilo.

Čime je motiviran taj Markov postupak? Još jednom naglasimo, Mark planira uzeti nešto što nije njegovo, a da pritom ne plati ništa. Zbog čega to radi? Zar je to oružje već unaprijed plaćeno Figueroi? To ne možemo znati u tom trenutku i to nije uobičajena praksa nabavke oružja. Šta, Mekintoš mu je izrazito antipatičan pa će Mark pokupiti puške bez plaćanja, a od dodatne suradnje ionako nema ništa. Nakon malo gužve u pećini s oružjem, Mekintoš planira osobnu osvetu Marku, žestok i svadljiv kakav već jest. Nema ovo veze s američkim rodoljubima, borbom za neovisnost i sličnim velikim temama. Znate ono kad netko napravi nešto nažao nekome i pritom naglašava da nije ništa osobno? E, ovo je baš osobno! Mekintoš se baš planira osvetiti Marku, a za to, pokazat će se, ima dobitnu kartu u rukama, a ona je žena drugog uvaženog krijumčara oružja Sebastijana de Figueroe.

Sama premisa priče i ne djeluje toliko loše sama po sebi. Na prvu. Drastično na prvu. No, sve se u ovoj epizodi “Podvig Žalosne Sove“ svelo na potjeru. Pa potjeru. Pa još malo potjere. I na kraju malo potjere. Tolika je bila očitost nemaštovitosti razvijanja radnje da je potpuno neiskorišteno ostalo i lažno ubojstvo koje su odglumili Mark i Figueroa.

Kao raritet moram spomenuti da dugo, dugo vremena nisam prepoznao prerušavanje Žalosne Sove, koji se u bijegu, kao vodič, pridružio Mekintošu i njegovim banditima. Doduše, bilo je nekih naznaka da se radi o netipičnom Indijancu ili barem takvome koji je imao priliku dobro upoznati običaje bijelaca pa zna vrijednost novca. Tako je lažni Crni Medvjed od razbojnika tražio dvije funte, kao naknadu da im bude vodič kroz lokalno područje. Hajde, pomislio sam, ne mora svaki Indijanac tražiti ogledalca ili perlice, neka bar neki poznaju vrijednost novca, ali nikako nisam ni pomislio da bi Crni Medvjed zapravo mogao biti prerušeni Žalosna Sova. Tako da sam doživio iznenađenje kada sam shvatio da je Indijanac ispred obora zapravo Žalosna Sova. Mene su u crtačkom dijelu uspjeli prevariti i stoga autorima iskrene čestitke. A evo i jedna lijepa uvodna vinjeta s početka epizode.

Sama epizoda je iznimno mlaka. Sve se svelo na običnu jurnjavu i svojevrstan Sovin “one man show“. Nema neke posebne kvalitete ili barem dramaturgije, kada je već naglasak stavljen na ozbiljniju epizodu. Osim onih par atraktivnih vinjeta lagune s početka epizode, u crtačkom dijelu moram spomenuti i odličan prikaz prerušavanja Žalosne Sove,. Naslovnica se nekako uklopila u mlakušasto izdanje epizode. Sve u svemu “Podvig Žalosne Sove“ nije epizoda koja će se osobito dugo pamtiti.

KM ZS 441 Leteći mjesec

KM ZS 468 U kandžama Golijata

8, 8, 10, 10

04.07.2022
    15:36:00 sati
  • Ukupna ocjena 89%

8, 9, 10, 8

04.07.2022
    19:35:00 sati
  • Vlladimir

Ukupna ocjena 23%

1, 1, 3, 8

Sve što valja u ovoj epizodi je opener kadar, i tih nekoliko prvih tabli su vizelno ok. Posle toga, kreće trainwreck od crteža i baš je loše.

Priča je plitka, negativci su previše naivni i glupavi, i zaista je sve toliko na klimavim nogama, da nemam reči. I onda onaj kraj sa Žalosnom Sovom. Žalos' baš...od epizode.

06.07.2022
    09:41:00 sati
    Vlladimir

5, 3, 9, 8

Uglavnom se u potpunosti slažem s recenzentovim tvrdnjama i zapažanjima. Potencijala je bilo, ali većinom je sve i ostalo na tome. Čitajući, baš sam primijetio da Indijanac sliči Žalosnoj Sovi kao jaje jajetu, pa me završni preokret (kojeg je Dnevnik dodatno naglasio u još jednom promašenom naslovu) nije iznenadio.

06.07.2022
    14:47:00 sati

4, 3, 9, 7

Iako ima događaja, ovo mi je bilo poprilično dosadno, a nedostaje i humora.

07.07.2022
    09:41:00 sati

10, 10, 10, 10

07.07.2022
    10:28:00 sati

6, 6, 10, 7

Monotonost je glavni problem epizode. Nije bas ni neka spektakularna ideja bila, a kao glavni plus spomenimo upravo podvig koji je obavio Zalosna Sova. Kako i Spock kaze, Dnevnikov los prijevod jos dodatno sve pokvari jer sadrzi ogromni spojler. Crtez na standardnoj visokoj razini, pogotovo ova prva vinjeta bas upada u oci, stvarno prekrasno nacrtana, steta sto se veci dio radnje nije protegao kroz tu mocvaru, bar bi vizualno imali savrsenstvo. Naslovnica isto malo losija.

Jedna mala zanimljivost. Ovdje upoznajemo Dolores, suprugu Don Sebastiana. Zanimljivo kako nije ovo prvi put da se razglaba o ljubavnom zivotu Don Sebastiana. Rijec je o originalnoj epizodi broj 82., kod nas je rijec o prvoj epizodi izasloj u 28. Ludensovom broju pod nazivom "Karipski car". Tamo se stanovita Soledad predstavlja nasim junacim kao Sebastianova zena te su oni u potrazi za njim. Medutim, na kraju ispada kako Soledad nije njegova zena, vec kako je rijec o engleskoj spijunki. A zanimljiva je i jedna konstatacija Don Sebastiana u toj epizodi. Izjavio je kako se on nikad nije zenio. Ali dobro, ovo je 144. epizoda originalne serije, pa eto u tih 60-ak epizoda negdje se valjda ozenio. Ili to, ili su autori zaboravili na "Karipskog cara". :)

15.07.2022
    17:46:00 sati

6, 5, 8, 7