U kandžama Golijata

KM ZS 468 | 64 str.

Mark dolazi u Fort Šajlok iz kojeg se ubrzo upućuje u obližnje mjestašce. Razlog tome nije vojne prirode, nego posve osobni razlog. Naime, bliži se Bettyin rođendan. Uskoro Mark biva uvučen u čudnu priču koja povezuje njen rođendan, vojne planove i izdaju. A za sve je zaslužan jedan ženski šešir.

• Leteći mjesec
    KM LU 47
  • U kandžama golijata
    KM ZS 468

• Il segreto della chiromante
    KM SR 145

• Ova epizoda originalno izlazi u Italiji u rujnu 1978., a godinu kasnije objavljuje ju i Dnevnik. U Ludensovom integralu broja 47, epizoda je objavljena u svibnju 2013. kao treća priča pod nazivom „Tajna vračare“.
  • Radnja priče odvija se u proljeće, točnije u mjesecu travnju. Također je interesantno da smo saznali podatak da je u tom mjesecu rođena Betty, točnije 12. travnja.
  • U Ludensovom izdanju broja 47 na 169. stranici, Žalosna Sova se na jednoj vinjeti direktno obraća čitatelju.

Često zaboravljamo kako Fort Ontario nije bila jedina utvrda američkih rodoljuba na području i široj okolici Velikih jezera. No, poimenično spominjanje ostalih utvrda nije baš često korištena praksa autorskog trojca. Znatno su se više, u tom pogledu, koristili sistemom predstraži koje nije bilo nužno ni imenovati. Međutim, ovoga puta Mark odlazi u jednu utvrdu američkih rodoljuba kojoj su autori čak nadjenuli i naziv, što je pothvat kada je u pitanju rad autorskog trojca.

Tako se Mark nalazi u Fort Šajloku na poziv pukovnika Lindera, koji ga je pozvao kako bi ga informirao o detaljima velikog proljetnog napada kojeg rodoljubi planiraju provesti. Planovi su brzo usuglašeni. Pukovnik Linder je blagoglagoljiv, srdačan te točan i precizan kada su planovi napada u pitanju. Vojna operacija nema mjesta improviziranju, ukoliko se želi postići puni uspjeh pa je nužna točna zadaća i uloga svih sudionika vojne operacije pa tako i Markovih Vukova.

Ipak, nakon što je napustio prostor utvrde, Mark ne razmišlja toliko o predstojećim vojnim operacijama jer ga je datum planirane vojne akcije podsjetio na nešto drugo. Nešto jednako važno. Ako ne i važnije, što bi zasigurno rekao dobar broj muškaraca. Naime, bliži se Bettyin rođendan.

Mark razmišlja: “Prošle godine sam zaboravio na njen rođendan i Betty se ljutila čitavih mjesec dana. Ako joj ove godine ne donesem poklon, teško meni.

Tako su sve brige o vojnim aktivnostima potisnule brige o Bettyinom rođendanu. Ali, kod Marka to nisu slatke brige, to je prava jeza zbog prošlogodišnjeg promašaja kada je zaboravio na njen rođendan. Srećom, ove su se godine planirane vojne aktivnosti nekako poklopile s njenim rođendanom pa je slučaj tako htio da ove godine na to ne zaboravi. Tako je hrabri i neustrašivi vođa Vukova s Ontarija još jednom ustuknuo pred najezdom bujice ženskih emocija. A njih je, Mark to zna, najbolje usmjeriti u željenom pravcu, ukoliko se već ne mogu posve kontrolirati.

Tako Mark dolazi u obližnje mjestašce obaviti i tu formalnost, odnosno pronaći neki poklon za Betty. U takvim mjestima često nema trgovina pa je prava misija pronaći nekakav poklon. Zasigurno i nije neka mogućnost da Betty zadovolji isluženo kljuse, rabljena potkovica ili litra rakije iz destilerije lokalnog krčmara. Srećom po Marka, u mjestu se odvija nekakva lokalna proslava zbog putujućeg cirkusa i njegovih aktivnosti. Poklon je pronašao na posve neočekivanom mjestu. Kod gatare Semiramide pronašao je ženski šešir, vizualno prilično uvjerljiv da bi se mogao svidjeti Betty kao poklon.

I tu počinju problemi za Marka. Od njega taj šešir želi otkupiti – jedan muškarac (!) i pritom ne pita za cijenu. Vjerojatno bi ga platio znatno, znatno više nego što on objektivno vrijedi. Čudna pomama u to vrijeme borbi za američku neovisnost, vladala je za ženskim šeširićima.

Autorski trojac je odlično iskoristio ne baš osobito zahvalan motiv ženskog šešira i uspio je napraviti dovoljno interesantnu epizodu. S druge strane, ponovo su propustili napraviti znatno kvalitetniju epizodu kad su već imali konkretne temelje za izgradnju iste. Naime, potpuno ili u većem dijelu je neiskorišten boravak cirkusa u mjestu. Kao da se nisu mogli dosjetiti nekakvim Markovim nevoljama s dresiranim medvjedom, kakvih sukoba s trapezistima ili bacačima noževa, a da i ne spominjem mogućnost nekakve epske borbe s cirkuskim golijatom. Sve je to ostalo neiskorišteno i površno pa čak i Flokov susret s tim dresiranim medvjedom.

Po povratu u utvrdu, Betty ne vjeruje u Markovu priču o čudnovatom šeširu kojeg mu je ukrala nepoznata žena, a prije nje htio kupiti neki muškarac.

Betty: “Trebalo bi da pišeš bajke za djecu. I to glupu! “ Opa, vatrena je ta Betty, vatrena, ali čini se da Žalosna Sova ima način kako bi riješio njenu vatrenost: “Moj pradeda vrač je govorio ispričaj skvo što hoćeš. Ako ti ne povjeruje, uvjeri je batinom. Veliki mudrac bio je moj pradjed.“ A zbog Bettyine ljutnje najviše je ispaštao nesretni Flok, kome ona nije dala jesti.

Odlično, odlično je uklopljena tema šešira s glavnom niti ove priče, a to je predstojeća velika ofanziva američkih rodoljuba. Volio bih da se ova priča protegla u dvije epizode, kako bi se mogle iskoristiti već spomenute mogućnosti boravka cirkusa u lokalnom kraju, ali i bez toga je sama epizoda prilično uspjela. Za one koji vole uklopljavanje svih dijelova priče u odličan mozaik, spomenimo to i kako su se autori dosjetili da upravo taj, a ne bilo koji drugi šešir, završi u Markovim rukama. Naime, Semiramida je trebala predati taj šešir upravo osobi koja izgovori lozinku: Treba nešto da poklonim… A to je, nenamjerno, učinio Mark razmišljajući o poklonu za Betty koja je, naposljetku, ipak dobila svoj poklon.

U pogledu priče, Linder je odlično izgrađen lik. Naravno da su autori njegovo ponašanje morali povezati s motivom osvete, bolji izbor motiva nisu ni imali na raspolaganju. Sve u svemu, jedna dobra priča, zanimljiva i čita se u dahu, uz crtež na razini autorskog trojca. Stoga ovoj epizodi dajem dobre do vrlo dobre ocjene.

KM ZS 441 Leteći mjesec

KM LU 54a Sotonski par

8, 8, 10, 7

13.06.2022
    07:48:00 sati

9, 9, 10, 6

Ovo je epizoda u kojoj su autori uspjeli napraviti zabavnu priču koja niti u jednom svom segmentu nema nekih svojih dosadnih dijelova. Zapravo, začuđujuće mi je uopće kako je autorski trojac uspio napraviti radnju od jednog običnog predmeta kakav je ženski šešir i savršeno ga upakirati u priču, a da nam pritom bude zanimljivo, uzbudljivo i dinamično. I kako reče recenzent, postigli da priču čitamo u jednom dahu.

Ovdje sve dobro funkcionira; Betty koja ne vjeruje Markovom „izgovoru“ o poklonu iako ovaj govori istinu o događajima koje je proživio (koliko oni banalni bili), tih par stranica je genijalno a i govori nam da unatoč protoku vremena od 40+ godina, ti žensko-muški odnosi su i dan danas ostali skoro pa isti, nepromijenjeni. Ona koincidencija dizanja mosta u zrak za koju su odgovorni Bluff i Žalosna Sova što je onemogućilo da Mark tada sazna tajnu tog šešira, još jedna koincidencija da je Mark sasvim slučajno izgovorio prave riječi kod gatare.. predobro uklopljeni elementi priče, izvrsno!

Možda je minus što se u jednom trenutku ranije otkrije to pravo naličje pukovnika, ali to zapravo ne utječe nimalo na atmosferu ionako dobre priče. Dodao bih za kraj da me negativčev postupak na samom finišu priče podsjetio na finiš negativca u priči „Brilijantska naušnica“.

13.06.2022
    10:15:00 sati

7, 8, 9, 7

Potpis na ReemCP-ov komentar. Scenaristički vrlo dobro odrađeno, radnja me baš uvukla pa sam se pred kraj začudio "Zar već?". Slažem se s recenzentom da bi scenarij još više zablistao da sve nije ograničeno brojem stranica.

14.06.2022
    17:26:00 sati

8, 8, 7, 5

Jedna od rijetkih Markovih epizoda gdje mi do same završnice nije bilo jasno kako i zašto je Mark došao u posjed krucijalnog šešira. Tako da sam čak i sa znatiželjom čitao epizodu do kraja.

Srećom što nisam pročitao recenziju prije čitanja jer bi taj dio izostao, budući da je recenzent potpuno nepotrebno u recenziji iznio sve bitne detalje raspleta.

Crtež dosta lošiji i odnosu na veliki dio opusa poznatog trojca.

15.06.2022
    12:45:00 sati

8, 9, 10, 6

Vidi se da su autori pravi majstori kad su doslovce ni iz cega uspjeli stvoriti jednu sasvim solidnu epizodu. Onaj niz slucajnosti na pocetku price je ispao toliko nevjerojatan i toliko se dobro uklopio u pricu da je cudo jedno. Ovo nije bio prvi put da se Bettyn rodendan spominjao kao motiv u epizodi. Ovako na brzinu pala su mi na pamet jos dva takva slucaja. Prvi put u epizodi "Dolina koja se dimi" u kojoj se Mark sjetio na vrijeme njenog rodendana te joj daruje kao poklon ogrlicu. Drugi koji mi pada na pamet je "Budenje mumije". Tamo se Mark ipak nije sjetio i bio je potpuno zaboravio na rodendan. Igrom slucaja bas taj dan je mumija bila u utvrdi zajedno s Tahirom koji joj je poklonio neki dijamant. Buduci da je na kraju ove epizode Betty dobila sesiric, mozemo zakljuciti kako uvijek dobro prode na svoj rodendan, neovisno o tome sjeti li se Mark rodendana ili ne :)

Crtez standardan kad je EsseGesse u pitanju, a naslovnica mi je bas veliki podbacaj. Previse likova nabacano na nju, sto samo po sebi i nije toliki problem, ali stvar je u tome sto oni nisu toliko bili ni bitni za radnju. Mogli su bar kakav sesiric docrtati. Ovako mi je ispala veoma neatraktivno i daleko ispod njihovih standarda iako za kvalitetu crteza ne mogu prigovarati.

22.06.2022
    22:19:00 sati