Nepoznati razbojnik

KM ZS 619 | 64 str.

Lorna Hatton se pod svaku cijenu želi dokopati novca kojeg je, navodno, opljačkao njen otac. Koristeći svoj šarm i lukavstvo, u priču uključuje i Marka koji tako postaje pijun na šahovskoj ploči ljubomore između Betty i Lorne.

• Nepoznati razbojnik
    KM ZS 619

• La terza canaglia
    KM SR 175

• Epizoda originalno izlazi u Italiji 1981. godine, a Dnevnik ju objavljuje 1982. godine.

Mark i Betty dolaze u neki gradić u blizini jezera Ontario. Gradić je siguran od prisustva Crvenih Mundira i na ovom mjestu dobro poznaju naše junake pa lokalni krčmar rado ugošćuje Marka i Betty, koji traže hranu smještaj. Uvijek je lijepo vidjeti svakodnevnicu naših junaka, a koja ne uključuje ratna zbivanja i ratnu opasnost. Tako se Mark i Betty vraćaju u utvrdu Ontario, ali do utvrde je još priličan komad puta, brzo će se smračiti, a i oni sami su gladni i željni odmora. Lokalna krčma izgleda kao odlično rješenje, a koliko su gladni i umorni od puta svjedoči i to da je Mark za večeru naručio pečenu tuku i pastrvu na maslu. Ipak, da ne bi večer protekla u idiličnom ambijentu pobrinula se izvjesna neznanka, koja je potražila Komandanta Marka i s njim, kasnije, dogovorila sastanak u napuštenom rudniku, zbog važnih stvari koje ne smije nitko čuti.

Lorna Hatton je dobro izgrađen lik. U samom startu je bilo jasno da ona zapravo ne zna kako izgleda Komandant Mark i zato mora potvrditi njegov identitet. Stari Peter Hatton je bio njen otac. Radio je kao konjušar kod generala Berklija. Netko je ubio generala, a Peter Hatton je osuđen i smaknut kao njegov ubojica, uz svjedočenje trojice svjedoka koji su prisustvovali tom činu iz potajice. Pritom je nestao generalov novac kojeg je imao uz sebe. Kako Lorna ne poznaje Marka ponajbolje, nametnulo mi se odmah pitanje je li Berkli bio američki ili engleski vojnik?

U rudniku Marka ne dočekuje Lorna, nego ga dočekuje vatreno iznenađenje.

Autorski trojac esseGesse epizodu gradi na dva zanimljiva temelja. Jedan je osobitost i kontradiktornost Lornina lika, a drugi je klasični prikaz Bettyine ljubomore. Oba ta motiva su prilično uspjela i dobro su uklopljena u zanimljivu priču. Lorna Hatton je puna kontradiktornosti u suprotstavljenih ponašanja pa motiv njenog postupanja ostaje do dugo nepoznat. Čak i onda kada izjavljuje da je samo zanima pronaći taj nestali i opljačkani generalov novac, čitatelju ostaje sumnja da se iza svega toga krije nešto sasvim drugo. U tom smislu je njen lik odlično izgrađen, u tolikoj mjeri da čitatelj posumnja kako je uopće i nastao kao plod stvaralačke imaginacije autorskog trojca.

Izbjegavši smrtnu opasnost u rudniku, Mark biva zbunjen s nekoliko detalja. Prvi je taj da su spone užeta na njegovim rukama slabo zavezane i stoga se lako oslobodio. Nakon što je ugasio fitilj, na zemlji je uočio svoje oružje, a pred rudnikom ga je čekao njegov konj. Zar je sve to mogla napraviti samo Lorna Hatton, bez ičije pomoći? Što se krije iza njenog takvog postupanja? Zar se Marku zbog nečega želi osvetiti tako da se pobrine da preživi “atentat“? Mark slijedi njene tragove iz rudnika koji su tako očiti da bi ih i slijepac mogao slijediti. Zar ih ona namjerno ostavlja? Nakon što ga je pokušala ubiti? Tko bi ju uopće mogao slijediti iz rudnika? Markov duh, možda? No, duhovi se ne mogu poljubiti onako kako to rade Mark i Lorna.

Taj poljubac je bio samo učvršćivanje novog prijateljstva i polaganje kamena temeljca u ime raščišćavanja svih nesporazuma. Dakako, ako se o tome pita Marka. No, ako se o tome pita Betty stvari izgledaju ponešto drugačije iz njenog kuta viđenja.

Šarmantan je taj Mark i sviđa se ženama, što nikako ne može razumjeti jedan od svjedoka ubojstva i njegovo društvo.

Paik: “Što li taj tamo ima drugačije nego mi, da se dopada ženama?“
Drugi lik: “Možda to što udara jače, a nalickan je i namirisan.“

Ispala je to dobra fora, ovaj razgovor o mogućnostima privlačenja žena, iako je došao u trenutku nakon što je potpuno propao njihov pokušaj silovanja Lorne pa sve djeluje prilično “alanfordovski“.

Epizoda “Nepoznati razbojnik“ je priča koja se brzo čita i plijeni pažnju čitatelja do posljednje stranice. Pored već spomenutog lika Lorne Hatton, za to je zaslužna ponajviše Bettyina ljubomora, koja ovoga puta ima i stvarno pokriće. Mark se ne snalazi najbolje u svemu tome, a odličan geg nalazi se na kraju priče , po meni geg za čistu desetku. Mark poklanja lutku Betty.

Mark: “Kada samo pomislim da sam ovu lutku nudio Lorni, koja je htjela taj novac pod svaku cijenu…“
Betty: Šta?!?! Prije nego što si je donio meni, ponudio si lutku onoj zavodnici?!“

Eh, takav je naš Mark. Ponekad ne promisli prije nego što nešto kaže, a to je greška. Velika greška. Ima Betty pravo što se ovoga puta ljuti, ali vrijeme liječi sve pa i Markove gluposti i nepromišljenosti. Dobra je ovo Markova priča, čak vrlo dobra. Pravi užitak za čitanje i razbibrigu.

KM ZS 597 Zlatokosa

KM ZS 657 Tigar među vukovima

10, 10, 10, 10

05.10.2022
    13:44:00 sati

10, 10, 10, 10

Ovo sam davno kupio na kiosku kao dete. Pre nekoliko meseci je covek koji je radio na kiosku preminuo. Imao je nadimak Gosa. Secam se lutke na prozoru.
    05.10.2022
    19:36:00 sati

7, 7, 8, 7

Solidna i duhovita epizoda, iako se Flok, Bluff i Sova gotovo da i ne pojavljuju. I tako je Mark ženskaroš konačno dobio što ga ide. A tko je kriv Beti kad su u gostionici uzeli 2 sobe.

06.10.2022
    08:46:00 sati

10, 10, 10, 10

Stvarno simpaticna epizoda, a Lorna odlicno izgradena kao lik. Kakvu je sotonsku zamku namjestila Marku, stvarno jako dobar plan. Istina da je Mark cesto naivan, ali i mene je prevarila sa svojim stalnim oprostajima i vracanjima. Bettyna ljubomora ponovno dolazi do izrazaja, a ovoga puta je sasvim opravdano. Kraj me bas nasmijao, kako se Mark zeznuo, a mogao je tako lako se pomiriti s Betty da je pazio sto prica. Meni je ona scena iz rudnika ostala u sjecanju od ranije, znao sam da negdje postoji epizoda u kojoj je Mark zarobljen u rudniku i gori fitilj, a na kraju ispadne da je u bacvi pijesak umjesto baruta, sad cu valjda zapamtiti o kojoj je tocno epizodi rijec. Inace, bas ovaj period epizoda koji ide neposredno nakon sto je Ludens stao s objavama ima jako dobre epizode tako da mi je bas zao sto se taman na njima stalo.

21.10.2022
    21:19:00 sati