Pljačkaši

KM ZS 738 | 66 str.

Grupa američkih vojnika drži iznimno važnu utvrdu, koja je važna zbog svog strateškog položaja u čitavom području. Iako su poslani, konvoji s hranom ne dolaze do njihove utvrde. Pojavljuje se veliki problem gladi i opsade utvrde. Hoće li utvrda pasti u ruke Engleza prije nego što potrebna pomoć konačno stigne na odredište?

• Pljačkaši
    KM ZS 738

• I razziatori
    KM SR 198

• Charlie Chaplin (1889. – 1977.) bio je britanski glumac, režiser, scenarist i glazbenik. Chaplin je jedan od najkreativnijih i najutjecajnijih osoba u razdoblju produkcije nijemog filma. Mnogi tu filmsku epohu poistovjećuju upravo s Chaplinom. Njegov glavni lik bio je lik “Skitnice“. Radi se o lutalici otmjenog držanja i glumljenih aristokratskih manira ponašanja, a koji uvijek upada u nezgodne situacije. Lik nosi uski kaput, prevelike hlače i cipele, polucilindar te nezaobilazni štap. U privatnom životu, Chaplin se ženio čak 4 puta. Scena u kojoj Skitnica jede cipelu je iz 1925.godine iz filma “Zlatna groznica“.
  • U utvrdi jedan od vojnika spominje i brodolomce s broda “Esmeralda“. “Esmeralda“ je ujedno i naziv broda iz Zagorove priče “Kapetan Zmija
  • Originalno talijansko izdanje sadrži epizodu Trapera Kerryja kao dodatak

Glad. Igračka glad. Glad za rezultatima. Glad za rekordima. Glad za karijerom. Glad za novcem. Glad za nekretninama. Glad za državljanstvom. Glad za pripadanjem. Glad za domovnicom. Glad za osobnom iskaznicom. Glad za čoporom. Glad za dokazivanjem. Glad… Glad… Glad… Glad o kojoj govorimo u epizodi “Pljačkaši“ Komandanta Marka, ne odnosi se na nijednu navedenu poveznicu ili njima sličnu nenavedenu odrednicu gladi. Glad u epizodi “Pljačkaši“ ima ono svoje primarno značenje, a ono kaže kako je glad osjet u organizmu izazvan nedostatkom hrane, praćen osjećajem neugode, grčevima, mučninom, općom slabosti i psihičkim klonućem. Posljedice gladi su naglo mršavljenje, remećenje funkcija unutarnjih organa i živčanog sustava, opća slabost i najzad smrt.

Upravo takvu glad osjeća šačica američkih rodoljuba prevođena Bluffom i Žalosnom Sovom. Nalaze se izolirani u maloj utvrdi pod opsadom, koja ima izniman strateški potencijal zahvaljujući svojoj lokaciji. Smještena je na prilično nepristupačnoj uzvišici, s koje je lako kontrolirati značajan dio prostora Velikih Jezera. Svjesni su toga i Englezi koji pod opsadom drže utvrdu i njene branitelje i koji se ustručavaju od bilo kakvih pokušaja otvorenog napada. Svaki takav pokušaj predstavlja pravo samoubojstvo u što su se Englezi već imali prilike uvjeriti. Stoga su se odlučili primijeniti prokušanu taktiku opsade, koja je već polako počela davati prave rezultate. Branitelji u utvrdi su već toliko izgladnjeli da im se u njihovoj psihičkoj klonulosti, čak i potpuno nezamisliva hrana počela pričinjavati kao prava delicija.

Opsada. Opsada je vojna operacija u kojoj protivničke snage opkole grad ili građevinu (poput ove utvrde), uz povremene napade. Na taj način presijecaju redovitu opskrbu i iscrpljuju branitelje s ciljem da ih se prisili na predaju.

Opsada podrazumijeva opkoljavanje cilja i onemogućavanje dolaska pojačanja, povlačenje vojnika i onemogućavanje opskrbe. Tako nastoje potpuno oslabiti svaki oblik obrane i pružanja otpora. Opsade rezultiraju izgladnjivanjem i žeđu, kako bi protokom vremena branitelji pristali na bilo kakav oblik bezuvjetne kapitulacije. Upravo su takav oblik opsade pripremili Englezi za branitelje utvrde. Stoga je očaj postao svakodnevna pojava unutar zidina utvrde, a iz očaja često proizlaze i najnevjerojatnija rješenja, poput pitanja rješavanja gladi.

Glad

Upravo me ovo kuhanje cipele podsjetilo na antologijsko i vjerojatno najpoznatije pripremanje cipele za objed, ono Charlija Chaplina. (vidi “Zanimljivosti“) U utvrdi problem gladi nastoje riješiti na različite načine. Od neslavnog i propalog kuhanja vojničke cipele, preko neuspjelog hvatanja štakora ili pokušaja hvatanja Floka. Upravo je Žalosna Sova ( a tko bi drugi) uvjerio vojnike da Flok samo prividno izgleda kao kost i koža i da se tu, još kako, može naći kakav slastan zalogajčić. Radilo se o ranom vremenu američke borbe za neovisnost i stoga je mala vjerojatnost da su se već tada u američkim redovima mogli pronaći i dobrovoljci azijskog podrijetla. Takvih zasigurno nije bilo u maloj utvrdi pod opsadom jer bi teško Flok dočekao zoru. Ali, ostavimo sada te azijske gastronomske sklonosti. S druge strane, problem opskrbe nastoje riješiti i američki glavni štab u utvrdi Ros. Konvoji s namirnicama otpućuju se iz utvrde, ali ne stižu na odredište. Pljačkaši presreću te konvoje natovarenih magaraca, koje prate američki vojnici. Nikome nije jasno tko odaje rutu kretanja i vrijeme polaska konvoja, jer je potpuno izvjesno da razbojnička skupina ne može uspješno kontrolirati čitav planinski masiv, kojim se konvoj može kretati. Radi se o velikom prostranstvu i različitim rutama kretanja koje mogu dospjeti do utvrde pod opsadom. No, svaki puta dolazak tih konvoja bude neuspješan.

Da bi otkrili ime izdajnika u utvrdi Ros, Komandant Mark je morao angažirati “vanjskog suradnika“. Ili bolje rečeno suradnicu. Izbor je pomalo neočekivano pao na Crvenokosu Dženi. Crvenokosa Dženi je… hm… hm… Recimo to ovako: Crvenokosu Dženi poznaje Mike iz utvrde. I John. I Ross. I Francis. I Billy. I Malcom. I Thomas. I Adam. I Garett. I Bill. I Joey. I Arthur. I Pitt. I Jacob. I Mason. I Ethan. I Noah. I William. I Rudy. I Lion. I Jay. I Michael. I Alexandar. I Aiden. I David. I Riccard. I Franck. I Harry. I Oliver. I Jack. I Charlie. I Jacob. I James. I Lucas. I George. I Ben. I Paul. I Jonas. I Johnov rođak. I Paulov susjed. I cijela 24-ta regimenta dobrovoljaca iz Virginije.

“Pljačkaši“ ne nude nekakvu veliku priču, ali je scenaristički to ispalo vrlo zgodno i čitljivo ponajviše zahvaljujući zbivanjima u utvrdi pod opsadom. Parodija na ozbiljnu situaciju, s par vrlo pristojnih scena, funkcionira sasvim dobro. Ostatak priče nudi predvidljivu linearnost, do konačnog obračuna s tajanstvenim neprijateljem. Scenaristi ovoga puta nisu ponudili izdajnika na pladnju jer čitatelj može birati između dva potencijalna sumnjivca. Poznavajući rad autorskog trojca esseGesse prije će bit da se radi o slučajnosti, nego o namjerno izvedenom scenarističkom rješenju. Ipak, to im svrstavam u pozitivne scenarističke odrednice, bez obzira kako su do njih došli.

Naslovnica ne nudi ništa posebno. Čak ne spada ni u dobar prosjek edicije, kad već nije u grupi vizualno atraktivnih naslovnica. S druge strane, crtež je na očekivano visokoj razini. Potvrđuje to i vinjeta Marka u napadu.

“Pljačkaši“ su epizoda koja nudi ugodno provedeno vrijeme u opuštenom čitanju stripa. Od tema koje nisu toliko zastupljene u ediciji, priča nudi teme gladi i opsade pa je, na taj način, izdvojena od stereotipnih epizoda Komandanta Marka. Pročitavši ovaj strip osjetio sam glad i poželio napraviti sendvič. Istodobno, lavež pasa s ulice nije mi bio zanimljiv. Kao ni mogućnosti azijske kuhinje u kojima ni Flok ne bi ostao pošteđen kulinarskih dometa. Jedina opsada koja me u ovom trenutku interesira je opsada kuhinje. Pod uvjetom da žena ne bude branila teritorij uz opravdanje kako će “ručak brzo“. Srećom, pa su se vremena promijenila. Za dostavu namirnica nisu nam više potrebni konvoji natovarenih mazgi ili konja. Dovoljan je i dostavljač na mopedu ili biciklu. A utvrdu može odglumiti i birtija preko puta zgrade. Valjda se pritom neće pojaviti nikakva Dženi. Hm…

KM ZS 711,717 Šifra B.F.

KM ZS 756,758 Monstrumi s rijeke

7, 9, 10, 6

Epizoda od koje možda ispočetka i ne očekujemo mnogo, na kraju ispala prilično zabavna i humoristična. Najsmješnije stvari su bile u onoj drugoj utvrdi gdje su se nalazili Blaf i Žalosna Sova, kad su iščekivali terete s hranom, te niz peripetija kako da utaže glad - Flok na meniju, kuhanje cipele, ja sam se odvalio na te stvari :D A ona situacija kad si Mark ode po drugu ženu, pa je dovede u utvrdu (pored žive Beti), baš urnebes pravi :D U vezi glavnog cinkaroša se vjerojatno znalo da možemo posumnjati u dvojicu aktera, ako nije jedan, onda je drugi, ali ovakve smiješne situacije uvelike spašavaju ovu epizodu i uzdižu je možda iz neke kolotečine. Ovih nekih pol sata što je otpalo na čitanje epizode mi je baš bila uživancija :).

P.S. izvrsna recenzija, izvrsna! Baš sam se nasmijao na momente :D Super, super!

19.01.2021
    23:57:00 sati

7, 6, 9, 8

I ta Markova priča je pomalo predvidljiva, ali ipak zanimljiva. Crtež i naslovnice kao i uvijek odlični.

20.01.2021
    16:22:00 sati

6, 8, 8, 5

Standardno simpatično predvidljivo s ponekim scenarističkim iznenađenjem. Čita se brzo i lako uz lagani osmijeh na komičnim dijelovima, baš kao i Herculeova recenzija.

Crtež varira od neuvjerljivosti s promašenim i ukočenim facijalnim ekspresijama aktera do impresivnih širih prikaza kao što je slika prikazana u recenziji, čija tema je i poslužila za naslovnicu koja ipak ne izgleda ni blizu tako impresivno. Šteta pa cover nije na nivou na koji nas je navikao solar.

P. S.: Moj 1100-ti komentar!

21.01.2021
    17:45:00 sati