Leglo otrovnica

KM ZS 806 | 66 str.

Brod kojim zapovijeda iskusan kapetan dovodi naše junake do otoka Anegada. Tu trebaju saznati zbog čega im ne stiže kupljeno oružje, ali će također morati otkriti ime izdajnika koji surađuje s Englezima. Ime koje je na osobit način povezano s legendama o kralju Arthuru…

• Leglo otrovnica
    KM ZS 806

• I Cavalieri di Re Art?
    KM SR 216

• Imena razbojnika u ovoj epizodi upravo su ona koja su, prema legendi, pripadala i društvu Vitezova Okruglog stola (Percival, Lancelot i Tristan). Predstavljali su plemstvo najvišeg ranga na dvoru kralja Arthura. Uz njih su vezane brojne priče ovjekovječene u različitim oblicima umjetnosti (književnost, slikarstvo, glazba…) Svoje mjesto u pričama i legendama su odavno stekli. Viteštvo Okruglog stola baziralo se na strpljivosti, poniznosti, hrabrosti i blagosti, a uvriježeno je mišljenje kako ga je sačinjavalo 25 vitezova.

Gotovo po nekakvom pravilu, uvijek imamo dobru epizodu kada scenaristi izmjeste naše junake na lokacije koje se ne nalaze u blizini tvrđave Ontario. Doduše, ne govorimo o lokacijama koje nisu tipične za mjesto odigravanja radnje, nego te lokacije nisu česte ili barem pretjerano česte kada je cijela edicija Komandanta Marka u pitanju. “Leglo otrovnica“ upravo je jedna od takvih epizoda jer se radnja odvija na otoku, ali ne bilo kakvom otoku, o čemu će biti riječi kasnije. Dodatna prednost same priče je i u velikom broju zanimljivih, vrsno predstavljenih likova, što predstavlja također svojevrstan raritet. Oni nisu predstavljeni plošno ili su jednostavno ubačeni u radnju jer su, iz nekog razloga, scenaristi ponovo zapeli u širenju smislene radnje a imaju pred sobom zadaću ispuniti zadani broj stranica, što nije uvijek bilo ni lako ni jednostavno. Čak ni prokušanom autorskom trojcu, koji je čitav svoj stvaralački radni vijek proveo pod strogim režimom ograničenog broja stranica, što su mogli zahvaliti i formi stripa kojeg su dugovječno i ustrajno stvarali. Kad smo već kod ne osobito čestih zbivanja valja spomenuti i to kako u ovoj epizodi nema Floka, koji je mnogima, uz poznati trojac, jedan od jednako važnih glavnih likova.

Naši se junaci nalaze na palubi broda i to ne nekakve priručno sklepane daščare, koju bi i prvi ozbiljniji val mogao potopiti. Brod je to relativno nov i kvalitetan, koji služi svojoj transportnoj misiji i sasvim je jasno da će njime zapovijedati iskusni kapetan, kakav je onaj što Komandanta Marka, Bluffa i Žalosnu Sovu dovodi pred obalu otoka Anegada. Anegad - tako snažna i gotovo pjesnička riječ koja je postala oznakom za pravo razbojničko “leglo otrovnica“. Otok je to koji služi za skrovište i dom velikom broju ljudi koji su se našli s onu stranu zakona. Gotovo da na tom otoku vlada službena parola: “Stranče, zakon te ovdje ne štiti!“. Kada je ugledao otok Anegad kapetan se preznojio, iako se radi o iskusnom mornaru koji je na morskoj pučini odavno prošao sve i svašta. Ipak, ugledavši Anegad, u očima mu se zrcalio strah, kao da se radi o nekakvom mornaričkom časniku početniku, koji je tek istupio s kakve pomorske akademije ili sličnog učilišta trgovačke mornarice. Toliki strah izaziva Anegad pa stoga ne čudi potpuno kukavički postupak iskusnog kapetana. Žrtvuje jedan od čamaca koji su bili na brodu i ustupa ga našim junacima, samo da ne mora brodom doći u blizinu pristaništa na otoku. Mirno more, povoljna morska struja i naši se junaci otpućuju u novu pustolovinu, dok pogledom prate odlazak broda.

Anegad - poznatiji kao “leglo otrovnica“. Međutim, to ne treba zahvaliti raznolikom i bogatom životinjskom svijetu iz reda gmazova. Prave zmije su na otoku ljudi. I to takvi da su bolji među njima tek obični lopovi, krijumčari, gusari, silovatelji, trgovci robljem, ubojice… Kakvi li su tek gori od takvih po kojima je otok i postao poznat, možda najbolje oslikavaju Bluffove riječi: “Siguran sam da su zmije već odano pobjegle, prestrašene zbog nakaza u ljudskom obliku koje su nastanile otok“. Na tom i takvom otoku Vukovi s Ontarija trebaju se naći s Percivalom, krijumčarom, koji za potrebe američkih rodoljuba nabavlja i doprema oružje. Za lijep novac, naravno. Iz uvjerenja rade samo idealisti. I budale. A Percival nije ni jedno, ni drugo. No, prije nego što popričaju s njim, Mark i društvo ga prvo trebaju pronaći jer ga poznaju samo po čuvenju, ne i osobno. A po čuvenju ga poznaju i mnogobrojni stanovnici otoka, u što se uvjeravaju i naši junaci, koji su krenuli u potragu za Percivalom u različitim smjerovima.

Društvo koje susreću na otoku je sve samo ne društvo “dražesnih džentlmena“. Stoga je Percivalova razbojnička družina imala pune ruke posla dok nije utjerala strah u kosti svim stanovnicima otoka. Svjedoči tome i Markov susret s nekom staricom koju je spasio od batina i ponudio joj par novčića, koje je odmah bila spremna uzeti za neku protuuslugu u kojoj je već, očito, imala prakse: “Hoćete li nekog da otrujete?“ Kakav ljubazan poziv, koji bi mnogi teško i odbili… Ali staričin osmijeh s usana brzo je nestao, baš kao i novci koji su nestali u Markovom džepu, jer starica nije bila spremna pružiti nekakvu informaciju o tajanstvenom vladaru otoka. Uskoro postaje očito kako se u njegovoj organizaciji nalazi špijun koji odaje informacije Englezima, a koji su također stigli na otok. Ubrzo pada sumnja na sve i svakoga. Tko je zagonetna osoba koja odaje Englezima informacije? Zbog tog izdajnika dva posljednja transportna broda, koje su bila nakrcana oružjem za američke rodoljube, nikada nisu stigla na odredište. Na taj način je ugrožen svaki daljnji posao gusarske organizacije, a time postaju upitne i neke planirane vojne akcije američkih rodoljuba. Stoga je svim stranama u interesu što prije pronaći izdajnika. Ali, tko je on? Kandidata je više.

Percival
Percival je vođa dobro organizirane razbojničke skupine, koja predstavlja moćnu i dominantnu snagu na Anegadu. Odličan izvor zarade pronašao je u krijumčarenju oružja za američke rodoljube. Pronalazak, kupovina i transport, sve je dobro organizirano i uhodano, dok se u čitav posao nisu umiješali engleski špijuni. Ujedno, Percival je stari Bluffov prijatelj iz Bluffovih gusarsk… hm… hm… iz Bluffovih mladenačkih dana. U pristaništu na otoku Percival glumi prosjaka. Na taj način štiti svoj pravi identitet, ali i prikuplja nove informacije koje mu pomažu u obavljanju svakodnevnih gusarskih poslova. Sklon je dobroj organizaciji, planiranju i nadgledanju svih poslova. U djetinjstvu je pročitao valjda jednu jedinu knjigu koja je govorila o kralju Arthuru i Vitezovima Okruglog stola. Zbog toga je za sebe uzeo ime jednog od tih vitezova, ali je ujedno i svoje najodanije suradnike imenovao imenima iz te grupe vitezova.

Lancelot
Percivalov financijski upravnik. Poput službenika kakve moćne korporacije, Lancelot ima odriješene ruke u financijskim poslovima svoga šefa. Radi samostalno u razbojničkoj rezidenciji, osigurani su mu mir, tišina i prostor za rad. Evidentira knjige računa za članove svoje razbojničke skupine, koji time rade pregledan i dobro uhodan posao. Kada se ne bi radilo o razbojničkoj družini, gotovo bi se moglo govoriti o prvim pravim knjigovodstvenim poslovima. Prije nego što je postao stanovnik Anegada, Lancelot je bio bankar. Bio je prinuđen nestati i promijeniti ime kada je njegova banka bankrotirala, jer je on spiskao cijeli kapital u pijankama. Radi se o izrazito hladnom i proračunatom čovjeku, kome je svaki oblik emocionalnosti zamijenio prigodan matematički ekvivalent.

Tristan
Što tek kazati o “lažnom liječniku“ Tristanu koji je izvukao Marka iz razbojničkog gnijezda. Tim potezom pokazao je izraziti smisao za trik i varku, ali je također iskazao i veliku dozu hrabrosti. S druge strane, radi se o osobi koja je bila pravi liječnik i odličan specijalist. Štoviše, radilo se o specijalistu za smrt bogatih pacijenata i nasljeđivanje njihove imovine. I on je bio prisiljen skrasiti se na Anegadu. Brrrr… Kakvo društvo! Kakvo leglo otrovnica!

Tko je od njih izdajica i engleski suradnik otkrijte sami uživajući u čitanju ove jako dobre epizode koja je u crtačkom dijelu očekivano izvanredna te s jako dobrim scenarističkim rješenjima. Jedino je naslovnica nešto lošija za još bolji ukupni dojam.

Baš kao u bajkama sa sretnim završetkom, Komandantu Marku je ponuđena mogućnost da ostane na otoku u svojstvu pozicije kakvu je u legendama imao kralj Arthur. Mark se ni na trenutak nije zamislio nad tako primamljivom ponudom: “Moja glava je stvorena za krznenu kapu, a ne za krunu. Hvala, ali moji vukovi me čekaju u tvrđavi Ontario!“. I tako se odbija ponuda života da čovjek ni ne trepne, kako to rade samo posebni junaci. Baš kakav je poseban junak i naš Komandant Mark.

KM ZS 803 Kroz dimnu zavesu

KM ZS 811 Artemisovo blago

9, 9, 10, 9

Jedna od boljih priča Komandanta Marka. Nisam je pročitao barem 25g., i čitajući sjetio se nekih detalja. Hvala recenzentu što me potaknuo na to. ZS primjerak mi je kao malome dao pokojni stric, i uvjek mi je ovaj broj bio drugačiji. Kučice s brojem i cijenom su žute kao i cijeli lijevi dio. Naslovnica odlična! Priča odmah počinje bez pretjeranih objašnjavanja. Nema ponavljajućeg humora sa Flokom. Doslovno bez greške.

29.09.2020
    15:37:00 sati
  • Ukupna ocjena 58%

5, 4, 8, 7

Meni na žalost ova priča nije baš legla. Uvijek volim kada su Flok i Beti u akciji. Nekako mi sve skupa nije bilo zanimljivo. Crtež i naslovnica su standardno odlični.

29.09.2020
    19:57:00 sati

10, 10, 10, 10

30.09.2020
    13:34:00 sati

7, 9, 9, 6

Najbolja Markova epizoda koju sam pročitao do sada. Baš kako je i recenzent naglasio, unatoč limitiranom broju stranica sve odlično funkcionira, a likovi su više nego zanimljivi i originalni, baš kao i mjesto radnje. Dobro, sami razlog i način dolaska trojca junaka s Ontarija na udaljeni otok usred Antila je prenategnut, ali ipak je riječ o Komandantu Marku - načelno ne pretjerano ozbiljnom stripu.

Na crtež nemam zamjerki - odlično!

03.10.2020
    23:18:00 sati