Okrutni Kid

KM ZS 887 | 62 str.

Spletom nesretnih okolnosti Mark se nađe kao zarobljenik kapetana Kida u Fort Raselu, engleskoj vojnoj utvrdi. Kid je okrutni sadist koji uživa u mučenju zarobljenika. Hoće li Mark uspjeti dočekati oslobađanje iz zarobljeništva ili će prije toga izdahnuti u rukama nemilosrdnog protivnika…

• Okrutni Kid
    KM ZS 887

• Kidd, il crudele
    KM SR 234

• Ova priča u Italiji je originalno objavljena u drugom mjesecu 1986. godine. (op.ur.)

U čitavoj ediciji Komandanta Marka, Crveni Mundiri su predstavljeni kao ne osobito značajan protivnik. Njihova bezazlenost često ide u pravcu rubne karikaturalnosti pa nije rijedak slučaj da se s Crvenim Mundirima, relativno lako, obračunava čak i Flok. Za one koji manje pažljivo prate Markove epizode naglasimo kako je Flok – pas. U obračunima s Ontarijskim Vukovima, Crvenim Mundirima ne donosi prednost čak ni ogromna premoć u ljudstvu ili gotovo savršeno pripremljene klopke za naše junake. Sve je to premalo i nedovoljno kada stupi čas konačnog obračuna, u kome Englezi uvijek drže gubitničke pozicije. Veliki nedostatak imaju u organizaciji svojih borbenih planova i svekolikog vojničkog potencijala jer nemaju osobito velik broj časnika koji se mogu pohvaliti neprikosnovenim liderskim karakteristikama. Stoga svako tako i slično pojavljivanje neke osobe u engleskim redovima zaslužuje posebnu pozornost. A kapetan Kid iz Fort Rasela, bez ikakve sumnje, jedan je od takvih.

Sama priča je prilično jednostavna. Komandant Mark završi kao engleski zarobljenik u utvrđenju Fort Rasel. No, kao da to nije dovoljno teška pozicija sama po sebi, nego se nađe u rukama okrutnog kapetana Kida, koji ne zna za milost i koji besprijekorno rukuje bičem.

Kapetan Kid je engleski vojni časnik, koji se u vojnoj hijerarhiji probijao na osobit način: okrutnošću koja nije poznavala nikakav oblik milosti. Kid je sadist koji uživa u upotrebi svog biča, ali i davanju lažne nade zarobljenicima, kakvo je njihovo smišljeno puštanje u bijeg. To mu omogućuje potragu, praćenje tragova i promatranje reakcija zarobljenika u bijegu. Lov na čovjeka jedna je od aktivnosti koja Kida osobito zabavlja, što je osjetio i sam Mark na svojoj koži. Radi se o čvrstoj, tvrdokornoj osobi koja ustaje kada je pala, koja ne priznaje poraz i kojoj rane na vlastitom tijelu ništa ne predstavljaju. Tek obični podsjetnik na činjenicu da je u nekom dvoboju pronašao dostojnog protivnika. No, baš taj i takav kapetan Kid također ima svoju slabost. Slabost je žena i zove se Betty, koju je nepotrebno podcijenio u traperskom izdanju.

U čitavoj ediciji imali smo epizode u kojima su Bluff, Žalosna Sova i Komandant Mark, neke od svojih uloga morali odigrati prerušeni. Ovoga puta na red je došla i Betty, koja nipošto nije htjela čekati Markovo oslobađanje iz zarobljeništva u sigurnosti utvrde Ontario. Stoga se prerušila u trapera, računajući na uspješan rezultat takve krinke.

Lik kapetana Kida zbilja je fantastično izgrađen, čak u tolikoj mjeri dobro izvedeno da čitatelj na trenutke može posumnjati kako je to uistinu djelo Markovog autorskog trojca. Kid je, između ostalih neugodnosti, a kako bi stekao naklonost i ljubav kod Betty, prisiljen trpjeti sve i svašta. Posebno u Flokovom slučaju, kod kojega je prvotno iskazao otvoreno nepodnošenje.

Priča je prilično jednostavna, ali su scenaristi izvukli maksimum pa su čak dobili i više nego što su prvotno imali u planu. To prije svega imaju zahvaliti fantastično izgrađenim liku kapetana Kida, ali i velikom prostoru koga je ovog puta zasluženo dobila Betty. Njene uloge su mahom marginalne i minorne, ali ova glavna uloga u Markovom spašavanju izvedena je besprijekorno i na zavidnoj razini, bez tako čestih scenarističkih propusta. Crtež je na standardno visokoj razini. Pogledajte vinjetu ispod pa vidite sami što autorski trojac može napraviti kada im se pruži dovoljno prostora.

“Okrutni Kid“ je jednostavna, linearna epizoda koja ovoga puta odskače kvalitetom, zahvaljujući prije svega vanserijskom Crvenom Mundiru kakav je, nesumnjivo, kapetan Kid. Komandant Mark ovoga puta ima manje zastupljenu ulogu, koja je ovoga puta posve zasluženo pripala Betty. Ona je još jednom pokazala da se ne radi o pukoj “dokonoj domaćici“, nego pravoj dostojnoj pratilji glavnog junaka. Odlična epizoda za sve koji uživaju u epizodama Komandanta Marka.

KM ZS 870 Gorka istina

KM SZALM 1 Tajanstvena tvrđava

7, 9, 9, 9

To mi je jedna od dražih Markovih priča iz djetinstva. Ovdje je zapravo Betty u glavnoj ulozi. Kapetan Kid je dobar negativac. Sa Flokom i Betty imamo i komične elemente. Crtež i naslovnica standardno odlični.

15.12.2020
    17:10:00 sati

6, 4, 8, 7

Nažalost nisam čitao prije, pa mi je ovo ipak slabašna epizodica. Ideja je sasvim ok, ali druga polovica stripa je pre-ubrzana i vidi se pad. Najgluplje od svega je kad na kraju bježe kolima, a stražari otvaraju ogradu pa vide tko vozi, pa pucajau.. pa nije tvrđava duga stotinama metara da ne vide tko to juri... A i Betty nepogrešivo puca u sceni napada indijanaca. Plus je što kapetan nije glup kao većina u ostalim epizodama. Crtež standardan. Naslovnica solidna.

16.12.2020
    15:03:00 sati

10, 10, 10, 10

16.12.2020
    21:33:00 sati

7, 7, 9, 9

Kad prihvatiš ovaj strip onakvim kakav je, čitaš ga bez razmišljanja i puno očekivanja, kratka zabava je garantirana. Ova epizoda je pravi primjer jedne Markove priče s bezbroj stalnih klišeja, ali i originalna po pitanju glavne zvijezde ove priče - većinom marginalne Markove bolje polovice - Betty. U svakom slučaju pitka i zabavna priča sa više nego solidnim crtežom.

17.12.2020
    19:52:00 sati

8, 8, 10, 9

Ne vidimo često u Markovim pričama da je ovako nemoćan i da je on kao glavna figura gurnuta postrance, što uopće nije loše i to svakako potvrđuje ova epizoda. Hercule nam je opet sve na lijep i jednostavan način predočio u svojoj recenziji i slažem se za ovo što je rekao za negativca ove priče kojeg je ovaj put predsatvljao "Okrutni Kid". Lagan početak priče, ali kad Beti krene u akciju, počinje ono pravo. U pravim momentima scenarija su tu ubačeni i humorni elementi sa Beti i Flokom, a što se tiče crteža, izvrstan izbor Herculea, naročito mislim na ovu zadnju vinjetu koju sam neko vrijeme promatrao tijekom čitanja, baš je pun pogodak. I sam bi je stavio u recenziju da sam slučajno bio na Herculeovom mjestu. Svakako preporuka i od mene za ovu Markovu epizodu!

20.12.2020
    22:59:00 sati

8, 9, 10, 10