• Doppio identita
    LL STCM 1

• Prva epizoda Lazarusa Ledda.
  • Istovremeno, prvi je deo trilogije koja čini tzv. uvod u serijal.
  • Ova epizoda izašla je u julu 1993.godine, nakon dvogodišnjeg rada ekipe na stvaranju Larrijevog lika, u izdanju produkcijske kuće Star Comics.
  • Ime Lazarus znači „onaj koji je ustao iz mrtvih“. Kako ćemo kasnije videti to ima velike veze sa samim glavnim likom.
  • U početnoj sceni imamo pesmu grupe U2 „One“ i vožnju starim taksijem u kišnoj noći – ommage autora na dva elementa koja su inspirisala nastanak serijala, tj. već spomenuta pesma i film „The Taxi driver“.
  • Radnja je u Los Angelesu i, pred kraj epizode, u New Yorku. U LA Lazarus se vraća tek u epizodi „Grad anđela“.
  • Upoznajemo neke likove koji će se često pojavljivati u serijalu: taksistu Boba, DJ-a Nightfly-ja, narednika Dicka Freya, Larryjevu ljubav Joelle.
  • Na kiosku gde Larry kupuje novine mogu se razaznati stripovi X-men i Fantastična Četvorka.
  • Strana 6, na jednoj od gradskih reklama ima natpis „Star Comics Forever“ i dalje potpisano ime glavnog urednika Star Comics-a: Sergio Cavallerin.
  • Lazarus Ledd je prvi strip koji ne pripada produkcijskoj kući Sergio Bonelli Editore, a štampan u tzv. Bonelli formatu.
  • Slobodna Dalmacija je u strip ubacila reklamu za strip Spider-man u njihovom izdanju.

„To je priča o nasilju i o izgubljenim idealima, koju sada nemam volje pričati...“
„ Živ sam i ponovo sam gospodar svojih postupaka.
To je najvažnije!“

Veoma kratko, čak prekratko, se autor posvećuje samom liku Lazarus Ledda. Capone to naravno radi planski. Sasvim je jasno da je ideja da se čitaoc drži serijala stalnim kontinuitetom serijala i gomilom pitanja koje će iz epizode u epizodu da postavi sam sebi. Ovde Capone, čak malo više odaje nego što će u kasnijim pričama. Imamo Larryjev san, par unutrašnjih monologa, gestova, setan i zamišljen pogled, fizička spremnost,dijalog sa Ariannom za vreme kojeg dolazimo do raznih detalja...

Larryjev košmar na samom početku je interesantan prikaz kako lika tako i serijala. Drveće u šumi napravljeno od mehaničkih tela koja se pretvaraju u živa bića, vojnike koji u zombi stilu streme ka Lazarusu su elementi koji u sceni prave spoj između horrora, SF-a, trilera i akcije i tako prave najavu onoga što od serijala možemo da očekujemo. Nova misterija nam se postavlja odmah zatim, dok slušamo telefonski razgovor u kojem je jasno da glavnog junaka neko špijunira i da ima nameru da „veoma uskoro“ stupi u kontakt sa njim. Dve slike koje obećavaju nešto zaista dobro, rekao bih.

Posle tako kratkog uvoda kreće glavna radnja epizode. Vidimo da je Lazarus po zanimanju vozač taksija. Nije teško naći veliki broj sličnosti, kako vizuelnih tako i idejnih, sa kultnim filmom „Taxi Driver“ sa Robertom De Nirom u glavnoj ulozi, koji je isto tako glumio bivšeg člana specijalnih jedinica u begu od svoje burne prošlosti. Prepoznavši delić De Nira u Lazarusu nije teško zaključiti da su posredi dve gotovo identične priče. Inače, slike u kojima Lazarus luta gradom, da li pešice ili taksijem, veoma su bogate prikazom života u urbanom gradu poput Los Angelesa. Milion bleštavih reklama po ulici, saobraćaj, prostitucija, obični mali građani poput Larryjevih kolega taksista, razbojnici, glavne ulice i zabačene ulice, barovi, bioskopi, narkomanija, mediji...sve je to veoma lepo uklopljeno u fabulu, a Giancarlo Olivares je to veoma dobro oslikao, u svom veoma neobičnom stilu. Larryja mnogo puta vidimo na takvim mestima, naročito u početnim epizodama, dok još pokušava da se uključi u socijalni život i postane običan mali čovek sa radnim vremenom, kakvim-takvim stanjem na bankovnom računu i društvom sa kojim bi mogao otići na pivo. Koliko god pokušavao da se uklopi u takvu sredinu, ne uspeva da joj se pripoji. Sve šta mu tu polazi za rukom je da se skloni u neki ćošak sam sa svojim mislima, još uvek obuzetim životom koji je napustio.

Dok tako zamišljen vozi svoj taksi, primećuje kako mladu devojku (Arianne) juri čovek u odelu ( „Nije izgledao kao nasilnik...“ ). Bez mnogo razmišljanja obara progonjenika i vodi devojku kod sebe. Arianne ne govori mnogo o sebi, zamišljena je i ponaša se u najmanju ruku čudno. Opsednuta je zvezdama, iščuđava se inače običnim stvarima, pokazuje apsurdno neznanje za nešto tako „normalno“ i poznato kao što je prostitucija. „Arianne izgleda poput devojčice oduševljene luna parkom. Gleda oko sebe kao da grad vidi prvi put...kad smo stigli do okeana, zagledala se u nebo osuto zvezdama, izgubljeno u mislima. Divna je...ali nešto u njoj budi mi neke čudne osećaje. Osećaje da se iza njezinih plavih očiju skriva neka druga osoba, tajanstvena i nedokučiva“. Kasnije je vidimo u mnogo drugačijem svetlu, gde uživa u sirovom seksu, drogama i sumnjivom društvu, pa i pljački banke gde su neke osobe surovo ubijene. Romansa između Larryja i nje postaje sve manje harmonična, pogotovo kada se FBI umeša, nimalo drag i nimalo poželjan ( „To je nemoguće, prokletstvo...nisu me mogli otkriti!“ ). Nagon za preživljavanjem ga tera da se drži dalje od svega što je vezano sa nju. Strah od razotkrivanja i time vraćanjem na staro je na momente previše jak, ali pravednik i idealista u njemu uvek ima glavnu reč te se baca u potragu za odgovorima.

Sledi maestralna akciona scena sukoba sa bandom koja juri devojku. Prvo jurnjava automobilima od koje se gubi dah, sa veoma dinamičnim, gotovo „pokretnim „ crtežom sa odličnim kadrovima. Flashback u kojem mu se javlja slika jurnjave kroz džunglu u vojnom džipu možemo videti sa sigurnošću da se onakvoj vožnji Lazarus naučio u vreme pre aktuelnih događaja. Posle toga sledi „igra žmurke“ u staroj i trošenoj zgradi gde se nakon mnogo nećkanja Lazarus baca u konkretnu akciju i ladno izbacuje iz igre mnoge članove bande sam samcat. Taj prelaz preko nedavno zacrtane granice ga lomi u svakom smislu i tu pada u depresiju. „Noćas sam ponovo bio prisiljen ubijati a bio sam se zarekao kako to neću više nikad ponoviti.

On je čovek koji je pokušava da pobegne od nasilja koje ga je stalno pratilo, rastrgan između težnje za „normalnim“ životom i akcijom, gde ova druga strana, njegova priroda, uvek prevlada. Kao takav on je čovek od krvi i mesa, sa mnogo mana i slabosti, sa kojim se čitaoc može lakše identifikovati. „Čini mi se da me nasilje uvek prati, učinio bilo šta! Zajedno sa njim vraća se i onaj nekadašnji ja, za kojega sam verovao kako je pokopan zauvek. One noći on se bez oklevanja odbranio i ubio. Nasilje...obmana...dvostruke tajne...dvostruki identiteti...

U takvu atmosferu epizode, kao šlag na tortu, ubačeno je vanzemaljsko poreklo Arianne, zavera i podmuklost FBI-ja i vlade uopšte koja ju je podvrgla mnogim mučnim pokusima. Prljavština realnog sveta spojena je sa beskrajem u kojem vlada apsolutni mir i harmonija, čistoća. Čistoća koja je samo dohvativši se našeg sveta ostala zauvek okaljana i narušena, “previše zemaljska“ . Mnogo stvari je ubačeno zajedno u jako mali broj stranica. Dve godine gradnje lika su morale rezultirati ovakvom epizodom. Capone je jednostavno mnogo toga imao na umu, a prva epizoda je ključna za uspeh serijala. Pokušao je u sve to da nas uvede jednom epizodom, i to je rezultiralo jako lošom ocenom italijanske publike, koja se opet popravljala iz epizode u epizodu. Tako sam ja, na primer, u potpunosti doživeo lik Lazarusa kakvim ga prikazuje „Dvostuki identitet“ tek nakon što sam pročitao četrdesetak sledećih epizoda i stekao sliku šta se njemu tačno desilo pre ovih događaja. Nisam bio tu 1991. godine kada je samo ova epizoda postojala, ali ću mirne duše priči i scenariju dati najviše ocene. Sa crtežom je drugačije. Giancarlo Olivares ima milione odličnih momenata, ali mi smeta kako crta ljude, a opet se i to uklopi u kompletnu atmosferu pa se i ne zamera toliko. Ali, činjenica je da je tehnički tada bio ispod određenih nivoa. Naslovnica je mogla biti mnogo slikovitija, i sa malo više detalja i drečavih boja.

Ono što mi je posebno drago i misliti je da je epizoda sama za sebe veoma dobro urađena, uprkos riziku da postane veoma loša. Sviđa mi se način na koji je predstavila Lazarusa, a opet, kada se setim budućih epizoda, jedva da je i dotakla njegovu kompleksnost i zrelost. Epizode kojima mogu argumentovati ovu tvrdnju, na žalost, nisu nikada ugledale naše kioske te smo uskraćeni za odličan strip.

LL STCM 0 Kraj trke

LL SD 7 Grad u plamenu

• selanne

9, 9, 8, 8

Patak, ovime me opasno vučeš da i ja bacim koju Larryjevu recku! :D

Dobar početak serijala, uvod u još bolje epizode poput Metallice, Duha prvaka, Kodeksa časti...

29.02.2012
    00:25:00 sati
    selanne

7, 8, 7, 8

početak jednoga od najboljih serijala

29.02.2012
    09:13:00 sati
  • Johnny Difool

7, 7, 6, 6

Dobra epizoda koja je s dvije koje su slijedile obećavala ako ne osobito dobar a ono barem zanimljiv serijal. Nažalost, poslije se sve razvodnilo s hrpama trivijalnosti i klišeja, s nedovoljno intrigantnim pričama i nezanimljivim junakom uz eksploatiranje određenih pjesama u svakoj epizodi, pa sam s vremenom odustao od Lazarusa. Što je najgore, čitao sam ga na stražama tijekom služenja vojske, zajedno s Hejzijem, starim brojevima Lasa, Doca Hollydaya itd., ali me ni u takvim situacijama nije mogao zadržati budnim. Ipak, ovo je dosta dobra epizoda.

29.02.2012
    10:01:00 sati
    Johnny Difool

8, 8, 8, 8

Solidan početak zanimljivog serijala. Capone nije imun na oscilacije naravno, al LL ima stvarno vrhunskih priča, neke pune akcije, neke čak i romantike.  Pročita sam sve epizode šta su izašle kod nas lagano, s guštom, nadam se da će ih neko opet izbacit kako spada. A da ponekad Capone svršava po ljepotanu Leddu to stoji.:-).

29.02.2012
    12:41:00 sati

6, 6, 6, 6

slabasan prvi broj, tek poslije desete sveske serijal postaje zanimljiv i karike se polako uklapaju.

29.02.2012
    13:07:00 sati

10, 10, 8, 7

Odličan prvi broj!

29.02.2012
    18:52:00 sati
  • Tome272

9, 9, 10, 10

29.02.2012
    20:48:00 sati
    Tome272
  • barkley

10, 10, 9, 9

Jedan od boljih stripova i jako mi je žao što je prestao izlaziti kod nas !!!

01.03.2012
    15:22:00 sati
    barkley
  • Ukupna ocjena 96%

10, 10, 9, 9

Lazarus Ledd mi je jedan od drazih serijala.

Vjerojatno zato sto mi je uvijek izgledao kao mix Nathan Nevera i Mister No-a. Vojna obuka kao NN, ali ga ne koce neke moralne odluke kao NN-a, nego postupa kao Mr. No. Prvo saka, pa onda pitanja.

Sad sam dobio volju da ih opet krenem citati od prvog broja, ali treba prije rijesiti Dampyra :D

02.03.2012
    08:54:00 sati
    Gobac_666
  • Villain

9, 10, 10, 9

03.03.2012
    18:15:00 sati
    Villain
  • Charlito de la Vega

8, 8, 9, 8

Solidan prvi broj. Priča ima previše slučajnosti (Larry baš slučajno naleti na Arriane) i onda neočekivan skok u sf (ili ne), malo su mi smanjili doživljaj, ali ostalo je ok. Larry mi se oduvijek sviđao zbog akcije ( i to dobro prikazane, filmski), a u ovoj epizodi su akcije scene fenomenalne. Kad u onoj zapuštenoj kući napadne onu dvojicu...uh jeebotee, praktički možeš osjetiti i čuti onaj "high-kick" kad zavali u glavu jednom od progonitelja.

20.04.2012
    11:49:00 sati
    Charlito de la Vega

9, 9, 9, 6

20.05.2012
    21:31:00 sati
  • Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

31.05.2012
    11:12:00 sati
    Mirko1

6, 8, 8, 7

Ok epizoda, ali samo ok. Jasno je da se naslov priče odnosi na Lazarusa, ali očito da je veći dio priče potrošen na Arianne, i upravo to smeta, dok su najbolji dijelovi priče flash-backovi s Larryjevom burnom prošlošću. Kraj epizode nekako me ostavio nezadovoljnim jer imam osjećaj da nismo dobili sve odgovore u vezi s Arianne. Ali epizoda ima dobro razrađen scenarij i zanimljiva je za čitanje.

Olivares je, kao, bio amater u to vrijeme, ali je poprilično dobro vizualizirao epizodu.

Usput, Lazarusa sam po prvi put počeo skupljati 2008. (ali sam svoju prvu LL epizodu "Smrt pod visokim naponom" kupio nekoliko godina ranije) i stao sam na sedmom broju, ali imam osjećaj da serijalu nisamo dao dovoljno šansi, i doista, iz nekog razloga serijal me opet počeo prokleto jako zanimati te mogu raći da se i ja ubrajam u ekipu koja želi da netko ponovno počne izdavati LL-a.

29.07.2012
    01:43:00 sati

5, 4, 6, 8

Eh, nekako osrednje.  Od svih prvih brojeva serijala, ovo mi je medju naj-slabijim.  Ne samo prica, koja je tanka, konfuzna, i iz koje je tesko izvadit ista znacajno (hajde da pokupim neku curu s ulice, pa da je odvedem sebi kod kuce, i ostavim je tamo samu, a nista o njoj ne znam!  budalastinja!), nego su i likovi tanki, i stalno se ponasaju kao idioti.  Pogotovo ovaj Lazarus Ledd, koji je od kartona napravljen, a ne od krvi i mesa.  Bice cudo nevidjeno ako se ove epizode uopste budem vise sjecao kad sutra sunce izadje.  Crtez osrednji, niti smrdi niti mirise, naslovnica ok.  Skroz naskroz:  eh.

09.08.2012
    20:42:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

5, 4, 6, 7

Ništa posebno.

24.08.2012
    18:12:00 sati

7, 8, 8, 8

07.09.2012
    13:49:00 sati
  • luxi68

10, 10, 10, 10

Mene se stvarno strip dojmio. Sve deset.

05.03.2013
    16:56:00 sati
    luxi68

9, 10, 9, 8

Akcija,akcija,akcija...i "nevidljiva" doza fantastike čine jedan zanimljiv početak ovog serijala.
    26.09.2013
    21:06:00 sati

8, 8, 9, 9

Možda je Capone triba započeti nekako drugačije jer je ova epizoda previše konfuzna za početak serijala. Ne kažem da je loša, dapače, ali previše je tih elemenata strpano u nju (akcija, identiteti, sjećaja iz prošlosti, sf, zavjere i slično), pa je teško sve to posložiti na pravi način ako još uzmemo u obzir da na mnoga pitanja ni nema odgovora. Ali čak i u ovom prvom broju se osjeti ta prepoznatljiva atmosfera (koja će u daljnjim brojevima biti sve izraženija) koja ovaj strip čini jedinstvenim. Stvarno je velika šteta što nijedan izdavač nije nastavio s objavljivanjem ovog odličnog stripa.

02.11.2013
    10:04:00 sati
  • Wayto

10, 9, 9, 9

Za početak jednog od meni najdražih serijala jako dobra epizoda :)

22.11.2013
    17:58:00 sati
    Wayto

10, 10, 10, 10

Po meni, ovo je odličan početak nečeg novog, odličan početak serijala.. Posebno me se dojmio crtež na nekim mjestima, primjerice prikaz kišnog grada, metropole, na samom početku epizode.. Ta turobna svakodnevica.. Priča je dovoljno kompleksna da me zadobije za narednih barem 10 epizoda, crtež je odličan, a nije ni naslovnica loša.. U svakom slučaju, bit ću jako sretan ako netko ikada ponovno pokrene Lazarusa kod nas..

19.05.2014
    15:51:00 sati

10, 9, 9, 9

Odličan početak jednog zaista dobrog serijala.

30.09.2014
    11:56:00 sati
  • Zagor12

7, 8, 8, 8

Početak me oborio s nogu. Doslovno. Larry je postao jedan od rijetkih stripova uz koje jednostavno moram slušati glazbu dok ga čitam. Bez obzira na količinu mišića i hi-techa kojega nalazimo unutra, strip je jako poetičan. Atmosfera i melankolija koja se prožima cijelim ovim sveskom punim akcije su neviđeno dobro izvedene. Šteta što je cijela epizoda pomalo zbrzana sa objašnjavanjima Arianninog podrijetla i sama priča nekako nije tempirana kako spada. Ali za početak, ovo je i više nego dobro. Olivares vrlo dobar, jedino je naslovnica mogla biti malčice bolja. Ono, da ostane u boljem sjećanju.

10.01.2015
    17:20:00 sati
    Zagor12