Sve do propasti svijeta

Lazarus Ledd

LL SD 10 | 96 str.

Larryjevi tajanstveni poslodavci šalju ga na zadatak kojem je cilj raskrinkati neonacističku terorističku organizaciju. Pod lažnim imenom Sonny Barnett ubacuje se u Sive orlove, no nakon neuspjela atentata biva otkriven. Ubrzo saznaje da Sivi orlovi surađuju sa Japancem Toshirom koji je kao i Larry bio član COBRE,a sada se bavi razvojem i trgovinom oružja. Toshiro ga uzima u svoje zarobljeništvo, a u njegovoj službi nalazi se i Gregory, također bivši član COBRE, koji je pretvoren u neku vrstu kiborga...

• Sve do propasti svijeta
    LL SD 10

• Fino alla fine del mondo
    LL STCM 10

• Pretposljednja naslovnica koju je za Lazarusa izradio Giancarlo Olivares
  • Prva epizoda Lazarusa koju je nacrtao Fabio Bartolini
  • Larry se nakon puno vremena susreće sa nekadašnjim suborcima iz COBRE, Japancem Toshirom i najboljim prijateljem iz COBRE, Gregoryem koji je pretvoren u neku vrstu kiborga
  • Larry upoznaje Mariko, Toshirovu kćer s kojom će se susresti još u trilogiji ˝Buđenje Kobre˝ SD 48/50
  • Sa Sivim orlovima Larry se susreće i u epizodi ˝Život ili smrt˝ SD 24

Kada sam prije par mjeseci nabavio ovaj strip, nisam imao prevelika očekivanja. Prvenstveno zbog toga što sam prije njega pročitao ˝Znak zmije˝, još jednu epizodu koju je nacrtao Fabio Bartolini. ˝Znaka zmije˝ je bio očajan, nikad nisam pročitao priču s tako lošim crtežom. Ustvari, možda i crtež nije bio tako loš, ali uopće mi nije išao uz radnju. Zbog crteža ili ne, ˝Znak zmije˝ mi je najlošija Larryjeva epizoda kod nas izašla, a vjerojatno i uključivši sva talijanska izdanja. Prije nego sam počeo čitati ˝Sve do propasti svijeta˝ nisam baš osjećao da će mi se ova epizoda svidjeti. No, što je radnja izmicala kraju raspoloženje mi se popravljalo. A nakon pročitane posljednje stranice znao sam da u rukama držim jedan od najboljih Lazarusa izdanih kod nas. Ako ne među pet najboljih onda među deset. Odlično je obrađen Toshirov, ali i Gregoryjev povratak, a saznali smo i još jedan dio Larryjeve prošlosti. Mislim da je to epizoda u kojoj se prvi put pojavio neki bivši član specijalne postrojbe COBRA od početka serijala. I to ne jedan, nego dva.

Radnja započinje kada Larry dolazi kući i na stolu nalazi lažne dokumente sa svojom slikom i imenom Sonny Barnett (to će ime Larry koristiti u još nekim nadolazećim epizodama). Po zadatku koji mu je dao Garrett, Larry se uvlači u rasističku terorističku skupinu Sive orlove, a cilj mu je razotkriti tko stoji iza te skupine. Stječe sve veću naklonost zapovjednika Grella, ali nakon neuspjela atentata biva otkriven. Tjekom ispitivanja na velikom ekranu se pojavljuje Larryju poznato lice- bivši zapovjednik u COBRI, Japanac Toshiro koji je kao Larry promjenio identitet te se sada zove Matsuo i surađuje sa Sivim orlovima u aspektu naoružanja. Ne znam tko je u tom trenutku bio više iznenađen, Larry kada je vidio Toshira na ekranu ili Toshiro kada ga je Larry nazvao starim imenom. To je zainteresiralo, ali i uplašilo Toshira i on ga uzima u svoje zarobljeništvo.

Od tog trenutka radnja se naglo zakreće. Ova epizoda ima zapravo dva dijela. U kratkom prvom dijelu Larry se obračunava sa Sivim orlovima, a u dužem drugom protivnik mu je Toshiro. Rijetko Larry ostavlja nezavršen posao u nekoj epizodi, a ovom broju više nećemo čuti o Sivim orlovima, s njima će se Larry obračunati ponovno u epizodi ˝Život ili smrt˝, SD 24. Sada Larry ima većih problema, nije jedini član COBRE na slobodi, kako je mislio prije nego se pojavio Toshiro. Što Larry ima protiv njega? Kao prvo on oružjem snabdjeva Sive orlove koje to oružje koriste u terorističkim napadima. Kao drugo, sam je na čelu zločinačke organizacije, ali najvažnije od svega Toshiro je Larryjeva najboljeg i najvjernijeg prijatelja iz vojnih dana, Gregoryja Wagnera pretvorio u kiborga, odnosno njegov mozak priključio je na umjetni organizam. Baš je to najviše pokretalo Larryja za osvetom. Drugi dio priče je na neki način hi-tech tematike na rubu SF-a. Sivi orlovi izgledaju kao hrpa primitivaca pored oružja i opreme koju koristi Toshirova organizacija, a njihova je veza baš to oružje koje Toshiro dobavlja za Orlove. U zarobljeništvu u Japanu Larry kao da dolazi u drugi svijet. Sve vrvi od vrhunske opreme, specijalnih odijela i kiborga... Larryju takav svijet nije stran, s visokom tehnologijom sreo se puno puta, često su epizode bile na rubu SF-a.

Poseban predznak u ovoj priči stavljen je na odnos Gregoryja i Larryja. Nekad nerazdvojni suborci, ali prije svega veliki prijatelji i što je najvažnije vjerni jedan drugome. Gregory je stradao tIjekom zajedničke misije usred neke pustinje i od tada Larry nije čuo za njega. Opet su se ujedinili u završnoj borbi protiv Toshira. Larry je ušao u Gregoryjevo odijelo i u fantastičnoj završnoj borbi opet su, kao u stara vremena, skupa se suprotstavili neprijatelju, ovaj put Toshiru. Još jedanput je učenik pobijedio učitelja, Larry je u završnoj borbi uspio poraziti Toshira koji se sigurno više nikad neće vratiti Larryjev svijet, samouništen je zajedno sa svojim odijelom. Ista stvar snašla je i ˝Gregoryja˝ koji je po poslijednji put pomogao Larryju, ne samo u borbi nego i da shvati kakav zapravo pravi prijatelj mora biti i kako takvih prijatelja ima vrlo malo u životu. Ne znam, možda mi je nešto promaklo, ali u ovoj epizodi opisuje se kako je Gregory poginuo usred pustinje, a u LL ˝Jeka prošlosti˝ piše da je poginuo u Tokiju tijekom razvrgavanja specijalne jedinice. Pokušao sam to shvatiti, ali nisam uspio.

Kad već spominjemo junake koji su se pojavljivali prije, spomenimo i Mariko, Toshirovu kćer koja će se opet pojaviti u kasnijim epizodama i to u trilogiji ˝Buđenje Kobre˝. Tada će tražiti osvetu zbog smrti oca, a kao podmukao protivnik pokazala se već u ovoj epizodi kada je s Larryjev legla u krevet (bilo je to malo više od običnog ležanja;-) kako bi od njega samog doznala neke informacije.

Što se tiče Bartolinijeva crteža, više mu leže epizode s puno akcije (ova, ˝Krug se steže˝, ˝Grad igre˝, ali i ˝Projekt Legba˝). Ugodno me iznenadio njegov crtež za ovu epizodu, ali meni je i dalje njegov crtež jedan od lošijih u Lazarusovoj seriji. No nije previše negativno utjecao na priču kao kod ˝Znaka zmije˝. Bartolini nije sklon detaljima, crtež mu je jednostavan, mislim da nisam pročitao nijednu priču s tako jednostavnim crtežom. Bartoliniju je ovo prva priča koju je ilustrirao za Lazarusa, kasnije je kod nas izašlo još pet-šest epizoda s njegovim crtežom. Njegov crtež uspoređuju sa crtežom Kevina McGuirea, autora Kapetana Amerike, općenito sa američkim načinom crtanja.

Naslovnicu je izradio Giancarlo Olivares, nekad prvi Lazarusov crtač. Naslovnica je iznad njegovog prosjeka. I dok su me druge njegove naslovnice redom razočaravale, ova me mamila da što prije pročitam priču. Moje glavno pravilo za dobru naslovnicu je da su na njoj najviše dva lika, a idealno je ako je samo jedan. Ako su tri, naslovnica je nekako prezgusnuta i malo koja naslovnica s tri ili više likova mi se sviđa. Što se tiče tog segmenta, ocjena više. Iako nisam baš ljubitelj SF-a prilično me zainteresirao Larry u ovoj specijalnoj odori i u borbi s neprijateljem, a ova me naslovnica podsjetila na neke naslovnice Nathana Nevera kojeg sad crta baš Olivares. Naslovnica nema nekih manjaka, ja bih rekao da je to najbolja Olivaresova naslovna stranica za Lazarusa poslije ˝Braće po oružju˝.

Još samo podatak da je ova epizoda u Italiji objavljena 1994., u prvoj godini Lazarusova izlaženja, a kod nas je izašla 1997. u tisku Slobodne Dalamcije. Znači da je naš zaostatak za talijanskim originalima bio tri godine, odnosno nekih 35 epizoda, a sada je naš zaostatak za originalima nekih 65 brojeva plus preskočenih 15. Ovu priču preporučam onima koje zanimaju epizode s robotima, kiborzima i sličnim, a također fanovima Natahana Nevera jer me ova epizoda jako podsjetila na njega. Ovo je epizoda u kojoj ima dosta akcije koja Lazarusu nikad ne fali samo je koji puta ima više, a koji puta manje. Radnja je stvarno jednostavna, nema kao ponekad suvišnih kompliciranja radnje i što je najvažnije, priča nije dosadna i ˝ubijena˝ kompliciranim scenarijem, vjerojatno je zato priča tako dobro ocjenjena. A svakako je preporučam svima.

LL SD 9 Braća po oružju

LL SD 12 Dan nezavisnosti

• Žiga

7, 7, 8, 6

Solidno.Moglo biti bolje, ovu priču bi ja dao u barem 2 dijela, tako bi imala veči efekt.Vrlo zanimljivi dio je kod Sivih orlova i nažalost se prebrzo razotkriva, a u drugom dijelu priče nisam imao dojama, da se radnja nastavlja u Japanskoj.Dio priče, koji Larry provodi sa Marikom, mi je bezveze.Ali ima u ovom stripu nekoliko scena, koje su nezaboravne, poput scene kada mu šef Sivih Orlova(mislim da se zove Hans) drži pištolj na glavi i broja do tri, a Larry ostaje trdan.Druga dobra scena mi je na samom kraju, onaj veliki crtež, gdje je narisan Gregory u zraku, a napisano nešto u stilu "Prijatelji sve do propasti svijeta".Meni je crtež solidan i Bartolini mi se sviđa u svim pričama, koje je crtao.Ja bih ovu priču uvrstio među solidne, ima mnogo boljih, a i mnogo loših.Pohvale recenzentu!
    07.01.2005
    15:54:00 sati
    Žiga
  • Djole

6, 8, 5, 5

Solidno visoke ocene, isključivo zbog scene u kojoj se dva stara prijatelja po poslednji put bore zajedno. Ostalo nije vredno pomena.
    07.01.2005
    21:37:00 sati
    Djole

9, 9, 7, 8

Meni je ovo sjajna priča više zbog ponovnog okupljanja priajtleja nego zbog sve te akcije koje baš i nisam ljubitelj. Crtež je previše ''uredan'', da bi dobio više od 7, a naslovnica je dosta dobra.
    08.01.2005
    11:33:00 sati
    Verfalk2003

9, 9, 7, 9

Bartolini je meni ko nešta nacrtano na kompu. To mi uopće nije za ovakve stripove. Inače super strip.baš mi je zakon kad se probudi u Tokiju, kao HA? DI SAM? :-D
    10.01.2005
    09:47:00 sati
    nikola

9, 8, 8, 8

Svidja mi se ova epizoda jer govori o pravom prijateljstvu poput 'NN Posljednji val'.
    13.01.2005
    22:18:00 sati
    Hari
  • Ukupna ocjena 56%

7, 5, 4, 8

Pa, onak, više mi se svidio početak nego kraj. Skoro da je najzanimljivija stvar u stripu, činjenica da je Lary išao pogledati festival horora i to je gledao Body Snatchers (a to nisam čak ni ja gledao).
    30.01.2005
    20:07:00 sati
    stinky
  • Ukupna ocjena 72%

7, 7, 7, 9

Prilično dobar strip iako naslov zavarava."Sve do propasti
    svijeta" mi baš ne djeluje kao prikladan naslov za nešto
    što se odnosi an drugi svjetski rat.
    16.06.2005
    16:22:00 sati
    zerovnik
  • Ukupna ocjena 97%

10, 10, 9, 10

Dirljiva priča o prijateljstvu sa izvrsnim posljednjim okršajem između laryja i toshira,bivšeg pripadnika kobre.Bartolini nije najbolji ali je isto prilično kvalitetan crtač a naslovnica je stvarno za desetku.
    07.07.2005
    18:55:00 sati
    vice

8, 9, 9, 7

prekrasna priča o prijateljstvu. dobar je završni obračun između Toshira i Larryja. crtež i naslovnica ok.
    18.01.2006
    21:18:00 sati
  • lwood

7, 7, 7, 7

solidno.moglo je i bolje
    25.08.2007
    17:43:00 sati
    lwood

8, 9, 9, 10

Krenuo nedavno ponovo čitati sve Larrye izdane kod nas tek da vidim dal će mi i danas ostaviti jednako dobar dojam. Nakon prvih 20-tak pročitanih brojeva i dalje mi je ovaj jedan od najboljih serijala ikad izdanih na našim prostorima. Sve epizode su mi u rangu solidne do odlične. Ova je jedna od onih vrlo dobrih.
    09.12.2007
    20:08:00 sati

7, 5, 6, 7