Wasteland

Lazarus Ledd

LL SD 29 | 96 str.

Lazarus se nalazi u Berlinu. Mora spriječiti prodaju Plutonija-239 i uhvatiti zloglasnog međunarodnog trgovca zvanog Sheol. No potraga za plutonijem odvest će ga u bespuća Sibira i u tajanstvene „atomske gradove“ kojih nema na kartama i u kojima je kontaminacija radioaktivnim tvarima uzrokovala mutacije na lokalnom stanovništvu i životinjama.

• Wasteland
    LL SD 29

• Wasteland
    LL STCM 29

• Plutonij 239 - nastaje u nuklearnom reaktoru djelovanjem neutrona na uranij-238. Ima vrijeme poluraspada od 24 110 godina. Pu-239 se dobiva umjetnim putem iz uranija-238 bombardiranjem sporim neutronima, a nastaju beta-čestice i neptunij kao međuizotop. Plutonij tvori slične spojeve kao i uranij. Upotrebljava se kao nuklearno gorivo i kao eksploziv u atomskim bombama.
  • Mansi su ugroženi ugrofinski narod, koji pretežno živi u Rusiji, odnosno u autonomnom okrugu Hantija-Mansija, u kojem čine oko 1% stanovništva i u kojem predstavljaju peti narod po brojnosti. Mansi su većinom pravoslavne vjeroispovijesti, ali sačuvali su i tradicionalna vjerovanja (kult duhova pokrovitelja, medvjeda, šamanstvo). Govore mansijskim jezikom koji spada u ugrofinsku grupu uralske porodice jezika. Ukupno ih ima oko 7.100. Narodi Mansi i Hanti su u literaturi poznati i kao Obski Ugri, a njihovi jezici su najsličniji mađarskom.
  • Zatvorenim gradom ili velegradom poput Novouralska smatra se onaj grad/velegrad u kojem je na snazi ograničeno ili zabranjeno kretanje ili zabrana trajnog naseljavanja došljacima u bivšem Sovjetskom Savezu ili Zajednici Nezavisnih Država. Dvije su glavne kategorije zatvorenih gradova: zatvoreni zbog mjesta proizvodnje osjetljive vojne i(li) nuklearne industrije i pogranični gradovi (zapravo cijeli pogranični prostor) zatvoren iz sigurnosnih razloga (vojne lokacije, radarske kontrole, itd.). Stranci, a često i sami državljani, imaju zabranu putovanja u takve gradove. Do 2002. prema ruskoj statistici 45 gradova ima takav status i u njima živi 1 milijun 345 tisuća ljudi, što znači da svaki stoti građanin Rusije živi u zatvorenom gradu ili mjestu. No, nakon raspada SSSR-a broj takvih gradova se znatno smanjio.

Osnovna je ideja iza ove epizode bila Caponeova želja da Lazarusa smjesti u Europu. No od idejnog zapleta Barbieri (Caponeova „desna ruka“) je napravio zaista zanimljiv i dinamičan scenarij. Naglasak je na scenarij, a manje na priču jer sama po sebi i nije originalna, a ima i par bisera koji su se mogli izbjeći. Epizoda kreće odmah „u glavu“. Larry je u Berlinu pod svojim pseudonimom Sonny Barnett i mora onemogućiti prodaju plutonija s kojim kolumbijski narkokartel želi napraviti atomsku bombu i njome sravniti New York. Hmm...nije vam baš legla ta prijetnja? I Lazarus dijeli vaše skeptično mišljenje, no i on kao i čitatelj želi vjerovati da nije došao u Berlin samo radi te glupave premise.

Barbieri nam u ovom broju predstavlja pravu plejadu likova. Larrya dočekuje Aron Laski, poznatiji pod nadimkom „Die Spinne“ (Pauk) jer ima svoju mrežu za dobivanje informacija razapetu po svim kutovima Berlina. Barbieri nam samo jednim odličnim i pametnim kadriranjem otkriva životnu pozadinu lika i u konačnici i njegov karakter (vidi sliku).

„Die Spinne“

Radnja se zahuktava kad Lazarus dobije poziv od Vasilija; lokalnog prevaranta koji naivno misli prevariti Lazarusa s lažnim plutonijem. U cijeloj zbrci i pucnjavi Lazarus razbija lanac trgovaca i razotkriva Sheola koji pada u ruke berlinskoj policiji te odlazi s pravim plutonijem. Lazarus ne želi stati samo na tome, njegov zadatak je naći izvor plutonija, a ogrebotine na kućištu ukazuju na Novuralsk. Šteta je samo što se Barbieri odlučio za ime grada koji je stvaran i još uvijek postoji. Mogao je dati mašti na volji i izmisliti bilo što; ovako to i nema nekog smisla, no svejedno... Larry pronalazi ponovo Vasilija te ga u jednoj upečatljivoj sceni prisiljava da mu kaže gdje se grad točno nalazi. Lik Vasilija je samo sporedan, ali vam ostaje u pamćenju i čak vam ga je i žao. Poor bastard – kako bi rekli Englezi.

Tu priča kompletno mijenja smjer i to mi se svidjelo. Imate osjećaj kao da čitate dva kratka stripa u jednom. Prijelaz se također nalazi na 45. stranici, praktički na polovici stripa i tu se vidi da je Barbieri metodično pristupio razradi scenarija. Upoznajemo još jednog simpatičnog novog lika pod imenom Barzu te preko njega upoznajemo jedan od manjinskih naroda u Rusiji zvanog Mansi. Ipak, u „drugom“ dijelu scenarij i sama priča opadaju u kvaliteti.

Mutanti i strip idu zajedno ruku pod ruku, ali mišljenja sam da je priča trebala ostati u domeni akcijskog trilera, a ne skretati u fantastiku sa genijalnim znanstvenikom koji želi pokoriti svijet i ostaviti ga mutantima da vladaju njime. Klišejizirano i nepotrebno, ali ajde...na kraju on ne ispada tako loš tip. Također je tu i ispovijest Petre o svom djetinjstvu i kako je postala Sheol; izvedena krajnje naivno i neuvjerljivo, a sex u ćeliji dok ih znanstvenik promatra je nešto...hm...posebno. Ok, Lazarus je „igrač“; Capone je to dao do znanja od samih početaka serijala, ali ovo banalizira inače jako dobru epizodu. Petra je uz Lazarusa glavni nositelj radnje ove epizode. Lukavo je ubačena u radnju (pomalo i komično), ali nakon par stranica čitatelj ipak može naslutiti da se nešto krije iza njenog pojavljivanja. Kod nje je klasična priča o iskupljenju. Na početku je prilično nemilosrdna i beskrupulozna, ali nakon susreta s Lazarusom u kojem je ranjena i uhvaćena, stvari se mijenjaju. Petra pronalazi Lazarusa u Novuralsku i spašava ga od čopora mutiranih vukova, a u potrazi za vlastitim iskupljenjem žrtvuje se za djecu koja su mutirala od posljedica radioaktivnosti te ustvari nadilazi samu sebe i postaje pozitivan lik (a i kada vam je bomba kirurški usađena u glavu i nadzire se svaki vaš pokret; pretpostavljam da i to potakne na neka preispitivanja životnog puta i ciljeva). Sam kraj stripa je lijepo izveden i daje naznaku da s Petrom nije sve gotovo te da ćemo ju još viđati u serijalu.

Giampietrov crtež jako je dobar s puno akcijskih scena. On i Barbieri su zaista dobro sve razradili jer cijeli strip pršti od dinamike te je kao neki akcijski film. Posebno su mi se svidjeli...hm...u nedostatku bolje riječi – „sinopsisni“ kadrovi gdje je Costa stvarno odličan.

Akcija „ala“ Giampietro

Zamjerke su na izražaje lica (koji su ponekad groteskni) i na Petru. Ne znam zašto je potrebno nju nacrtati (zamisliti) kao ženu „terminator“ sa opasnim viškom testosterona. Slično izgleda i Mačka kradljivica; mislim...ako je to Larryjev ukus ok, ali... za ženu koja je sama postala jedan od najtraženijih krijumčara ipak bih očekivao tajanstveniju i više zahebanu, ako me kužite, a ne kao iz nekog „akcijskog“ B filma. No možda se i išlo baš na to...tko zna.

Sve u svemu, jedna mi od dražih Lazarusovih epizoda i jedna od onih koje su nosile serijal. Puno akcije, pucnjave, zanimljivih i raznovrsnih lokacija, toplih ljudskih priča i onih tragičnih te malo sexa kao dodatni začin. To je Lazarus Ledd.

LL SD 28 Energija alfa

LL SD 30 Zarobljenik vremena

7, 7, 8, 8

Najveća zamjerka je šta je epizoda imala potencijala da se razvije na bar 3 epizode. Ovako sve nekako upakirano u 96 stranica akcije, pomalo nerealno brze. Ka šta kažeš, klasični LL inaće.

11.07.2012
    00:24:00 sati

8, 8, 6, 8

poprilično dobra epizoda, samo fali malo bolji crtež

11.07.2012
    00:59:00 sati
  • Ukupna ocjena 49%

4, 5, 5, 7

Zabavno je lažno ime kojim se Larry koristi kada se ubacuje u neku zločinačku organizaciju, počev tamo od Sve do propasti svijeta- Sonny Barnett. Autori su tako odali posvetu Sonnyju Crockettu iz Poroka Miamija gdje se taj lik koristi gotovo istovjetnim prikrivenim identitetom-Sonny Burnett. Dosta elemenata te serije poslužilo je kao inspiracija za dio epizoda LL-a.Ovo je jedna od prosječnijih, počev od razrade zapleta pa sve do crteža. Naslovnica kvalitetom obećava mnogo više negoli to priča svojim tijekom uspijeva potvrditi.

11.07.2012
    09:40:00 sati
    aristotel skotos
  • selanne

8, 7, 9, 10

Priču sam najviše upamtio po odličnom crtežu i naslovnici.

11.07.2012
    10:49:00 sati
    selanne
  • Zagor12

10, 8, 9, 10

Jako dobro! Jedan od mojih prvih Larryja. Odličan crtež i naslovnica, i vrlo zanimljiva priča.

06.08.2012
    22:25:00 sati
    Zagor12
  • luxi68

10, 10, 10, 10

05.03.2013
    17:02:00 sati
    luxi68

7, 7, 8, 8

Meni jedna od onih dobrih Larryevih epizoda, kojih je dosta bilo. Dinamična, akcijska, sa par dopadljivih likova, ali možda ipak malo prezbrzana i bez neke veće dubine. Možda je trebalo spomenuti da se Petra opet pojavljuje u epizodi Krvavi Milano koja mi je bila i dosta bolja, zapravo općenito jedna od ponajboljih Larryevih. Crtež vrlo dobar, makar su akcijske scene ponekad malo previše nevjerojatne za moj ukus. Bocci je uvijek znao napraviti barem vrlo dobru naslovnicu.

23.04.2013
    11:52:00 sati

6, 6, 8, 7

Opet tipičan Lazarus s puno akcije bez neke dubine. Ovdje se sve skupa možda i prebrzo odvija. Priča bi se lako mogla raztegnuti na 2-3 broja. Crtež mi je odličan, tako dobrog u Lazarusu još nisam video, naslovnica isto dobra. Sve u svemu solidno ali moglo bi i bolje (duže i bolje razrađeno).

05.08.2013
    11:41:00 sati

8, 7, 9, 10

Ponešto slabija epizoda. Najveća mana joj je to što nije uvjerljiva, ugurano je mnogo toga na stotinjak strana. Ni likovi i njihovi postupci ne izgledaju pretjrano uvjerljivo. Crtež je detaljan i ugodan za gledanje, jedino mi se ne sviđa kako je nacrtana Petra koja btw veoma liči na Jamie Lee Curtis.

03.11.2013
    09:34:00 sati

10, 10, 10, 10

Odlična epizoda, u nizu ostalih odličnih Lazarusovih epizoda.. Prvo Njemačka, pa Rusija, kud ćeš više.. Likovi dobro osmišljeni i prikazani, crtež je jako dobar, detaljan i sasvim kako treba.. Naslovnica je možda čak i jedna od najboljih do sad..

24.08.2014
    09:48:00 sati

8, 8, 8, 9