Dobrodošli u Lovecraft

Blueberry

LOCK FB 1 | 150 str.

Poslije smrti oca Lockea, njegova djeca (Tyler, Kinsey i Bode) preseljavaju se zajedno sa svojom majkom u staru obiteljsku kuću, Keyhouse. Uskoro poslije toga, oni otkrivaju da je kuća puna tajni, i da u njoj postoje magični ključevi koji imaju razne moći. Međutim, oni nisu jedini koji znaju za te ključeve: demon koji se zove Dodge želi ih se dočepati da bi mogao otvoriti Crna vrata, koja spajaju naš svijet s Paklom...

• Dobro došli u Lavkraft
    LOCK DRKW 1
  • Locke & Key #1
    LOCK FB 1

• 2020 godine Netflix je objavio prvu sezonu serije “Locke & Key” koja je bazirana na ovom serijalu.

Porodica Locke slična je većini ostalih američkih porodica. Oni se svađaju, zamjeraju i ponekad otvoreno prepiru jedni s drugima, ali u konačnici, unatoč svojim nesavršenostima, i dalje se vole na kraju krajeva. Ono što ih odvaja od većine zdravih porodica leži duboko ispod džinovskog doma u Massachusettsu u kojem borave. Ta kuća sadrži mnoge tajne i nisu nužno vesele vrste. Dolje, u podrumu njihovog doma, leže vrata koja mogu imati pristup svijetu nezamislivog zla. Je li to portal do vraga? Ulaz u Sotonin vlastiti svijet?

“Locke i ključ” je remek djelo pisca Joea Hilla i umjetnika Gabriela Rodrigueza. Prva epizoda, “Dobrodošli u Lovecraft”, je uvod u seriju stripova koja je istovremeno zanimljiva i očaravajuća. Nakon spomenute porodice Locke koja se suočava s porodičnom tragedijom u kojoj je nekoliko maloljetnih delinkvenata surovo ubilo njihovog oca Rendella, priča se usredotočuje na troje preživjele djece - razigranog dječaka Bodea, najstarijeg sina Tylera, i nekada buntovna, ali sada većinom depresivna sestra, Kinsey. Njihova majka Nina također je duboko shrvana muževom smrću, a utjehu koju odabere za svoje osobno oplakivanje je boca vina. Svakom svoje, pretpostavljam. Nakon Rendell-ove sahrane, Locke porodica se preseljavaju iz svoje rezidencije u San Franciscu natrag u svoju porodičnu vilu na istočnoj obali i tada počinju da se događaju neobične stvari. Bode se, nehotice, počne igrati ključem Duha i otkriva sposobnost napuštanja vlastitog tijela i promatranja izvana kao duha. Postoji nekoliko drugih stvari koje posjeduju jedinstvene moći, a ovi mali metalni uređaji igrat će veliku ulogu u ovom i slijedećim epizodama o Lockeu i Keyu. A tu je i tajanstvena tamnokosa djevojčica u porodičnom zdencu, čiji glas i odjek namamljuju Bodea - i sociopata Sama Lessera (dječaka odgovornog za Rendellovu smrt). Možda ima skrivene motive u svojoj želji da se oslobodi zatvora u bunaru, akcije koja će zahtijevati pomoć vanjskog svijeta i nečega što će pokrenuti radnju Locke & Key-a u hiperpogon.

Koristeći svoju uvijek zaokupljenu maštu, Hill stvara svijet koji kao da je sastavljen od snova i noćnih mora, mjesto na kojem svakodnevna bijeda i onostrano zlo postoje rame uz rame, a da niti ne zna za prisustvo drugog. Gotičku vizualizaciju Keyhousea - vile očito nadahnute nebrojenim filmskim i književnim pričama o duhovima - savršeno izvodi Rodriguez, strip crtač čiji likovi i postavke izgledaju istovremeno crtano i realno. “Dobrodošli u Lovecraft” privlači nam pažnju s uvodnog okvira i nikada ga ne pušta. Riječ je o majstorskom umjetničkom djelu, složenoj i višeslojnoj priči, nečemu što izaziva i najprestižniju literaturu i priči koja odušava i mlade i starije. Jer kada su u pitanju priče o duhovima o velikim zloslutnim kućama koje predsjedaju na okeanskom poluotoku, ništa nije blizu izazivanju naše mašte i uzbuđenja našeg osjećaja čuda poput “Locke & Key”.

• Paka01

9, 8, 9, 7

Locke & Key je uistinu odličan strip, no čini mi se da je ocjena od 100% ipak pomalo pretjerana. Prva knjiga, ovdje recenzirana "Dobrodošli u Lovecraft" služi kao zanimljiv uvod i vrhunski postavlja atmosferu za buduće događaje. Rodriguez konstantno na visini zadatka.

28.04.2021
    18:13:00 sati
    Paka01

10, 10, 9, 10

Top strip

28.04.2021
    19:58:00 sati
  • Ukupna ocjena 62%

6, 6, 6, 8

28.04.2021
    20:18:00 sati
    Jajo82

9, 9, 10, 9

Sot ttrip.
    28.04.2021
    20:21:00 sati
  • karuro

8, 8, 8, 7

Strip vise namjenjen srednjoskolcima. Ocjene sam stavio iz perspektive da sam klinac. Ovako sa 35god ipak mi je bio nezanimljiv i dosadnjikav. Procitao sam ga i prodao dalje.

28.04.2021
    20:56:00 sati
    karuro

10, 10, 10, 10

Priča je naprosto odlična. Ideja je totalno originalna. Sve skupa vuče na čitanje, zanima te šta će se desiti, navijaš za pozitivce, plašiš se glavnog negativaca. To, da su glavni junaci srednejškolci uopče ne smeta. Pa i Holden iz Catcher in the Rye je srednejškolac, a knjiga totalna klasika. Koliko je onda tu samo odličnih filmova i serijala sa srednejškolcima, recimo Stranger things. Strip je vrijeda svake pažnje. Barem meni. Imam ga i u kolekciji. Crtež i naslovnice su mi isto odlične.

28.04.2021
    21:37:00 sati

10, 8, 9, 7

Priča je zaista neobična i zanimljiva, nešto drugačije, a prva knjiga zaista dobro uvodi likove, karakterizaciju i postavlja temelje za dalje. U retrospektivi bi rekao da mi je ova prva knjiga i najbolja, jer mi se čini da je sama priča na kraju otišla "predaleko" u odnosu na ovakav početak. Ispod svega se tu možda najviše krije obiteljska priča, odnos oca i sina, što daje dimenziju više.

29.04.2021
    08:14:00 sati

5, 5, 7, 6

Slažem se s Karurom poviše, da sam srednja škola možda bi i ocjene bile bolje...

29.04.2021
    10:07:00 sati

9, 9, 9, 8

Treba znati prihvatiti kvalitetne, originalne ideje koje ima neki autor. I ako ih još zna implementirati u zanimljivu i tečnu radnju, to je veliko postignuće. Sjećam se da je, na forumu, mnogima zasmetalo što su postupci likova ponekad na razini Beverly Hillsa. To samo pokazuje njihovo potpuni izostanak objektivnosti. Istina je da postupci većine likova katkad djeluju glupavo i neodraslo, previše dramatiziraju i ponašaju se djetinjasto, cmizdravo... Ali kako se tinejdžeri inače ponašaju i nose sa stresnim situacijama? Hladnokrvno,  proračunato i mudro? Kak' da ne.

Znači priča je mješavina horrora i fantasyja, a u pozadini svega je istovremeno i priča o odrastanju, onaj prijelazni period koji nas čini ljudima koji kakvi tek trebamo postati. Vidi se također i da je Hill uložio veliki trud u razradu priče i uspio zadržati dinamiku radnje kroz cijeli serijal. Kao što se vidi i da je Hill Kingov sin, jer tatičin utjecaj itekako se osjeti u priči, osobito u prezentaciji likova.

Nije priča bez mana, ali pozitivne strane ih itekako nadvladaju, uključujući Rodriguezov crtež koji pomaže što nezaboravnije oživotvoriti Hillove ideje.

U svakom slučaju, za preporuku.

29.04.2021