A Kin of Homecoming

Spawn

LOVES VER 1 | 128 str.

Wes Cutter, nekadašnji vojnik Konfederacije, dvije godine po završetku rata vraća se kući. No Cutterov povratak nije popraćen mirom jer njegov rat tek počinje. Vođen mržnjom prema vojnicima koji su mu oduzeli dom i silovali ženu, te prijezirom prema građanima koji su kukavički odabrali stajati po strani, Cutter kreće u osvetu...

• Loveless vol. 1
    LOVES VER 1

• "Loveless" je serijal izdavačke kuće "Vertigo" koji je izlazio od prosinca 2005. do svibnja 2008., u 24 sveščice. Inicijalno, bilo je planirano da "Loveless" potraje 4 godine, ali je otkazan s 24. brojem. Recenzirani prvi trejd sakuplja epizode #1-5; drugi, "Thicker than Blackwater", sadrži epizode #6-12, a treći, "Blackwater Falls", čine brojevi #13-24
  • Prvih 5 naslovnica čini recenzirani trejd, a prva naslovnica je ujedno i naslovnica trejda!
  • na kasnijim brojevima serijala radili su crtači Danijel Žeželj (#6-8, 13-15, 22-24) i Werther Dell'Edera (#11-12, 16-21), a Azarello scenaristički potpisuje cijeli serijal
  • izgled Wesa Cuttera vjerojatno je inspiriran Guyom Pearceom iz filma "The Proposition"
  • izgled pukovnika Silasa Redda vjerojatno je inspiriran Clintom Eastwoodom
  • gradić Blackwater u Missouriju postoji i danas, a prema popisu stanovništva iz 2010. broji 162 stanovnika

Vidiš, prijatelju, u ovom svijetu postoje dvije vrste ljudi: oni s nabijenim pištoljima i oni koji kopaju. Ti kopaš.
- Dobar, loš, zao (1966.)

Možda i više od većine drugih žanrova (primjerice ZF-a koji, osobito u filmskoj umjetnosti, zahvaljujući sve raskošnijim specijalnim efektima kod mnogih uživa i veću popularnost nego ikad), vestern je jedno od područja koje je tematski vrlo iscrpljeno i malo kome uspijeva posljednjih godina uraditi nešto impresivno, nezaboravno ili, da ni ne spominjem, originalno. Filmska umjetnost još ponekad i uspijeva iznenaditi ( npr. serija "Deadwood" ili filmovi "Open Range", "The Proposition", "Django", "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford"...), ali od stripova, barem u posljednjih petnaestak godina, pada mi na pamet samo "Scalped". No ok, tek da ne navučem bijes ljubitelja debelih sočnih odrezaka i brda prženih krumpirića, budem spomenuo na našim prostorima popularnog, nezaustavljivog Texa Willera koji i dalje, ponekad, uspijeva ispucati poneku doista eksplozivnu priču.

Za ovaj osvrt, trebalo bih spomenuti i mini-serijal "El Diablo", poprilično dobar vestern Briana Azzarella napravljen u suradnji s Danijelom Žeželjom koji je dao svoj doprinos i "Lovelessu", samo u kasnijim brojevima.

Azzarello je također izjavio da je "El Diablo" otvorio put stvaranju "Lovelessa" koji, otprilike slično "El Diablu", nije nikakav spektakularan uradak, ali i dalje sasvim solidno štivo.

Vremenski smještena dvije godine nakon završetka Američkog građanskog rata, scenografija "Lovelessa" prikazuje ljude i život koji se nastavio odvijati u sjeni višegodišnjeg stradanja i razaranja. Brain Azzarello - dobitnik Eisnerove nagrade i najpoznatiji po radovima na serijalima kao što su "100 Bullets", "Batman" i "Hellblazer" - vrlo dobro uvodi čitatelja u svijet u kojem su i dalje vidljive trzavice između pobjednika i poraženih, u ovom slučaju vojnika Unije i stanovnika gradića Blackwatera u Missouriju.

Za neke rat i dalje nije završio te traže osvetu i pravdu bez obzira na cijenu, a jedan od takvih je i glavni lik serijala, Wes Cutter, koji se borio za Jug.

Za razliku od većine drugih ljudi, Cutter se nije borio zbog robovlasništva (ili kako on kaže, ljudi općenito) već samo zbog zemlje, odnosno doma i života koji je tamo stvorio sa ženom Ruth.

Današnji gradić Blackwater

Wes: Ne smeta me priznati da, unatoč svim nevoljama koje mi je donijela, privržen sam ovoj zemlji.
Ruth: Pričaš o Uniji?
Wes: J*** uniju. J*** Sjever, j*** Jug. J*** crnčuge, j*** bijelce, j*** crvenokošce. J*** ljude. Pričam o zemlji.
Ruth: Onda bi ju trebao nazvati krajolikom.

Korijeni...

Po završetku rata, mnogi građani Blackwatera smatraju da je Ruth pobjegla i nestala nakon što su ju vojnici silovali, dok su se oni ponijeli kao kukavice i prepustili ju njenoj sudbini. Za Cuttera su pak mislili da je mrtav ili truli iza rešetaka. Ali naprotiv, oboje su živi i, vrativši se u Blackwater, u potaji spremaju osvetu protiv ljudi koji su im oteli dom.

U prvom trejdu koji sakuplja početnih pet epizoda, priča se polako gradi i razvija te je čitatelj upoznat s likovima koji će u narednim epizodama igrati veće uloge. Cutterova prošlost, odnosno barem dio vezan uz njegovo izbivanje tijekom rata, i dalje su neotkriveni, a isto vrijedi i za mnoge likove iz serijala. Ovo je zasad samo postavljanje pozornice i zaplitanje radnje s nekoliko revolveraških obračuna u Sergio Leone stilu, dok će se tek u narednim brojevima moći steći potpuniji dojam o samoj priči. Treba spomenuti i da je Cutterov lik veoma sličan Guyu Pearceu koji je odigrao glavnu ulogu u odličnom vesternu „The Proposition“ (a koji je nekoliko mjeseci prije početka izlaženja stripa startao u kinima).

Wes Cutter/Guy Pearce

Što se pak crteža tiče, Frusin je s Azzarellom već prije radio na poznatom strip serijalu "Hellblazer". Njegove vrlo stilizirane i, nerijetko, adrenalinom nabijene, dinamične naslovnice su odlične i zapravo bi mi bilo vrlo drago imati ovaj serijal u sveščicama. Donekle isto vrijedi i za crtež unutar korica, dinamičan je i, većinom, vrlo dobro koloriran, ali ipak s nekim vidljivim nedostacima, osobito kad se radi o vojnicima koje se baš i ne da razlučiti (dobar dio njih se može razlikovati samo po bradi i brkovima). Ipak, upečatljiv je lik pukovnika Redda, taj je pljunuti Clint Eastwood, a za primijetiti je i da sama radnja stripa nosi i atmosferu kultnog vesterna "Unforgiven". Nadalje, vezano uz Frusina, još veći nedostatak je njegovo crtanje prirode, nije da baš nudi nešto pretjerano inspirirane prikaze krajolika pa i Blackwatera, sve je to djeluje brzinski, rutinski odrađeno i ne baš vrhunski kolorirano. Uglavnom, dobar crtež koji najbolji dojam ostavlja u akcijskim scenama.

Art by Marcelo Frusin

Sveukupno solidan početak serijala koji ima potencijala u sljedećim epizodama postati i bolji. Priča o vojniku koji se nakon rata vraća kući vođen osvetom nije ništa novo, ali je radnja zanimljivo osmišljena, dijalozi su domišljati, a likovi dovoljno vješto predstavljeni i upečatljivi da održe interes čitatelja. Uostalom, Azzarello se već prije dokazao kao jedan dobar pripovjedač, a koji je najbolji upravo u stvaranju dinamične radnje bez previše gomilanja teksta, što nerijetko i rezultira jednom poprilično uzbudljivom pričom, kao što je i ovdje slučaj.

8, 7, 9, 9

Prilicno zanimljiv western strip, koji, kao sto recenzent kaze, malkice nalikuje na film "The Proposition".  Wes Cutter je interesantant lik: opasan, ali istovremeno i dobar i njezan prema svojoj zeni, koja je ocito puno patila u vrijeme rata.  Crtez je stvarno fantastican, a boje pogotovo.  Naslovnice su vrh, ne mogu se odlucit koja je bolja. Scenario je bas odrasli i zreo, u uopste nije za djecu.  Bas mi je drago da na Americkom trzistu postoji ovaj surov Western serijal, jer imao sam dojam da su Western stripovi uglavnom Evropska kreacija.  Drago mi je da sam pogrijesio.

14.10.2016
    15:15:00 sati

Ukupna ocjena 30%