Maske

LUK HPHPR 5 | 96 str.

Povratnici dahću Lukasu za vratom, no Lukas ima drugih briga: Bjankina kćer Džesika je oteta. Otmičar je ujedno i Džesikina pratnja na maskiranu zabavu, šarmantni i tajanstveni Sajmon koji svoje pravo lice i namjere skriva iza dvostruke maske.

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• Maske
    LUK PHPR 5

• Maschere
    LUK SR 5

• Priča je u Italiji izašla u srpnju 2014. godine.

Nastavno na događaje u prethodnom broju koji su izazvali određenu promjenu status quoa, "Maske" se po tematici nastavljaju i lijepo nadovezuju na tematiku tajni iz prošlog broja. U tom pogledu, ova se priča bavi ne samo razotkrivanjem tajni, već i raskrinkavanjem lažnih/skrivenih identiteta. Sukladno tome, u ovoj se priči pojavljuje velik broj likova koji skrivaju svoje prave identitete i koji na prvu nisu onakvi kakvima se čine. Naravno, sukladno temi broja, pasti će nekoliko maski takvih likova čime će se (doslovno) razotkriti njihovo pravo lice.

Kao i u prošlom broja, sporedna priča ovog broja također je tematski usklađena s događajima u sklopu glavne priče. Samim time, sporedna priča ovog broja vrti se oko Bjankine kćeri Džesike i njene nove simpatije Sajmona. Ubrzo saznajemo kako je Sajmon jedan od ranije spomenutih likova koji svoj pravi identitet doslovno krije iza maske. Caka je što Sajmon uopće nije ljudsko biće već neki životinjski hibrid sličan čovjekolikom štakoru koji je od svih djevojaka u gradu zapazio upravo Džesiku. A zapazio ju je iz jednog (spisateljski) vrlo klišeiziranog razloga: jer se zaljubio u nju na prvi pogled. Iz tog razloga je i otima sa zabave na koju je išao s njom kao njena pratnja.

Osim skrivanja identiteta, dio priče sa Sajmonom ima svrhu pozabaviti se i s temom privatnosti na društvenim mrežama i strancima koji na temelju takvih stranica uspijevaju doći do informacija o ljudima koje i ne poznaju, ali i koje prate bez njihovog znanja. Samim time, Medda se preko Sajmona neizravno dotiče i opasnosti od cyber-stalkinga i komunikacije s ljudima koji se skrivaju iza skrivenih profila/identiteta. Povezano s time, Medda preko Sajmonove zaljubljenosti također ukazuje i na iskrivljenja poimanja ljubavi i pravila izlaženja kod ljudi izoliranih od stvarnog svijeta i onih koji veći dio života provode u virtualnom ili nekom svom vlastitom svijetu ispunjenom iluzijama.

"Ma naravno, ja poznajem tebe, a ti moraš upoznati mene… tako stvari funkcioniraju, zar ne? Dvije osobe se sretnu, upoznaju…i nauče brinuti jedna o drugoj."

Ukratko, "čudovište mjeseca“ ovog broja je upravo jedno takvo stvorenje: biće izolirano od ljudskog svijeta i normalnih obrazaca ponašanja zahvaljujući kojima je stvorilo iskrvljenu te podosta posesivnu sliku o ljubavi. Sve te karakteristike ogledaju se u njegovom "ljudskom" identitetu kojim se Sajmon predstavio Džesiki kako bi ju osvojio i odveo na zabavu.

Kad smo već kod zabava, spomenimo kako Medda u središnjem djelu stripa paralelno prikazuje događaje sa dvije zabave: na jednu su otišli Sajmon i Džesika, a drugu je Vilda organizirala za svoju prijateljicu. Naravno, obje zabave imaju svoje tragične trenutke (od kojih se osobito ističe dio vezan za tematiku ovog broja), a posebno je zanimljiva Vildina zabava iz perspektive događaja koji bi mogli imati veliki utjecaj na glavnu priču u narednim brojevima. Spomenimo i činjenicu kako je Medda briljantno poentirao te stavio točku na "i" u vidu teme broja kad je na kraju stripa ukrstio staze pozvanika obje zabave koji su tijekom istih pokazali svoje pravo lice skriveno iza maske lažnog identiteta i/ili morala.

"Maks je uvijek govorio, učinit ću vas bogatima."

SPOILERI!

Što se tiče detalja vezanih uz glavnu priču, na početku stripa konačno dobivamo potvrdu kako je Zara djevojka koju smo u prošlom broju vidjeli u Lukasovim snovima. Ujedno dobivamo potvrdu kako je u tim snovima bila prikaza scena Lukasove smrti, ali i neočekivanim podatak da je ona uzrokovana Lukasovim samoubojstvom (to jest, skokom s mosta). Ipak, činjenica što je u tim snovima nosio rukavicu upućuje da je Lukas već u to doba bio "Probuđen".

Valja spomenuti i kako je promjena status quoa u vidu Bjankinog saznanja o Lukasovoj pravoj prirodi u ovom broju urodila novim saznanjima o Probuđenima. Dobili smo potvrdu o saznanjima natuknutim u prethodnim brojevima kako dodir Probuđenih može osušiti biljke, ali i kako životinje osjete njihovu "neljudsku" pojavu. Povezano s tim, sporedna priča ovog broja dovela je i do razotkrivanja Lukasove tajne Bjankinoj djeci, Džesiki i Brajnu, što također predstavlja blagu nadogradnju novog status quoa.

Ipak, najveće iznenađenje ovog broja predstavlja Zara za koju je ne samo implicirano da je u prošlosti poznavala Lukasa, već i na kraju priče drži u ruci obiteljsku fotografiju na kojoj se Lukas nalazi u društvu dječaka i žene. Baš kao i većina likova u ovoj priči, i Zara polako počinje otkrivati svoje pravo lice.

KRAJ SPOILERA!

Od svih dosadašnjih crtača na serijalu, Borgiolijev crtež mi je ostavio najslabiji utisak. Da ne bi bilo zabune, nije čak ni loš koliko djeluje prosječan u odnosu na sve dosadašnje crtače. Akcijske scene su mu dosta dinamične, no u svim ostalim aspektima je samo… dobar. Benvenutova naslovnica je jedna od boljih do sada, no još jedanput imamo primjer gdje su boje na tiskanoj verziji previše zatamnjene zbog čega se velik broj detalja slabije vidi. Iako boja zahvaljujući tome djeluje realističnije, navedeno drastično smanjuje sveukupni dojam ove naslovnice.

U pogledu teme i ideje, priča ne djeluje pretjerano zanimljivo i originalno. Štoviše, u određenim trenucima djeluje previše mračno da bi zatim neka rješenja djelovala krajnje blesavo i nerealno. Ipak, priča je scenaristički izvanredno vođena i odrađena, osobito u pogledu tematskog povezivanja glavne i sporedne priče. Sveukupno, dobili smo nešto lošiju priču u odnosu na sve dosadašnje priče, no i dalje je u pitanju strip vrijedan čitanja. Ako zbog ničega drugog, onda zbog dijelova s kontinuitetom.

LUK PHPR 4 Tajne

LUK PHPR 6 Flashback