Tajne

Agencija Alfa

LUK PHPR 4 | 96 str.

Dok Lukas boji zidove Bjankine prijateljice Susan, između Bjanke i njenog bivšeg dečka Aleksa ponovno tinja plamen ljubavi. Ipak, Bjanka ni ne pomišlja kako su i Lukas i Aleks jedni od Probuđenih, isto kao što i Lukas ignorira Bjankinu vezu s jednim od Probuđenih koji krije potencijalni trag o njegovom prošlom životu.

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• Tajne
    LUK PHPR 4

• Segreti
    LUK SR 4

• Priča je u Italiji izašla u lipnju 2014. godine.

Za razliku od prethodnog broja u kojem je u većem dijelu stripa stavljen naglasak na sporednu priču tog broja, u ovoj epizodi stavljen je malo veći fokus na događaje i likove glavne priče. Naravno, sama tema sporedne priče također je usklađena s događajima koji se odvijaju u sklopu glavne priče tako da se, sveukupno gledajući, ovaj broj najviše bavi ljudima, ali i njihovim tajnama.

Svi imamo neku tajnu, Susan.

I uistinu, svaki lik u ovoj priči ima neku tajnu. Već je opće poznato kako svi likovi glavne priče iz prošlih brojeva također imaju neku tajnu, a isto vrijedi i za Susan i Harryija Atherton, bračni par na koji je stavljen glavni naglasak u sporednoj priči ovog broja. Njihove tajne u početku nisu toliko očigledne s obzirom na to kako je tijekom njihovog prvog pojavljivanja vidljiva pretjerana i nezdrava kontrola koja karakterizira njihov odnos. Spomenuta kontrola se toliko ne ogleda kao oblik opsesivno-posesivnog ponašanja koliko u vidu Harijevih manipulativnih izjava i nametanja poslušnosti svojoj ženi Susan. Ta nametnuta dominantnost muškarca u vezi (po uzoru na tradicionalna vjerovanja kako je muškarac glava obitelji) jedna je od glavnih značajki na temelju kojih je Medda postavio likove i radnju sporedne priče. S druge strane te veze nalazi se Susan, krhka i poslušna žena koja ima neka vlastita viđenja i ideje koje na kraju ne realizira zbog Harijevog protivljenju istima. Ipak, ona se ne sukobljava s njim, već prihvaća njegova viđenja i odluke kao vlastita. To jest, kao zajednička.

Lukas je u cijelu tu priču upleten zahvaljujući Bjanki, Susaninoj dobroj prijateljici. Prihvativši posao da oboji stan Athertonovih, Lukas malo po malo dobiva uvid u stvarno stanje naizgled idiličnog bračnog para. Stvari se dodatno zakompliciraju kada u priču uđe i staro zrcalo koje je Susan poslala na restauraciju. Spomenuto zrcalo predstavlja ključni element na temelju kojeg će Lukas razotkriti tajnu Athertonovih, ali koju će zbog vlastitih problema na neko vrijeme morati staviti po strani.

Iako je sporedna priča ovog broja naizgled jednostavna i ne pretjerano originalna, Medda ju je zahvaljujući sjajnoj izvedbi i povezivanju s ljudskim tajnama uspio učiniti dojmljivijom od događaja vezanim uz glavnu priču. Ideja o zrcalu kao odrazu stvarnosti i nas samih nije toliko originalna, a još manje kad se u priču uplete i ideja o magičnim zrcalima koja predstavljaju prolaz u drugi svijet. Ipak, Medda navedene postavke nadograđuje idejom o zrcalu kao spremištu uspomena i sjećanja na način da zrcalo u priči snima, reproducira i pohranjuje sve trenutke koji su se dogodili ispred njega. To spremište uspomena unutar zrcala za neku neupućenu osobu može djelovati poput beskrajne šume u kojoj se tako lako izgubiti ako nemamo nekakvu smjernicu ili saznanje u kojem se smjeru nalazi izlaz iz nje. Sukladno tome, Lukasu nije trebalo dugo vremena da pomoću zrcala razotkrije istinu o bračnom paru Atherton. Naravno, kako ni ta priča ne bi išla u predvidljivom smjeru, Medda je ponovno iskoristio jedan od svojih starih i pouzdanih preokreta baziranim na preživljavanju najjačih, prilagodbi pojedinaca i zakonu džungle koji su u sporednoj priči također bili natuknuti preko supružnika Atherton.

Osim bračnog para Atherton, tijekom priče paralelno pratimo i razvoj iznova rasplamsale veze između Bjanke i njenog bivšeg dečka Aleksa. I njihova veza se također vrti oko (skrivanja) tajni, mada je u kontekstu glavne priče između njih dvoje veći naglasak stavljen na temu besmrtnosti i vječnog života, što se također provlači kroz cijelu priču u vidu Bjankinih razmišljanja o besmrtnosti prije i nakon smrti njene tetke Ester. Štoviše, Bjanki se u ovom broju posvećuje malo više pozornosti nego inače tako da bi se moglo reći kako ovaj broj ujedno ima zadatak približiti čitateljima njen lik.

Naravno, posljedica tajni nije pošteđen ni Lukas za kojeg je još od prvog broja jasno kako „normalnost“ njegovog novog života prvenstveno ovisi o tome koliko dobro uspijeva sakriti svoju pravu prirodu. U ovom je broju upravo preko Lukasa prikazano koliko je ponekad teško skrivati svoju pravu narav i čuvati tajnu o kojoj ovisi sigurnost nas samih, ali i drugih ljudi u našoj blizini. Navedeno je otišlo toliko daleko da je Lukas u jednom trenutku razmišljao da li doista želi saznati detalje o svom prošlom životu, i to upravo u trenutku kada se našao nadohvat toliko željenom „normalnom“ životu.

SPOILERI!

Iako na početku serijala nije izgledalo tako, Bjanka je vrlo brzo uspjela saznati Lukasovu tajnu, i to najviše zahvaljujući svom bivšem dečku koji je ujedno i Probuđeni kojeg je Lukas cijelo vrijeme pokušavao pronaći. Isto kao što je Bjanka neočekivano brzo saznala Lukasovu i Aleksovu tajnu, toliko je neočekivan bio i (konačni) sukob između Aleksa i Lukasa. Iako je kod sličnih serijala poželjnije da se takve podpriče ne razvlače u nedogled, Aleks je djelovao kao lik koji ima potencijala za neku veću ulogu u narednim brojevima. Ipak, na temelju razvoja događaja u ovom broju, postaje očito kako je Alexova glavna uloga u priči da bude trag o Lukasovom prošlom životu kojeg Lukas zbog manjka samokontrole i svega što je nedavno prošao neće znati sačuvati.

Također vrijedi spomenuti kako ponovno dobivamo malo više detalja o načinima kako nastaju i funkcioniraju Probuđeni, ali i o Lukasovoj prošlosti. Točnije, Lukas u zadnje vrijeme češće spava i sanja. U najnovijem snu je bio pod vodom i iako je iznad sebe vidio svjetlost, odlučno je zaplivao prema dnu. Također, u snu je vidljiv obris ženske osobe koja ga naizgled pokušava spasiti. Štoviše, Lukas je nakon buđenja bio posve siguran kako to nije bio san nego sjećanje na vlastitu smrt.

Rukama je zaveslao prema dnu. Zaronio je u tamu, a u toj tami je bio mir.

KRAJ SPOILERA!

Fredric Volante je crtački obavio odličan posao. Njegov linijski čist i jasan crtež briljira u gotovo svakom pogledu. Jedina slaba strana su scene borbi koje ponekad ne djeluju dovoljno dinamično u odnosu na ostale scene u pokretu. Ipak, mišljenja sam kako mu upravo zbog manjka dinamičnosti Lukas kao serijal više odgovora nego Magični vjetar na kojem je prethodno radio. Beneventova naslovnica i De Felicijeve boje također su na visini zadatka mada vjerujem kako bi u ovom slučaju svjetlije boje na tiskanoj naslovnici popravile dojam za onoliko malo koliko je potrebno da bi naslovnica bila bez mana.

Teme ovog stripa većim se dijelom vrte oko suprotstavljanja, ali i stvari koje nisu onakve kakvima se čine na prvi pogled. Isto vrijedi i za Lukasa kao serijal. Kad se ovaj broj usporedi s postavkom u prvom broju, vidljivo je kako Medda ima jasan smjer prema kojem razvija priču, ali i kako događaji, likovi i njihove uloge u priči nisu onakve kakvima smo na prvu mogli zaključiti. Scenaristički gledano, Medda skoro pa savršeno vodi ovu priču dok pritom čvrsto drži njene konce u svojim rukama. Navedeno je osobito vidljivo u ovom broju gdje je Medda na gotovo savršen način spojio glavnu i sporednu priču u tematski povezanu cjelinu koja jasno poput zrcala odražava suprotnosti dviju narativnih linija dok istodobno vješto skriva njihovo pravo lice.

LUK PHPR 3 Žrtvovanje

• Prikazanja
    Kod: DD SD 15