Flashback

Thor

LUK PHPR 6 | 96 str.

Lukas laže samoga sebe da živi "normalnim" životom, no ta se iluzija počinje urušavati kada ga Probuđeni zarobe. Bespomoćan i onesposobljen, u iščekivanju trenutka kada će ga njegovi otmičari predati zlobnoj Vildi, Lukas u velikoj boli uspijeva prikupiti komadiće svog sjećanja. Ipak, dijelovi slagalice o njegovom prošlu životu koji još uvijek nedostaju skriveni su kod Probuđenih koji ga drže u šaci, a osobito kod određenog člana njihove grupe…

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• Flashback
    LUK PHPR 6

• Flashback
    LUK SR 6

• Priča je u Italiji izašla u kolovozu 2014. godine.

Pozor! Recenzija sadrži značajne spoilere o glavnoj priči ovog broja, ali i serijala!

Zadnje dvije epizode su po svojim tematikama u vidu tajni, maski i razotkrivanja identiteta predstavljale svojevrsni uvod za ovaj broj gdje konačno saznajemo (gotovo sve) detalje o Lukasovom prošlom životu. Uzevši u obzir važnost ovog broja za cjelokupni kontinuitet i serijal, strip je ovog puta u potpunosti posvećen glavnoj priči serijala. Ipak, s obzirom da smo tek/već na polovici prve sezone i da treba ostaviti ponešto detalja i za njenu drugu polovicu, neka pitanja su i dalje ostala otvorena. Neovisno o tome, priča o Lukasovoj prošlosti je tragična i mračna u tolikoj mjeri da je čak i sa nepotpunim detaljima o njegovom životu ovaj broj jedan od najmučnijih brojeva u cijelom serijalu. S druge strane, Lukas kao lik nije ni sjena dobronamjernog i simpatičnog mladića čije smo priče pratili u ranijim brojevima. Štoviše, Lukas kojeg imamo priliku vidjeti u prošlosti njegova je čista suprotnost. Točnije, njegova mračna strana.

tekst

Kad sam se već dotaknuo njegove mračne strane, spomenimo odmah kako je Lukasova prošlost u duhu pravog imena kojeg je Medda nadjenuo protagonistu ovog serijala: Jordan Black. Koliko je isklišeizirano, toliko je Lukasovo pravo ime i prikladno s obzirom na hladnokrvnost, zloslutnost i osvetoljubivost vidljivima u Lukasovom liku iz prošlosti. Njegovo bezosjećajno i smireno lice u sadašnjosti djeluje miroljubivo i dobronamjerno (što je više karakteristika svih Probuđenih kao jedna od nuspojava "buđenja") u odnosu na njegovo držanje i karakter iz prošlosti u kojima je vidljiva prisutnost nečega zlobnog i okrutnog.

Da ne bi bilo zabune, ne, Lukas nije jedan od onih glavnih likova koji su ujedno i negativci. Sva ta osvetoljubivost i gorčina primjetna u njegovom liku iz prošlosti posljedica je velike tragedije koja je zadesila njegovu obitelj; tragedije u kojoj je izgubio ženu (Eva) i sina (Nikolas). Neću ići previše u detalje o tijeku i načinu do kojeg je došlo do spomenute tragedije s obzirom da su Meddina maestralna izvedba i vođenje radnje glavni aduti zahvaljujući kojem težina, traumatičnost i efektivnost Lukasove obiteljske tragedije u potpunosti dolazi do izražaja kao najjača karika ovog broja. Ipak, spomenuti ću kako veliku ulogu u tome igra Vildin brat Magnus, ali i Zara, jedna od Probuđenih iz prethodnih brojeva koja cijelo vrijeme traga za Lukasom.

Magnus Belzen bio je Lukasov poslovni partner iz doba dok je Lukas pod svojim pravim imenom Jordan Black vodio normalan obiteljski život i zarađivao kao uspješan poslovni biznismen. Ipak, Magnus je bio upleten u neka sumjiva posla zahvaljujući kojima je naposljetku uspio ostvariti neku vrstu neranjivosti i dugovječnosti. To jest, Magnus je postao jedan od prvih "Probuđenih". Iako nije objašnjeno kako je Magnusu to pošlo za rukom, objašnjeno je kako se to stanje postiže ili ugrizom ili običnom injekcijom "zaražene" krvi . Također su potvrđena neka saznanja iz prošlih brojeva kako je ta neranjivost samo djelomična i kako vatra, utapanja i cerebralne ozlijede i dalje mogu ubiti "Probuđene". Uglavnom, Magnus je isto ponudio i Jordanu predavši mu kovčeg sa injekcijom njegove krvi, no ovaj je to odbio. To je ujedno bio i prvi korak koji je doveo do Jordanove obiteljske tragedije. S druge strane, Magnus je ujedno i razlog zbog kojeg Vilda u sadašnjosti pokušava doći do Lukasa, također iz privatnih, osvetoljubivih razloga.

Osim Magnusa, s Lukasovom prošlošću povezana je i Zara, "Probuđena" koju smo svako malo imali priliku vidjeti u zadnjih nekoliko brojeva. Iako je u početku izgledalo da traži Lukasa na Vildin zahtjev, u prošlom se broju saznaje da se iza njene potrage kriju i neki privatni razlozi. Ti razlozi sežu iz perioda kada je Lukas, dvadeset godina nakon obiteljske tragedije, tragao za Magnusom. U to doba se između nje i Lukasa razvila i određena romantična povezanost koja je iz još neobjašnjivih razloga bila prekinuta neposredno nakon što je Lukas proveo svoju osvetu. Ipak, na temelju flashbackova iz ranijih brojeva i scena gdje Lukas pred Zarom skače s mosta, možemo donijeti određene zaključke o epilogu njihovog odnosa (koji bi se vrlo vjerojatno trebao razriješiti u jednom od narednih brojeva). Činjenica kako se Lukas i Zara još uvijek nisu sreli u sadašnjosti (mada se Lukas tijekom zarobljeništva uspio sjetit i nje i Magnusa ) upućuje kako Medda ima u planu ispričati još par detalja o njihovom odnosu iz prošlosti.

"Svijet se ne zaustavlja ni zbog koga od nas."

Također valja spomenuti kako je zanimljivo što se Lukas još uvijek nije sjetio svoje prošlosti, već samo Zarinog lika/imena te scena s Magnusom. Meddin potez da čitateljima da uvid u prošlost glavnog lika koji se iste još uvijek ne sjeća jednostavan je, ali efektivan način da se sačuva dosadašnji tempo promjena status quoa dok istodobno kod čitatelja omogućava da djelomičnom informiranošću o pravoj pozadini cijele priče s velikim zanimanjem iščekuju naredne brojeve, ali i reakcije određenih likova kada u sadašnjosti dođe vrijeme za njihove susrete.

Što se tiče vizualnog dijela stripa, posebno valja istaknuti kvalitetu Detulliovog crteža. Od svih crtača koji su do sada radili na serijalu, Detullio mi je trenutno najdraži Lukasov crtač zahvaljujući čistoj liniji, jasnoći, kadriranju te dinamičnost njegovog crteža. Ako bi ga morao usporediti s nekim crtačima, onda bi ga bilo pošteno opisati kao mrvicu bolju varijantu Casalanguide i Beneventoa. Ipak, s njima također dijeli jednu malu zamjerku: to što bi mu crtež puno bolje došao do izražaja na većem formatu. Kad sam već spomenuo Beneventa, njegova naslovnica je ovog puta jednostavna, ali i ziheraška. Ipak, s obzirom na temu broja, krajnje je efektivna.

Za kraj, podsjetimo se početne postavke serijala. Deathropolis je grad u kojem iz sjene vladaju takozvani "Probuđeni", mrtvaci koji su se iz nekog tajanstvenog razloga ponovno vratili u život. Ti "Probuđeni" okarakterizirani su kao bića s nadljudskom snagom i neosjetljivošću na bol pri čemu se posebno ističe njihovo obilježje da se hrane ljudskim mesom. Lukas je također jedan od "Probuđenih", ali je ujedno i znatno drugačiji od ostalih pripadnika "Probuđenih": uspijeva suspregnuti svoju glad za mesom, ima snažan osjećaj za pravdu te ujedno osjeća i određenu vrstu empatije prema "živim" ljudskim bićima.

Ovaj broj za serijal predstavlja ono što bi u nekim američkim serijala zvali "mid-season finale": središnji dio priče u kojem se otkrivaju sve važne karte pomoću kojih se otvara put prema završnici priče. S obzirom na njegov karakter i sve traumatične događaje iz prošlog života, nakon čitanja ovog broja sve više dolazi do izražaja Lukasova čežnja za normalnim životom i novim početkom (vidljivom u novom prezimenu "Reborn" kojeg si je odabrao), ali i njegovo iskupljenje za grijehove koje je počinio u prošlosti. S obzirom na to kako je krenuo u prvom broju, "novi" Lukas je na dobrom putu da uspije ostvariti navedene planove.

LUK HPHPR 5 Maske

LUK PHPR 7 Vukovi