Velika vizija

Magični Vjetar

MV LIB 6a | 96 str.

U društvu Crvenog oblaka i Ludog konja Magični vjetar doživljaja dvije velike vizije. I dok traži odgovore od svoga oca – Šepavog konja, Willy Richards, poznatiji kao Poe sreće svog starog prijatelja Franka Fishera u Blizzardu, gradu duhova...

• Velika vizija - Sakupljač - Ratnikova senka
    MV GOLC 6
  • Velika vizija - Kolekcionar - Ratnikova sjena
    MV LIB 6
  • Velika vizija
    MV SFER 1

• La grande visione
    MV SR 16

• Mali veliki čovjek je prema povijesnoj činjenici zapravo bio jedan od ratnika Ludog konja, a izgleda da je lice dobio prema Dustinu Hoffmanu .
  • Nailazimo na stihove poznate američke pjesnikinje Emily Dickinson.

«Ne moraš biti ukleta kuća…
…da imaš svoje prikaze…
»

Ovdje bi se mogla komotno povući paralela budući da iza ove avanture Magičnog vjetra nema ili gotovo nema loših ili potrošenih tema. Teško je reći što je scenarist htio reći sa Nedovom pustolovinom u kojoj glavni junak kroz vizije proživljava najveće, najbolnije trenutke Crvenog oblaka i Ludog Konja, te u kojoj je puno interesantnija i zapravo bolja pustolovina ona sa Poeom? I prije nego se snađete i uvidite tko je tko, Manfredi kroz kožu Crvenog oblaka gura Magičnog (koji sada pripada narodu Oglala te koji ima mladoliko lice) u špiljski zaklon od kiše taman prije dolaska Crne vode – (ne)prijatelj Magičnog vjetra kojeg je kasnije, na žalost prisliljen ubiti da ne izgubi svoju, a i njegovu čast. Inače, čovjek koji je ponajviše zaslužan za uspjeh ove epizode je crtač, a to je upravo naš Parlov. Uvodne scene Last chance hotela i špiljskih vlažnih scena su definitivno opravdale njegov crtački ugled kao i sjajne, pedantne akcijske scene, ali o vizualnom djelu nešto kasnije. Osim što ste pretrpani čudnim tokom radnje i cijelom takvom epizodom, scenarist ovdje skoro da ne pravi razliku između stvarnosti i fikcije tj. vizije, velike vizije te se katkad osvrće i na lijepu kratku avanturu s Poeom i njegovim starim drugom zvanim Frank Fisher.

U toj drugoj avanturi u kojoj su glumci samo naš Poe i vrlo zanimljiv drugi lik Fisher otkriva nam se još jedna mini priča dok je Poe još pio, nije bio novinar i dok radio je za jednog gada zvanog Puck u Tornado juiceu. U pravilu, Manfredi uvijek koristi dvije paralelne radnje i tako u Nedovoj imamo priliku njega vidjeti kao paraliziranog, prethodno upucanog čovjeka, ali svjestan svega oko sebe (nešto slično kao Zagor u Osveti Vudua) nemoćan dok njegova djevojka sebi pokušava oduzeti život u žalosti; prisiljen boriti se protiv svoga druga u glupoj, besmislenoj bitci, okusiti patnju ali i ljubav… Kasnije ipak saznajemo smisao velike vizije, jer onaj tko traži samog sebe mora okusiti tuđa iskustva, tuđe sumnje, patnje i mora hodati ka budućnosti umjesto prošlosti budući da jedino tako neće izgubiti vizije i što je važnije - saznati će svoj put. Možda je ovdje Manfredi htio pripremiti svog junaka u neki daljnji tok njegovog života… kao neki novi, ali ovaj put pravi početak. I tako, na kraju scenarist privodi kraju i Poeovu dirljivu priču u kojoj je on na njegovu žalost, a i žalost nas čitatelja, prislijen oduzeti život svom tzv. prijatelju koji odbacuje masku budući da mu je očito puno važniji lagodan, financijski život umjesto održavanja jednog, skoro zaboravljenog prijateljstva.

«Manje je strašno duha vanjskog sresti sred noćnih tmina…»

Parlov je savršeno osjetio Manfredijev scenarij, te je Fishera nacrtao baš onako kakav treba biti, propalica; ali i iskusni, inteligentni lopov koji ipak želi konačno okončati svoj bijedni život te napokon steći tuđe poštovanje. Ali za to je nažalost prekasno. I iako je jednom davno spasio Poeu život Poe ga je prisiljen ubiti, ali Frank ne žali za životom nego kao da se miri sa smrću i pri posljednjem dahu se nasmješi i zaželi sreću svom bivšem prijatelju. Također je dojmljiva jedna od zadnjih scena u kojoj Magični vjetar na svetoj planini traži odgovore od svog drugog oca – Šepavog Konja koji prije nego nestane savjetuje ga da, kao što već i sam zna, mora biti okrenut budućnosti gdje već trenutak poslije nestaje, a od njega ostaje samo obris tek nestalog duha. Susret Neda i Poea kulminira tek na zadnje dvije stranice, te se ljutiti Poe pod dojmom svoje avanture obraća Nedu posljednjim riječima:
«Susreo sam osobu od krvi i mesa koja je zaudarala na barut i znoj! I došla je iz prošlosti, Nede! Prošlosti koja je… mrtva i pokopana!

Također vrijedi pohvaliti prekrasan rad na Parlovljevim naslovnicama. Nedovo unique lice koje mu je Parlov podario definitivno se razlikuje od svih ostalih crtača kod MV-a! Pogledajte samo ovu naslovnicu! Doista impresivno!

MV LIB 5c Blizzard

MV LIB 6b Kolekcionar

• jasa

9, 9, 9, 9

Izvrsna epizoda začinjena crtežom jednog od najboljih crtača Bonelli staffa! Uz Đavolovu lijevu ruku i Dječaka bijele kose, je po meni najbolja do sada! Ocjenjujem Parlovljevu naslovnicu!
    19.12.2007
    17:17:00 sati
    jasa

10, 10, 8, 10

Pomalo zbunjujuće u početku, ali čitajući kockice se lagano slažu u jednu odličnu i zanimljivu epizodu. Ovdje je čak i Venturijeva naslovnica vrlo dobra, a Parlovljeva je savršenstvo i zbog nje ipak desetka.
    19.12.2007
    17:25:00 sati

8, 8, 9, 7

Nakon ovako dobre recenzije nemam ništa posebno za dodati. Dakle jedna višeslojna , mistična epizoda, pomalo drukčija od dosadašnjih u kome se opet vidi dualizam između Neda u kome prevladava duhovnost i Poea koji se nalazi u surovoj realnosti. Zadnja stranica je jako emotivna, kad Ned i Poe razgovaraju sasvim otvoreno o onome što ih tišti - iako različitog svaćanja, njih dvojica su - kako bi Šepavi konj rekao - na posebnom putovanju i baš mi je super što ćemo ih pratiti. Crtež prekrasan, posebno u Nedovom dijelu kad ima vizije i svaka čast Parlovu. Naslovnica me pak nije oduševila, samo je varijacija na temu Venturijeve naslovnice.
    31.12.2007
    19:56:00 sati

8, 7, 9, 8

lijepa epizodaa, nije u vrhu, ali je zanimljivada nadopunim recenziju, 'mali veliki čovjek' je vestern arthura penna iz 1970. godine, s dustinom hoffmanom u naslovnoj ulozi, film koji mi se nikako ne sviđa, za mene je to forrest gump divljeg zapada, neozbiljan i zamoran, skoro ko oskarovski nasljednik, ali dobro
    07.01.2008
    19:40:00 sati
  • kapetan

9, 9, 7, 10

Izvrsna višeslojna priča koja mi je baš legla.Što se tiče crteža, Parlov je imao puno bolje izdanje u Topu, nekako mi u pojedinim scenama crtež djeluje zbrzano napravljen. Desetka za Libellusovu naslovnicu ( tu se Parlov iskupio).
    09.01.2008
    09:06:00 sati
    kapetan
  • Windwalker

8, 8, 9, 8

Zanimljiva i vrlo dobra epizoda, no ne i najbolja.
    12.03.2008
    10:03:00 sati
    Windwalker
  • Inferno

4, 3, 7, 6

Ni nakon drugog čitanja se nije popravio dojam. Ovo mi je uvjerljivo najslabija Ventova epizoda od prvih 21. Manfredi je htio ispričati ovu priču na isti način na koji je to učinio kod "Olovnog neba" (gdje je to bilo prilično uspješno). E, pa meni se "taj" način nikako ne sviđa. Ja želim uživati DOK ČITAM i nije mi dovoljan samo onaj osjećaj zadovoljstva kod dobro realiziranog završetka. Manfredi ovdje prepričava dvije paralelne priče koje su totalno konfuzne & mučne i sve do predzadnje stranice nedaje naslutiti o čemu je tu zapravo riječ. Kako mogu čitati nešto konfuzno, kad nemam ni najmanji "clue" o ćemu se tu uopće može raditi. To me iziritiralo do besvjesti. Na kraju je ispalo da je MV proživio živote Ludog Konja i Crvenog Oblaka. Ponavljam, to prosječni čitatelj ne može skužit pa da ga jebe. Moram priznati da sam već prije znao neke crtice iz života tih poglavica, ali svejedno mi se nije upalila žaruljica (do zadnjih par stranica, ali tad sam već bio dovoljno ljut da bi me to impresioniralo). Valjda je ova epizoda zamišljena kao svojevrstan nagovještaj budućih epskih događaja koji će se zbiti naknadno u ovom serijalu (Veliki indijanski ratovi)... Ipak, više preferiram kad dobijem smislenu epizodu jer u ovoj je struktura fabule stvarno nesvakidašnja: nema ni traga zapleta, a kad bolje razmislim, nema ni uvoda, ni raspleta ni završetka; u stvari, vlada jedan vječni "vrhunac nećega". Na kraju Šepavi Konj kaže Nedu da se ne obazire na prošlost jer će izgubiti moć vizija, a Ned odmah na slijedćeoj stranici kaže da ide u potragu za prošlošću??? Da budem iskren, ni ona paralelna radnja s Poem nije nešto posebno, jer smo analogan primjer već vidjeli u br. 12, kad se Ned na identičan način suoćava s Jerkom Madisonom. Onaj tip se bezveze pojavio, a Poe ga je još bezveznije poslao da pase travu na vječnim pašnajcima, nakon što mu je ovaj pomogao da se prisjeti još bezveznije prošlosti. Kako bilo, iako je ovo jedna lošija epizoda (za mene) i dalje tvrdim da je MV najbolji Bonellijev serijal, a to potvrđuju brojni drugi uradci. Pozdrav!
    20.04.2008
    22:03:00 sati
    Inferno

7, 7, 8, 7

Donekle se slažem i sa recenzentom i sa kolegom @Infernom, tako da ukupni dojam 'lebdi' (poput Neda) negdje na granici između osrednjeg i dobrog. Dajem malo višu ocjenu isključivo radi sreće zbog svog dugo očekivanog ponovnog susreta sa ovim junakom, koji mi je po Libellusovim cijenama bio jednostavno nedostižan, a kojega opet čitam zaslugom novog izdavača u našem malom svijetu stripova - SFERE, kojoj bi se, istina, dalo zamjeriti nekoliko stvari, ali koja ipak zaslužuje ohrabrenje i podršku zbog re-plasiranja ovog odličnog serijala na naše tržište, po svima dostupnoj cijeni.

Sama epizoda je u nekim djelovima doista mučno konfuzna, možete si zamisliti mene, koji gotovo godinu dana nisam pratio pustolovine Magičnog Vjetra, kako grozničavo tražim po starim epizodama i pokušavam pronaći neki hint, o čemu bi se ovdje ustvari trebalo raditi. Izuzmemo li to, manje priče unutar šire radnje stripa su dobre, dobro osmišljene i sprovedene u djelo: od indijanskih previranja i robovanja plemenskih članova napetim i teško shvatljivim spregama tradicije, zaluđenosti i puke zaostalosti, preko ne-lake životne priče Magičnog Vjetra, kao bijelca uljeza u svijetu izvornih stanovnika Sjeverne Amerike (odnosno još gore - njegove uloge chiefa u vremenima kada Indijanci shvaćaju da je jedini način kako da sačuvaju svoju zemlju i postojanje taj da se sva plemena ujedine i zajedno bore protiv okupatora), pa sve do (sada već praktički) svakodnevnih borbi Poa sa demonima i duhovima svoje 'pijančevateljsko-spisateljske' prošlosti. Kažem, možda sam malo precijenio ovu epizodu, ali eto, sreća čini čuda. Parlovljev crtež osjetno bolji nego u epizodi ''Top'' (''L' incubo in cornice''), iako daleko od spektakularnog. Venturijeva naslovnica slabašno prosječna.
    11.09.2008
    17:32:00 sati
  • cibalia

7, 5, 10, 7

Okej, super mi je to što proživljava dio života dva možda najjača Siouxa čovjeka. Ludi konj i Crveni oblak. Poe se sam snelazi s nekim ddavnim drugom. Ajd, prolazi. Parlov dobiva važne zadatke. Prvo ovo, a onda epizoda sa šokantnim otkričem. Čak i Venturi dobar.
    01.02.2009
    22:23:00 sati
    cibalia
  • Archy

9, 8, 10, 8

Jako dobra epizoda. U početku malo konfuzna, ali na kraju jako dobra. Fora sa dvije paralelne priče je super, jer su obje odlične. Sviđa mi se što Poe nije neki nesposobni frik ko Chico koji ništa ne može napraviti bez Zagora, nego sam rješava svoje probleme i to sve uspješnije.
    23.02.2009
    18:32:00 sati
    Archy

6, 5, 7, 8

Nije mi ovo baš napeto. Iako je npetros sve lipo objasnio u recenziji meni je i dalje bezvezna svrha ove priče s tim vizijama... Bolji mi je onaj Poeov dio gdje se suočava sa prošlošću. Crtež najslabiji dosad što se Parlova tiče, u Topu i Dječaku bijele kose je mnogo bolji i detaljniji. Libellusova naslovnica jedna od boljih, ova originalna je isto solidna.
    02.03.2009
    12:11:00 sati

7, 7, 8, 7

ne znam jesu li te vizije puno pomogle Magičnom Vjetru, ali po meni Vjetrov dio epizode nije dobro iskorišten. Umjesto vizija, mogao je proći kroz neku avanturu s Ludim Konjem. Poeov dio i njegovo suočavanje s prošlošću mi je bio zanimljiviji.
    14.04.2009
    00:21:00 sati
  • feka82

9, 7, 8, 10

prica ekstra .... bas mi je sjela u ovo nedjeljno popodne u vrijeme mundijala u africi ... od price se nije ocekivalo bas nista nego eto usputno popunjavanje , a ipak ispala je bas dobro , tecna citala se u jednom dahu ... Jedan od trenutaka za pamcenje je kada je Poe morao da ubije svog prijatelja iz djetinstva , teska odluka .... Poceo sam od pocetka da citam Magicnog vjetra i u pocetku mi je bio prosjek a sada kako odmicu epizode mami mi sve veci osmijeh na lice .... stvarno jedan od boljih stripova pravo odusevljenje ....

14.06.2010
    10:32:00 sati
    feka82
  • Ukupna ocjena 72%

6, 7, 8, 9

Jedna od slabijih prica

28.07.2011
    17:01:00 sati
    Kandrax

8, 9, 10, 9

Sta uopste fali ovoj prici?  Mislim da Magicni Vjetar serijal ima vise scena o proslosti likova nego bilo koji drugi Bonelli serijal, i bas zbog toga mi se puno svidja.  One flashback scene a mladim Nedom, i sa Willijem, koji se sjeca svoje proslosti sa Frankom, su super uradjene.  Ok, mozda ovo nije jedna od top 4 epizoda serijala, ali je ipak veoma dobra.  Crtez je fantastican, naslovnica je vrlo dobra.  Ona scena kad Ned 'umre' je odlicna: onako paralizovan, gleda kako mu se zena skoro ubi sa nozem, zamalo da saba sebe zakla.  Dobra epizoda, i veoma vazna prica za ovaj serijal.

25.08.2011
    01:47:00 sati
  • Charlito de la Vega

9, 9, 10, 10

Prvo čitanje ne baš, ali nakon drugog čitanja mi je baš legla.Vjerojatno zato jer sam je sporije i pomnije čitao.Parlov izvrstan!

29.08.2011
    13:41:00 sati
    Charlito de la Vega

9, 9, 10, 9

Saznali smo nešto interesantno iz novinarskog života, ali je moglo bolje.

27.02.2012
    11:01:00 sati

8, 9, 5, 8

Odlična epizoda.

21.05.2012
    22:07:00 sati
  • Ukupna ocjena 65%

6, 5, 8, 8

Priča je konfuzna. Smetaju mii odvojene priče, jedna s Poem i jedna s Magičnim vjetrom, koje nemaju ništa zajedničkog. Taj način pripovijedanja je upotrebljen puno puta u serijalu. Neke scene su mi dobre ali ne tvore dobru cjelinu odnosno povezanu priču.

28.07.2012
    23:31:00 sati

4, 2, 7, 7

Meni izrazito konfuzna, nezanimljiva i nepotrebna epizoda. Što je san, vizija, a stvarnost već u MV-u postaje naporno, a tek je početak serijala

29.01.2013
    08:40:00 sati

4, 5, 8, 9

Meni je ova epizoda bila naporna za čitanje. Barem dio priče koja je vezana za Magičnog. Poova priča je bila zanimljiva, osobito detalj u kojem smo saznali što su tada ljudi pili. Naravno, znala sam da nisu pili JW Blue Label ali da su pili sumpornu kiselinu, sapun i slično nisam imala pojma.

08.04.2013
    13:16:00 sati

9, 10, 8, 6

Jako mi se svidjela ova epizoda...ugodno iznenađenje nakon par slabijih epizoda.
    20.05.2013
    00:19:00 sati

7, 6, 8, 10

17.02.2015
    11:58:00 sati
  • SSM

9, 10, 9, 8

Sjajna epizoda, jedna od najboljih u prvih 20.

18.04.2015
    19:06:00 sati
    SSM
  • Wayto

8, 9, 8, 8

Poe priča mi je bila supera a ovaj nadnarvno flashback s Magičnim je dobar.

03.10.2016
    08:41:00 sati
    Wayto

3, 5, 8, 9

Bilo je pitanje vremena kada će se pojaviti epizoda koja od mene neće moći dobiti prolaznu ocjenu, i moram priznati kako je Velika vizija prva takva na serijalu. Već sami pogled na njezino ime prije čitanja donosi određene sumnje koje su se na žalost pokazale opravdane. Svjestan sam kako na serijalu vizije igraju vrlo važnu ulogu i one same po sebi ne moraju biti promašaj, ali Velika vizija nije ništa drugo nego pretjerivanje u pravom smislu te riječi. Možda u svemu ovome postoji skriveni smisao kojeg ja nisam uspio pronaći, a zbog nedostatka vremena ne mogu si priuštiti ponovno čitanje i prolazak kroz cijelu radnju. Inače iz iskustva znam da strip koji me ne uspije osvojiti na prvu neće to uspjeti ni kasnije, pa se tako niti ne isplati forsiranje nečega što mi je bilo toliko naporno. Kada se sjetim upravo pročitane kamilice začinjene osjetnom dozom dosadnog filozofiranja, odmah se zaželim onih scena nasilja iz Blizzarda koje sam još jučer smatrao pretjeranim. Najveći je problem što ovakva koncepcija jednostavno nije osigurala dovoljno kvalitetnu podlogu za nadogradnju, tj. temelji su rađeni od slabog materijala što će u konačnici projekt dovesti do urušavanja. Ideja je potpuno podbacila i tamo su vidljiviji nedostaci nego kod realizacije, sa tako namještenim postavkama scenarij nije niti mogao napraviti čuda i izvući nešto više. Nešto malo ipak jest popravio stvar jer je jedna od dvije usporedne priče barem na trenutke pokazala naznake zanimljivosti, mada je to nedovoljno da bi se drastičnije odrazilo na podizanju ukupnog dojma. Imam dojam da je Manfredi pokušao primjeniti istu formulu kao na Olovnom nebu, samo sa drugačijim ambijentom, što se nakon svega viđenog nije pokazalo uspješnim. Kada bih nekom neupućenom želio prepričati što se ovdje događalo, nisam siguran odakle bih počeo jer je nabacano i izmiješano svega i svačega, a da ne govorim o tome kako ne postoji zamišljeni tijek predodređen da vodi čitatelja kroz radnju. Nema niti jednog dijela koji bi se mogao okarakterizirati kao zaplet, sve nešto nabacano, isjeckano, nepovezano, kao da je nekoliko različitih priča skupljeno i na silu stavljeno u jednu cjelinu. U takvoj situaciji nisam se nikako mogao zbližiti sa pričom jer je scenarist naprasno prekidao zbivanja prije nego su ona uopće počela hvatati zamah. Velika vizija se sveukupno može podijeliti na dvije priče, ne treba posebno ni naglašavati da jedna s drugom nemaju nikakve veze. Onaj bolji dio u kojem se nalazi Poe bi mogao funkcionirati kao posebna epizoda, u tom slučaju bi dojam vjerojatno bio jači dok se ovako razvodnio u moru besmislica. Dio sa Magičnim Vjetrom je osjetno slabiji, a da stvar bude gora još je razbijen na više sitnijih priča, koje nemaju za pokazati ništa drugo osim scena mlake i neuvjerljive akcije, neshvatljivih poteza i konfuznih dijaloga između likova. Magični Vjetar luta u potrazi za samim sobom i u svojoj viziji susreće velikog poglavicu Oglala Siouxa Crvenog Oblaka. Tu odmah dolazi do razmjene filozofskih fraza između njih dvojice u čemu prednjači zaključak kako nitko ne zna u potpunosti svoj zadatak i da su svi u potrazi za velikom vizijom koja će razjasniti njihovu sudbinu. Vizije se brzo mijenjaju pa nedugo potom vidimo Magičnog Vjetra kao mladog ratnika Oglala i njegov odnos sa Crnom Vodom iz neprijateljskog plemena Pawneeja. Jedina poveznica između te dvije vizije je izjava kako postoji vrijeme za mir i vrijeme za rat, pa recimo da bi to s jedne strane moglo proći kao nekakva pouka. Ono što nema smisla je činjenica da su sadašnji lik i ime Magičnog Vjetra preneseni u razdoblje kada on još nije boravio među indijancima, već je živio u civilizaciji pod imenom Ned Ellis i vjerojatno još nije ni došao u vojsku s obzirom na tinejdžersku dob. Je li ta vizija trebala biti njegovo sjećanje na proživljeno iskustvo ili možda Manfredi ima neke druge i dugoročnije planove, sasvim je nebitno jer u ovom trenutku djeluje promašeno i to je jedino što me sada zanima. Sljedeća vizija sa prepucavanjem oko Žene Crnog Bizona je još besmislenija od prethodne, jer se ne može pronaći ni najmanja povezanost sa bilo kojim od ostalih dijelova radnje. Indijanka zbog koje je skoro buknuo rat mrtva hladna mijenja mišljenja kao kurva gaće, iznenada je dobila napad prosvjetljenja i shvatila kako nitko zbog nje ne smije riskirati svoj život. Na kraju Bez Vode kaže kako je glupo prolijevati krv zbog jedne žene, ako je jedini smisao cijelog događaja bio da se izvuče ta pouka onda ju ne mogu shvatiti kao nešto ozbiljno. Što bi Magični Vjetar bez Šepavog Konja, pa makar to bilo samo u duhovnom smislu, koliko god nije ugodno biti slijep prema vlastitoj prošlosti to je cijena koja se traži od njega. ''Onaj koji je okrenut prema prošlosti ne vidi ispred sebe'' vjerojatno je ta izjava najvažniji i jedini smisao ove epizode pošto je ostatak zagubljen u magli. Dio priče u kojoj Poe drži konce je ozbiljnije i smislenije napravljen, na kraju njegovo zakopavanje prošlosti još ima i poveznice sa riječima Šepavog Konja upućenima Magičnom Vjetru. Kako se Poe još uvijek nalazi u Blizzardu nije teško pogoditi da se nije ni micao od tamo nakon prethodne avanture. On se na trenutke sastao sa svojom prošlošću skupa uz starog prijatelja Franka Fishera, saznali smo kakvim poslom se bavio prije nego je postao novinar. Događaji sa prevarantom Puckom su općenito najzanimljiviji dio epizode, a usput možemo vidjeti ponešto od Frankovog karaktera. Je li Frank Fisher došao u Blizzard zato što stvarno bježi od zakona ili mu je na pameti drugačija igra? S obzirom da ni sam o sebi nema visoko mišljenje i postavlja se nisko na društvenoj ljestvici, to se može prepoznati kao želja da pokuša promijeniti svoj status. Jedna sitna greška koštala ga je skuplje nego što je mogao očekivati i svi planovi su otišli u nepovrat, ostaje dojam da nije previše ni žalio za propuštenom prilikom, kao da se konačno oslobodio pritiska i teških životnih okova. Život mijenja čovjeka i uči ga kako da svlada prepreke ispred sebe, Poe je pokopao svoju prošlost i pokazao da mu je više stalo do onoga što nosi budućnost. A što se tiče pogleda u budućnost serijala, nadam se da je ova epizoda samo iznimka i da neću tako skoro naletjeti na nešto slabo kao što je Velika vizija.
    Parlov me nije oduševio kao što je bio slučaj na njegovoj prvoj epizodi Top, ovdje nema takve preciznosti jer se osjeti da je na trenutke rađeno u žurbi. Naravno da je u pitanju vrlo dobar crtež, ali moram priznati da sam očekivao više nakon prvijenca na serijalu. Naslovnica mi se jako sviđa i moram joj dati visoku ocjenu za razliku od same priče.

19.10.2018
    01:01:00 sati
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

31.08.2020
    14:01:00 sati

6, 7, 6, 7

Cudna prica. Dugo treba da se zakotrlja, a i onda kada krene mi ne pratimo zapravo MVa, vec njegovo "putovanje", a samo objasnjenje je vrljivo. Jedino mi ona minijatura o Poovoj proslosti valja, ostalo je njah. I naravno, Dastin Hofman i njegov Maii Veliki Covek! Odmah mi iskrusnula u glavi knjiga koju i dalje negde imam na tavanu kuce u Valjevu...

23.12.2020
    02:08:00 sati
  • Ukupna ocjena 65%