• Paklene dveri - U mesecu opalog lišća - Pobegulja
    MV GOLC 12
  • Vrata pakla - Mjesec lišća koje pada - Bjegunica
    MV LIB 12

• La luna delle foglie cadenti
    MV SR 35

• Double Faced Woman prema indijanskoj mitologiji nije bila hermafrodit. Niti joj je jedna polovina lica bila muška a druga ženska, nego joj pola lica bilo prekrasno a pola užasno ružno. Smatraju je božanstvom koje je izvrtalo tradicionalne vrijednosti. Predaja kaže da bi se u snu ukazivala mladim ženama nudeći im da se umjesto udavanja i rađanja djece radije bave nekom vrstom zanata - šivanje, izrada posuda, nakita, oružja, oruđa i ostalih potrepština s kojima je trebalo opskrbljivati pleme. Žena koja se bavi nekim od posebnih poslova bitna je za cijelo pleme i nema vremena za udaju pa su najčešće ostale neudane. Što je osobito bilo zgodno lezbijkama koje su na taj način izbjegle udaju za muškarca, tako da je Double Faced Women usko povezana s lezbijstvom među Lakotama.
  • Original je izašao u svibnju 2000. godine.

U vestern literaturi i filmovima indijanski je društveni ustroj često prikazivan krajnje šovinistički i kao da žena u njihovom društvenom uređenju vrijedi malo više od ovce, krave ili neke druge domaće životinje. Sjeverna Amerika je velik kontinent i tamo je nekad živjelo mnogo plemena. Stoga je skroz površno sve te narode staviti u isti koš i tvrditi da su imali jednake zakone, kako općenite tako i one u vezi ženskih prava. Stoga na pitanje jesu li Indijanke uistinu bile malo više od roba odgovor ovisi o tome kojem su plemenu pripadale.

Odbjegle nevjeste

Strip Magični Vjetar se uglavnom bavi Lakotama, tako da je u ovoj epizodi autor bacio novo svijetlo na život žena koje pripadaju tom narodu i to počevši sa samim početkom djevojačkog puberteta. Kroz lik djevojčice Brze Lisice koja prolazi kroz svojevrsnu inicijaciju u život odraslih, doznali smo da su žene Lakota imale izbor hoće li biti obiteljske žene i majke, švelje, vračarice, ratnice ili nešto drugo što bi bilo za dobrobit zajednice. Brza Lisica, teenagerica pred niti malo lakim odabirom svog životnog puta, ne krije strah da bi joj se mogla ukazati žena Dvostruko Lice i ponuditi joj da bude zanatlija (vidi zanimljivosti), i da će je tako maknuti od tradicionalne ženske uloge. S druge strane ne bi ni tako brzo u brak...

I u ranijim epizodama Manfredi je pokušao razbiti određene stereotipe s likom One Koja Odbija Prestati davajući joj karakteristike neke vrste indijanske feministkinje, slobodoljubive žene koja sama želi krojiti vlastitu sudbinu. Međutim, autor se nije zadržao samo na ženskim pravima i feminizmu, otišao je i korak dalje ubacivši u priču poligamiju, homoseksualnost i nekakvo hermafroditsko božanstvo Dvostruko Lice koje je pola žena, pola muškarac, odnosno biće s odlikama oba spola. Dvije žene Sunce U Kosi i Ona Koja Pleše S Biljem, pobjegle su od svog muža Tvrde Ljuske koji je velik ratnik ali loš muž. Osim što je bio grub i što ih je tretirao kao vlasništvo, otežavajuća okolnost za održavanje tog poligamnog braka „u troje“ bila je i ta što su te dvije žene zaljubljene jedna u drugu. Božanstvo Dvostruko Lice zatražilo je od Magičnog Vjetra da pomogne ženama u bijegu jer neće uspjeti same s obzirom na muža koji im je za petama i s obzirom na to da je jedna bolesna. Scenarist je ubacivši u priču Dvostruko Lice, povukao pitanje ne samo spolnih uloga nego i rodnih uloga, postavljajući pitanje jesu li možda neka plemena u pogledu toga bila blagonaklonjenija čak i od današnjeg suvremenog čovjeka.

Tvrda Ljuska je svakako okarakteriziran kao netko tko želi upravljati sudbinom svojih žena, nije se ustručavao ni udarati, ni silovati vlastite žene ako nisu radile ono što bi on htio. Ali da sva okrutnost počinjena nad ženama ne ostane u rukama jednog Indijanca, tekstopisac ubacuje i situaciju u kojoj je jedna od bjegunki silovana od skupine bandita među kojima je bilo i bijelaca. Stoga, prije nego što isključivo Indijance optužimo za šovinizam i loše ponašanje prema ženama trebamo se zapitati koliko su oni uistinu bili gori od bijelaca po pitanju ženskih prava. Mala je razlika.

Epizodu su crtali Giuseppe Barbati i Bruno Ramella, crtački tandem koji je nacrtao najviše epizoda ovog junaka. Meni osobno nisu nešto specijalno atraktivni ali svoj posao odrade kako treba. Pogotovo su dobro nacrtali epizodu Čikaški požar.

Sa svakom novom epizodom MV možemo doznati neke nove sitnice o Siouxima (točnije Lakotama ako ćemo ih zvati onako kako su sami sebe zvali), tako da smo i ovdje doznali nešto novo što razbija određene vesternske stereotipe i predrasude. Međutim, u ovoj „Thelma & Louise s granice“ epizodi fali akcije i previše je skrenula u neku drametinu, pa ću reći da je ovo skroz dobra epizoda ali ipak mi ne spada u sam vrh sage o Magičnom Vjetru.

Dvostruko Lice

MV LIB 12a Vrata pakla

MV LIB 12c Bjegunica

8, 9, 7, 7

Pa meni se ova priča baš svidjela, za razliku od recenzentice, i uopće ne bih tvrdio da ovdje fali akcije a previše je drame. Šteta također što se recenzentica nije malo analitički osvrnula na problematiku epizode, već se zadovoljila samo formom prikaza situacije. Epizoda jest malo nestandardna i bavi se temama koje su ili nezanimljive ili tabu u vestern stripu, a poglavito u Bonelliju; što dobro dođe da se malo razbije kolotečina. A opet ne može se reći da likove koji nastanjuju ovu priču nisu standardno zanimljivi i "čudni" Manfredijevi likovi. Jedna od boljih epizoda...

17.05.2013
    18:34:00 sati
  • Ukupna ocjena 86%

10, 8, 8, 8

Meni je ova priča sjajna. Opet saznajemo ponešto novo iz života indijanaca. Ovog puta o životu indijanskih žena.

17.05.2013
    22:48:00 sati

8, 10, 9, 9

Manfredi je ovom pričom dokazao da žene mogu i moraju biti odvažne te da su njihove priče vrlo zanimljive.

To sum up, trebaju biti više aktivne i na ovom forumu!

:*

17.05.2013
    23:07:00 sati

10, 10, 9, 9

Izvrsno!!

18.05.2013
    23:17:00 sati
  • Charlito de la Vega

9, 9, 10, 9

Epizoda koja se bavi jednom neuobičajenom temom za westerne. Na sreću, umjereno se dotiče tih tema i nije napadno napravljena i direktna. Lik Tvrde Ljuske mi je jako dobro prikazan, pravi surovi čovjek. Črtež je odličan i noćna atmosfera je fenomenalno dočarana, a i dio s pumama je vrlo dobro ubačen. Super scenarij, sve u svemu. Knjiga 12 je odlična i za ljude koji ne prate nužno cijeli serijal jer su sve tri priče odlične i mogu se zasebno čitati.

19.05.2013
    14:21:00 sati
    Charlito de la Vega

3, 7, 10, 6

...isto kao i kod prošle epizode,evo još jedne priče koja me je razočarala,ali suprotno priči,crtež me je oduševio,a posebno me je fascinirala ova pojava (na slici gore) Dvostrukog lica.
    03.08.2013
    20:26:00 sati

9, 7, 10, 9

Evo povratka i odlaska Superhika. Sječam se kad sam kao mali nabavio te povrtatke Superhika –brojevi SS 214!?, a tad je nekako i Borgis započeo s izdavanjem. Još sam bio u osnovnoj školi. A tata mi je nabavio i ove stare brojeve... Toliko Superhika, ali ništa nadmašilo nenadmašivu prvu trilogiju. Priča je lagana. Osjeti se i dašak humora, crtež je solidan, kao i naslovnice. Adio Magnus! Vidimo se u broju 200.

25.09.2013
    00:06:00 sati
  • Villain

9, 9, 9, 8

Jedna jako simpatična priča o potrazi za lezbejskim rajem.

MV i pored malo iz početka naivne situacije nailazi na jako zeznutog protivnika koji mu umalo dolazi glave...

28.11.2013
    12:26:00 sati
    Villain

4, 5, 9, 7

Bezveze epizoda. U MV-u želim western, misteriju i čudovišta a ne ovakve drametine. Ovo je jedna od slabijih indijanskih epizoda, a likovi su većinom iritantni.

21.03.2014
    07:10:00 sati

7, 8, 10, 10

04.07.2015
    14:15:00 sati
  • supermark

9, 9, 9, 8

odlična priča! jedana od ponajboljih u prvih 12 Libellusovih knjiga!

za naslovnicu 8, onu originalnu, za Libellusovu 3

10.05.2016
    13:08:00 sati
    supermark
  • Wayto

8, 8, 8, 8

22.10.2016
    02:52:00 sati
    Wayto

8, 8, 9, 10

Lijepo smisljena i ispricana epizoda o zenskim pravima u Indijanskim brakovima, i o bijelim zenama koje se zaljube u njih.  Crtez je definitivno upecatvljiv, a pogotovo ono dvostruko lice, bice koje je pola zena a pola musko.  Oni planinski lavovi su dobar stos za extra tenziju i akciju, i scena kad ih Ned i Poe pucaju su pravo napete.  Usput, imena svih zena ovdje - Sunce u kosi, Ona koja plese s biljem, Ona koja odbija prestati - su stvarno dramaticno impresivne.  Epizoda kao vecina drugih u serijalu: zanimljiva skroz naskroz, bez ijednog dosadnog momenta.  Manfredi je meastro!

10.05.2017
    15:00:00 sati
  • jasa