Žena s portreta

Magični Vjetar

MV LIB 10b | 96 str.

Na poziv Jima Brennana, Magični Vjetar i Poe dolaze u St. Louis kako bi oslobodili duševno bolesnu Hoganovu ženu iz kućnog zatvora s nadom da bi ona mogla znati nešto više o kriminalnim aktivnostima svog muža.

• Maska boga ljudoždera - Žena sa portreta - Šado
    MV GOLC 10
  • Maska boga ljudoždera - Žena s portreta - Shado
    MV LIB 10

• La donna del ritratto
    MV SR 29

• Epizoda je u Italiji izašla u studenome, 1999. godine.
  • Idući broj koji crta Giez je tek - #59.
  • U uvodniku „Blizzard Gazette“ naveden je link prema sajtu „uBC Fumetti“ – www.ubcfumetti.com. Riječ je o poznatom sajtu s pregrštom recenzija raznoraznih stripova. Gianfranco Manfredi izražava zadovoljstvo njihovim radom, također.
  • Mnoge reference na Hitchcockove filmove poput „Rebecca“, i „Psycho“.
  • Poe koristi pseudonim William Bierce, a Ambrose Bierce je bilo ime američkog pisca i novinara (1842 – 1913?) koji je inspiraciju za svoje priče pronalazio u radovima E. A. Poea.
  • Stanari vile ne pokazuju zabrinutost nakon što saznaju da je Harrison Mails, njihov vrtlar, bio federalni agent. Ne plaše se intervencije njemu nadređenih.
  • Magični Vjetar na kraju epizode zaključuje kako je dosta okolišanja i da se Hogana može poraziti jedino ako se s njim nađe oči u oči. Za vašu informaciju, obračun će se dogoditi u epizodama: MV LIB 11a „Hoganova neman“ i MV LIB 11b „Čikaški požar“.

„Žena s portreta“ spada u red onih laganijih epizoda koje služe da bi prekratili vrijeme u iščekivanju konačnog obračuna između Neda i Hogana. Ali i kao takva, ova nam je priča imala štošta za ponuditi. Manfredi ju je zamislio kao psihološku dramu s ciljem da karakterno nadogradi neke svoje likove koji su dosad, više-manje, zračili „prazno“. Jedan od takvih likova je bio, slagali se mi ili ne, i sam Howard Hogan, a autor je zadirući u njegov privatni život uspio nama čitateljima dočarati onu ljudsku stranu tog Nedovog ljutog neprijatelja. Pa tako saznajemo nešto više o Howardovim mladim danima kada je onako poletan krčio svoj put prema visokom društvu. Uglavnom je to postizao bez kompromisa, što samo govori o tome koliko ga je uzbuđivala moć, a ona se stiče samo ostvarivanjem poznanstava s utjecajnim ljudima. Hogan je s lakoćom stupio u kontakt s Basilom Monroeom, a kad je ovaj stradao, oženio se s njegovom krhkom kćerkom Ellinor. Stekavši brojne veze i bogatstvo, Ellinor i njeno teško psihićko stanje je postalo opterećenje za ambicioznog Hogana koji se zatim odlučio postepeno udaljiti od svoje žene pazeći da ne pokvari stečeni imidž u društvu. Ostavio je Ellinor u obiteljskoj vili koja je zbog nadzora posluge sve više počela nalikovati na zlatni kavez. Hogan je s vremenom postao toliko moćan da više nije imao potrebe mariti za javni moral i svoj ugled, pa je zanimljivo to što je nastavio s kontrolom svoje žene (putem kućne posluge), umjesto da je strpa u ludnicu i riješi je se zauvijek. Mislim da se ovdje jasno ocrtava to da i beskrupulozni čovjek poput Hogana ima trunku sažaljenja prema drugome, mada u vrlo maloj mjeri.

Detalji iz prošlosti Howarda Hogana su zainteresirali Neda i Poea jer su osjetili da bi se u suradnji s Ellinor, moglo otkriti nešto što bi ocrnilo omraženog neprijatelja koji u društvu slovi kao moralna vertikala. Osim toga, suradnja sa senatorom Fultonom i federalnim agentima (v. MV LIB 9b/c „Sijači smrti“) je, izgleda, bacila svjetlo na jednu kudikamo kompleksniju i mračniju stvar, a tiče se Hoganovih veza s tajanstvenim bratstvom koje vuće sve konce u poslovnim i političkim vodama SAD-a (op. Crni Obrat, o kojem će biti riječi kako se serijal bude razvijao). Ipak, pretpostavka da Ellinor poznaje neke tajne svog muža, se ispostavila kao pogrešna, dakle neučinkovita, pošto se radi o vrlo labilnoj ženi. Tog trenutka Manfredi nekako zapostavlja početni zaplet i potpuno prebacuje radnju s Hogana na Ellinor što nekim čitateljima neće odgovarati jer skretanjem s kontinuiteta priča donekle gubi na značaju i svrsi, tim više jer se motiv opsjednutih ženskih likova već koristio u serijalu (v. MV LIB 4b „Top“ i MV LIB 7b „Bedlam“. Dakle, u prvi plan dolazi Ellinor i mada njena priča nije od važnosti za kontinuum, smatram da i ona može privući pažnju čitatelja.

Ellinor Monroe je vjerojatno najtužnija figura u sagi o Magičnom Vjetru. Nježna i odbačena žena koja nema svoj život, već njime upravljaju osobe iz sjene. Za nju nema mjesta u muškom svijetu oportunista koji ženu, jednom kad je iskoriste, odbace kao staru krpu. Kako se Hogan ponašao prema njoj, takav je bio i odnos oca Basila prema njezinoj majci Willi Monroe (žena s portreta), a na poslijetku ju je ubio nakon što se okoristio njezinim bogatstvom. Nakon toga se odjednom pojavio mladi vrtlar izjavivši ljubav, a Ellinor je, uvjerena u iskrenost njegovih riječi ponovno osjetila volju za životom. Ali oduševljenje je bilo kratkog vijeka, pošto se ispostavilo da je mladić zapravo federalni agent Harisson Mails sa zadatkom da je izvede iz vile, dakle, samo još jedan muškarac koji joj je pristupio iz interesa. Nije ni čudo što su sva ta poniženja od Ellinor napravila podvojenu ličnost, a uznapredovali stadij šizofrenije je doveo do toga da je njezinim tijelom zavlado duh mrtve majke Wille. U jednom takvom propačenom i opsjednutom stanju se obično rađa bunt, u ovom slučaju, ženski bunt koji malo po malo stvara osvetnički nagon prema svima koji su prouzročili nepravdu. Kako vidimo, katalizator psiholoških promjena je lik majke Wille koja predstavlja primjer čvrste žene spremne zaštiti svoje nemoćno dijete. Willino srce je ipak crno i puno mržnje, što se vidi na slučaju sluškinje Rebecce. Sluškinja je čitav svoj život ispaštala upravo zbog Wille koja ju je loše tretirala zbog pripadništva nižim društvenim slojevima. I na tom polju je tinjala velika mržnja tjerajući Rebeccu da svoje frustracije usmjeri prema ni, krivoj ni dužnoj, Ellinor Monore; sve samo zato što u njoj vidi Willino oličenje. Sukob dviju žena na kraju završava njihovom tragičnom smrću, a plameni jezici će razoriti luksuznu vilu, fasadu iza koje je cijelo to vrijeme vladalo jedno pravo patološko ozračje.

Labirint duše

Manfredi je na scenarističkom planu odradio posao i više nego dobro. Dijalozi su vrlo pitki i zanimljivi što priču čini ugodnom za čitanjem. Radnja se fino nadograđuje, a scene nisu tu tek kao faze istrage, već svaka od njih nosi više ili manje važna saznanja pri sagledavanju stripa u cjelini. Vidi se da je autor dosta truda uložio i u likove koji su ovog puta prilično uvjerljivi jer ih se koristi kao pokretače nekih zbivanja. Kućnu poslugu, osim Rebecce, čine njezin muž Geoffrey, sumnjičavi Ralph, te doktor Folz. S druge strane, u Nedovom taboru, imamo simpatičnog crnca Franklina i novinara Jima Brennana, za kojeg se sad već može reći da je postao stalnim članom postave najbližih suradnika našeg junaka. Strip se može pohvaliti i melankoličnim ugođajem kojim prije svega odiše grad St. Louis smiješten na obalama rijeke Missouri. Mislim da je za to najviše zaslužan crtač Giez koji, osim toga, svojim ekspresionističkim stilom uspijeva dočarati, kako bih to rekao, aristokratsku sjetnost, tipičnu za drugu polovicu 19. stoljeća. Giez isto tako njeguje chiaroscuro tehniku, ali možda ipak nešto manje uspješno da bi ga se moglo svrstati u kategoriju s Milazzom i Frisendom. Plohe su meke, a linije tanke, mada su kod crtanja lica i dosta grube. Ali crtač nije nigdje ni dao do znanja da teži atraktivnom crtežu i zato su drhtave linije tu sa svrhom, tj. kako bi se putem gestikulacija prikazali trenutni osjećaji likova, što u svakom slučaju odgovara jednoj psihološkoj drami kao što je ova priča.

MV LIB 10a Maska boga ljudoždera

MV LIB 10c Shado!

• jasa

8, 9, 7, 7

Zakon kao i većina epizoda MV-a, još jedna žrtva Hoganove mreže, saznajemo kako je izgradio svoje bogatstvo, zanimljivi likovi, malo misterije, odlično. Crtež dosta dobar, iako ne vrhunski, naslovne tako-tako. Nije u rangu s Đavolovom lijevom rukom i Hoganovom nemani al' je za pamćenje :)
    09.09.2009
    01:10:00 sati
    jasa

6, 5, 8, 7

Dosadna epizoda...
    10.09.2009
    17:49:00 sati
  • Ukupna ocjena 31%

5, 2, 1, 7

Predosadno.. nisam stigao do kraja! Crtez grozota.
    10.09.2009
    18:52:00 sati

8, 7, 6, 4

Solidna priča, opet imamo ukletu sliku ko u broju 10. Kako je priča krenula, očekivao sam da će se otkriti nešto o Hoganu , što bi Ned i Poe mogli iskoristiti,ali ništa od toga, ipak događanje skrene na Ellinor i njenu majku. Interesantno je kako je taj Hogan odlično iskorišten u serijalu, poput glavnog junaka, malo po malo saznajemo i njegovu prošlost, njegov put do onoga što je sad, i upravo takav način pripovjedanja i građenja priče daje onu dodatnu draž MV-u. Kraj sa Ellinor je efektan, završi pod udarcima propelera..crtež nažalost nije na visokoj razini koju je postavio MV.mislim da je Giez možda i najlošiji crtač MV-a do sada,dok je Venturijeva naslovnica potpuno promašene i bezveze.
    23.09.2009
    13:04:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

8, 7, 5, 7

Pa...zanimljiva ,važna epizoda za MV. crtež je pak ispljuvak
    26.09.2009
    19:13:00 sati
    npetros2@htnet-dsl

9, 9, 6, 3

Još jedna u dugom nizu odličnih epizoda, a najbolje tek slijedi u narednim brojevima. Crtež mi se ne sviđa. Nikako ne odgovara visokom standardu crteža u MV. Venturi je koma. Uvjerljivo najgore naslovnice u Bonelliju.
    30.09.2009
    16:29:00 sati

7, 6, 7, 7

još jedna važna za kontinuitet, koji mi sada, nakon skoro 70 pročitanih epizoda, postaje teret, ko će to više pamtit i pratit, kad krenem čitat novu turu, uvijek moram ponovit prethodnu... šalim se, naravno, ali drage su mi i one priče koje su zasebne i povezane uz preriju, indijance...

17.02.2010
    21:33:00 sati

5, 7, 6, 6

Lijepa i detaljna recenzija... Motiv slike i ženske opsjednutosti, nadnaravno se kao i obično spaja s duševnim i fizičkim tegobama; ljudska zla priroda uvijek tlači slabije i dobre. Epizoda vezana uz glavnu narativnu liniju, no distancira se skoro u potpunosti od lika Hogana jer show kradu Elinor i njezine mračne tajne. Zabavna epizodica koja se brzo čita.

29.11.2010
    22:43:00 sati

7, 7, 7, 8

Kada sam cuo da ce se pojaviti Hoganova zena ocekivao sam mnogo vise

28.07.2011
    17:12:00 sati
    Kandrax

8, 7, 7, 7

Vrlo zanimljiva i lako čitljiva epizoda.

05.03.2012
    18:13:00 sati

7, 6, 7, 8

Kad sam počeo čitati "Blizzard Gazette", nisam se odmah sjetio da je taj tekst napisan ´99 (kameno doba interneta), tako da sve ove adrese vjerovatno više ne postoje.

O priči

Interesantno je vidjeti mlađu verziju Hogana. Prikazan je doduše kao oportunista, ali i kao osoba koja nije potpuno bezdušna. Cijela situacija s Ellinor baca novo svjetlo na njega, ono koje nije potpuno crno, ima tu i primjese sivoga.

Prvih četrdesetak stranica su obećavali više nego što je ostatak priče mogao dati. Po mom sudu, ovdje je Manfredi podbacio. Nisam uvjeren ni zadovoljan sa raspletom u kojem je Ellinor ili podvojena ličnost ili je u nju stvarano ušao duh njene majke. Sve je skupa moralo biti bolje.

O crtežu

Giezov crtež je na rubu karikature, ali ima i neke (dobre) specifičnosti, poput oblika lica, zanimljive strukture okoliša i zgrada itd., tako da može proći. Cijenim tu jednostavnost kadra, ispuštanje nebitnoga da bi čitatelj doživio ono najvažnije.

Posjeduje dobar osjećaj za kontrast, tako da u noćnim scenama s par bijelih linija izvlači maksimum.

Ovaj slika zelenog labirinta u recenziji me podsjeća na kukasti križ.

Solidna naslovnica, ništa posebno (to vrijedi za obje).

Primjedbe o serijalu

Ono što dobivamo s idejom o kontinuitetu priče kroz mnoštvo epizoda jest napetost, uzročno-posljedične veze, iščekivanje itd. Loša je strana da se cijeli "svemir" Magičnoga vrti oko Hogana koji je alfa i omega svega u Americi (banke, Senat, vlast...), a pleme Lakota i par usputnih gradića nekako mu se suprotstavljaju. U suštini, serijal MV se sveo na duel Hogana i Magičnog, česta izmjena scenografija i lokacija sukoba daju privid velike i kompleksne sage koja to u stvarnosti nije. Želim reći da nas Manfredi stalno vrti oko iste kaše, tu i tamo promjeni lokacije i sporedne likove. Vjerujem da je to bio jedan od razloga zašto su se čitatelji u konačnici razočarali sa serijalom (prodaja je u Italiji pala sa 100 tisuća na 35 tisuća, prije nego je ugašen).

08.03.2012
    00:17:00 sati
  • Charlito de la Vega

5, 5, 6, 6

Totalna debilana...Ocjena:42%

Edit: Hmm...ajde, na drugo čitanje malo mi je bolje sjela ova epizoda (malo). Dobra je atmosfera (unatoč lošem crtežu) i stvara se napetost do jedno 2/3 stripa, a onda rasplet uništava cijelokupan dojam. Manfredi je nešto mislio i petljao i nije se na kraju izvukao. Motiv sluškinje Rebecce je totalno debilan.

04.06.2012
    09:00:00 sati
    Charlito de la Vega
  • Ukupna ocjena 31%

4, 3, 2, 4

Baš loša epizosa sa užasnim crtežom.

09.06.2012
    23:11:00 sati
  • Ukupna ocjena 61%

7, 3, 8, 7

Predstavljen nam je lik Hogana iz mladih dana i način na koji je stekao bogatstvo što je plus u priči. Plus je i zanimljiv početak. Ali nažalost druga polovin apriče je nikakva. Majka preko ogledala preuzima tijelu svoje hčerke. To mi je totalno nategnuto. Dylan Dog 10: Izza ogledala sa sličnim motivom je puno poetičniji. Ovdje imamo gomilu teksta i glup završetak priče kada se glavni ženski lik baca u vodu. Po mome mišljenju jedna od lošijih priča Magičnog vjetra.

02.08.2012
    22:34:00 sati

8, 8, 7, 9

Magični se non stop naganja s tim Hoganom a u ovoj epizodi smo imali priliku doznati nešto više o njemu, njegovoj mladosti i koji su bili njegovi prvi koraci na usponu prema vrhu. Epizoda kiksa u zadnjoj trećini stripa kada se s Hogana loptica skroz prebaci na njegovu ženu i njenu mater. Možda smo se svi previše nabrijali da ćemo doznati tko zna koje sočnosti o Hoganu, a zeznula nas baba s portreta. Ali da joj se opet daju tako loše ocjene od strane komentatora...

01.05.2013
    21:40:00 sati

9, 9, 10, 7

Baš mi je lijepo sjela ova epizoda. Napeta, zanimljiva. Pravi triler kad Poe odlazi s kočijom u vilu. Crtež mi se svidio, no šteta što razrada ipak nije bolja i da se Hoganova žena nije 'iskoristila' u više epizoda.

16.05.2013
    08:37:00 sati

7, 7, 6, 6

Lud,zbunjen,normalan.... Jednostavan i minimalistički crtež u nekim vinjetama izgleda kao da se radi o skicama a ne o "završnom radu".
    08.07.2013
    19:06:00 sati
  • Villain

8, 8, 9, 9

Kada gledaš samo očima uzbuđenja i akcije ova epizoda deluje dosadnjikava.

Naprotiv, ona ima svoju ulogu u slaganju kockica o MV-u.

Iskače iz koloseka, kao i recimo priča iz ludnice. Samo što nema horor mistiku kao i ona. Tim je možda i bolja generalno gledano ali opet, ne i za čitaoca koji je željan akcije i uzbuđenja!

28.11.2013
    12:23:00 sati
    Villain

7, 5, 5, 9

Ono što me posebno bode u oči je pokušaj Magičnog da skoči u rijeku na kraju i spasi žensku, to mi nikako ne odgovara njegovoj osobnosti i liku i djeluje stvarno isforsirano (takvo nešto bi napravio Zagor ali Magični... čisto sumnjam). Sama priča nije toliko loša iako bih ja želio više fantastičnih elemenata i strašniju atmosferu u Hoganovoj kući. Epizoda služi svrsi jer smo doznali dosta o Hoganu ali kažem, mogla se bolje odraditi atmosfera i motivi i karakteri sporednih likova. Epizodu je uništio i prosječan crtež.

20.03.2014
    10:19:00 sati

6, 7, 7, 8

04.06.2015
    21:38:00 sati

6, 6, 8, 7

16.08.2015
    14:25:00 sati
    Petar
  • Wayto

8, 6, 8, 7

15.10.2016
    16:08:00 sati
    Wayto

6, 5, 6, 8

Veoma prosjecno za ovaj serijal.  Tematika koja podsjeca na "Whatever happened to Baby Jane?" mi nekako ne ide u ovaj serijal, koji je inace mali vise interesantiniji nego tipicna sapunica.  Crtez je definitivno gori od vecine epizoda, iako je naslovnica veoma dobra.  Scene za onim labirintom su poeticne i podsjecaju na "Shining", ali sve ostalo se zaboravi veoma brzo.  Da je ovo Zagor, cak bi rek'o da je ovo odlicno, ali Magicni je kreirao takav visoko standard tako da je nesto poput ovog bas bezzzz.

22.04.2017
    14:43:00 sati

9, 7, 6, 6

Žena s portreta je još jedna od onih epizoda koje su važne za kontinuitet, samo sa malo drugačijim likovima nego što smo navikli u prijašnjim slučajevima. S obzirom na postavke serijala, otkrivanje prošlosti glavnog junaka ne može ići krupnim koracima već postepeno, što daje dodatnu draž i napetost u očekivanju trenutaka kada će nešto nepoznato izaći na vidjelo. U dosadašnjoj fazi imali smo prilike složiti većinu dijelova slagalice iz nekadašnjeg života Magičnog Vjetra, čija se kulminacija dogodila u epizodi Dječak bijele kose. Pošto je većina junaka usko povezana s nekim određenim neprijateljem, pa više ili manje dolazi do njihovog izravnog ili neizravnog sukobljavanja, normalno da s vremenom čitatelj poželi saznati nešto iz prošlosti tako kreiranih negativaca. Moram priznati da je i kod mene postojala želja da saznam kako je Howard Hogan postao tako bogat i moćan, pogotovo nakon što su se ranije pojavile naznake o tom dijelu njegovog života. Iz već spomenute epizode dolazi saznanje da je Hogan uništio nekoliko osoba kako bi stupio u brak koji će ga učiniti bogatim čovjekom. Osim te sitne napomene nije izašlo ništa drugo što bi dodatno približilo ukupnu sliku, iako je svatko u glavi mogao složiti svoju vlastitu i vjerojatno bi okvirno bila pogođena, barem kada su u pitanju njezini najvažniji motivi. Uglavnom, način Hoganovog ulaska u visoko društvo nije bila nepoznanica i jedino je trebalo otkriti nekoliko imena i detalje tih događaja, a ponešto o tome donosi Žena s portreta. Ipak, ovdje je rečeno malo toga o samom Hoganu što već nismo znali ili barem mogli naslutiti, već je pažnja više usmjerena na osobe kojima je bio okružen u određenim dijelovima svog života. Kada se sve zbroji na kraju ispada da se pojedine osobe ne razlikuju previše od njega samog, mada je također istina kako su životne okolnosti odigrale presudnu ulogu i utjecale na promjenu njihovih osobnosti. Opasan čovjek u opasnom okruženju s vremenom postaje još opasniji nego što je bio, možda se Hoganova zločinačka osobnost počela formirati upravo u trenutku kada je igrom slučaja ušao u odabrano društvo. Ideja kao takva i priča unutar iste su već u startu kod mene označene kao veliki potencijal, što se tiče scenarističke izvedbe ona ipak nije na takvoj razini jer ostaje dojam da su neke stvari nedorečene ili nisu uspješno sprovedene do kraja. Najviše se to odnosi na lik Rebecce koji je samo polovično pogođen; određene sumnje u vezi njezinih postupaka su bile izvrsna maska za prikrivanje stvarnih problema, dok prikazani motivi nemaju ni približno takvu uvjerljivost. Ellinor je ovdje središnja figura oko koje se vrti cijela radnja, Manfredi je njezin lik pokušao prikazati kompleksnije nego što se u prvi trenutak čini, što je nakon svega imalo za posljedicu nedostatak određenih objašnjenja. Bez obzira što je bilo puno riječi o njemu, prisustvo Hogana kroz aktualno vrijeme priče nije potrebno i scenarist je to također uspio prepoznati na isti način. Ubačeni flashback je sasvim dovoljan da se čitatelj upozna sa najosnovnijim stvarima za nesmetano praćenje, dok su neki drugi likovi poslužili da se radnja postepeno nadograđuje. Da bi saznali odakle je krenuo Hoganov uspon potrebno je otići u St. Louis na imanje Ellinor Monroe, i već nakon uvodnog dijela je jasno kako tamo nema ni mrvicu idile svojstvene mjestima koja ne oskudijevaju po pitanju materijalnog.  Vlasnica imanja je doživjela jednu vrstu šoka, a ako je suditi po trenutnoj situaciji može se sa sigurnošću reći kako je u životu imala sličnih iskustava. Ono malo likova koji žive u istoj kući nemaju nikakve rodbinske veze sa Ellinor već je u pitanju obična posluga, među njima vlada takvo ozračenje da se bez problema može prepoznati kako hvataju neki svoj interes u svemu što se tamo događa. Da ga tražiš u najskrivenijim kutevima u kući nećeš pronaći niti jednog pozitivca, ali jedna osoba sa posebno negativnim pristupom se odmah izdvaja od ostalih. Dadilja Rebecca je prikazana kao poremećena osoba koja će naglas reći svoje mišljenje u vezi Ellinor, pa nije ni čudno da je glavni sumnjivac za brutalno ubojstvo vrtlara Harrisona. U stvari, Harrison Mails je agent tajne službe ubačen na imanje kako bi izvukao kakve korisne informacije u cilju rušenja Hogana uz velikodušnu pomoć novinara Jima Brennana. Nakon epizoda Zmijin sin Top Jim Brennan se ponovo vratio u svom trećem pojavljivanju, mogućnost rušenja zajedničkog neprijatelja ga je natjerala da u St. Louis pozove Magičnog Vjetra i Poea. Teško je procijeniti kakve su uopće mogućnosti da se Ellinor upotrijebi protiv svog muža, mada je Jim Brennan siguran kako je Harrison gotovo uspio pronaći rješenje prije nego što je zaustavljen. Onoga koga nema bez njega se može i mora pa je Poe odlučio nastaviti tamo gdje je Harrison stao, koliko god da neće biti lako probiti izolaciju kojom je okružena Ellinor u svojoj vlastitoj kući. S obzirom da ju je Hogan oženio samo zbog bogatstva, ostaje otvoreno pitanje zašto je s vremenom nije uklonio sebi s puta. Mogućnosti mu sigurno nije nedostajalo i takav čovjek može birati način da stigne do željenog cilja, varijanta sa zatvaranjem u ludnicu je najbezbolnije rješenje kada se već poklopilo da sve potrebne okolnosti idu na ruku. Kako je dobro poznato da Hogan nikad ne igra na kartu osjećaja, razloge njegove popustljivosti treba potražiti negdje drugdje, vjerojatno je procijenio da mu Ellinor nikako ne može nauditi ili je u javnosti želio ostaviti dojam brižnog čovjeka. Od djetinjstva sudbina nije bila naklonjena nesretnoj ženi koja je vrlo rano ostala bez majke, a da stvar bude gora, pronašla se u potpuno identičnoj situaciji po pitanju bračnog partnera. Basil Monroe i Howard Hogan su u stvari dvije strane iste medalje, niti jedan nije stekao bogatstvo svojim zaslugama, niti se potrudio da iskaže poštovanje prema osobi koja mu je omogućila blagodati lagodnog života. Osim fizičkog izgleda s majke na kćer je prešao i osjećaj mržnje, obje su postale svjesne kako su iskorištene u prljavoj utrci za novcem i društvenim položajem, pa su njihov bijes morale kušati i neke nevine osobe. Iz slučaja Wille dolazi Rebeccina kasnija poremećenost, ali je ona otišla predaleko i također obuhvatila mržnjom nekoga tko je nije zaslužio. Zbog toga mi Rebeccina karakterizacija nije uvjerljiva i mislim da nema potrebnih motiva da bi se razvila u prikazanom smjeru, to je Manfredijev jedini veći propust u ovoj epizodi. Kako radnja ide kraju primjećuje se nedorečenost kod lika Ellinor, najviše zbog toga što nije točno precizirano da li se radi o poremećaju dvostruke ličnosti ili je stvarno duh majke upravljao njezinim postupcima u pojedinim trenucima. Unutarnje promjene su se uglavnom dešavale nakon šokova ili razočaranja zbog neispunjenih očekivanja, kada se oboljela osoba nije u stanju nositi s time tada u opasnost dolaze i oni koji joj žele pomoći. Mračna tajna s kojom Ellinor već dugo živi je izvrsno iskorištena za preokret u završnici, nakon što jednom prijeđeš granicu prema zločinu više nema povratka na stranu spokoja i razuma. Sudbina je bila neumoljiva i po drugi puta donijela istu presudu u slučaju obitelji Monroe, mač osvete je predan u druge ruke kako bi zasjao u punom sjaju kada dođe pravi trenutak. Pristup Hoganu je još jednom ostao blokiran kao da je oko njega postavljena nevidljiva obrambena barijera, ali Magični Vjetar je od početka svjestan kako postoji samo jedan način da dođe do zacrtanog cilja.
    Bellagamba se ovdje nema čime pohvaliti, baš poput svog poluprezimenjaka nekad na Zagoru, crtež mu je u većini slučajeva zbrzan što se posebno primjećuje kod likova. Za one koji se pojavljuju po prvi puta nije toliko ni bitno, ali Magični Vjetar, Poe, pa čak i Jim Brennan su već fizički izgrađeni likovi i ne smiju izgledati ovako smiješno. Jedino što je kod njegovog crteža bilo zanimljivo vidjeti je prikaz Hogana u mlađim danima, sve ostalo više nego zanemarivo. Naslovnica također jedna od slabijih na serijalu, prilično nemaštovita sa promašenim motivom dvostruke opasnosti.

09.11.2018
    22:54:00 sati

9, 9, 10, 7