Shado!

Magični Vjetar

MV LIB 10c | 96 str.

Poe se pretvara da je Robert short da bi pisao priče za Dime novel, Ned se pretvara da je Shado da se pojavi u priči, Virgil Bassey želi biti Titus Paine da spasi svoj život, Titus Paine se pretvara da je mrtav da si osigura starost; i dok se mi koprcamo u ovoj golemoj zamjeni identiteta, u sjeni jedan čovjek čeka svoj trenutak, čovjek koji nema razloga više živjeti, koji čeka samo na svoju osvetu.. I tu priča počinje!

• Maska boga ljudoždera - Žena sa portreta - Šado
    MV GOLC 10
  • Maska boga ljudoždera - Žena s portreta - Shado
    MV LIB 10

• Shado
    MV SR 30

• Prvi Millazov rad na Magičnom Vjetru.
  • Str. 229., referenca na Sir Scotta iz «Kolekcionara».
  • Poe koristi pseudonim Robert Short također i u epizodi "Tamni put/Crni zastor".
  • Recimo i to, recitira se jedan stih iz Biblije: Izaija* poglavlje prvo.

Stine: "Je li… loše raspoložen? "
Hallam:" Jesi li ga ikad vidio da se smije…?"

Njegovo je ime Shado. Koža mu je bijela, ali ima srce Apača. Želi osvetiti svoju ženu koja je ubijena lovcima na skalpove. Samo jedan detalj: Shado ne postoji! Ili bolje rečeno, postoji samo u pričama koje piše Poe iliti Robert short. U priči je glavni protagonist upravo Magični vjetar koji se ne sjeća prošlosti o kojoj Robert short piše. Pripremite se jer pred vama je opet jedna zaista odlična priča Magičnog vjetra. Snažna struktura u kojoj scenarist odlučuje nadmašiti sam sebe po pitanju scenarija, likovi su fenomenalni; što reći o čovjeku koji je čak pripitomio vuka, o kojem je narod pisao svakojake priče kako je strah i trepet, kojeg je samo narodna legenda štitila, a praktički u životu nije nikoga ubio niti nema hrabrosti za to. Vjerojatno ćete se vraćat par puta nazad za slučaj da niste sve pohvatali i dobro shvatili tko je tu tko i o čemu se zapravo radi, ali barem do relativne polovice… A onda počinje lov. U kojoj se rafiniraju stvari i crna duša konačno napada. Inspiriran magičnom prošlošću Poe za javnost prilično uspješno piše bajke tj. epizode u kojima se indijanac Shado želi osvetiti Titusu za smrt svoje žene. Međutim, stvari postaju dosta ozbiljnije i problem nastaje kada se ispostavi da lik iz priče, Titus Paine zapravo postoji! Zbunjeni ste? No, sve je mnogo jasnije nego što to izgleda…

Ovo nije najbolja priča u serijalu, ali jedno je sigurno: da je bila pisana za jednog Texa možda bi bila i među (naj)poznatijima. Onako baš idealna za jubilarac. U ovom moru kvalitetnih epizoda Shado se posebno ističe i može se slobodno reći da je Milazzo ušao u serijal na velika vrata na jednu ovakvu priču, ovdje je pun pogodak i sreća da je on pozvan za ovu epizodu. Uostalom, ovo je oduvijek bio serijal koji je postavljao vizualne standarde. Na žalost, česta je pojava da kada uđe u tim relativno novi crtač, onda ima problema s figurom glavnog lika. No, na sreću Milazo zna nacrtati osjećaje kada je to potrebno, bilo emotivne ili ljutite… A po jednoj takvoj vinjeti je Venturi i nacrtao naslovnicu.

Stine: "Ubio ga je… Zašto?"
Hallam: Ne voli crnce!»

Vjerujem da je svima upala u oko scena kada Macklin doslovno zbog svake sitnice ubija svoje suradnike što dovoljno govori o njegovom tadašnjem stanju. Meci zamjenjuju riječi! To je između ostalog i najjveća snaga koju ova priča nudi. Titus Paine je nastavljao sa svojom mračnom i skoro pa nevinom igrom sve dok se zbog šale koju je ponavljao nije dogodila velika katastrofa zbog čega sada strepi za svoj život. Od ostalih krvavih scena valja izdvojiti upravo one početne gdje nam se predstavlja banda koja zaudara na gnjilež, nemilosrdna do bola čiji je predstavnik upravo Titus Paine, znači western u svom punom obliku. A Milazzo je lijepo oslikao njega i ostale likove iako će se već u njegovom drugom radu osjetiti kakav-takav pad. I umalo zaboravih spomenuti Parlova sa svojom sjajnom naslovnicom koju je namjenio upravo ovoj priči.

Ocjena za scenarij bila bi najviša moguća da rasplet priče nije previše jednostavan, a između ostalog i nepravedan, tako da pravda i nije skroz zadovoljena te kao takav, pomalo spušta konačni sud. No ovdje bi bilo zgodno spomenuti i Kenovu epizodu pod nazivom «Apač». Ne bi je bilo loše usporediti s ovom epizodom gdje se spominje i opaki indijanac s istim imenom – Chato, koji je kao i tamo izvršio nemilosrdan pokolj, pa do istog imena vuka/psa – Black, te povrh svega ponovo istog crtača. Nisam naravno htio puno otkrivati detalje iz same priče zbog kvarenja čitanja. No kako god okrenuli, zalažeći sve dublje u MVove priče i otkrivajući jednu po jednu puzlu ove Nedove životne slagalice, nikako se ne mogu oteti dojmu da je Magični vjetar serijal koji pomiče granice u stripu i strip zabavi.

"Ja sam jaganjac Božji koji odnosi grešnike svijeta""
Stine: "U Bibliji piše «oduzima grijehe», ne «odnosi grešnike!»
Hallam: "Ali ovo je Macklinova verzija…"

MV LIB 10b Žena s portreta

MV LIB 11a Hoganova neman

10, 10, 9, 8

Meni je Milazzov Magični odlično legao! Predstavio se u sjajnoj epizodi i crtački i scenaristički jakoj!
    15.05.2008
    16:57:00 sati
  • zacko

9, 10, 10, 10

Odlična epizoda,malo neobična priča ali scenaristički odlično odrađena.Milazzova interpretacija je pun pogodak,a Goranova naslovnica zaslužuje i veću ocjenu.
    15.05.2008
    23:38:00 sati
    zacko
  • Windwalker

7, 7, 9, 10

Jako dobra ideja, ali pred kraj nekako upropaštena. Šteta.Što se tiče crteža, Milazzo je vrlo dobar, iako je puno bolji u Kenu. Naslovnice su mi odlične, i originalna i Parlovova.
    17.05.2008
    10:16:00 sati
    Windwalker
  • vope

7, 7, 8, 6

Prosječno dobra priča sa novim-starim crtačem, opet smo svjedoci djelića Nedove prošlosi kao bounty huntera, doduše netipičnog ali bože moj, to se i moglo očekivati. Crtež mi nije "legao" baš najbolje... Sve u svemu prosječan MV.  Ocjena je za original naslovnicu, Goranove su odlične.
    19.05.2008
    13:16:00 sati
    vope
  • Prodigy

10, 9, 9, 10

Opet moj veliki naklon Manfrediju za ovaj poseban nacin pricanja price(pratimo dvije,onu imaginarnu sa Shadom i onu u pravom vremenu s Magicnim koje spaja u jedno).Drago mi je da je dopala bas Milazza,iako mu je crtez dosta drugaciji od onog na koji sam se navikao kod Kena.Naslovnica mi je super i u ovom Shado-vom obliku magicni nikad blizi Daniel Day Lewis-u u posljednjem mohikancu koji je i posluzio kao predlozak za kreiranje lika.
    22.05.2008
    00:54:00 sati
    Prodigy
  • darkwoodaxe

9, 10, 10, 8

neki imaju prigovora na ovu epizodu, meni je odlično legla, sviđa mi se priča u priči i milazzov crtež koji mi u drugim pričama nije toliko dobar, posebno duhovima utvrde laramie
    23.05.2008
    12:55:00 sati
    darkwoodaxe

9, 8, 8, 9

Sigurno jedna od najinteresantnijih epizoda čija izvedba nažalost nije vrhunska, što opet ne umanjuje vrijednost koju "Shado" neosporno ima.Malo mi je naivno objašnjenje da je Mckline čekao da se ime Titusa Painea pojavi u izmišljenom romanu pa da ga na taj način pronađe. Također i sam kraj mislim da bi trebao biti malo maštovitiji, jer ovako dobijamo još jednu pucačinu u kojoj Ned potamani sve živo bez ogrebotine. Ali ideja je stvarno vrhunska, tu se Manfrediju stvarno ne može ništa prigovoriti. U vezi crteža, čini mi se kako Milazzo nije prikladan crtač za ovakvu epizodu, jer nema tu nekih emocija i dramaturgije pa tako njegov crtež ne dolazi do izražaja iako je korektno obavio posao. U sljedećoj epizodi, "Bjegunica", je baš na svom terenu i tamo mi se više sviđa. Goranova naslovnica je za klasu bolja od Venturijeve i ocjena ide njemu.
    23.05.2008
    22:37:00 sati

8, 8, 8, 9

ne sjećam se jesam li millazu ikad dao manje od 9, ovdje je 8 jer mi se nekako čini da nije dao sve od sebe, iako je sve korektno, možda mu ne leži ovakva priča...a priča je jaka, dobro posložena, ali ipak daleko od najboljih epizoda
    24.05.2008
    15:04:00 sati

10, 10, 10, 10

Oba palca gore!
    02.06.2008
    11:37:00 sati
    Dok Lester

10, 10, 9, 9

Odlično. Orginalna i zanimljiva priča. Većini smeta loš završni obračun, ali ja bih rekao da je on odrađen baš u "dime novel" stilu. Milazzov crtež, iako ne pretjerano detaljan, je dinamičan i realan, a na tom se polju prepoznaju pravi majstori. Obe naslovnice odlične.
    25.08.2008
    06:41:00 sati
  • cibalia

10, 9, 8, 4

Ljudi, priča je odlična. Mješanje te Poove Dime Novele i prošlosti Magičnog. Stvarno taj strip dobija na zaletu, a njabolje tek dolazi. Milazzo slabiji, a Venturi živi užaš!
    15.02.2009
    00:31:00 sati
    cibalia
  • Inferno

8, 9, 10, 10

Zaista sjajna epizoda. Već me na samom početku oduševilo ono kad Poe prepričava priču o osvetniku mješancu Shadu (navodno MV-u) koji bjesomućno lovi bandita po imenu Titus Paine (didaskalije za 5+). Poe je s tom dime-novel pričom sasvim nehotično aktualizirao jednu zaboravljenu epizodu iz Nedovog "prošlog" života. Priča se u velikoj mjeri pretvorila u zbilju. Naravno, nastavljeno je simbolično lutanje s identitetima i svi likovi su uskoro poprimili svoje pravo obiličje, samo je ostalo otvoreno pitanje možemo li uistinu poistovjetiti Shada s Magičnim Vjetrom? I na samom kraju, odmah nakon karakterističnog obračuna, koji je kao što @spock kaže, prikazan u duhu dime-novela, dobivamo nedvosmislen odgovor da osvetnički nastrojen mješanac Shado i Magični Vjetar jesu jedan te isti lik ili su u neku ruku, za razliku od svih ostalih aktera, jedini odigrali identičnu ulogu. Stvarno fino izvedeno ispreplitanje realnih događaja s onim djelomično izmišljenima. No, mora se priznati da je svršetak mogao biti za nijansu bolji, recimo, s više jasnijih poveznica između fikcije i zbilje. Užitak je bilo čitati priču, ponajviše zbog legendarnih izjava koje je naveo sam recenzent. Evo i jedan od mene: -"Predajte se!"; "Nismo blesavi!"; -"Bang, bang, ah, ahh!"; -"Stvarno su bili blesavi!" :)). Posebno su zanimljiva zvučna imena pojedinih likova: Shado, Stine, Macline, Titus Paine... Milazzo je ovdje perfektan. Kod uvoda je nekako drukčiji; tu mu crtež djeluje poput starinske fotografije. Svidjelo mi se i to jer priliči ovakvoj priči. Što smo se više bližili kraju, Milazzo je bio sve bolji (sjene, izgled likova, detalji, njegovi prepoznatljivi kadrovi) I vidljivo je da je sve odradio s po muke. Naslovnica je stvarno moćna - kao da isijava nekom energijom. Čista desetka.
    28.02.2009
    14:16:00 sati
    Inferno

8, 8, 10, 9

Jedna stvar mi nije baš jasna. Što Manfredi uopće namjerava s tom Nedovom prošlošću? Hoće li to uopće dati nekakvo određeni smisao i spojiti se u jednu cjelinu? Da se malo prisjetim što je Ned sve bio: vojnik, pomoćnik suca Colemana pa lovac na ucjene i revolveraš. Koliko će još zanimanja promijeniti? :P Nego, da se malo osvrnem na priču. Ideja jest zanimljiva. Književni likovi koji su zapravo pravi likovi i koji se poprilično razlikuju (ili ipak ne?) na ta dva fronta. Dobro ih je Poe ovaj put uvalio u nevolje. Likovi su opet odlično isprofilirani tako da se tu nema što prigovoriti. Mali prigovor ide samo malo šeprtljavom raspletu na kraju i onim obračunom. Crtež je naprosto savršen, ovo je bez sumnje jedno od najboljih Milazzovih izdanja koje sam vidio. Venturijeva naslovnica je dosta dobra, Libellusova vjerojatno najslabija uopće dosad u ovih 20 knjiga, preobična je, boje su nikakve itd. itd..
    04.03.2009
    12:59:00 sati

7, 7, 9, 7

Uistinu jest malo smiješno što se magični Vjetar bavio sa toliko stvari prije toga što je postao. Ako zanemarimo to, epizoda je zanimljiva i neobična, pa je stoga preporučujem da se pročita. Lijepo što se i Milazzo pridružio crtati Magičnog, crtež mu je baš ugodan za oko.
    20.04.2009
    15:46:00 sati
  • GeneziS

9, 8, 10, 6

Interesantno. Zanimljivo, odlično ispričano, dobra preplitanja dveju priča, sama realizacija i kraj malo zbrzani, ali mislim da je tome kriv ograničen broj stranica ( često kod Boneli stripova). Atmosvera u stripu mi se posebno dopala, a tu je najviše zaslušan majstor Milazo kojem očito i MV leži. Obe naslovnice me nisu oduševile, Venturijeva je za 5 (precrtao jednu Milazovu vinjetu), dok mi je Goran ispod svog proseka te njemu ide 7. Uzevši prosek tih ocena, u konačnici dajem 6 za naslovnu. Inače, ova Libellusova knjiga br. 10 mi je baš dobra. Najbolja je druga priča "Žena s portreta" koja je za čistu desetku. Drugo mesto ide trećoj priči, tj. ovoj (Shado), dok je početna "Maska boga ljudoždera" za nijansu slabija. U svakom slučaju, lagano se navlačim na Magičnog. Moj prvi susret sa njim je bio pre godinu dana kad sam čitao prvih nekoliko skeniranih epizoda SC, i tu mi se MV nije uopšte posebno svidio. Međutim, čitajući postove fanova sa foruma da su priče sve bolje kako serijal odmiče i kako Manfredi postepeno gradi radnju i tka Nedov svet, odlučio sam mu dati još jednu šansu, kupivši knjige 8, 9 i 10 od Libellusa. I odlučio da to moram kompletirati u HC izdanju. Posebno što je serijal zaokružen i što je već poznat ukupan broj epizoda, ako se ne varam 130.  Tako da posle Kena, MV će biti moj drugi  serijal koji ću skupljati u luksuznoj opremi.
    22.06.2009
    12:38:00 sati
    GeneziS
  • jasa

9, 8, 10, 9

Zanimljivo, nekarakteristično, ovako nešto ne viđamo baš često u Bonellijevim stripovima, jako lijepo isprepletene dvije paralelne priče, zanimljiva Nedova prošlost. Malo je zbrzano, ali jasno i dorečeno, teško je naći manu u ovom serijalu, 80 % epizoda su dobre i vrhunske, ova nije najbolja, ali nije ni daleko od samog vrha. Milaca inače ne volim, ali ovdje je odradio svoj posao vrhunski, naslovnice su fantastične, i naša i žabarska.
    24.07.2009
    10:27:00 sati
    jasa

8, 8, 9, 9

Tvrdi vestern koji dusu mi leci.
    15.10.2009
    17:01:00 sati
  • nolo contendre

10, 9, 10, 5

Manfredi još jednom pokazuje iz koliko uglova je moguće ispričati neku priču.Mogao je ovo biti još jedan strip o osveti ali ne!Manfredi ubacuje motiv petparačkih romana i cela priča poprima novu dimenziju.Kraj je zbrzan,al' to su već svi primetili.Manfredi čini se, ima problem sa tim zadnjim kadrom u svojim stripovima.Magični često ume u stilu Skarlet O' Hare da izvali nešto tipa "sutra je novi dan" i bum..kraj!Trebao bi da poradi na tome.

I pored plejade sjajnih mladih (western) crtača u Bonelliju, vidi se da je ipak potreban stari vuk da nacrta punokrvni špageti western što Šado i jeste,pogotovo u kadrovima gde su dočarane scene iz Poove novele.

Naslovnica solidno nacrtana,ali motiv bedan da bedniji ne može biti.

10.03.2010
    18:18:00 sati
    nolo contendre

8, 8, 9, 8

Odlicna prica iako je kraj mogao biti bolji

28.07.2011
    17:13:00 sati
    Kandrax

9, 9, 9, 9

Napetost raste iz stranice u stranicu i onda onakav usosan kraj.

05.03.2012
    18:15:00 sati

8, 7, 7, 9

Što reći za ovu sliku pokolja nevinih na 211. str. (Lib. izdanje)...

Manfredi, skoro svaki put, kada piše scene u vlaku ubacuje i njegove najdraže sporedne likove - "muhe zujare" (217 str.). Čini mi se da sam čitao "Olovno nebo" i tamo su bile neke muhe koje su letjele u vlaku oko naših junaka... :D

Premise koje su dovele do zapleta s Titusom su vrlo zanimljive (dime-novels/Shado itd.).

Da nije bilo ovog fanatičnog Macklina, bilo bi puno dosadnije. On jest psihopat i ubojica, ali ipak mu je Titus Paine rasturio život. Okej, učinio je to iz glupe pohlepe, ne iz želje za zlom, ipak i za to se mora platiti neka cijena.

Manfredi, je možda mislio da će nam Macklinova osveta biti skoro pa normalna stvar, pa ga je pretvorio u fanatika koji kolje sve pred sobom. To je efektno, više mi naginje na karikaturu nego na "ozbiljnog" osvetnika.

Interesantna priča, najviše zbog detalja iz Nedove mladosti.

Što se tiče crteža, Milazzo je klasa za sebe, izvrstan u tehničkim i ostalim aspektima, ali, na estetskoj razini, meni se toliko i ne sviđa. Zato samo sedmica za ovaj put.

Originalna naslovnica je izvrsna.

20.03.2012
    00:22:00 sati
  • Charlito de la Vega

5, 5, 8, 8

Ne kužim što je tu tako posebno. Rasplet bezveze.

I nakon drugog čitanja ocjene iste.

08.06.2012
    08:48:00 sati
    Charlito de la Vega

8, 7, 8, 8

Dobra priča ali u završnici nekako pada dole. Šta sve taj Magični vjetar nije bio. Uvijek se sve viježe na njega. To mi je kao i uvijek kod njega nategnutu.

02.08.2012
    22:57:00 sati

6, 6, 8, 8

Meni je ovo bilo naporno za čitati. Detalji iz Nedove mladosti koji su ovdje dani mi nikako ne idu u cjelinu.

01.05.2013
    21:58:00 sati

7, 5, 8, 6

Kao da se gleda neki prastari, nijemi c/b western o osvetnicima... Nije loše, ali nije ni savršeno. Ima i puno boljih epizoda. Naslovnica mi i nije nešto posebno, ali sasvim ok za okruglu brojku!

16.05.2013
    08:40:00 sati

8, 7, 8, 9

Fenomenalan početak ove priče se razvojem radnje "razvodnjava" pa na kraju imamo jednu prosječnu epizodu.
    09.07.2013
    21:51:00 sati
  • Villain

9, 9, 10, 10

Ove priče sa Milazzo-ovim crtežima nemaju onu mistiku i magiju...koju poseduju druge priče sa drugim crtačima. Ali imaju jednu možda i veću draž, jer su bliže realnošću i ljudskim sudbinama!

27.11.2013
    22:51:00 sati
    Villain

7, 9, 9, 8

04.07.2015
    14:20:00 sati
  • Wayto

9, 8, 7, 8

15.10.2016
    16:09:00 sati
    Wayto

10, 9, 9, 10

Puno bolje od prethodne epizode, i jedna od zanimljivijih prica serijala.  Ovakva "fikcija unutar fikcija" je nesto poput Charlie Kaufmanovih radova, i Magicni i Shado ovdje ispadaju kao ogledalo jedan drugoga.  Titus Paine, iako je surov lik u Shortovoj (Willievoj) unutrasnjoj fikciji, je ipak dobar i plementi covjek u Manfredijevom svijetu.  Onaj Macklin je pravi zlikovac koji kvotuje Biblijske djelove, bas poputa Robert Mitchuma (kojem dosta lici) u filmu "The Night of the Hunter".  MIlazzov still je odlican, jedan od najboljih crtaca u Italijanskoj povijesti ovdje bas rastura.  Jedino mi je kraj nekako prebrzan, imam dojam da se epizoda zavrsi brze nego sto je trebala, jer Manfrediju i Milazzu odjednom nije ostalo dosta kadrova.  Ipak, veoma dobra prica koja ce se dugo pamtit.

22.04.2017
    14:54:00 sati

9, 9, 8, 7

Taman kada pomisliš kako si kod westerna vidio sve što se može vidjeti, onda dođe jedna ovakva epizoda koja te uvjeri u suprotno svojom izvrsnom scenarističkom izvedbom. Ne sjećam se kada sam zadnji put unutar žanra čitao nešto sa toliko iznenađujućih preokreta, nešto što ne robuje standardnom pristupu pripovijedanju i zacrtanim šablonama. Kada je u pitanju motiv dime novela Zagorova priča je najsličnije meni poznato ostvarenje, u oba slučaja je glavni junak serijala ubačen da bude središnja figura tih priča, jedino se njihovi autori u većoj mjeri karakterno razlikuju. Bez obzira što se događaji opisani u novelama mogu svrstati pod teške izmišljotine, to nije razlog da se ponekad ne ubaci i djelić istine, barem kroz likove koji su tamo pronašli svoje mjesto. Ovdje imamo upravo takav slučaj, dva lika iz stripovske stvarnosti, sa određenim promjenama imena ili karaktera, egzistiraju kao akteri priča u novelama koje, iako izmišljene, imaju dodirnih točaka sa događajima iz njihovih života. Kroz radnju se proteže velika sličnost između nekih stvarnih i izmišljenih likova, tako da je Shado iz dime novela preslikana verzija mladog Neda Ellisa, a lovac na skalpove Titus Paine u stvari uzgajivač stoke Macklin. Osim navedenih sličnosti njihovi likovi su poslužili da pokažu razlike koje dijele nužno i nepotrebno nasilje, ono što su radili Shado i Ned se nikako ne može strpati u isti koš sa postupcima preostale dvojice. Kako je Titus prisutan u dvije verzije morao je upasti netko tko će ih znati razlikovati, ta uloga je pripala mladom lovcu na ucjene sa potpuno različitim zadatkom od onog prikazanog u dime novelama. Pohvalna stvar je što se u priči nalazi osjetna doza nasilja, kako stvarnog tako i izmišljenog, pa sve skupa daje onaj potrebni dojam grubog i prljavog divljeg zapada. Ubijanje se događa doslovno za svaku najmanju sitnicu, sve onako ravnodušno kao da se radi o najobičnijem rutinskom zadatku. Nasilje ide toliko daleko da uopće nije potreban nikakav razlog za ubiti nekoga, dovoljno je samo da nasilnik ne voli određenu skupinu ljudi kako bi bez razmišljanja zaprljao ruke krvlju, čak i u situaciji kada mu žrtva pomogne traženom informacijom. Zanimljivo je vidjeti jedan povijesni podatak tog vremena iz svijeta sporta, nisam provjeravao je li stvarno istinit pa ću vjerovati Manfrediju da se dobro informirao prije ubacivanja istog.  Ako bih tražio nekakav nedostatak onda je to klasičan i zbrzan završetak priče, mada to neće utjecati na ukupan dojam jer je nemoguće na tih par stranica poništiti sve ranije prednosti. Nakon što je dugo vremena bio samo politički novinar Poe se odlučio okušati kao romanopisac, kako Willy Richards nije ime koje će privlačiti publiku bolje je koristiti nekakav pseudonim i izbjeći moguće neugodnosti. Ali, neugodnosti bi mogao imati netko drugi jer Poe u svoje novele ubacuje stvarna imena povezujući njihove osobnosti sa izmišljenim događajima. Novopečeni romanopisac ne skriva da je inspiraciju za kreiranje glavnog lika dobio u svom najboljem prijatelju i njegovom nekadašnjem zanimanju lovca na ucjene. U epizodi Kolekcionar smo imali prilike vidjeti kako su dvojica prijatelja došla u posjed starih novina sa Nedovim fotografijama koje je sakupio ludi kemičar Richard Scott. Prvobitni plan je bio uništiti sve dokaze Nedove prošlosti, ali Poe nije mogao učiniti takav ''zločin'' i time je dobio dobar izvor inspiracija za svoje priče. U njima osvetnik pod imenom Shado lovi svog smrtnog neprijatelja Titusa Painea, okrutnog šefa bande lovaca na skalpove, koji je skrivio smrt Shadu jedne drage osobe. Posve normalno je očekivati da će mnogi takvu literaturu svrstati pod jeftini šund, ali vjerojatno nikome nije niti na kraj pameti da ista može postati štetna za nekoga. Kako je moguće dobiti pismo od čovjeka koji je mrtav već godinama, a sumnje u njegovu smrt ne postoje zato što su dokazi objavljeni u novinama? Mogućnost lažnog predstavljanja također pada u vodu jer je provjerom utvrđeno da stvarno postoji čovjek pod imenom Titus Paine. Pošto je u pitanju još jedan djelić njegove prošlosti koje se ne sjeća, naravno da Magični Vjetar neće ostati po strani dok njegov prijatelj možda ulazi u veći rizik nego što se čini u prvi trenutak. Ne treba zanemariti ni radoznalost koja se probudi kada otkriješ da se među živima pojavio netko tko je navodno umro od tvoje ruke. Opet je došlo do izražaja koliko je Manfredi pogodio sa postavkama glavnog lika serijala, gubitak pamćenja je kvalitetan kamen temeljac bez čijeg utjecaja bi ovakvo vođenje radnje bilo nezamislivo. Ako je suditi po viđenom onda je lov na Titusa bio posljednji Nedov posao u svojstvu lovca na ucjene, i mora se priznati da ga je okončao na najidealniji mogući način. Možda nije najpošteniji s obzirom da je nekoliko ljudi posegnulo za varkom kako bi vuk bio sit a ovce na broju, ali u svakom slučaju humaniji od ubojstva čovjeka koji u životu nikome nije oduzeo život. Sigurno da je u toj situaciji Macklin ostao najveći gubitnik, kao što je još sigurnije kako ga osobno ne mogu nimalo žaliti zbog svega onoga što je napravio u svojoj mržnji prema drugima. Kako je dobro poznato da nevolja nikad ne dolazi sama, guranju pred oči javnosti čovjeka koji je želi izbjeći priključio se netko tko u svemu tome vidi priliku da ostvari svoju vlastitu korist. Joseph Stine je po drugi puta pokazao da je spreman poslovati s onim tko dobro plaća ne vodeći računa o ispravnosti svojih postupaka, sada će ga pohlepa zaslijepiti više nego u prethodnom slučaju jer je potpuno zanemario s kime surađuje. Da je imalo logički razmišljao mogao je pretpostaviti da takav čovjek kao Macklin ne oprašta onima koji su u prošlosti radili na njegovu štetu. Tek na kraju je Macklinova crna duša došla do punog izražaja, što se više približavao mogućnosti da ostvari svoju osvetu postajao je krvoločniji u širenju vala nasilja, čak i prema vlastitim ljudima. Rasplet je zbrzan i imam dojam da je nedostajalo još nekoliko stranica da se uvjerljivije odradi završni obračun, mada je jasno da se ni u tom slučaju ne bi dogodilo ništa posebno drugačije. Kao što je već bio slučaj u prošlosti, Titus Paine je opet pokazao da jednostavno nije sposoban da ikoga ubije, bez obzira što to nije nedostatak već povlastica, postoje ljudi koji sebi istu nikako ne mogu dopustiti.
    Prvi rad Milazza na serijalu može proći kao vrlo dobar uradak, u nekim scenama oči Magičnog Vjetra bacaju na Ken Parkera što zna malo zasmetati, ali ništa pretjerano problematično. Šteta što će Milazzov crtež s vremenom postajati sve lošiji, kao da mu se nije dalo više truditi ili je možda pomislio da će fanovi sve progutati samo zbog njegovog imena. Naslovnica je preslikana scena iz stripa, ali to nije njezin problem nego činjenica da je prejednostavna i nemaštovita.

10.11.2018
    23:32:00 sati

10, 10, 10, 10