Kradljivac bizona

Magični Vjetar

MV LIB 11c | 96 str.

Dok se Siouxi se spremaju na zajednički godišnji lov na Bizone, Magični Vjetar traži viziju koja bi prosvijetlila njihov put. Uz sve dogodovštine na putu pratimo i četvoricu akacita koji će dobiti dužnost da vode pleme i jednog ponosnog starog ratnika kojemu je ovo možda i posljednji put da slijedi bizonovu stazu…

• Hoganov lešinar - Čikago u plamenu - Kradljivci bizona
    MV GOLC 11
  • Hoganova neman - Čikaški požar - Kradljivac bizona
    MV LIB 11

• Il ladro di bisonti
    MV SR 33

• Strip je u Italiji objavljen u Ožujku godine 2000. Kod nas je objavljen u izdanju Libellusa početkom 2008.
  • U uvodniku Blizzard Gazette možemo pročitati zanimljiv tekst o bizonima u današnjem vremenu gdje nažalost i dalje traje njihov pokolj i nekoliko rečenica o običajima Siouxa za vrijeme velike migracije u potrazi za bizonima.
  • Akicite su mirovni plemenski službenici odnosno indijanski policajci. Vrijedni mladići odabrani od strane Vijeća poglavica čiji je zadatak bio nadziranje poštivanja vrlo strogih pravila za vrijeme lova. Njihova moć za vrijeme lova bila je neosporna, njihova riječ bila je zakon.
  • Ime „Kradljivac bizona“ epizoda je dobila po zlom duhu koji je u stanju iskoristiti svaku čovjekovu manu.
  • Ovo je četvrta po redu (od 11) epizoda koju je nacrtao Goran Parlov, koji crta i ove prekrasne naslovnice za izdanje Libellusa.
  • Str. 221.; spominje se priča „Maska boga ljudoždera“ (MV LIB 10a) u kojoj je akter ove priče, indijanac Bijeli Zec, imao zapaženu ulogu.
  • Lov na bizone gotovo je nezaobilazan motiv za priču u stripovima s western tematikom i praktički je nemoguće pronaći neki serijal bez toga.

Čitajući pažljivo ovu epizodu stalno osjećam tugu i nostalgiju za tim davnim vremenima, kada su krda bizona preplavljivala ravnice, a čovjek je živio u skladu s prirodom i njenim zakonima. Danas nažalost nije tako i da bi se barem nakratko vratili u ta lijepa vremena poslužit će nam ova zanimljiva priča Gianfranca Manfredija, glavnog tvorca serijala Magični Vjetar, koji nam nudi priču o lovu Siouxa na bizone. Ne radi se samo o još jednom svakodnevnom lovu, već o godišnjem zajedničkom lovu na bizone, gdje više plemena kreču u pravu migraciju od nekoliko tjedana, u potragu za krdom bizona, kako bi pripremili meso i krzna za zimu. Praćenje bizonove staze za Siouxe nije samo običan lov na bizone. Radi se o načinu života kroz generacije. Put je vrlo težak, dugotrajan i iscrpljujući. Svako jutro treba raspremiti sve stvari, svaku večer nakon napornog dana ponovno se slažu šatori. Potrebno je unaprijed pripremiti mnogo hrane, a moguće opasnosti i problemi koji ih čekaju na putu teško je i nabrojati.

Slika 1. Žena Mjesec

Uz potragu za bizonima, najzanimljivije u ovoj epizodi mi je prikazivanje akicita, koji su za vrijeme cijelog putovanja glavni i odgovorni za sve, nešto slično funkciji koju imaju časnici u vojsci. To je vrlo prestižna dužnost, a nerijetko su akicite koji su se odlično iskazali u svom poslu jednoga dana postali poglavice plemena. U ovoj priči pratimo četvoricu akicita koje bira Vijeće poglavica među najboljim mladićima. Jedan od njih, Sivi Gavran, odbija tu funkciju i prepušta je starijem bratu Plavom Konju, kojemu je zbog njegovih godina ovo bila posljednja prilika. Uz indijanca Dubokog Korijena, starog ponosnog ratnika, koji je proživio mnogo ljeta, ali i dalje ne odustaje od svojih običaja i navika i na teškom i iscrpljujućem putu prema bizonima bio je pravi primjer svima ostalima, upravo je Plavi Konj, najupečatljiviji i najzanimljiviji lik ove priče. Radi se o ponosnom tvrdoglavom ratniku kojemu je mlađi brat prepustio svoju dužnost akacite, jer mu je to u prošlosti obećao. Plavom Konju je zbog njegovih godina ovo bila posljednja prilika za dužnost akacite i posla se je uhvatio jako ozbiljno jer voli moć i doslovno primjenjujući pravila i zakone došao je u sukob s mnogima.

Zanimljiv mi je Manfredijev pristup stvaranju jednog ovakvog serijala, gdje nakon fantastičnih epizoda Hoganova neman i Čikaški požar dolazi jedna ovakva mirna, rekao bih neuobičajena epizoda za neki western serijal, jer piše o stvarnom životu na Divljem zapadu i zanimljivim indijanskim običajima, a toga smo u većini takvih serijala dobivali na kapaljku. To je ono što mi je kroz godine i godine čitanja raznoraznih stripova često nedostajalo. Sve to nam je sa svojim crtežom odlično prikazao Goran Parlov, naš crtač o kojemu nije potrebno trošiti riječi. Dovoljno je spomenuti da je u ovom serijalu potpuno ravnopravan s veličinama kao što su Ortiz, Milazzo i Frisenda i s time sam sve rekao. Ocjena za naslovnicu odnosi se naravno na originalnu…

Slika 2. Plavi Konj

Što se scenarija tiče, sve je odrađeno odlično i nemam nikakvih zamjerki. Epizoda počinje sa zanimljivom uvodom, vizijom Magičnog Vjetra, u kojoj mu Žena Mjesec pokazuje Bizonovu stazu, zatim slijedi planiranje puta i odabir akicita. Za to vrijeme pratimo paralelnu radnju u kojoj je glavni protagonist Poe, koji odlazi u utvrdu Laramie kako bi obavijestio vojsku o kretanjima mnogobrojnih plemena i na kraju uz pomoć nekolicine pomoćnika čak i uspijeva potjerati bizone u smjeru kretanja plemena. Taj dio radnje proteže se na samo nekoliko stranica, što je stvarno odlično, jer ostaje više prostora za puno zanimljiviju glavnu radnju. U cijeloj epizodi nema dosadnih i nepotrebnih dijaloga, suvišnih vinjeta, a sam završetak s monologom Magičnog Vjetra vrlo je upečatljiv, jer njegove vizionarske riječi o budućnosti ne mogu nikoga tko i malo voli neponovljivi Divlji Zapad ostaviti ravnodušnim…

Slika 3. Duboki Korijen i troje akicita

Imao si pravo Poe, vremena se mijenjaju, a mi se moramo mijenjati s njima. Doći će dan kad nećemo tražiti bizone da bismo ih lovili nego da bismo ih štitili…“
„Tada ćemo mi biti Kradljivci bizona. Skrivat ćemo ih da ih spasimo od istrebljenja. I zato da se jednoga dana mogu vratiti i naseliti preriju…

MV LIB 11b Čikaški požar

MV LIB 12a Vrata pakla

8, 9, 10, 9

Fina epizoda koja oslikava Indijanski nacin zivota. Parlov briljira.
    16.11.2009
    20:04:00 sati
  • vope

10, 10, 10, 9

Ovo je jedna od najljepše napisanih epizoda MV-a. Kako recezent reče u uvodnom dijelu u ovoj epizodi možemo osjetiti jedinstvo čovjeka i prirode koje je nekad postojalo i nažalost vidjeti nesrećnu sudbinu koja se spremala indijanskom narodu koja je počela istrebljenjem bizona od bijele napasti. Ovdje je Manfredi odlično prikazao dio indijanske tradicije lova na bizone, složene odnose unutar plemena u toku lova i mnoge druge stvari koje nijesmo znali do ove epizode. Parlov kao i obično briljira crtežom. Prelijepa priča.
    17.11.2009
    09:06:00 sati
    vope
  • Hajo

8, 8, 8, 9

17.11.2009
    11:33:00 sati
    Hajo

10, 10, 10, 10

ove ocijene ne trebaju komentar.
    17.11.2009
    13:06:00 sati

7, 7, 9, 8

Epizoda je neobična po tome što prikazuje razdoblje u životu Indijanaca kada kreću u lov na bizone, koji su im davali sve potrebno za život. Lijep je ovaj osvrt na jedan segment iz svakodnevnog života Indijanaca i na kraju šalje poruku o potrebi da se sve ugrožene životinje zaštite. Parlov je također obavio dobar posao.
    17.11.2009
    21:14:00 sati
  • Archy

8, 8, 10, 8

Odlična priča i fantastičan crtež. Parlov nekako doda jedan poseban štih na sve ovo.
    18.11.2009
    20:52:00 sati
    Archy

10, 10, 10, 10

jedna od najboljih epizoda Magicnog...Parlov je sjajno prikazao sve svojim genijalnim crtezom koji mi je jedan od najboljih kod Bonelija
    20.11.2009
    11:44:00 sati
    draskomisterno

10, 10, 10, 9

Genijalan priča. na svakoj stranici magični dokazuje koliko je on bolji od svih drugih Bonellija. Da Zagora ili Texa netko onako opali preko lica on bi ili ga odvalio šakom barem 20 metara ili odveo na piće u saloon i onda ga demolirao. Možda, ali samo možda malo prepatetično to sa nestankom bizona. Nekako mi izgleda da je lako bilo Manfrediju povlačit to sa današnjeg stajališta ali....
    Inače baš nedavno je netko pitao da bi rado vidili epizodu di se ništa ne događa e pa to je najbliže tome. gotovo ništa se ne događa osim što love bizone. najbolje ništa što sam ikad pročitao. od Bonellija.
    21.11.2009
    11:58:00 sati

8, 8, 10, 10

22.11.2009
    17:58:00 sati
    corado

8, 8, 9, 8

S vremena na vrijeme, ovakav tip priče baš dobro dođe. Lijepo se maknuti iz Chicaga i Hogana u prostranstva prerije, reklo bi u jedno idilično okruženje, popraćeno vrhunskim crtežom. I ovog puta vidi se kako je Manfredi dobro proučio gradivo, te ga efektno (što nije uvijek slučaj)pretvorio u dobar scenarij. Najinteresantnije mi je ona interna indijanska policija, kako su strogi i zapovijedaju..nisam znao da to postoji pa eto malo edukacije nikad ne škodi. Parlov je posao odradio onako kako on zna - vrhunski, te dokazuje da se podjednako snalazi i na otvorenim scenama i u gradskim pričama što samo potvrđuje o kakvom se velemajstoru radi. Venturijeva naslovnica je solidna, dok je Goran također napravio naslovnicu za ovu epizodu , ali nije objavljena u ovoj knjizi već na 12.knjizi pa ocjena ide njoj.
    25.11.2009
    14:21:00 sati

8, 8, 9, 8

Jedna zanimljiva, lagana i nesvakidašnja epizodica s pomalo na silu ubačenim fantastičnim elementima na samom završetku. Parlov odličan. Ocjena ide Friesendinoj naslovnici jer Parlovljeva ne krasi ovu knjigu, nego sljedeću.
    27.11.2009
    17:43:00 sati
  • Inferno

10, 10, 9, 10

Mora se priznati da 13. libellusova knjiga totalno rastura. "Kradljivac bizona" je, bez sumnje, najbolja "indijanska" priča. Radnja teće linearno, ali to je samo privid, pošto Manfredi poslije svega, poente radi, nudi irealno riješenje s kradljivcem bizona, tako da su 4 sumnjivca-akicite tu tek kao kostur priče koja govori o životu Indijanaca, o ljudima koji su saživjeli s prirodom i koji su se prema njoj znali odnositi s poštovanjem. Takve slike svijeta više nema, i zato ono što je nekad bila zabava, danas postaje prijeka nužda ("skrivanje" bizona i očuvanje prirode).
    14.12.2009
    19:14:00 sati
    Inferno
  • Magico_Vento

7, 8, 8, 9

Daleko najbolji Bonelli junak,prica nije losa ali ima i boljih...

12.01.2010
    21:35:00 sati
    Magico_Vento

10, 10, 10, 10

Nakon nemani i požara teško je očekivati da će naredna epizoda biti jednako dobra. Ipak dajem ovu ocjenu jer je priča fantastična i da je objavljena prije ili kasnije bilo bi je lakše zapamtiti.

02.03.2012
    11:38:00 sati

6, 7, 9, 9

Ovaj serijal je, makar mene, toliko razmazio sa odlicnim crtezom i fenomenalnim scenarijima da mi je jednostavno nemoguce ocekivati prosjecne epizode iz njega.  Sta je sada u stvari lose s ovom epizodom?  Nista!  Sta je u njoj spektakularno?  Opet nista.  Ipak, kad se uporedi s ostalim serijalima Bonelija, ovo je sigurno u top 3 svih vremena, ali posle nekih nezaboravnih epizoda koje sam procitao u Magicnom Vjetru, ova je ostavila takav utisak na mene da je sigurno nikad vise ne bi htejo da je procitam.  Sada, to ne znaci da je losa, nego da se nista nezaboravno ne desava u njoj.  Crtez je fenomenalan, kao i naslovnica.  Scenario je slican vecini epizoda ovog serijala (Kao "Velika Vizija", na primjer), ali nije originalna kao ta prijasnja.  Neke zanimljive borbe s indijancima, napetih par scena o tematici kako kad bizoni budu izumrli, tad ce sigurno da izumre i indijanski narod.  Sve je ovo dobro, ali ipak nije 'excellent'.  Da je ovo danasnji Zagor, ovo bi bilo extraordinary.  Ali zato sto je Magicni Vjetar, vrhunski serijal, ocjene su malo nize, jer se vise ocekuje od svake epizode ovog stripa.  Makar ja to smatram.

06.03.2012
    16:30:00 sati
  • Charlito de la Vega

8, 9, 9, 7

Ma nek ide sve u tri... Manfredi mi se zgadio. Ok ima nekih dobrih stvari: plemenski životi i običaji, ali ostalo. Vizije koje Magični dobiva me iritiraju jer su mi nekako na silu ubačene i nisu uopće upečatljive. Magični je opet terminator koji u dva tri kadra potamani sve živo...i to je to. za kraj još malo naivnosti do boli i ajmo svi doma.Ocjena: 70%

Drugo čitanje - fini dokumentarni strip o plemenskom suživotu i običajima. Jednom kad se priviknete da u MV ne tražite akciju, nego se usredotočite na druge elemente, priče baš fino teku.

08.06.2012
    17:32:00 sati
    Charlito de la Vega

7, 7, 8, 8

Opet saznajemo ponešto iz života Siuxa.

04.08.2012
    21:08:00 sati

6, 7, 9, 9

Ovo je u priča s jednom ekološkom porukom i uz to nam je autor dočarao lov na bizone. Gotovo se cijeli strip nije ništa događalo. Napomenula bi samo kako je Magični dobio žlepu a nije uzvratio. Taj detalj mi se jako svidio, on jednostavno poštuje poredak i nije egoist poput drugih strip junaka. (Jer strip junaci jesu pomalo egoisti) A da ne kažem kako je nekad teže ne uzvratiti udarac nego ga uzvratiti.

03.05.2013
    22:04:00 sati

7, 9, 10, 8

Sasvim solidna drama.

28.06.2013
    16:59:00 sati

9, 10, 9, 10

Red,poštivanje i disciplina vidljiva u ovoj priči kod Siouxa nas može natjerati da se zapitamo zašto su bijeli doseljenici ove indijance nazivali divljacima? Krupni sokol je neki rođak od Umpah-paha;)?
    22.07.2013
    00:02:00 sati
  • Villain

10, 10, 10, 10

Uživancija za čitanje....

koga vidiš, ali pazi na odogovor...

27.11.2013
    22:44:00 sati
    Villain

6, 7, 9, 6

Epizoda koja se brzo zaboravi. Jednostavno mi nije uopće upečatljiva i nije ostavila nekakav poseban dojam unatoč solidnom scenariju. S druge strane, Parlov je odličan, originalna naslovnica i ne baš.

20.03.2014
    10:29:00 sati

7, 7, 9, 7

04.07.2015
    14:17:00 sati
  • Wayto

9, 9, 9, 10

Ova priča se čita s uživanjem.

21.10.2016
    00:43:00 sati
    Wayto

8, 9, 10, 10

Početak novog ciklusa otvara nešto drugačije u odnosu na završetak prethodnog, nakon svih dešavanja i raspleta sa Hoganom dobro je sjela jedna ovakva neobavezna epizoda. Kradljivac bizona je jednostavan prikaz života i stoljetnih običaja indijanaca, problema s kojima se susreću i naglasak na njihovom zajedničkom rješavanju upotrebom najefikasnijeg načina u datoj situaciji. Akcija je potpuno bačena u drugi plan i gotovo je nema niti u jednom dijelu, ona jedna takva scena je poslužila samo da pokaže snagu zajedništva u bolnom trenutku. To svejedno nije razvodnilo priču jer je Manfredi u svakom slučaju koristio elemente koji će kroz radnju istaknuti potrebne motive za funkcioniranje zamišljene ideje na visokoj razini. Skoro bi se moglo reći kako se ovdje ništa posebno ne događa, vidimo jednu običnu potragu za bizonima, nešto malo prirodnih teškoća i onih izazvanih ljudskim faktorom, bez prebacivanja fokusa na nešto drugo ili iznenađujućih obrata u završnici. Nema klasičnog zapleta na osnovi čega bi se podizala neizvjesnost u iščekivanju raspleta, nema određenog trenutka koji postavlja pitanje tražeći odgovor, nego gotovo cijela radnja protiče u sličnom tempu prateći istu liniju od početka do kraja. Kako onda ovakva epizoda može ponuditi išta zanimljivo u svojoj monotoniji i zašto bi njezina pojava trebala biti posmatrana kroz prizmu uspješnog ostvarenja? Jednostavno zato što je poslužila da se scenaristički zakopa u odabranu problematiku malo dublje nego što je inače običaj, usput izbjegavši često prisutne klišeje koji znaju pokvariti cijelu ideju svojom količinom predvidljivosti. Sigurno da i ovdje postoji predvidljivost, barem kada je u pitanju rješenje za izbjegavanje sukoba većih razmjera, ali njega je scenarist već najavio u ranijoj fazi pa zato ne može ići u kategoriju oštroumnosti čitatelja. Ostale stvari ni približno nisu bile tako očite, a tu svakako spadaju sudbine pojedinih likova i način na koji će se izgrađivati njihove osobnosti. Likova ima više od očekivanja i nije ih jednostavno sve pohvatati od prve, pogotovo kada se radi o fizički sličnim ljudima kao što je slučaj kod većine indijanaca, iako se Parlov stvarno potrudio da kod onih važnijih naglasi barem neki detalj za lakše međusobno razlikovanje. Tu se radi više o činjenici da su u pitanju novi akteri koji zahtijevaju određeno vrijeme prilagodbe na njihove pojave, još jednu epizodu s njima u fokusu ili čak ponovno čitanje ove iste. Osim onih standardnih i često viđenih indijanskih likova, ponovo se pojavio jedan prisutan samo u epizodi Maska boga ljudoždera koji je tamo ugrozio cijelo pleme svojim nepromišljenim postupkom, Bijeli Zec je ovdje prisutan tek u usputnoj sceni zbijanja šale i odmah mu je stavljena na nos prijašnja pogreška. Zavladala je nestašica bizona i Siouxi se spremaju u potragu za njima slijedeći takozvanu bizonovu stazu, tj. viziju šamana zaduženog za otkrivanje skrivenih znakova njihove prisutnosti. Bijelci su zbog svog neodgovornog načina života izravni krivci što je bizone sve teže pronaći, zato je pred indijance postavljen veliki izazov kako bi se u konačnici misija uspješno privela kraju. Jedan problem često za sobom povlači još nekoliko drugih, jasno je kako nedostatak hrane nije jedina nevolja s kojom se Siouxi moraju suočiti na svojem putovanju. Mnoge prepreke vrebaju da poremete ustaljeni ritam događaja kao što je lov na bizone, krenuvši od smrtnih neprijatelja u obliku drugog indijanskog plemena, pa čak do unutarnjih nemira u vlastitim redovima izazvanih djelovanjem podmuklog i nevidljivog duha. Što se tiče vidljivih protivnika, Poe će napraviti sve što je u njegovoj moći da uopće ne dođe do ozbiljnijeg susreta s njima, a za one nevidljive se svaki pojedinac osobno treba pobrinuti. Put bizona je nepredvidljiv i postoji opasnost da Siouxi zagaze na teritorij neprijateljskih Ponija, a kako oni surađuju s vojskom nije poželjno ulaziti u sukob s toliko protivnika istovremeno. Jedini način za izbjegavanje takvih neprilika zahtijeva brzu intervenciju, što je idealna prilika da nakon dužeg vremena opet vidimo Wyoming Billa, koji se u prošlosti pokazao vrlo korisnim suradnikom u suzbijanju nemira već u samom začetku. Kod Siouxa se ništa ne prepušta slučaju, čak i potraga za bizonima mora proteći prema određenim pravilima kojih se moraju svi pridržavati, bez obzira na to koliko dotična osoba visoko kotira u svom plemenu. Imenovanjem akicita, plemenskih službenika za nadziranje ponašanja tijekom lova, indijanci pokazuju koliko je pojedinac spreman raditi za dobrobit većine,  potpuno staviti na stranu svoje osobne interese i biti jednak prema svima bez favoriziranja, sve ono što recimo bijelci nisu u stanju napraviti. Ipak, svaki od 4 odabrana akicita u ovom slučaju posjeduje barem sitnu slabost, čiji će znakovi izaći kroz unutarnje borbe svakog od njih na mjestima gdje su najranjiviji. Vuk Koji Trči je takvu pogodnost shvatio kao priliku da olakša putovanje svom starom djedu Dubokom Korijenu i sve ostalo je podredio tome. Jest da mu je djed dodatno otežavao količinom svoje tvrdoglavosti, ali Duboki Korijen je osjetio da mu je ovo možda posljednje putovanje i htio ga je prijeći vlastitim nogama. Stijena U Vodi je ulogu akicite htio iskoristiti kako bi bio što bliže Noćnom Suncu čime je znao zanemariti ostale dužnosti. Dugi Zvižduk prema nikome ne iskazuje osjećaje što inače može biti prednost, ali u njegovom slučaju je nedostatak jer ga grize zavist, posebno vidljiva u njegovom odnosu prema Plavom Konju. Plavi Konj je postao akicita samo zato jer mu je tu dužnost prepustio mlađi brat Sivi Gavran, s obzirom da je zbog godina ovo bila posljednja prilika za starijeg brata uvukao se crv sumnje u mogućnost zloupotrebe te pozicije s njegove strane. Na svu sreću za sudionike putovanja Plavi Konj se pokazao sposobnijim i poštenijim od očekivanja, nikog nije oštetio iako je bio oštar prema onome tko je pogriješio. Magični Vjetar je također osjetio njegovu kaznu, prihvatio ju je bez prigovora čime je dao do znanja koliko je važno da razum nadvlada sva potencijalna iskušenja. Unatoč čvrstoj ruci Plavi Konj nije neslomljiv, kada ga pogodila tragedija pale su u vodu prijašnje tvrdnje kako jedan akicita ne smije dopustiti da ga preplave osjećaji jer inače nije dostojan svoje dužnosti. Upravo njegova situacija je imala zadatak otkriti ljudsku nesavršenost, mada u mnogim slučajevima savršenstvo nije ni potrebno ako imaš pomoć i podršku svoje okoline. Kradljivac bizona je kao zao duh koji širi pomutnju među skupinom preuzeo više različitih uloga, on je u stvari svaki pojedinac osobno sa svojim istaknutim manama i pogled u njegovu neizbježnu budućnost. Mnogi se takve budućnosti plaše i ne žele je vidjeti, ali ona stiže ubrzanim koracima i samo je pitanje vremena kada će se pojaviti na horizontu. Magični Vjetar i Siouxi su uspješno završili veliku potragu za bizonima, jedino ostaje pitanje koliko dugo će još biti tako jer je činjenica da svako vrijeme donosi svoje potrebe i promjene. Doći će dan kada će trebati skrivati od sebe ono što si nekad uzimao u velikim količinama, kada bez zaštite stoljetnih vrijednosti više neće biti moguće uživati u onome što priroda tako nesebično daje.
    Parlov odličan i rekao bih kako je napravio svoj najbolji rad na serijalu. Pozadina možda nema toliko detalja kao kod nekih drugih crtača, ali likovi su toliko vjerno dočarani sa svim svojim emocijama. Ovdje je najveća prednost što se svaki lik jasno razlikuje od ostalih, svaki je dobio prepoznatljive crte lica a ne samo drugačiju kosu ili nekakav sitni detalj. Osjeti se kako je Parlov posebno vodio računa o tome, što je za svaku pohvalu jer se radi o indijancima s kojima većina crtača ne želi gubiti vrijeme. Naslovnica je vrhunska i potpuno odgovara za jednu ovakvu epizodu.

21.11.2018
    23:32:00 sati

10, 10, 10, 10