MV GOLC 12
  • Vrata pakla - Mjesec lišća koje pada - Bjegunica
    MV LIB 12

• La fuggitiva
    MV SR 36

• Milazzo je nacrtao 11 epizoda Magičnog Vjetra koje je napisao Gianfranco Manfredi.

Ima li boljeg uvoda od dobrog uvodnika? Uvodi uvode, navode i zavode; osjećaj je kao da zaranjamo u ugodno toplu vodu, eh, baš tako uz pomoć uvodnika ulazimo u priču, ukazuju nam se moguće prepreke, pojašnjavaju se manje poznata mjesta i reference, sve priče radi, da bi bila tečnija, razumljivija. Uvodnici se rijetko kada ukoričuju, unatoč tome što su često puta umjetnički, autorski tekstovi. Uvodnike možda neki i preskaču, a rijetki im se ponovno vraćaju. Pripadam rijetkim čitateljima koji pojedine uvodnike pamte možda i bolje od samog stripa kojem uvodnici prethode, štoviše, neke stripove zavolio sam zahvaljujući uvodnicima. Uvodnici koji prethode avanturama Magičnog Vjetra plod su Gianfranca Manfredija, glavnog scenarista istog Bonellijevog junaka. Pitam se koliko mu vremena treba za pisanje uvodnika i što mu ide brže (lakše) – pisanje uvodnika ili scenarija za pojedinu epizodu?

Dok netko više voli epizode u kojima se Magični Vjetar nadmudruje s Hoganom strašnim ili neuspješno bori protiv političara (i sličnih mutikaša) na strani Indijanaca, nekima su draže samostalne epizode u kojima Magični Vjetar koristi svoje natprirodne moći protiv nekog jednako neprirodnog stvorenja ili lokalnog psihopata koji sjekirom nastoji impresionirati zgođušne djevojke, a usput i raskrčiti višestoljetni šumarak. Poput svakog imaginarnog junaka tipa koji nema previše veze sa stvarnošću, Magični Vjetar nađe se na pravom mjestu u pravo vrijeme, slučajno dođe u mjesto kupiti sušeno bizonovo meso, gače za Poea ili dvanaest kutija metaka, no ujedno usput spasi nekog nesretnika od improviziranih vješala ili neplanirano ubije lice s naslovnice. Tako je barem u Bjegunici.

Bjegunica je samostalna epizoda koju bih htio imati u posebnom, tvrdoukoričenom izdanju, bez Libellusove sheme 3 u 1. Magični Vjetar na samom početku odluči pomoći sirotom poljoprivredniku Benu Fletcheru koji se, pritisnut dugom prema banci, namjeri na Jodyja Buchanana, pljačkaša i ubojicu za kojim je raspisana nagrada od tisuću dolara. Uz jedvite jade, Buchanan uskoro pada mrtav, no Ben također dobiva smrtonosno tane, a Magični Vjetar po tko zna koji put ima prokletu sreću, izbjegava kobni hitac i izvlači se s ranom. Novac od ucjene Magični Vjetar daje Benovoj ženi Riti u koju se zaljubi na prvi pogled. Novac (greenbacks) nije dovoljan da se podmiri dug banci, ali Rita ne odustaje od posjeda na kojeg je bankar Winthrope bacio oko pa se odluči na neuobičajeno prodavanje spornog posjeda – uzima od Winthropea deset tisuća dolara i bježi iz grada. Magični Vjetar kreće za bjegunicom, ali ne kao dio potjere, već s namjerom da joj pomogne. Ispast će da Rita nije bila obična žena (udovica) postarijeg, dobroćudnog poljoprivrednika, nego da je njezina prošlost znatno zapetljanija. U nastavku priče doći će do ljubavne priče između Magičnog Vjetra i Rite te do nekoliko sjajnih obrata. Kraj će vas doslovno oboriti s nogu, pokazat će se da Magični Vjetar nije tipični Bonellijev heroj koji, kad su u pitanju ljubavni odnosi i osjećaji, ima pamćenje zlatne ribice. Naprotiv. Opet, ugodno je znati kako Magični Vjetar ne barata svim povijesnim imenima, primjerice, ne zna tko je bio Hipokrat i ne ustručava se to pokazati, dok bi se Zagor na njegovom mjestu podbočio na štok i pripomenuo kako je nedavno negdje čuo za šamana Hipokrita i brata mu Demonkrita, liječenog alkoholičara i samohranog oca. Magični Vjetar je, ako izuzmemo njegove psihičke i tjelesne sposobnosti, prikazan kao sposobniji lik iz susjedstva i po tome je nalik Kenu Parkeru, drugom Bonellijevom (anti)junaku zbog kojeg intenzivno razmišljam o tečaju talijanskog jezika. Epizoda Bjegunica ima još jednu sličnost s Parkerom, nacrtao ju je Ivo Milazzo, jedan od Parkerovih očeva. Neke će zamamna bjegunica Rita podsjetiti na fatalnu Adah koja je također bježala pred zakonom.

Kad je Magični Vjetar u pitanju, Milazzo dobiva sjajne scenarije, svevremenska priča o pohlepi bankara i nemoći malog dužnika je odlična, za čistu peticu, a dijalozi su odrađeni bez greške, naročito onaj između Poea i Rite, dok analiziraju novonastalu situaciju i traže prigodno novinsku rješenje za nju. Bjegunica je druga epizoda koju je nacrtao Milazzo (prva je bila Shado) i pokazalo se da mu svijet Magičnog Vjetra itekako leži (kasnije je nacrtao još devet epizoda MV-a). Kako Milazzo stari, tako se i njegov crtež razvija (pomlađuje), milina ga je promatrati, djeluje zasitno na čitatelja, nebrojene sitnice u crtežu hrane oči, ali, srećom, ne čine čitatelja pretilim. U Milazzovu crtežu i predmeti govore, njegov način kadriranja je kao u najtalentiranijeg filmskog redatelja koji zna baratati kamerom, pažljivo ocrtava lokacije i bira odgovarajući tip pogleda kod protagonista. Milazzov crtež izvrsno dopunjuje Manfredijev tekst, baš kao što je jednako uspješno dočaravao Berardijeve priče o Parkeru. Pored Frisende i Parlova, Milazzo mi je bio i ostao jedan od dražih crtača u serijalu MV, prava je šteta što nije nacrtao više epizoda.

Netko će možda reći da je Bjegunica suvišna epizoda u serijalu i pritom će debelo pogriješiti; naime, u samostalnim, usputnim epizodama čitatelji upoznaju humaniju, nježniju i zaljubljivu stranu MV-a, što je čista rijetkost kod Bonellijevih (anti)junaka.

LIB MV 12b Mjesec lišća koje pada

MV LIB 13a,b Tamna staza

8, 8, 8, 8

Interesantna epizoda ponajviše zbog uvjerljive ljubavne priče i poetičnog Milazzovog crteža.

02.03.2012
    19:16:00 sati
  • Ukupna ocjena 96%

9, 10, 10, 9

Sjajno, ovo je period najboljih epizda MV. Lepa, emotivna prica sa uzbudljivim krajem. Imam ovu pricu u nekim tragovima secanja, davno sam je citao. Al ocene su takve da bi ih dao odmah posle citanja istoga.

Naslovnice LL izdanja je po meni em losa, em dodatno losa jerbo su izabrali motiv iz price koja ne pripada toj knjizi.

03.03.2012
    08:27:00 sati

10, 10, 10, 10

Odlična recenzija. Neću se obazirati na domaću naslovnicu

05.03.2012
    09:54:00 sati

10, 10, 9, 10

Inspirativna recka... Lijepa i sugestivna ljubavna priča, seciranje još jedne neuspješne ljubavne veze Magičnog Vjetra... Izvrsno funkcionira kao solo epizoda, i stavlja Magičnog u rolu običnog čovjeka koji traži ljubav svog života. Ritina veza najbolje je ispričana ljubavna veza u serijalu, s početkom i krajem bez nepotrebnih razvlačenja, za razliku od onih s Onom Koja Odbija Prestati ili Normom Snow. I Frisenda i Milazzo izvrsni.

05.03.2012
    10:32:00 sati

8, 8, 10, 10

Ova prica je toliko univerzalna sto se tice Western Bonelli junaka, da je ovo lagano mogla da bude Ken Parker, Tex, Zagor, itd. u ulozi Magicnog Vjetra.  Naravno, Ken bi ovdje najbolje sjeo, pogotovo zbog Milazzovog odlicnog crteza.  Ovo je sve dobro uradjen, ali bi ipak mogao da iskreno kazem da je epizoda samo malkice precijenjena.  Prica je dobra, a takodje i scenario, ali nje bas bilo treuntaka koji su mi oduzeli dah.  Naslovnica je odlicna, kao i Milazzov crtez, ali ima dosta stranica gdje ima nekako previse teksta, pa sam se i ja malo zamorio citajuci sve one podatke.  Rita Fletcher je dobak lik za ovaj serijal, ili za bilo koji serijal, ali nisam bas previse osjetio da su ona i Ned rodjeni jedan za drugo; vole se, to se vidi, zato sto to kazu jedan drugom, ali nisam osjetio da su oni 'star crossed lovers'.  Vrlo dobra epizoda, ali nebi je ja stavio niti u top 10 epizoda ovog serijala.

15.03.2012
    16:51:00 sati

10, 10, 10, 10

Čista desetka! Jedna od onih epizoda koja ti se nakon jednog čitanja ureže u sjećanje. Kvalitetom iskače i u genijalnom serijalu kao što je Magični Vjetar.

18.03.2012
    15:41:00 sati
  • Charlito de la Vega

9, 8, 9, 9

Magični "the terminator" Vjetar ima i osjećaje. Meni su ovakve priče puno draže nego one s Hoganom. Ipak mislim da nešto tu malo fali. Nekako mi nije do kraja uvjerljivo. Magični se odjednom ponaša kao dječarac od 14 godina. Rita, s druge strane je jako dobro osmišljena i radi nje ova epizoda dobiva visoke ocjene.

11.06.2012
    21:33:00 sati
    Charlito de la Vega
  • Ukupna ocjena 66%

7, 7, 5, 9

19.06.2012
    01:26:00 sati
  • Ukupna ocjena 89%

9, 9, 9, 8

Izuzetno dobra priča. Opet smo upoznati sa još jednim povijesnim dijelom divjeg zapada - nastanak dolara. Problem zbog inflacije kojeg su i tada imali je autor odlično ukomponirao u priču.

04.08.2012
    21:25:00 sati

8, 8, 10, 10

17.08.2012
    11:00:00 sati
    Srdjan999

7, 6, 8, 10

Nije me se dojmila ova epizoda. Jedino što mi je pozitivno u njoj je što smo ipak dobili neke informacije o tome kako je Magični senzibilna i romantična ličnost. Rita i on mi kao par nemaju tu neku kemiju da bi me epizoda oborila s nogu.

03.05.2013
    22:07:00 sati

6, 2, 6, 9

...i treća epizoda u ovoj 12. Libellusovoj knjizi je za mene još jedno razočaranje. Jednostavno ne mogu vjerovati da je ovo pisao Manfredi. Magični se zaljubljuje poput nekog dječaćića...ha ha! Mislim,priča ustvari nije ni toliko loša,ali Magičnom jednostavno nije mjesto u njoj. Prije bih rekao da je ovo neiskorišteni scenarij neke Ken Parkerove priče,a uostalom i Milazzo je tu!
    03.08.2013
    22:44:00 sati

8, 8, 8, 7

Imao sam malu pauzu u čitanju MV-a, oduševilo me što epizodu crta Milazzo, i sve je odlično napravio, no može on i bolje. Priča ok, ništa posebno, nije me pretjerano oduševila, ima puno boljih. Ned se zaljubljuje poput dječarca. Gdje je tu onaj moćni šaman koji odoljeva svim nedaćama, prirodnim i neprirodnim, strahovima, gladi... Naslovnica- oni se vole, a reveolveraši su vani.

24.09.2013
    23:50:00 sati
  • Villain

10, 10, 10, 10

100ka od mene....jako emotivna priča....iskače malo iz koloseka.

27.11.2013
    22:39:00 sati
    Villain

7, 8, 8, 9

Previše drame u nekim trenucima i Ned na kakvog nismo navikli iznenadit će čitatelje ali kao predah ponekad dobro i dođe ovakva epizoda... a tu su i dobre akcijske scene. Frisenda je odlično osmislio naslovnu ali njegov stil na tom području mi baš ne paše.

21.03.2014
    07:51:00 sati

8, 8, 9, 10

04.07.2015
    14:14:00 sati
  • Wayto

9, 9, 7, 9

Emotivna ljubavna priča iako mi baš ne paše za magičnog da se tako lako zaljubi i samo radi toga nije dobila maksimalne ocijene.Millazzo je dobar iako mi on nije među najboljim crtačima ovog serijala.

22.10.2016
    02:56:00 sati
    Wayto

10, 10, 10, 10

Malo remek djelo.
    06.03.2019
    22:12:00 sati
    Nikola444
  • jasa

9, 10, 10, 9

Odlična priča, tu negdje u skladu su kvalitetom MV-a kao serijala. Uvjerljivo, pomalo i melanholično ponajviše zahvaljujući Milazzu, otvoren završetak. Originalna naslovnica odlična, Libellus je nevezana pa se ne može ni ocijeniti.

05.08.2020
    08:27:00 sati
    jasa