MV LIB 1
  • Kandže
    MV SC 2

• Artigli
    MV SR 2

• Ova epizoda je u Italiji prvi put objavljena u augustu 1997 godine.
  • Uloga orlova u indijanskoj tradiciji: ‘The Bald Eagle’ je sveta ptica u sjevernoameričkim indijanskim plemenima, i orlovska perja su veoma važan dio potpuno drugačijih religijskih i duhovnih običaja kod američkih Indijanaca. Pleme Lakota, na primjer daju orlovo pero svojim članovima kao čast kad urade i kad završe nešto na poštovan način.

Ovaj strip mi je prijatelj iz San Diega poklonio (thank you again, DJ) kao poklon, i uz njega još nekoliko brojeva Magičnog Vjetra od System Comicsa. Nisam baš znao puno o MV-u prije toga, niti sam ikad mislio da ću ga i kupovati mjesečno kao što uzimam Zagora i Dylana (nostalgija je zaj**** stvar koje se teško čovjek može riješiti;), ali mogu iskreno da kažem da se nisam razočarao. Manfredijeva kreacija prilično je dobar western strip, usprkos činjenici da ima puno sličnosti sa drugim Bonellijevim junacima iz western žanra - Zagor, Tex. Čak se i slijedila tradicija posuđivanja lica nekog poznatog glumca glavnom junaku. Morate priznate da izgleda potpuno identično Danielu Day-Lewisu iliti ‘Hawkeyeu’ iz Mannovog filma “Posljednji Mohikanac” iz 1992. godine

Fantastični elementi ove epizode izrazito podsjećaju na filmsku verziju “Lord of the Rings”, namjerno ili nenamjerno, gdje imamo fantastičnih situacija koje kao da su ispale iz Jacksonovog filma: čudna ‘ratnik-drveća’ koja su živa i koja napadaju; ogromnog i silovitog Indijanca Crnog Vuka sa užasnom facom, koji izgleda kao monstrum-vojnik Mordora iz LOTR trilogije; i ogromnog orla koji je spreman da pomogne ili da ubije, ovisi kakve su mu naredbe. Misija Magičnog Vjetra u ovom slučaju je opasna i visokog rizika, i sve se to ovdje dobro vidi i osjeti zahvaljujući odličnom crtežu dvojca Barbati & Ramella (Bruno je nacrtao jednu od najboljih epizoda Nicka Raidera, “Slučaj Geronimo”). Ljudi stvarno imaju dobar stil: lagan, detaljan, i što je najbolje, podnošljiv prosječnom čitaocu (što se stvarno ne može reći za gomilu današnjih strip-crtača, bez zamjere ;).

Što se tiče Manfredijevog scenarija, najbolji dio je odnos između Indijanca Ubica-Samog-Sebe (depresivan tip koji krivi sebe za otimanje dječaka), i Poa, bijelog prijatelja Magičnog Vjetra, a istodobno i slavnog američkog pisca/pjesnika. Ta dva čovjeka dolaze iz kompletno različitih svjetova, i polako postaju prijatelji. Njihovo prijateljstvo je napisano sa tačno pravom količinom duhovitosti, gdje ‘zamalo slučajna smrt’ jednog od njih je razlog da se drugi odriče svojih samoubilačkih misli:

Ubica-samog-sebe: "Hteo sam da ti se zahvalim što si bio uz mene… jer bih se ubio. Ali sada više to ne nameravam: ti si mi spasio život dozvolivši mi da ja spasim tvoj.

Ne vjerujem da ću dalje kupovati serijal, jer ipak dajem prednost drugim edicijama i junacima. Ipak, par brojeva koje sam pročitao interesantni su, i obećavaju (za nove čitaoce ovog serijala) puno bolje epizode, pogotovo kad se lik pravilno razvije, kao što je slučaj sa drugim Bonelli junacima. Nađe se dobrih stvari unutra, pogotovo glede istorijskih likova, poput lika inspiriranog Edgarom Allanom Poeom, gdje, makar što se nas tiče, ponovo mogu da ožive na stranicama ovog stripa, ali i u našoj mašti također…

MV LIB 1a Fort Ghost

MV LIB 1c Lady Charity

7, 6, 6, 7

Možda ćete nakon recenzije dotičnog imati dojam da je u pitanju ripoff Gospodara prstenova, no nema to nikakve veze jedno s drugim (u Gospodaru su btw. drveća, Entovi, miroljubiva rasa). Manfredi miješa elemente iz folklora Indijanaca Lakota, a ujedno priča i priču o izdaji između dva brata. Epizoda je možda karakterističnija za rano razdoblje serijala gdje je naglasak bio na nekom mitološkom stvorenju i borbi Magičnog protiv njega u nizu akcijskih sekvenci. Manfredi priča priču o tragičnom Onom-Koji-Priča-S-Orlovima, a da bi do njega uopće došao Magični mora proći fizičku kušnju kroz Prokletu zemlju i uništiti neuiništivog Crnog Vuka. Indijanski misticizam element je koji će Magičnog pratiti u stopu kroz cijeli serijal, a te stvari se uglavnom nalaze na samoj granici između stvarnog i nestvarnog... Da, Ace, glavni lik jest temeljen na Day-Lewisu. ;)

11.11.2010
    10:28:00 sati

7, 7, 9, 10

Start nije bio los, ova epizoda mi je najbolja u prvih deset brojeva.

11.11.2010
    14:53:00 sati

6, 6, 8, 7

Ovu epizodu sam dosta davno pročitao, ali mi se nije urezala u pamćenje. Zapravo, prve epizode Magičnog su me malo razočarale, jer sam očekivao više neke mistike i horora.

11.11.2010
    21:07:00 sati
  • marcho

3, 2, 8, 10

Još jedna dosadna epizoda magičnog vjetra prepuna nebuloza. Jednom riječju katastrofa. Crtež je jedina svijetla točka ovog stripa.

14.11.2010
    10:56:00 sati
    marcho

9, 5, 7, 8

Ljubitelj sam svih mogucih mitologija, tako da mi se tema izrazito svidja. Indijansko poimanje i shvacanje orla je sasvim suprotno od nasih europskih shvacanja (kao sto se i spominje u stripu), pa tako kod njih on predstavlja simbol dvosmislenosti i poducava nas da shvatimo tudja gledista. I to je sve sto nam Manfredi nudi... nazalost. Yuwipi ritual je jako dobro prikazan i nastavak putovanja kroz Prokletu zemlju je morao biti puno bolje odradjen !!! To je glavni nedostatak. A i prepiranje izmedju brace, te klasicna prica o odbacenosti je polubezvezna.

06.12.2010
    16:19:00 sati
    Manetola

7, 7, 8, 8

Samo za jednom pročitati i zaboraviti. Crtež i naslovnica dobri.

07.12.2010
    15:23:00 sati
  • legaz

7, 7, 7, 8

Zanimljiv rasplet.

14.08.2011
    18:16:00 sati
    legaz

7, 8, 10, 7

Zanimljivo, upravo sam toliko i očekivao sudeći po naslovnici. Crtež jako dobar.

04.11.2011
    13:42:00 sati

8, 9, 8, 9

Kralj orlova kod MV.

21.01.2012
    18:02:00 sati

9, 8, 7, 9

Nije loše i čak mi je mrvicu bolje od prvog broja. Jedina zamjerka je s moje strane pobijeđeni vukodlak, nekako neuvjerljivo i prejednostavno a sve ostalo je stvarno dobro.

28.02.2012
    11:43:00 sati
  • Ukupna ocjena 45%

5, 2, 6, 6

Najslabija epizoda u prvoj knjizi.

02.05.2012
    23:29:00 sati
  • Ukupna ocjena 79%

9, 6, 9, 7

Odličan mi je indijanska mitologija u priči. Ideja s orlom sjajna.  Malo je možda konfuzno zbivanje sa onim ratnikom siz zemlje sjena, koji nekako ne paše u priču. Čudno je i, da na kraju pronađu, posle neznam koliko godina onog indijanca živog u onoj jami. kako je samo proživio? Neobično je i to, da Magični ne kažnjava neuspjeli pokušaj brotoubistva. Ali ipak indijanska mitologija, zanimljivi likovi od Heyoke do One koja odbija prestati daju + priči.

23.05.2012
    16:43:00 sati

9, 8, 10, 10

Bolje od prvog, valjda će se tako i nastaviti uspinjati

21.06.2012
    15:18:00 sati
    tinton
  • Zagor12

6, 8, 10, 7

Ono što je odlično je to što se indijanci prikazuju puno realnije nego recimo u Zagoru ili Texu. Priča jest klimava, ali je tijek radnje vrlo dobar i jako zanimljiv. Crtež odličan i originalan. Naslovnica solidna.

23.06.2012
    19:59:00 sati
    Zagor12

7, 6, 7, 10

17.08.2012
    09:51:00 sati
    Srdjan999

9, 9, 8, 9

Indijanci,veliki orlovi,živo drveće, vukodlak....dobra priča prepuna fantastike.
    01.10.2012
    22:07:00 sati
  • Ukupna ocjena 57%

5, 5, 7, 6

03.10.2012
    09:58:00 sati

5, 5, 7, 4

uzeh da procitam povovo dvanaestak brojeva od mv-a koje imam pr nego sto odu na zamenu. i mislio sam da ce ponovno citanje biti gore nego prvo, medjutim bas mi je prijalo. i dalje su mi za klasu bolji brojevi koji se drze glavne teme (nedova istorija, cikago i hogan) nego ove sa indijanskom mitologijom. dopada mi se kako dijalozi idu smireno i lepo osmisljeno, ima par lepo razvijenih likova, deo sa vukodlakom je skroz nepotreban. barbati i ramela su izuzetan tandem.

27.12.2012
    08:35:00 sati
  • Maki_Mostar

8, 7, 8, 9

Od prve 3 epizode (Agarthi Comics) ova mi je najbolja.

03.03.2013
    19:21:00 sati
    Maki_Mostar

6, 8, 7, 7

Epizoda ima dosta zanimljivih momenata, što u likovima (Onaj koji sam sebe ubija), što u radnji (izdaja i pokušaj ubojstva među braćom). Najviše mi se sviđa što je Magični prešao preko zločina kojeg je napravio Ravni nos i preko toga što je i Magičnog pokušao ubiti u trenutku kad je razotktiven. To ostavlja dojam da "pravda" u MV nije crno-bijela kako smo navikli čitati u epizodama drugih junaka i ostavlja mjesto za diskusiju. Ono, bi li ga mi koknuli ili razotkrili pred selom da smo MV? Ili bi prešli preko toga u ime kolotečine i harmonije koja je vladala u selu prije tog saznanja?

31.03.2013
    13:40:00 sati

7, 8, 8, 7

Prve epizode su većinom na isti kalup, borba protiv nekog indijanskog mitološkog čudovišta pa u jednom trenutku postane i dosadno... Ali kad su došle na red one političke zavrzlame i natezanja sa previše teksta i objašnjavanja zaželio sam se ovakvih jednostavnih i puno zabavnijih priča. Sasvim ok priča sa solidnim crtežom.

20.03.2014
    09:57:00 sati

9, 8, 8, 7

Odlična epizoda.

30.09.2014
    12:30:00 sati

7, 7, 8, 9

05.01.2015
    14:59:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

6, 1, 8, 7

Znači, za razliku od prve toliko atmosferične i dobro osmišljene početne priče dobivamo epizodu sa, u najmanju ruju nebuloznim osjećajem za pravdu i moral glavnog junaka, te epizode općenito. Naime nakon što je Onaj-Koji-Priča-S-Orlovima praktički odbačen od ljudi iz svog sela jer su jednostavno nerazumni i retardirani (pod tim najviše mislim na šamana plemena, gdje bi bar on trebao imati mudrosti i znati kako je bitno ljude barem poslušati, makar bili čudni (za druge) ili drugačiji), osakačen od strane brata jer je htio njegovu žensku  (koji je smeće ljudsko i koji uopće nije kažnjen od strane Magičnog (a ni šamana također upoznatog sa zločinom) jer pošto je dobar muž i otac nema smisla da rastužuje ljude istinom!!!!! XD :D), te naposljetku legendarni zaključak Magičnog naspram tog nesretnika, kako se zaprvo nema što reći o zločinu njegova brata jer je Onaj-Koji-Priča-S-Orlovima zapravo umro više voljeći orlove nego ljude. DEBILIZAM OD EPIZODE U KOJOJ JE SVAKI SMISAO PRAVDE DOSLOVNO IZOKRENUT.

28.06.2015
    20:57:00 sati
    dylan_dog12
  • Ukupna ocjena 72%

6, 7, 8, 9

29.06.2015
    11:03:00 sati
    Tintilinic
  • Ukupna ocjena 73%

6, 7, 9, 7

20.07.2015
    14:40:00 sati
    Petar
  • Wayto

6, 3, 7, 6

Lošija od prve priče,što sam dosta osijetija jer sam čita jednu za drugom.

13.05.2016
    02:29:00 sati
    Wayto

6, 7, 6, 7

13.06.2017
    16:22:00 sati
  • WOLF-HUNTER

7, 7, 7, 9

Joj kada se samo sjetim koliko sam bio uzbuđen zbog ove epizode kada sam prvi put vidio naslovnicu koja me je naprosto oduševila za to vrijeme. Priča jednostavna napunjena ponovo i indijanskom horor mistikom i naravno mračnim raspletom u konačnom sukobu. Tragična priča mladog ratnika pretvorila se kao fin materijal zajedno odličnu priču. Crtež ovdje dobar i odlično ispunjava mračnu atmosferu u svijetu vuka. Naslovnica odlična.
    19.05.2018
    22:37:00 sati
    WOLF-HUNTER

7, 4, 8, 9

U prvom broju serijal je startao na najbolji mogući način i odmah izrodio priču od koje se proteže vrlo važna nit vodilja za kasnije. O glavnom junaku, njegovom pomoćniku i njihovom zajedničkom protivniku je otkriveno taman koliko treba da bi čitatelj dobio potrebno predznanje. Zato je taj početak nužan za svakoga tko se misli upustiti u avanturu zvanu Magični Vjetar, dok se za ovu drugu epizodu to ne može reći pošto nema važnosti za kontinuitet. Ona se u potpunosti oslanja na motive iz indijanske mitologije, što je samo po sebi vrlo zanimljivo za svakoga kome odgovara spoj westerna, mistike i horrora. Ipak, ova priča je puno slabija od uvodne, i to ne zbog navedenih motiva već zbog meni neprihvatljivog scenarističkog rješenja na samom kraju. Cijelo vrijeme radnja je tekla onako kako treba, imamo čak i vrlo dobar preokret za razbijanje jednosmjernosti, a onda je Manfredi na zadnje dvije stranice odlučio sve baciti u vodu što je stvarno prava šteta. Ovdje ima dosta sličnosti sa Zagorovom pričom Kralj orlova, u oba slučaja imamo lika sposobnog za upravljanje orlovima, samo što je jedan to radio kako bi se obogatio a drugi iz čiste osvete. Sviđa mi se objašnjenje kako je orao za indijance simbol dvosmislenosti dok za bijelce predstavlja moć i osvajanje, mada me uopće ne čudi potpuno različito shvaćanje s obzirom na sve druge rasne nejednakosti. U ovom slučaju orao je pokazao svoje pandže kako bi razotkrio bratsku mržnju i prolivenu krv, kako bi dotaknuo granice do kojih je čovjek spreman ići u sumanutoj želji za ostvarenjem svojih ciljeva. Vidljivo je kako se ova epizoda događa neposredno nakon uvodne jer je Poe sada po prvi puta došao u selo Lakota. Trenutak nije bio baš idealan zbog sveopće tuge koja je zahvatila pleme, potpuna suprotnost od onoga što mu je rekao njegov novi prijatelj. Oaza sreće je presušila prije nego je Poe imao prilike osvježiti se na njezinom izvoru, a da stvar bude gora ni situacija sa hranom nije bolja za stranca koji ne može probaviti indijanske ''specijalitete''. Nije se lako snaći kada iznenada upadneš među ljude sa drugačijim običajima, način iskazivanja boli majke otetog dječaka nije nešto što se vidi u svakodnevnom životu. Onaj Koji Sam Sebe Ubija je poseban indijanac kakvoga je teško pronaći, takvi likovi ipak nisu potpuna nepoznanica ako se prisjetimo Heyoke iz nekih Zagorovih epizoda. Njegovo ime odaje samoubilačke sklonosti i taman je situacija u plemenu poslužila da one izađu na površinu, Poe je bio taj koga je zapao teret da bude spasioc u tim trenucima, iako na malo neobičan način. Na osnovi prikupljenih informacija o slučaju dvojice braće otvorila se prilika da po prvi puta vidimo Magičnog Vjetra u prakticiranju neke vrste magije, ovoga puta radi se o yuwipiju ili ritualu slušanja duhova mrtvih. Taj ritual je dao naslutiti sudbinu Onoga Koji Govori S Orlovima, a za konačnu potvrdu je trebalo otići na lice mjesta. Bez obzira što nema puno prepreka prije dolaska do jazbine Crnog Vuka, mislim da je izvučeno najviše što se moglo iz tog dijela u Ukletim Zemljama. Najteža kušnja je u stvari tako jednostavna kada se pridržavaš utvrđenih pravila, Magični Vjetar je na vrijeme shvatio značenje riječi Šepavog Konja. Susret sa Crnim Vukom nije od presudne važnosti za glavnu radnju, već je poslužio da raskrinka jednu izrečenu laž. Čim je Crni Vuk rekao da se nitko ranije nije usudio da ga izazove stvari su poprimile jasnije obrise, a krivac je ostao zapleten u vlastitu mrežu laži i ljubomore. Niti hrabrost mu nije jača strana jer je počeo moliti za milost već nakon prvog udarca, tipičan primjerak osobe koja će napasti jedino kada je protivnik u podređenom položaju. Ne razumijem kako je Magični Vjetar mogao prijeći preko svega toga i ponašati se kao da se ništa nije dogodilo. Njegovo objašnjenje kako jedan brat zna voljeti svoju ženu i podizati sina dok je drugi umro prezirući ljude nikako ne pije vodu, zločin je uvijek zločin bez obzira na sve druge okolnosti. Stvarno ne znam što bi čovjek trebao osjećati prema drugim ljudima kada su ga oni odbacili i ostavili polomljenih nogu na milost i nemilost sudbine. Magični Vjetar je napravio veliku pogrešku, trebao je upoznati cijelo pleme sa istinom umjesto što ju je sakrio zbog nekakvog umjetno stvorenog spokoja. Zbog toga ova epizoda od mene dobiva nekoliko ocjena manje, jednostavno ne mogu prihvatiti ovakav završetak kao nešto ispravno i pravedno. Istina da se nakon svega orao vratio da bdije nad plemenom u miru, ali to je ostvareno po visokoj cijeni ljudske dvoličnosti.
    Barbati i Ramella su napravili vrlo dobar crtež, jedino je onaj dio u Ukletim zemljama nešto slabiji jer se čini da je rađen u žurbi. Naslovnica efektna i vjerno dočarava jednu ovakvu epizodu.

30.09.2018
    23:59:00 sati

10, 9, 10, 10

06.10.2018
    19:38:00 sati
  • domegus

7, 7, 6, 7

20.09.2019
    13:11:00 sati
    domegus
  • DuskeArrow

8, 7, 7, 8

02.06.2020
    20:38:00 sati
    DuskeArrow
  • Ukupna ocjena 81%

8, 8, 8, 9

Meni bolje legla nego prva prica. Odlicno prikazani obicaji, magija i vjerovanja kod Indijanaca. Prica je puna akcije, a opet citava radnja se vrti oko jednog infijanskog sela, gdje se sukobljavaju dva brata i na kraju oprastaju jedan drugom iako je vec kasno... Jako emotivna epizoda sa finom poukom.. Crtez mi se vise dopao nego u prvoj prici u kojoj nije nimalo licio na crtez kasnijih epizoda.

06.06.2020
    10:58:00 sati
    Joker_1389