Broj zvijeri

MM LIBG 7 | 232 str.

Naš uvaženi bibliofil DSSM na svom računalu otkriva tajanstveni email od Sandra, svog starog prijatelja i Lovca na knjige. No, nakon što pročita mail otkriva da je Sandro nestao i tako kreće u "lov" na njega, a putem upoznaje fanatični krug štovatelja starih knjiga, i u potrazi za misterioznim tripletom "Knjiga trojice mudraca" otkriva zavjeru koju će predvoditi Zvijer sama, odnosno njezin broj – 666!

• Broj zvijeri
    MM LIBG 7

• Il numero della Bestia
    MM GI 7

• Mišljenja sam da bi ova tema bolje pristajala 6. broju giganta, a ne 7. Ovako gubi jedan dio svojeg čara, ipak je glavna ideja ove epizode igra brojevima i njihova transliteracija.
  • Str. 6-9., ulomak iz Apokalipse (grč. Apokálypsis – dizanje vela) ili Otkrivenja, tradicija kaže da je djelo napisao Sv. Ivan/Iohannis za vrijeme svog boravka na Pathmosu (kako je prikazano u stripu). Napisana je 95. g. na helenističkom grčkom narječju koine. Apokalipsa se danas prevodi kao "Kraj svijeta" što je možda nastalo skraćivanjem fraze "apokalupsis eschaton" što doslovno znači "otkrivenje na kraju eona, ili doba".
  • S trenutnim stanjem u smrtnom obliku, Maxwell je u prošlosti bio direktor baze Drugdje tijekom 2. Svjetskog rata i usko je surađivao s nacistima te im je otkrio gdje se nalazi Gral (vidi G1 "Tajna svetog Nikole"). Događaji koji se spominju u stripu tiču se epizoda: sp17. "Mistero alle Olimpiadi", MM 219/220 "Strano ma vero!/Vjerovali ili ne! "
  • Str. 23., na monitoru Martinovog računala je email klijent Eudora s izlistanim porukama. Jedna od njih glasi: "alert uBC! – E uscito... " (pošiljatelj BVZGallerani). Spominju se i neki likovi i pojmovi iz svijeta stripa: Brick Bradford, Mandrake, Frederic Wertham, Comics archives in Europe, Cartoonist profiles, itd.
  • Str. 24/25. spominju se "Lovci na knjige" – vrsta ljudi čije je zanimanje potraga za starim i teško nabavljivim knjigama; knjiga "Mutus Liber" (lat. "Knjiga bez riječi") alkemijski je tekst objavljen u Francuskoj u kasnoj polovici 17. st. U njoj je kroz slijed mističnih ilustracija bila ugrubo skicirana metoda proizvodnje Kamena Mudraca. Prvi put je tiskana 1677. godine.
  • Str. 27., spominju se knjige: "Editio Princeps" iz 1470.; str. 33., Gutenbergova Biblija "od 42 retka", "Pinocchio" Carla Collodija.
  • Središnja ličnost epizode - Lawrence od Arabije umro je 13. svibnja 1935. na Clouds Hillu u Engleskoj na svome motoru; 1919. godine napisao je "7 stupova mudrosti/Seven pillars of wisdom: A triumph" – auobiografski tekst o vremenu kad je služio kao časnik za vezu kod pobunjenika tijekom pobune Arapa protiv Otomanskih Turaka od 1916. do 1918. godine.
  • Str. 29., ispričana priča (ne zna se jel točno ili nije) o unuku Winsora McCaya i njegove slavne kreacije "Little Nemo in Slumberland". Tabla u ladici je iz tjednika objavljenog 31/12/1905. (Starac vrijeme koji označava dolazak Nove Godine).
  • Str. 30., još tabli Winsora McCaya; na 3. vinjeti objavljen 25/08/1907., na 4. pali cigaretu od tabli koje su objavljene 21/03/1909.
  • Str. 33., 2. vinjeta, tabla iz 14/03/1909, ali njegov istrgnuti prednji dio nije ispravljen (uglavnom ono malo što se vidi na 6. vinjeti str. 30.).
  • Str. 38., u MM univerzumu "Vjerovali ili ne" je poznata rubrika Alberta Aubreya. Njegova sudbina opisana je u MM 219/220 "Strano ma vero!", a uzrok njegove smrti u ovom gigantu. Umro je u hermetički zatvorenoj sobi u Jemenu. Nemojte tražiti ime Albert Aubrey na internetu je on ne postoji! Castelli ga je temeljio na Robertu Ripleyu, autoru najpoznatije rubrike tipa "Strange but true". "Strange but true" je kolumna novinskih tabloida koja uključuje neuobičajene/čudne priče. Npr. tabloid "True Magazine" imao je oko 1937. "Strange but true" sekciju na stražnjoj strani.
  • Str. 40. "Hegra" – mumija svećenika kojeg su samljeli jer je neprijateljima dao gradsku tajnu, zvan još i "Mummy hamburger".
  • Str. 40. reprodukcija stranice tipa "Strange but true" (inspirirana američkom rubrikom Roberta Ripleya "Believe it or not! "). U desnom donjem dijelu stoji natpis "is owned by C.F. Schulz, St. Paul, Minn" i "Drawn by Sparky". To je hommage Charlesu M. Schulzu i njegovom Snoopyju. Schulz je bio rođen i odrastao u Minnesoti, a u djetinjstvu je bio opsjednut beaglom po imenu Spike. Njegov crtež Spikea objavljen je 1937. u stripu "Barney Google". Osim toga, Spike je ime jednog od Snoopyjeve braće (živi u pustinji s brkovima i nosi ribarsku kapu), a Shulzov nadimak je bio Sparky kad je bio dijete. Autor "Peanutsa", Schulz objavio je svoj prvi autorski rad kod Ripleya. U pitanju je bio crtić gdje tvrdi da je njegov pas bio "lovački pas koje jede igle, čavle, vijke i žilete". Schulzov pas Spike kasnije postaje model za njegovog Snoopyja.
  • Str. 55., "Knjiga trojice mudraca" – u MM univerzumu tri legendarne knjige (triplet) uništene u 16. st. od strane Inkvizicije.
  • Str. 61., u mailu se spominju Dianini roditelji: Steve Lombard i neimenovana mrs Lombard. Pitam se da li oni ikad bili spomenuti?
  • Str. 70., tko je stogodišnji stric Paul, pročitajte u MM SD #40/41 "Obiteljski posao"
  • Str. 81., otac Kastron protagonist #221/222, u toj epizodi pronašao dio heksagona, prizvao demona i ostao unakažen!; prvi put se spominje u #1 "Ljudi u crnom". Rađen po Castellijevom liku i prezimenu.
  • Str. 115., spominju se knjige: "Stoto ime", "Nekronomicon"
  • Str. 120., srećemo komesara Charliera iz knjige #10 "Mač kralja Artura", a i #6/7 "Zločin u prapovijesti"
  • Str. 126., knjige: Paggijevo izdanje Collodijevog "Pinocchia" iz 1883., Richard Doyleov "Fairyland", "The hole book" Newella, "L'histoires des quatre fils ay mon" iz 1883. - prva knjiga na svijetu u boji s odabranim fotografijama; "East of the moon and west of the moon" s Nielsenovim ilustracijama, Arthur Rackhamovo izdanje "Alice in Wonderland" iz 1907., Antonio Rubinov "Versi e disegni" izdan u 500 primjeraka. Osim knjiga o kojima Martin priča, na 3. vinjeti vide se i dijelovi naslova "Bijeli očnjak/..Bianco" Jacka Londona, te Dickensove "The Pickwick Circle", "David Copperfield" i "Oliver Twist".
  • Str. 127., 4. vinjeta, važni detalj: slika s natpisom "Chateau du mart 1615 ad".
  • Str. 130., referenca na #26"Susreti bliske vrste"; zona 51 – Maxwellovo sklonište i tajni odjel baze Drugdje. U stvarnom svijetu tajanstveni odjel koji se bavi izvanzemaljcima.
  • Str. 133., "De septem secundeis" opata Iohannesa Tritemija iz 1508. godine.
  • Str. 138., dio zbirke lorda Hamiltona, završila na dražbi 1987.
  • Str. 140., "De masticatione Mortuor in tumulis/O jedenju mrtvih u grobnici" Richarda Blocha, "The vermis mysteriis/Misteriji Crva" fikcionalni grimorij Roberta Blocha, "Al-Azif" ili pod poznatijim imenom Necronomicon – sve te tri knjige iz Lovecraftovog su Chtulhu opusa.
  • Str. 174., podzemna knjižnica ko iz filma "Ime ruže"
  • Str. 179., "Knjiga tajni" Alberta velikog, već spomenuti "Mutus Liber" – alkemičarski priručnik iz 17. st., rukopisi Sefera Yetziraha (hebrejski "Knjiga stvaranja" – naslov jedne od najstarijih postojećih knjiga o židovskom ezoterizmu) i Sefera Ha-Zohara/Zohara (hebrejski "sjaj" – rašireno smatrana kao najvažnije djelo Kabale, židovskog misticizma. Sadrži mistični komentar Tore, pet Mojsijevih knjiga, a napisana je na srednjevjekovnom aramejskom) – kabalistički tekstovi; Paracelsusova djela koje je Huser skupio između 1589. i 1591.; "Levegeton/Lemegeton/Niži Salomonovi ključevi/Clavicula Salomonis" anonimni je grimorij iz 17. st., jedna od najpoznatijih knjiga o demonologiji. Očito Castelli misli na original grimorij "Clavis Salomonis" koji se pripisuje Jeruzalemskom kralju Salomonu.
  • Izvorno izdanje "Tritemijeve Steganografije". Johannes Trithemius napisao je djelo "Steganographia" (Tritemijeva Steganografija) raspravu o kriptografiji i steganografiji (način skrivanja poruke gdje se niti ne vidi da postoji skrivena poruka, za razliku od kriptografije gdje se zna da postoji poruka, no šifirirana je) koja je zapravo prikriveni grimorij.
  • Str. 204., mag Simon? Živio u doba Isusa. Simon Magus ili Simon od Gitte je figura koja značajno pojavljuje u nekolicini apokrifnih priča ranih kršćanskih autora, koji su ga oslovljavali prvim heretikom. Spominje ga se i kao utemeljitelja i Boga gnostičke sekte Simonijanaca.
  • Str. 206., spominje se Abdul Alhazred (navodni autor mitskog izmišljenog Necronomicona) i činjenica da ga je rastrgao demon.
  • Str. 208-213.; teorije o vezi broja 666 s "www".
  • U MM univerzumu filozof Marsilio Ficino u 15. st. napisao triplet "Knjige trojice mudraca". U stvarnosti Marsilio Ficino (1433.-1499.) je bio jedan od najujtjecajnijih humanističkih filozofa rane talijanske renesanse, astrolog, ponovno pokretač neoplatonizma i bio je u dodiru sa mnogim važnijim akademskim misliocima i piscima tog doba. Bio je prvi prevoditelja kompletnih Platonovih postojećih djela na latinski. Njegova najutjecajnija knjiga je "De vita libri tres" ili "Tri knjige života" (1480.-1489.) koja je pravi splet filozofije, medicine, "prirodne magije" i astrologije, i vjerojatno prva knjiga u povijesti koja govori o zdravlju intelektualca i njegovih osebujnim brigama. Tako da je ova knjiga mogla utjecati na Castellijev izbor paklene knjige "Trojice mudraca".
  • "Datum" o kojem Martin i Dijana pričaju je 14. travnja! Vjenčanje možda? Poziv na slavlje?
  • Andrea Carlo Cappi – "Cacciatore di libri/Lovci na knjige", Artur Perez-Reverte – "Klub Dumas ili Richelieova sjena" na temelju koje je Roman Polanski napravio još jedan film s vražjom tematikom "Deveta vrata". Casteli se kune da su sve spomenute knjige stvarne i stvarno postoje.

Bilo je to tijekom CRŠ-a, krajem 2007. godine, kad su u paru izašli 6. i 7. broj MM giganta. Sasvim neznakovito vrijeme moram primijetiti. No, trenuci izdavanja giganata u zemlji porijekla bili su 2000. i 2001. godina. To su bile godine koje mnogi pamte kao potencijalne prekretnice, bilo kao dolazak Apokalipse, smak svijeta ili pak jednostavno kraj civilizacije kakvu smo dosad poznavali. U tom duhu rađen je i 7. gigant koje je baš "apokaliptično" nazvan "Broj zvijeri" i nosi u desnom donjem kutu brojčani izraz – 666. Ciklus Countdowna završio je već pred godinu i pol, no nikad nije prekasno za još malo misterija, apokalipse, vražjih knjiga i onih koji se žele okoristiti moćima koje Zvijer daje. Temom je usko povezana s još jednom duplom epizodom koja je kod nas još neobjavljena pod nazivom "Vjerovali ili ne! ". Castelli u svojem prologu priču proziva "Pričom o jednom broju, tri knjige i tri pisma". Ili, šest stotina šezdeset i šest; triplet izgubljenih mudraca; te grčko, arapsko, hebrejsko pismo.

Dugo sam godina čekao da Castelli zađe na svoj teritorij, budući da ga se zna kao okorjelog bibliofila i nezasitnog kolekcionara svega i svačega, upravo kao i njegovog lika Mysterea. To su – knjige. Mistične, stare, teško nabavljive, bogohulne, prepune jakih moći i pune zaboravljenih znanja i saznanja. U tekstualnom Castelli dodatku napominje da su sve spomenute knjige stvarne, isto kao i događaji oko lovaca na knjige. Tematika me malo podsjetila na film "Deveta vrata" Romana Polanskog koji je prema riječima "onih koji su uspoređivali knjigu i film" tek blijeda kopija književnog originala koji pak na svakom koraku puca od književnih referenci i misterija književne vrste.

Centralnu igru u stripu igraju dva lika. Pozitivac, Lovac na knjige, imenom Sandro; poznat po svojoj specijalnosti pronalaženja čak i najrjeđih knjiga. Nikad ne odustaje, a što je najvažnije, najbolji je svom zanatu. Drugi, negativac koje ćemo nazvati Maxwellov operativac, pripadnik je Maxwellove tajne organizacije. Odlikuje se svom beskrupuloznom i sadističkom ponašanju, ali kako sam veli, draži mu je suptilniji pristup problemu. Što će reći, vrlo fleksibilan tip osobe. Tko je Maxwell? Maxwell je bivši upravitelj baze Drugdje koji je u 2. svj. ratu kolaborirao s nacistima i odavao im važne informacije o počivalištu graala. Isto tako, najviše je radio za sebe te je potajno gradio drugu tajnu bazu u Australiji. Tu su i redovnici s Antiriona, zakrabuljeni arhimandrit samostana, članovi bibliofilskog kruga poput Dumasa, Paola Vannuccija ili Engleza Hadda.

Alessandrini mi puno bolje izgleda u velikom formatu, no ja se uz njega uvijek osjećam kao da čitam pravog Mysterea, s likovima sa svojom prepoznatljivom fizionomijom i izgledom lica. Od malo egzotičnijih elemenata treba spomenuti dizajn Levijatana, zaboravljene megalomanske knjižnice, te čudovišta Hegre koje baš i nije najsretnije nacrtano. Više izgleda poput neke mumije iz crtića. Sumorna atmosfera knjižnice i otočnog samostana zavijena je zlokobno u više crnila. Naslovnica zadovoljavajuća, tvore ju sve teme koje se spominju u gigantu, no nekako ima puno manje detalja od drugih giganata. Zlokobna knjiga s đavoljim brojem i opasnost koja se nadvila na našeg DSSM-a...

Knjižnica zabranjenih knjiga

Priča koju nam je servirao Castelli uglavnom je odrađena u sadašnjosti, te se u prošlost vraćamo tek u kraćim fleševima kad scenarist pripovijeda o događajima iz prijašnjih vezanih epizoda, o "autoru" Apokalipse – Svetom Ivanu, Lawrenceu od Arabije i Maxwellu. Uporište priče u sadašnjosti, autentične knjige i događaji, kao i potraga za nestalim Lovcem na knjige komadići su mozaika, a ne neke nepotrebne digresije kako to nekad Castelliju zna pobjeći. Uz odlične povijesne lekcije i teorije zna se zaboraviti da je Mystere ipak lik iz sadašnjosti. Ipak, zamjeram dvojici scenarista što su dopustili pomalo nespretan finale, skoro na istovjetan način kako je to bilo u "Sekti asasina". Utjelovljenje u moćnijem biću koje donosi krah zlom geniju. Pomalo i liči na tip poetske pravde, no očekivao sam suptilnije rješenje. Sve u svemu, i više nego dobar strip, budući da se mogu poistovjetiti sa "kolegama" bibliofilima/stripofilima i njihovom željom za sakupljanjem koja ponekad prelazi granice zdravog razuma. Tek kad vidiš prave bolesnike, shvatiš koliko je dobro biti sitni kolekcionar. Mada, volio bio imati Dumasovo podzemno skladište, moj mali (može i poveći) tajni hram posvećen literaturi i stripovima. Ah...

MM LIBG 6 Otok leda i vatre

MM LIBG 8 Tajna Prozirnih sjenki

• Windwalker

10, 9, 10, 9

Jedan od najboljih Martinovih giganata, sa odličnim i originalnim objašnjenjem o porijeklu broja zvijeri.Epizoda je odlična, vrlo ugodna i nimalo naporna za čitanje, a uz to i odlično nacrtana.
    06.06.2008
    17:39:00 sati
    Windwalker

9, 10, 10, 10

Do sad naprosto uživao triput u ovome Gigantu,a svjestan sam da ću još minimalno 10ak puta....Fenomenalno štivo!!!!!
    07.06.2008
    12:48:00 sati

10, 9, 9, 7

Odlican strip! POtrošio sam cijelo popodne na ovaj gigant i nije mi uopce žao. Ovo je u rangu "Sv.NIkole", s tim da se cita tecnije jer nema toliko preskakanja radnje.Jedna prava , epska Mm prica koja podsjeca na slavne stare dane ovog serijala. Misteriji, razlicite lokacije po Evropi(Firence, London,Paris,Grcka) i postepeno otkivanje tajne, inteligentno objašnjenje broja 666 = www. sve zacinjeno dobrim crtežom na A4 formatu i velikim brojem stranica ..eh kako mi ovo fali kod novijih epizoda! Jako mi se svida i edukativni elment o starim knjigama i kolekiconarima. Možda griješim, ali u Libellusovom izdanju nigdje nisam procitao da ovaj giganti ima dvojicu scenarista, vec samo stoji da je to Castelli. Ali zato sigurno ima 2 crtaca, naime evidentno je da je Alessandriniju kod tuširanja pomagao(la?) Zancanella, pa je tako njegov crtež nešto bogatiji sa pozadinama i sjencenjima nego što smo to navikli u nekim njegovim novijim radovima. Meni se crtež jako svidio i ovo je dobitna kombinacija. Što se price o McCayu tice, mislim da je istinita a nešto slicno se dogadalo i sa HaL Fosterom - prema legendi, njegove su table Princ Valianta služile kao podloga tiskarskom stroju, da se ne zaprlja pod.  Što se spominjanja 14.4 tice, tad mi je rodena kcer pa eto možda je zbog toga ;-)))) Ukratko -  "Broj zvijeri" je jedan od najboljih (ako ne cak i najbolji ) giganata, koji mi vraca vjeru u MM!
    14.06.2008
    19:05:00 sati

9, 8, 8, 8

Trebaš se  baš skoncetrirat kad čitaš ovo, malo umori, al ludilo strip!
    11.07.2008
    00:42:00 sati
  • darkraver

9, 9, 7, 5

jedan od najboljih martijevih giganta
    22.07.2008
    18:15:00 sati
    darkraver

9, 8, 10, 10

Evo nakon šestice još jednog dobrog giganta i opet sa odličnom temom. Ipak, na kraju sam imao osjećaj kao da mi nešto fali, možda još nekoliko objašnjenja o tajanstvenim fratrima ili drugačiji kraj…ma nema veze. Dati ću poptuno identične ocjene kao i za šesticu jer se nikako ne mogu odlučiti koji mi je bolji :) Što se tiče crteža, nikad nisam pretjerano obožavao Alessandrinijev, ali ovdje je stvarno genijalan, rastura (možda je bolji i zbog Zancanelle). Na većem formatu kod njega to izgleda puno bolje (što nije slučaj kod svih crtača). Tako da, ako sam dobro zapamtio, ovo će biti prvi put da mu dajem desetku. Na naslovnici i nema puno detalja ali je baš intrigantna (kao i u prošlom gigantu, i ova je pun pogodak). Eto mu još jedna desetka!
    25.07.2008
    10:52:00 sati

10, 8, 8, 8

Sedmi po redu gigant je odličan, no fali mu ''ono nešto'' da bi bio vrhunski. Castelli je u nekoliko navrata baš pretjerao sa nepotrebnim 'izlaganjima', valjda u želji da popuni raznorazne rupe koje su zaostaci iz starijih epizoda (ali i da pokaže što sve zna), te tako zagušio dinamiku radnje. Također, previše je tu (zanimljivih/mističnih) likova, lokacija, događaja, referenci, a da bi ih čovjek uspio sve kvalitetno povezati i iskoristiti. Imajte na umu da se ovdje ipak radi o Knezu Tame, Đavlu, Zvijeri, kako već hoćete, znači zna se tko bi od početka do kraja trebao igrati glavnu ulogu. Na kraju se Satan ni ne pojavljuje - WTF?! Sve neki likovi, sve neka objašnjenja, a nigdje njega osobno... Očito nije lako kvalitetno izbalansirati omjer edukativnog i akcijsko-avanturističkog djela, pa često epizode zapadaju u jednu ili drugu krajnost, tako urušavajući dobar dio svog potencijala. Crtež mi se općenito sviđa, ali su raznorazna čudovišta K-A-T-A-S-T-R-O-F-A-L-N-O nacrtana! Alessandrini, u čemu je problem? Sve u svemu ipak jako dobro.

Gunnery Sergeant Hartman: ''What's your name fat-body?''
    Private Gomer Pyle: ''Sir, Leonard Lawrence, sir.''
    Gunnery Sergeant Hartman: ''Lawrence? Lawrence what, of Arabia?''
    Private Gomer Pyle: ''Sir, No, sir.''
    Gunnery Sergeant Hartman: ''That name sounds like royalty, are you royalty?''
    Private Gomer Pyle: ''Sir, No, sir.''
    Gunnery Sergeant Hartman: ''Do you suck dicks?''
    Private Gomer Pyle: ''Sir, No, sir.''
    Gunnery Sergeant Hartman: ''Bullshit. I bet you could suck a golfball through a garden hose.''
    Private Gomer Pyle: ''Sir, No, sir.''
    Gunnery Sergeant Hartman: ''I don't like the name Lawrence, only faggots and sailors are called Lawrence. From now on you're Gomer Pyle.''
    12.09.2008
    23:25:00 sati

9, 9, 8, 10

Odlična epizoda! Radnja teče glatko i ovaj gigant čita se u jednom dahu! Zamerka ide na račun crteža zveri, ali to ne utiče previše na opšti utisak. Rasplet www=666 me je oduševio! Najbolji MM gigant koji sam čitao do sada.Mada, uprkos svim manjim i većim nedostacima, Otok vatre i leda ostaje mi omiljeni. Ne najbolji, ali omiljeni svakako. :))
    29.10.2008
    20:06:00 sati
  • ismolc34

6, 6, 6, 6

zanemarite ocjene...prejebeno!ovo se mora pročitat!!!
    21.12.2008
    20:53:00 sati
    ismolc34

9, 8, 9, 7

jako dobar gigant, znao sam ja da je www.stripovi.com vražje djelo , možda bi mi i bolje legao da se manje referira na stripove koje nisam čitao, ali ne mogu reći da nisam pohvatao sve; strip podsjeća na film od polanskoga, koji je bio najbolji od tih predmilenijskih
    26.12.2008
    15:36:00 sati

9, 9, 7, 8

09.02.2009
    15:26:00 sati
    mars1

5, 3, 7, 4

Po meni je ovo još jedan u nizu neupečatljivih i montonih MM Giganata. Jednostavno su iscrpljeni svi popularni misteriji, tako da je sve ostalo prosjek, a ima jako malo izuzetaka kao što je bio prvi MM Gigant.
    14.03.2009
    00:01:00 sati

10, 9, 6, 5

Odličan gigant. Malo je teško pratiti neke dijelove radnje zbog epizoda koje još nisu objavljene kod nas. Priča mi se jako svidjela. Ono što ne valja je crtež.
    22.07.2009
    17:09:00 sati

8, 9, 7, 8

MindFuck.

29.05.2010
    17:19:00 sati
  • chris.tower

6, 6, 6, 7

Previse referencie je utrpano. Ideja price mi nije sjela.

11.01.2012
    15:30:00 sati
    chris.tower

10, 10, 10, 10

Deveta vrata + Ime ruže + Otkrivljenje = OVAJ GIGANT

27.11.2012
    22:52:00 sati
  • Giuda Ballerino

10, 10, 10, 9

Gigant s jos jednom gigantskom pricom, obozavam kad se Castelli uhvati ovakvih stvari i s kakvom kvalitetom stvara tako jaki kontinuitet. Nadam se jos pokojoj ovkvoj prici i nakon pocetka 2002. Drgua stvar, Alessandrini je genijalac. Na prvu nekom moze biti cak i odbojan, ali pazljivijim promatranjem vidi se genijalnost kadriranja i jos vise savrsene perspektive, takodjer prisutna je lakoca i kvaliteta crtanja bilo kakvih scena, zasigurno najbolji talijanski crtac stare garde.

10.11.2015
    17:28:00 sati
    Giuda Ballerino

9, 8, 9, 8

Jako dobar gigant, ali s druge strane i mali let down jer sam očekivao da će se Castelli ovdje dotaknuti i teme sedmoga heksagona "Straha" koji se pojavio u epizodi "Strano ma vero" u regularnoj seriji i prethodnom gigantu.

Inače, ova priča je više "action" nego "talk" (barem za MM standarde). Ubacivanje "lovca na knjige" Sandra je također bilo zabavno pratiti. Crtež je odličan. Alessandrini fenomenalno kadrira. Pretpostavljam da je on odrađivao olovke dok je ženica Luisa uglavnom tuširala, i srećom, nije zeznula mužev rad :)

19.03.2018
    21:34:00 sati

10, 10, 10, 2