Hotel na hridi

MM SA 61 | 94 str.

Martinova prijateljica Lynn u snovima prima tajanstvene poruke i pozive od nepoznate žene. Za pomoć se obraća Martinu i uskoro ih put vodi u Škotsku, zemlju u kojoj će sresti ni manje ni više nego duha glumice iz tridesteih godina prošlog vijeka!

• Hotel na hridi
    MM SA 61

• L’albergo sulla scogliera
    MM SR 195

• Prvi Viettijev scenario za neku MM epizodu iz redovne serije. Ranije uglavnom pisao scenarije za Magic patrol.
  • "Odbrojavanje" u ovoj epizodi preskočeno. Zapravo, Hotel na hridi je samo jedna u nizu nezavisnih priča, koje su upale u ciklus "Odbrojavanje" (Countdown), iako tamo uopšte ne pripadaju.
  • Radnja se odigrava u mjestu Queensferry u Škotskoj, nekoliko kilometara od glavog grada Edinburgha. Ovdje se navodi da li je to North ili South Queensferry ali prema onom što sam pročitao u tekstu sa wikipedie u pitanju je South Queensferry.
  • Ova priča je ispripovijedana od strane spisateljice Milly Allowise, koja je zapravo omaž nikome drugome do kraljici krimića, Agathi Christie. Štaviše, Hotel na hridi je rađen prema knjizi Zlo pod Suncem (Evil under the Sun, u Italiji je objavljena pod nazivom Corpi al Sole - Leševi pod Suncem (ne postoji knjiga koju su naveli u recenziji na ubc-ju Assasini al Sole, što bi značilo Ubice pod Suncem; nije prvi put da se netačni podaci iznose na tom sajtu – informacije dao pozirna senka).
  • Vietti kroz cijelu priču čitaocima sije različite znakove koje im pomažu u rješavanju ove enigme, ali za razliku od Agathe Christie, koja je to uobičavala da radi između redova, Vietti nam zapravo upire prstom u iste (vidi strane 52, 59 i 64 npr.).
  • Na strani 87 Martin gleda Javu i Lynn, koji su još u odjeći u stilu tridesetih kao u priči što je potpuno nelogično, jer Martin sve ostalo može da vidi u "stvarnom" obliku. Ako su Java i Lynn još hipnotisani, Martin nije. Takođe na strani 55 slična stvar je i sa Bobbyjem Clydeom.
  • Na strani 95, u prvoj vinjeti, na Martinovom pisaćem stolu stoji slika na kojoj su Diana i Martin, gdje je Martin uhvatio Dianu za grudi:-)))).
  • Ono što je prilično nelogično je, ako su Martin, Java i Lynn bili pod određenom vrstom hipnoze ili mentalnom kontrolom medija, kako to da se svega sjećaju što se dešavalo za to vrijeme? Osim ako im događaju nisu direktno utisnuti u pamćenje?

Martin: Pomisli šta bi bilo da jednog dana stvarno otkrijemo da živimo u svijetu otisnutom na papiru i da smo samo izum nekog pisca...

Da, ko može tvrditi da zaista nije tako? Postoje razne teorije (i to ne samo religijske) o postanku univerzuma u kojima primarnu ulogu ima vrhovni stvaralac. Možda i vjerovanja u sudbinsku predodređenost (da je već sve unaprijed zapisano) mogu imati uporište u jednoj takvoj ideji. Knjiga sudbine bi u stvari mogla da bude knjiga prema kojoj se odvija cjelokupni život na Zemlji (a možda i šire). Ali da se ipak vratim na temu same epizode, koja je ipak malo drugačija.

Sama tema priče bi bolje odgovarala Dylanu Dogu nego Martinu ali kad je u pitanju stara "prijateljica" (Martin žali zašto se stari prijatelji ne pojavljuju nikad tek tako, radi obične posjete) i njegova prirodna radoznalost sa zadovoljstvom odlučuje da pomogne. Tako stižu u Škotsku, u mjesto Queensferry, prateći telepatske tragove koje Lynn primila u snu. Tako je prvi trag jedna ilustracija iz knjige Roberta Louisa Stevensona "Kidnapped" ("Odveden prevarom"). A kad se pomenu stari napušteni zamkovi u Škotskoj, onda su i duhovi neizbježna prateća pojava. Za zamkovima po tome ne zaostaju ni stari napušteni hoteli, pa tako jedan i postaje mjesto radnje ove priče. Ubrzo priča prelazi u imaginarni svijet i postaje detektivska, u stilu romana Agathe Christie. Taj dio je dosta zanimljiv ali upravo tu se scenarista mogao malo više potruditi. Imam utisak da je ideje crpio iz Diznijevih stripova o Mikiju Mausu. Pročitao sam nekoliko pričica sa sličnim temama u kojima se mogu prepoznati mnogi elementi iz ove epizode. Nije to loše interpretirao, naprotiv, ali mogao je i bolje. Martin cijelo vrijeme pokušava da opravda ulogu detektiva, što za ubistvo, istraživača pa malo i njegoovg pravog zanimanja - detektiva nemogućeg. Priča je zanimljiva, miješaju se imaginacija i stvarnost, a pomalo i misterije i detektivski roman.

Inače, kad god se radnja smjesti negdje u Škotsku ili Irsku, lijepo dočarana atmosfera podigne kvalitet priče. Za čitaoca je mističnost i tajanstvenost takvih mjesta uvijek privlačna. Kao stereotip sa tim ide i lik seoske budale, obično nekog malo umno zaostalog ili poremćenog, sa važnom ulogom u priči. Ovdje je Vietti lijepo iskoristio priliku da uklopi još neke elemente, pa tako je duševno stanje Bobbyja Clydea pomoglo Milly Allowise da lakše kontroliše njegov um. Atmosfera tridesetih godina XX vijeka je takođe lijepo dočarana. Ono što je kao i obično problem mnogih epizoda je naravno kraj. Duh koji još uvijek ima savjest se sam povlači? Čak je cijelo vrijeme duh Nore Edison imao želju da je neko u stvari zaustavi! Prilično glupo scenarističko rješenje. Ali na stranu to, ipak je Vietti za debitantski rad sasvim solidan, pa tako idu i dobre ocjene za ovu epizodu. Devescovi je odličan crtač, a meni se najviše svidio njegov rad na Zagoru. Šteta što je uradio samo jednu epizodu LU #92/93 "Nemoguća dimenzija".

MM SA 59/60 Otok ruža

MM SA 62/63 Grad pet prstenova

7, 8, 7, 8

Hommage Agathi Christie i njezinom Poirotu, a najbliža priča ovoj bila bi "Murder Under the sun" iz 1941. Ima i jedan s Miss Marple "The Bertham's Hotel"... Svojevrsna je to kombinacija klasičnih priča spomenute autorice i narativnog stila dobrog stričeka Castellija. Dobro je neko primijetio da malo sliči zapletu Dylana Doga, mada ju količina naracije i teksta dobrano razlikuje od standardnog Dylana. U najmanje ruku već smo bili upoznati sa duhovima jednog pisca u Meddinoj priči o Bukowskom. "Duhovi iz boce" ili kako se već zvala. Vietti je prije ove epizode već napravio dosta Neverovih epizoda, no nismo se imali prilike još sresti s njima. Ono što je Viettiju promaklo je kontinuitet i povijest Martinovih susreta sa onostranstvom i dušama mrtvih. Sjećamo se epizoda "Tajni život Diane Lombard" gdje Martin preko radija kontaktira svog mrtvog kolegu i priča o svijetu ili drugoj dimenziji čiji su stanovnici skloni apatiji. A tako čvrsta veza koju spisateljica održava sa mrtvom dušom je teeeško ostvariva. Čudno kako to Mystere nije primijetio.
    12.11.2007
    19:41:00 sati

9, 8, 9, 10

Vesela i neobavezna epizoda Martija Misterije....divno i osviježavajuće uz odličan crtež.Namjenjeno i onima koji o Marti svijetu nemaju pojma....
    13.11.2007
    10:00:00 sati

6, 7, 8, 7

Interesantan pokušaj ali ukupno gledano dosta slabašna epizoda. Malo Dylana i malo Poirota,različitih dimenzija i vremena i to je to. Ne može dobar Marti biti samo na 96 stranica,to je valjda jasno. Devescovi je solidan crtač te nakon Filippuccija legitimni nasljednik Allessandrinija, crta dopadljivo za oko i dosta čisto te će sigurno naći dosta fanova. Na naslovnici mi se sviđa kolor i dvoslojnost ali inače je sasvim obična. @Za DeeCaya-Dylanova epizoda koju spominješ je Tamnica od papira (redovni Dylan u izdanju SD,recenzirao je Stinky).
    13.01.2008
    17:10:00 sati

6, 7, 8, 6

Pa ja se u principu slažem s @Acom; epizoda nije loša, ali ne zaslužuje višu ocjenu. Vidi se da Vietti pokušava slijediti stope Castellija, barem po pitanju naracije, ali to po meni nije isti nivo (ili barem - ne još). Epizoda je inače lagana za čitanje, što je kod mene uvijek veliki plus. Bolje ne ubacivati previše toga u scenarij ako neznaš šta dalje s tim. Devescovi je sve što tražim od crtača DSSM-a; korektan crtež koji ne opterećuje čitatelja nepotrebnim detaljima. Naslovnica je stvarno morala biti bolja, malo atmosferičnosti nikoga nebi ubilo šjor Alessandrini...
    05.02.2008
    23:54:00 sati
  • Inferno

9, 9, 8, 8

Jako dobro ispričana priča. Možda je netipična, ali s vremena na vrijeme treba malo promjene. Ugođaj je fenomenalan. Super.
    19.02.2009
    20:42:00 sati
    Inferno

5, 4, 8, 7

Epizoda mi se nije dopala, pogotovo zato što nisam neki obožavatelj krimi-priča, pošto je ova epizoda ujedno i posveta Agathi Christie. Nezanimljivo, kao i velika većina MM epizoda u posljednje vrijeme.
    22.03.2009
    13:01:00 sati

9, 8, 10, 8

Jedna od boljih epizoda SA u zadnje vrime. Bilo je pravo zadovoljstvo gledati Martina i Javu u ulozi detektiva tridesetih godina prošlog stoljeća. Kraj je malo slabašan jer se sve riješi premirno. Morali su ubaciti malo više napetosti. Devescovijev crtež je super, prepun detalja (obratite pozornost na 86. stranicu), a i naslovnica je dobro ispala.

02.04.2009
    15:06:00 sati

6, 8, 8, 8

Onako dobra usputna pričica.

19.07.2010
    15:50:00 sati

5, 6, 8, 7

Ova uloga mi nikako ne pase kod MM-a. Sama ideja price je kao stvorena za Dylan Doga, a i posveta Agathi Christie mi se ne dopada bas najbolje. No dobro, ovo je pomak od standarnih, klasicnih MM tema, a i sama prica se lako cita i nema nekih vecih nelogicnosti kod scenarija. Stoga od mene ne idu prestroge ocjene. Poseban dozivljaj pri citanju ove netipicne, ali ipak prosjecne epizode, daje crtez koji je super detaljan i izrazajan. Dok je naslovnica malo slabija, izvlaci je dvoslojnost.

17.12.2010
    15:58:00 sati
    Manetola
  • Zagor12

8, 8, 9, 8

Dobra epizoda!

08.08.2011
    15:09:00 sati
    Zagor12

8, 7, 9, 8

Solidna, opuštajuća i nepretenciozna pričica, začinjena odličnim crtežom i zanimljivom naslovnicom.

20.09.2011
    18:37:00 sati
  • Dudley Smith

6, 5, 10, 10

Devescovi je možda i najbolji crtač u MM staffu, a ova naslovnica je jedna od rijetkih baš pogođenih Alessandrinijevih (inače ne volim njegove radove na naslovnicama, nekako su mi uvijek neinspirativni i diletantski odrađeni). Sama mi se priča i nije toliko svidjela, čisti prosjek - kako je netko rekao, puno bližda DD-u nego onome zbog čega volimo Martina. Simpa zbog posvete Agathi Christie.

19.05.2014
    22:36:00 sati
    Dudley Smith
  • Ukupna ocjena 66%

7, 6, 7, 6

10.08.2014
    09:02:00 sati

6, 6, 7, 7

Ok epizoda.

04.10.2014
    14:53:00 sati
  • Giuda Ballerino

5, 4, 9, 10

Slabo, razocaran sam. ovo nije martin mystere, ovo moze biti bilo tko.

28.05.2015
    02:15:00 sati
    Giuda Ballerino

9, 8, 9, 9

Točno kao što je netko već spomenuo, ovo je onako jedna zanimljiva, ali usputna priča.. Ne mogu poreći da sam je pročitao u dahu, ali ne mogu ni tvrditi da je ova priča nešto najbolje što sam pročitao.. Ima svojih mana među kojima se najviše ističe sam kraj epizode u koji je dosta teško povjerovati.. Da glavni "negativac" pred sam kraj samo tako odustane od svojih namjera, baš i ne drži vodu.. Ali, bez obzira na kraj, cijela radnja je tečna i zanimljiva.. Pravi mali krimić u Martinu Mystereu.. Crtež mi se sviđa i smatram da je Devescovi (kao uostalom i u većini svojih radova) napravio jako dobar posao.. Posebno sa prikazima hotela i malo većih panorama Škotske.. Naslovnica je netipična i zato baš prikladna za Martina..

27.07.2018
    07:21:00 sati

7, 7, 8, 8