Casanova

MM SD 9 | 94 str.

Dok u Veneciji snima nastavak svog televizijskog serijala, Martin biva pozvan na karnevalsku zabavu kod tajanstvenog markiza Cavasana koji za sebe tvrdi da je reinkarnacija najvećeg ljubavnika svih vremena – Giacoma Casanove, markiza od Seingalta.

• Kazanova
    MM HO 2
  • Casanova
    MM LIB 96
  • Casanova
    MM SD 9

• Casanova
    MM SR 143

• Jedna od epizoda iz perioda koji je Marty proboravio u domovini svojih autora – Italiji.

Kako već rekoh, radnja ove epizode je smještena na “čizmu”, štoviše u Veneciju, možda najljepši grad na svijetu. Grad sv. Marka, sa svojom poviješću, mističnošću i jedinstvenom ljepotom je svakako jedno od najidealnijih mjesta za smještanje radnje stripa kao što je Martin Mystere. I sam Marty lijepo kaže svom režiseru: “Ovakvu je scenografiju teško naći”. I baš zato šteta što epizoda nije bolja. Nipošto je bilo u redu otpistati kao izrazito lošu, već bi najbliže istini bilo da spada u neku zlatnu sredinu serijala.

Ove “talijanske” epizode MM i ne uživaju baš prevelik ugled među strip publikom koja često baš njih apostrofira kao najslabije (iako je uvriježeno mišljenje da “promjena zraka” dobro dođe svakom junaku). Po meni to razmišljanje ima neke temelje, ali to ne znači da se i tu ne može naći interesantnog štiva. A “Casanova” je priča kroz koju se relativno bezbolno može proći i dvaput.

Sama priča je u suštini derivat tematika tipičnih za Martina – alkemija, tajna društva, reinkarnacije, tajne starih naroda… Ukratko već viđeni, dobro poznati motivi koji su sadržani u samoj koštanoj srži ovog junaka, koje je scenarist Santarelli pokušao obraditi na jedan malo drukčiji način. Njegov Cavasano je zanimljiv protagonist, dijalozi su mjestimično sjajni, priča otpočetka ima fini ritam, ali nešto ipak nedostaje.

Jednostavno, onog pravog utiska da smo pročitali nešto izuzetno – ipak nema. Recimo, nedostaju pravi negativci, koje odmjenjuje Giorgio Rippellino, potomak Georgea Ripleya, člana tajnog društva Voarchadumia iz petnaestog stoljeća koji je već tada došao u posjed “tajne velikog djela”, koja mu je bila ukradena da bi je u osamnaestom stoljeću Casanova spoznao zahvaljujući svojim telepatskim sposobnostima (koje su mu pomogle i pri pothvatima zavođenja – tko kaže da je sve u izgledu?) i koristio sve do danas. Njegova suradnica je nitko drugi do tajnica Casanovine inkarnacije markiza Cavasana, Eva. Kao da jednadžba lijepa žena = izdaja nije već pomalo prozirna.

Za kraj, kao i obično, riječ-dvije o crtežu. Epizodu je solidno nacrtao Luigi Coppola. Atmosferu Venecije je dočarao relativno dobro. Uz to zanimljiva mi je ta karakteristična stilska ujednačenost cijelog staffa, zbog koje nema lutanja između raznih ekstrema kao kod nekih drugih junaka.

Kontrarecenzija

• Unutar talijanskog ciklusa misterija temu Venecije obrađuje još priča Chiaverottija/Cassara #13 "Kuća slijepih prozora", a spomenimo i meni dosad najbolju bonelijansku priču o Veneciji – NN sp4 "Duhovi u Veneciji" (Serra/Esposito Bros).
  • Četvrti Santarellijev i drugi Coppolin (Jr.) rad na MM serijalu.
  • Prolog nas vodi u mjesto Dux, danas Duchov, Češka, lipanj 1798., u palaču grofova od Waldsteina, mjesto gdje je Casanova proveo zadnje godine svojeg života! I gdje je napisao svoju autobiografiju "Histoire de ma vie".
  • Giacomo Girolamo Casanova de Seingalt (2.4.1725. – 4.6.1798.) – kontraverzni pustolov, špijun, književnik, bjegunac od zakona koji je svojim brojnim romantičnim vezama zaslužio naziv "najveći svjetski ljubavnik". Bio je povezan s europskom elitom, papama i kardinalima te mnogim umjetnicima poput Voltairea, Goethea i Mozarta. Više puta je morao bježati iz svoje rodne Venecije, te naposljetku i umire izvan nje. U MM svijetu njegov pseudonim je Cavasano, markiz od Galintesa!
  • Venecijanski karneval - Martin iznosi par teorija o porijeklu karnevala – "Carne" i "vale" kao "Pozdrav mesu" – ludost prije korizme ili "Carnis levemen" kao "Nestašica mesa". Stari Egipt u VI. st., banketi i orgije Rimljana do 402. g., Crkva u Srednjem vijeku također prihvatila običaj. Inače, najstariji pisani dokument o venecijanskom karnevalu navodi 1296. g., mada je običaj sigurno stariji.
  • Str. 13., slika ulaza u Arsenal, najpoznatije venecijansko brodogradilište u okrugu Castello. Više je puta tijekom stoljeća građeno i nadograđivano.
  • Od svih mogućih misterija Martin izvještava o "Tajni dvopeka"?! Navodno je pronađen 1821. na Kreti potpuno očuvan, ispečen najkasnije 1669. kad su Venecijanci morali prepustiti otok Turcima. Kakva se alkemičarska tajna krije iza toga? ;)
  • Str. 29., grof spominje Martinove pustolovine - Kamen mudrosti (vidi MM LMS 86/88 "Kamen mudraca"), Izvor mladosti (MM LIB #6 "Izvor mladosti"), Agarthijeve tajne (MM LMS #63/65 "Agarthi", LIB G #2 "Ksanadu" idr.)
  • Str. 35. Markiz Casanova spominje svoje pothvate: izmislio igru lutrije u Francuskoj, pridružio se masonskoj loži, upoznao grofa od Saint-Germaina (jedna inkarnacija Saint Germaina pojavljuje se u novijoj epizodi MM VČ #7 "Veliki Hudini").
  • Str. 49., bauta – tipična venecijanska maska, najviše od svih se koristi tijekom karnevala, ali i u povijesti tijekom skrivanja svojeg identiteta ili socijalnog statusa.
  • Str. 52., Crkva svetog Đorđa (San Giorgio Maggiore), djelo je arhitekta Palladija, a rad na današnjoj crkvi počeo je 1566. godine. Najpoznatija slikarija unutar crkve je Tintorettova "Posljednja večera".
  • Voarchadumia – u stripu se navodi da je društvo postojalo od 1450. do smrti Georgea Ripleya 1490., njezinog člana, augustinskog kanonika. Ripley napisao "Knjiga o 12 vrata", "Traktat o alkemijskoj kemiji i filozofiji". Knjiga na temu: "Lumières de l'Alchimie", autor Selon Arnold Waldstein.
  • Str. 66., Piazza San Marco iliti Trg Svetog Marka nalazi se u okrugu San Marco, te je mjesto gdje se nalaze Bazilika Svetog Marka, Duždeva palača, Muzej, te velika knjižnica Biblioteca Nazionale Marciana.
  • Str. 93/94 veliko djelo je ustvari alkemijsko jaje. Prema Rulandusovom "Alkemijskom leksikonu" iz 17. st. "Ovum Philosophicum" odnosno Filozofsko ili Hermetičko jaje, osnovna je posuda za korištenje u alkemijskim operacijama. Tijekom alkemijskog procesa, subjekt odnosno alkemijska tvar, hermetički zatvorena u Jaje, prolazi kroz simboličku smrt i rođenje. Kad bi Jaje puklo, pojavila bi se nova mistična tvar koja bi djelovala kao eliksir koji produžuje život i djeluje kao katalizator sposoban poboljšati svaku tvar s kojom bi došao u kontakt. Ta stvar, zove se Kamen Mudraca, a može pretvoriti metal u zlato ili pretvoriti idiota u genija!
  • Str. 96., krila mašte i lav s krilima – simbol je Sv. Marka, zaštitnika Venecije! Možete ga vidjeti na više lokacija diljem Venecije, no sigurno ćete ga opaziti na maloj Piazzeti San Marco na jednom od stupova koji gledaju prema moru.
  • Neodgovorena pitanja: Saint Germain, Veliko djelo u obliku Alkemijskog jaja, Casanovina sudbina i porijeklo njegove moći!

Upoznajte Kraljicu mora s lagunarnih sprudova

Ah… Da, to je Venecija, grad ni na moru ni na zemlji, zarobljen u prošlom vremenu! Zadivljujuća, graciozna i vječito mlada La Serenissima! I dandanas, usprkos moru turista koji opsjedaju svaki zakučak grada, Venecija je zadržala svoj povijesni izgled i dostojanstvo koji će zasigurno oduševiti svakog namjernika i potaknuti ga da zaviri u barem neke njezine tajne. Na svakom uglu, u svakoj crkvi, tornju, kanalu, gondoli, slikariji ili zgradi očuvan je i živi duh prošlosti. Kao takva živjet će zauvijek, naravno, ukoliko uspiju zaustaviti proces poplavljivanja i tonuća grada. I kakav bi to bio Bonelli, kad ne bi prikazao barem djelić te magije, koji su, nadam se, svi barem jedanput u životu iskusili tijekom svog boravka u Veneciji!

Venecija

Trg Svetog Marka

Čarima i svim blagodatima (i mračnoj strani uvelike) Venecije nije mogao odoljeti ni famozni žigolo Giacomo Casanova, o čijem ljubavnom umijeću su ispričane nebrojene priče. Casanova je tijekom vremena postao sinonim za razvrat, te ljubavničko umijeće i zavođenje. A kako se ne može spomenuti Venecija, a da se ne spomene njezin istaknuti građanin, upravo je zato Casanovu scenarist postavio za glavnog lika i njegov život i djelo kao glavnu temu ove pripovijesti. Predstavljen je zapravo kao osobenjak i povučena osoba, bez nekih zavodničkih stremljenja, no s očitim telepatskim i empatskim sposobnostima. To bi donekle objašnjavalo njegove zavodničke sposobnosti iz prošlosti! S obzirom da ima tajni laboratorij u podrumu, vjerojatno je zadnjih stoljeća bio opsjednut alkemijom. Svoju tajnu života ukrao je upravo od još jednog misterioznog pustolova, grofa Saint Germaina, za kojeg se priča da je i dandanas živ, te da je očito besmrtan (što se pokazalo točnim u MM VC #7 "Veliki Hudini").

Giacomo Casanova

Giacomo Casanova

"Znate li koji je vaš problem, Martine? Zatvoreni ste i potpuno zaokupljeni samim sobom. Duboko u sebi vjerujete da ste jedinstveni i sve ove ljude ovdje smatrate imbecilima!"

Središnji plot odvija se upravo zahvaljujući Martinovom ogromnom egu, no ne bih ga opisao kao kompletnog egomanijaka. Kad promatramo njegovu opsesivnu stranu tijekom ophođenja s ljudima kod kuće, odnosu prema književnom poslu ili tijekom kupovine knjige on je osobenjak i vrlo rastresena osoba sposobno sasvim utonuti u svoj svijet. Ponekad, kao što je to slučaj u ovoj epizodi Mystere je prikazan kao mizantrop egomanijak koji se uvijek nalazi u centru svega i čiji je intelekt uvelike nadmoćniji nad drugima. Zapravo ga je Santareli ovdje odveo najdalje i najnegativnije, a što je interesantno istim se tim elementom okoristio za sam zaplet.

Vorachadumia - simbol

Simbol Voarchadumije

Voarchadumia

Tajno društvo Voarchadumia

Prevrtljiva Eva Vendramin i podmukli Giorgio Ripellino glavni su oponenti našim junacima i Casanovi, kao takvom, a tu je i sekta Voarchadumia, proistekla iz drevnog alkemijskoj društva. Negativci su se zapravo okoristili naivnim "članovima" Voarchadumije koji su vjerovali da je sve ovo dobra karnevalska šala. Hm, nekako imaju čudan smisao za šalu ti Venecijanci…

Santarelli se uključio u MM staff s početkom ciklusa talijanskih misterija, da bi poslije radio u duetu s Michelangelom La Neve. Zadnju suradnju i općenito rad na serijalu su odradili u #284 "Carev paun". Poput La Nevea, on je scenarist koji se nije uspio previše uzdignuti, a niti je pokazao interes za praćenje glavnih narativnih linija serijala. Sretat ćemo spomenute svako malo, no nekako nam neće zapeti za oko. Naslovnica objedinjuje tri karakteristična elementa Venecije – Baziliku Svetog Marka, karneval i gužvu! ;)

Ciklus talijanskih misterija vjerojatno je htio obratiti malo pažnju na misterije na domaćem terenu, te preko njih prikazati pojedine lokalitete Italije. Moglo se zapravo i više tema posvetiti Veneciji, jer priznali mi to ili ne, ona je stvarno jedinstveni grad u Europi. Neću reći svijetu jer zasigurno ima i čudesnijih gradova. Budući da je vrijeme karnevala tijekom ove epizode, na vinjetama bi morala biti prava vreva, milijuni ljudi, u to vrijeme teško se uopće i mičeš po tim uskim prolazima ili glavnim turističkim odredištima. Venecija ima i svoju lošu stranu, a to su turisti, ne malo njih već prave rijeke turista koji sve znatiželjno promatraju. No, takav način očito bi bio nepraktičan te se Santarelli odlučio za jednu bajkovitu atmosferu s pristojnim brojem ljudi, tihim i mirnim noćima u gradu, usamljenim gondolijerima… Martin očito ima para (ili dobrog financijera) kad se vozika samo gondolama! ;)

Hram

Hram u podmorju lagune

Alkemijsko jaje

Veliko djelo

Ova epizoda osim što razotkriva neke tajne Venecije, na samom završetku donosi nam isto tako puno nepoznanica. Nagoviješta nam grofa Saint Germaina koji posjeduje moćna alkemijska znanja! Što je i tko je sagradio tajanstvenu građevinu na dnu lagune koja sadrži veliko djelo odnosno alkemijsko jaje/kamen mudraca? Kakvu ulogu igra alkemija kod svega ovoga spomenutoga? Hoćemo li ikada više vidjeti Casanovu, jer bi on već sada uskoro bio nadomak dvadesetoj, ako se radnja ove epizode dešava 1992. godine? Hoće li Venecija potonuti??? ;) Odgovor na to pitanje možemo pronaći i poistovjetiti sa Casanovinom sudbinom. Kako se on kreće između ciklusa rađanja i umiranja, gdje leži tajna njegove besmrtnosti, tako i Venecija prolazi svoje cikluse besmrtnosti preko alkemijskog procesa zakopanog duboko u vodama lagune. Legende nikad ne umiru, posebice kad ih nose krila mašte…

MM SD 8 Trinaesti znak

MM SD 10 Zaboravljena knjižnica

• Mailman

8, 8, 8, 7

Jedna vrlo solidna epizoda, među boljima iz post-Dnevnik edicije. OK priča, OK crtež.
    05.10.2003
    14:27:00 sati
    Mailman

8, 7, 8, 8

Vrlo dobro.Baš mi je sjela ova epizoda,onako lagana i poprilično jednostavna za čitanje a ipak zanimljiva.Upoznajemo Veneciju,njene ljepote,gondole,knjižnicu,i naravno velikog zavodnika - Casanovu.Fora je ona sekta pod maskama mada mi je malo glupo objašnjenje na kraju da su to ustvari unajmljeni glumci.Šteta što malo više pažnje nisu posvetili Casanovi kao zavodniku pa da svi vidimo kako je to majstor radio i nešto naučimo.Crtež korektan,dobro je dočarao atmosfeu Venecije i zato nemam nekih većih zamjerki a naslovnica standardna.I za kraj: nije i nikad mi neće biti jasno kako to da ovakav strip ne prolazi kod čitatelja.
    08.10.2003
    13:57:00 sati
  • Ukupna ocjena 65%

7, 4, 9, 5

Osrednja priča. Moglo je biti i bolje, najavljuju se neke velike tajne, ali se ispostavlja da ništa od toga nije razrađeno. Nije dovoljno samo reći, "dobio sam moći, saznao tajnu velikog djela (kojeg???), mogu pretvarati metal u zlato, mogu se reinkarnirati". Također nema nekih posebnih objašnjenja ni o tajnom društvu koje se pojavljuje. Kraj je djetinjasto naivan, Casanova ili Cavasano je ipak predvidio što smjera njegova tajnica, pa je sve uredio tako da ih zavara, a i samom sebi je izmjenio svijest i podsvijest?! Ma daj, ovo baš i ne pali.
    08.10.2003
    17:24:00 sati
    stinky
  • Ukupna ocjena 63%

7, 5, 7, 6

Pa, tako. Coppola ima fin crtež, naslovnica standardna, priča OK, ali je rasplet prilično slabašan-te ćorci, te telepatija... Ma ima boljih epizoda u Italiji, recimo Kripta i noćna mora.
    21.10.2003
    11:49:00 sati
    Verfalk2003
  • Ukupna ocjena 68%

7, 7, 6, 8

15.11.2003
    13:02:00 sati
    Brdar

6, 6, 6, 7

Nista narocito. Dobro, Kazanova je velemajstor reinkarnacije, Marti nam objasnjava poreklo karnevala i to je to. Sigurno da je mogla biti malo bolje uradjena epizoda, ostala je poprilicno nedorecena. Jedino prijatno iznenadjenje je Kopola, crtez mi je bas legao.
    17.01.2005
    02:16:00 sati
  • johnhartson

7, 7, 8, 8

Nekako mi uvek bolje legnu duze price. Ova nema mnogo toga da ponudi sem dozivljaja Venecije i nesvakidasnje ideje (reinkarnacija). "Nije lose ali moze to mnogo bolje gospodine Santarelli" - sto bi rekli fudbalski komentatori.
    15.09.2005
    18:03:00 sati
    johnhartson
  • Ukupna ocjena 86%

9, 9, 8, 8

Prica je ok. Intrigantno i zabavno.
    15.09.2005
    22:01:00 sati
    Leka
  • Prodigy

Ukupna ocjena 45%

4, 5, 5, 3

Meni dosta nezanimljivo,neinventivno,zbrda-zdola nabacano stivo popraceno losim crtezom.Sigurno ga necu jos jednom procitati!
    27.09.2005
    14:00:00 sati
    Prodigy

6, 4, 8, 5

Dosta slaba i konfuzna epizodica koja ne nudi baš previše odgovora, ni o Casanovi, ni o tajni reinkarnacije, pa na kraju krajeva ni o onom famoznom nepokvarljivom dvopeku. ;))) Ono što mi je svakako žao je da nisu ušli dublje u mit o "besmtrnom" grofu Saint-Germainu. A i taj Casanova je izgleda nenadjebiv u svakom pogledu, sve može i sve zna, svaka čast. A ona građevina na dnu mora, kao nije ju nitko nikad primjetio tokom svih tih godina? Pa ona stara vračara; ako je stvarno Casanovu ozdravila, zašto je opet prikazan kako se rađa sa krvavim nosom? Pa one maskirane individue, koje tek tako "glume" i u ništa ne sumnjaju? Loše, točka. Crtež ugodan, naslovnica promašena.
    18.08.2007
    20:23:00 sati
  • Inferno

7, 6, 8, 5

Šteta. Baš prava šteta. Priča je imala potencijala, ali zbog nedorađenosti, ostat će nam u sjećanju tek kao blijeda uspomena. Isto tako mislim, da se epizoda mogla zvati bilo kako osim Casanova, jer je u njoj riječ o svemu samo ne o onom u čemu je stvarni Casanova bio karakterističan. Ne kažem da je loše bilo kombinirati njega s alkemičarima, ali Casanova je prije svega bio zavodnik i lomitelj srdašaca. Imam dojam da bi sve bilo puno bolje da ima koja stranica više. Ovako ni na jedno "zašto?" nismo dobili odgovor. Posebno mi je je nerazumljiva ona građevina na dnu mora, dječakova krv iz nosa na kraju (premda je ideja o takvom naćinu inkarnacije odlična), Cavasanin nerazumljiv plan s Martinom i sl. Tekst je jako ugodan te nema nikakve riječi o dosadi, ali priču sam pročitao jako brzo, što nije dobro za Martina. Tko bi rekao da je ovo oslikao Copolla; u odnosu na "Hamptonovo prijestolje" crtež u ovoj epizodi je neusporedivo bolji. Jako ugodan crtež - ponajviše zbog ambijenta Venecije, karnevala, tajne organizacije, Casanove... Naslovnica loša. Ugodna priča koja mi zbilja nije bila dosadna čitati niti me iritira svojom nedorečenošču, ali što je tu je, jednostavno je ne mogu svrstati među najbolje.
    14.10.2007
    23:06:00 sati
    Inferno
  • SuperHik Srbija

10, 10, 10, 10

Prvi strip koji sam kupio :)  S toga, najveca ocena!
    25.03.2008
    14:47:00 sati
    SuperHik Srbija

6, 5, 8, 4

Zanimljivo, ali nedorađeno. Santarelli postavlja puno pitanja na koje ni ne pomišlja dati nekakav odgovor. Coppola Jr. iznenađujuće dobar, ali ne mogu mu oprostiti (iako nije nimalo bitna za radnju) onu nevjerojatno krivu kartu srednje Europe na prvoj stranici. Naslovnica bez ideje.
    EDIT 30.04.2018.:
    Nakon novog čitanja, ova epizoda ostavlja još neuvjerljiviji dojam. Santarelli, kao u većini svojih priča, nije u stanju kvalitetno sastaviti scenarij, koliko god zanimljiva tema bila.
    19.01.2009
    07:57:00 sati

6, 5, 7, 6

Dosta je podataka vezano uz Casanovu. Radnja je trebala biti jednostavnija, ipak nije Casanova neki (pre)mistični lik. Sve u svemu, prosječna epizoda.
    23.03.2009
    15:39:00 sati
  • Ukupna ocjena 53%

6, 5, 5, 5

.......tja.
    25.04.2009
    11:24:00 sati
    farrar
  • Aster

4, 4, 8, 9

Meni ova prica taman da mi se dopadne....kad ono KRAJ! tja. Interesantan susret sa Casanovom i lep crtez, ali je sve jako kratko ispalo...

28.01.2010
    13:16:00 sati
    Aster
  • Ukupna ocjena 68%

7, 7, 7, 5

30.06.2010
    23:02:00 sati
    Dalma
  • Ukupna ocjena 63%

6, 5, 8, 6

Ova prica jednostavno zudi za nastavkom! Ovako je to ostalo nedoreceno s hrpom rupa u scenariju. I to je to.

28.07.2010
    13:22:00 sati
    Manetola
  • Zagor12

8, 8, 8, 8

Vrlo dobra epizoda. Crtež uredan. Naslovnica ok.

08.01.2011
    13:56:00 sati
    Zagor12

6, 7, 7, 7

Nije da se radi o nekoj zanimljivoj temi, ali se barem brzo pročita. Coppola vrlo dobar.

24.04.2011
    13:43:00 sati

7, 6, 7, 7

05.02.2014
    20:59:00 sati

8, 7, 9, 7

Nedostaci su očiti i njih ste svi primjetili. Naime, scenarist je otvorio mnoga pitanja ali na većinu njih nije dao nikakve odgovore. Kad se to ne uzme u obzir lako je uživati u ovoj priči jer je to jedna neozbiljna pričica koja može ponuditi mnogo zabave. A tu je dakako i ugodna venecijanska atmosfera tijekom čitavog stripa za koju je u velikoj mjeri i zaslužan precizan i veoma oku ugodan crtež. Meni nije bilo nimalo dosadno ovo čitati, jedina suvišna stvar ovdje su mi oni zakrabuljeni likovi. Naslovnica je ipak mogla biti malo maštovitija.

09.02.2014
    09:00:00 sati

7, 3, 6, 7

Dosadno, a i nejasno. Nisam baš ostao oduševeljen. Naslovnica ok. Uvijek mi je bila intrigantna.

02.04.2014
    20:17:00 sati
  • Dudley Smith

5, 3, 8, 8

Uf, ovo ima neke stvarno naivne dijelove - oni likovi koji kao ništa ne znaju i misle da je sve šala su jednostavno uvreda za inteligenciju čitatelja. Mnoge stvari su jednostavno preslabo objašnjene, ali to je česta mana ovih priča na 96 stranica. Coppola i Alessandrini su napravili vrlo dobar posao, kad već scenarist nije.

19.04.2014
    18:29:00 sati
    Dudley Smith

6, 5, 6, 7

Meni je ova epizoda dosadna.

04.10.2014
    14:02:00 sati
  • Sarghan

6, 5, 7, 6

Dosta osrednja priča s eventualno nekoliko pamtljivih trenutaka. Veliki dio u vezi događaja/misterija je samo zagreben po površini i nedorečen, a uz to se još i na kraju dosta toga ostavlja neodgovoreno ili bez nekog zadovoljavajućeg odgovora. Ovo je definitivno mogla ispasti jedna od zanimljivijih priča, samo da je nešto bolje razrađena.

28.04.2018
    19:26:00 sati
    Sarghan

5, 5, 5, 5

Nisam nešto oduševljen ovom pričom. Na trenutke upada u dosadu, a to najbolje govori o kvaliteti.

07.07.2019
    12:20:00 sati

8, 7, 8, 6

Osobna ne smatram talijanske pustolovine Martina Mysterea kao lošiji dio serijala.. S obzirom da su mi to bili prvi Martini koje sam čitao kao klinac, nekako su mi ostale drage te epizode i dan danas ih se rado prisjetim.. Tako i ova priča o Casanovi - Cavasanu.. Jedino ostaje malo žal što Santarelli nije više iskoristio tako poznatu povijesnu ličnost i ipak mu dao malo više prostora.. Ovako, u jednoj jednodijelnoj epizodi baš i ne dolazi previše do izražaja.. A lijepa i atraktivna tajnica Eva je nažalost bila preočiti izbor glavnog negativca od samog početka epizode.. Coppola je odradio fin posao i lijepo je dočarao radnju, likove, tajno udruženje, a pogotovo samu Veneciju i karneval.. Naslovnica mi malo odudara, nekako mi je prekičasta..

14.04.2020
    13:48:00 sati

• Bog Puma